Samsung LED tv 3 maanden buiten garantie defect.
Beste Forumleden,
Ik schrijf u dit bericht namens de tante van mijn vriendin. Ook wel tante Riet genoemd. Ik moet u ook melden dat tante Riet geestelijk beperkt is, zoals ook haar beide zoons.
Het gaat over de garantie afhandeling van Otto.nl. Tante Riet heeft op 24 juni 2015 een Samsung tv bij Otto gekocht Deze is 2 weken geleden stuk gegaan. Hij geeft geen beeld meer maar wel geluid. De tv is dus 3 maanden buiten de wettelijke garantie kapot gegaan. Tante Riet heeft het zelf proberen op te lossen en werd natuurlijk van het kastje naar Samsung gestuurd. Ik ben dus maar eens op onderzoek gegaan voor tante Riet.
Otto geeft niet thuis en zegt dat ze maar 1 jaar garantie geven, en verwijzen mij door naar Samsung. U kunt het wel raden, ook zij kunnen niks betekenen, want het is natuurlijk buiten de garantie van 2 jaar.
Volgens mij komen beide er niet mee weg. Wat het is een ondeugdelijk product en je mag toch wel verwachten dat de tv, langer dan 2 jaar en 3 maanden mee gaat. Voorts lijkt het mij dat Otto de verkoper is en het probleem zou moeten oplossen. Volgens mij heb ik een sterke zaak. Zo niet, dan hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Marcel Heinlein
Wat doet de geestelijke toestand van uw tante en haar zoons er toe?
Denkt u dat u hier andere reacties krijgt dan op het Radarforum?
Die tv is helemaal niet ondeugdelijk. Hij heeft het 2 jaar en 3 maanden goed gedaan en nu is er iets kapot. En dat kan.
De geestelijke toestand van tante en haar zoons is gewoon een inleiding van het verhaal en dat u daar niets mee kan is prima. En nee, ik verwacht geen andere reacties dan die op het Radar forum. Jammer dat u zo naar moet reageren.
“Inleiding van het verhaal”. Maakt dat het probleem aan die tv anders?
Dat maakt duidelijk waarom tante Riet niet zelf hier haar vragen kan stellen en de problemen oplossen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Dan is het voldoende te vermelden : “ik stel deze vraag voor mijn tante, die daar niet zo goed toe in staat is”.
Maak jij uit hoe iemand dat neerschrijft?
Maakt u uit hoe ik reageer?
@Pikkemoos, dat komt omdat Tijger1 denkt dat hij mensen even op hun plek moet zetten, omdat hij het geweten van de Kassa site denkt te zijn, de ergernis wordt maar groter en groter Tijger, ga iets anders doen, ga eens naar buiten of zo.
@holstein. Het geweten van de site? Doe niet zo belachelijk. Compleet overbodg om te vermelden dat iemand geestelijk beperkt is en ook nog haar “beide zoons”. WIj kennen “tante Riet” niet en weten niet eens dat zij ook nog zoons heeft.
Dus niemand zal schrijven, waarom regelen haar zoons dat niet even voor haar.
Lekker belangrijk wat TIJGER1 van tante Riet en haar zoons vindt. Lekker belangrijk wat TIJGER1 er van vindt dat ik dat heb vemeldt in mijn verhaal. Het gaat om het probleem en niet tante Riet en haar zoons. Dit is ook de laatste reactie op TIJGER1, mijn aandacht krijgt hij/zij niet meer.
@pikkemoos. Ik zit ook niet om uw aandacht verlegen. Ik vind persoonlijk helemaal niets van tante Riet en haar zoons.
Dat iedere keer terecht wijzen van mensen is tenenkrommend, als je dan toch graag antwoord wil geven, doe dat dan ook Tijger en zeik niet.
@holstein.
Lees uw eigen reactie eens en neem die ter harte, dus zeik zelf niet.
Hallo Pikkemoos ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
Dank voor uw reactie. Deze had ik nog niet gelezen en sterkt mijn zaak.
Graag gedaan .
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.
Komt er op neer dat je moet bewijzen dat het apparaat buiten je schuld kapot is gegaan en dat is lastig.
De tv is n prima product, En ja er gaan genoeg apparaten stuk buiten de garantie tijd. En nee U heeft geen sterke zaak. Ga naar n echte reparateur want voor n paar tientjes werkt ie weer als m tierelier
Dan heb ik graag het telefoonnummer van deze reparateur.
Zijn er bij U in de buurt geen tv boeren dan ?
De garantietermijn is en blijft 2 jaar. De tv ging kapot op 2 jaar + 3 maanden. Dus uit de garantie.
Uw anamnese dat de tv een ondeugdelijk product is, zie ik niet. De economische levensduur is langer als 2 jaar, maar u heeft geen economisch lange termijn garantie, die is begrenst op 2 jaar, tenzij men garantie/verzekering extra koopt.
Volgens mij heeft u geen sterke zaak. U kunt maximaal vragen of ze (otto de verkoper dus) "iets" aan coulance willen doen, maar dat is geen plicht maar een gunst. De geestelijke situatie van de drie genoemden is niet terzake doende, (en stel dat dàt wel zo zou zijn wordt er al snel ongewenst onderscheid gemaakt waarom de ene wel en de andere niet).
Dan moet u toch deze link een lezen, die ik net van een forumlid heb gekregen. https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/tv-kapot-en-fabrieksgarantie-verlopen-moet-ik-reparatie-zelf-betalen
@pikkemoos. Tja, maar Consuwijzer gaat dat echt niet voor u regelen.
@pikkemoos, consuwijzer kan zoveel zeggen, Er is geen enkele juridische grond. 2 jaar is de garantie termijn en dat is geen 2 jaar en 3 maanden.
@george321Nee, dr*l op pootjes, daar is WEL een juridische grond voor, nl art 7:17 BW t/m 7:24 BW.
En wie denk je dat de teksten voor consuwijzer schrijft? Dat zijn juristen en dat ben jij niet.
Dank je wel miss al wetend. Neem de site maar over.
@zoekster
Gespierde taal, maar gelijk hebben is een , gelijk krijgen is een ander meestal kostbaar verhaal.Of denk je nou werkelijk dat OTTO of Samsung zich een drol aantrekken van drollige jurist van een juridisch lokket.Gewoon even laten repareren of de stekker er een nachtje uit wat soms nog wel eens wil helpen.
Afgezien daarvan is jurist helemaal geen beschermde titel, en mag iedereen zich zo noemen. Niet dat ik aanneem dat de juristen van Consuwijzer geen scholing in die richting hebben gehad.
Hoe lang is de garantie? U spreekt over 1 jaar van Otto en over 2 jaar. Hoe lang het ook is, de tv is buiten de garantie kapot gegaan. Belangrijk is wel om te weten waardoor die is kapot gegaan. Normaal hoort een tv langer dan 2 maanden mee te gaan, maar u zal moeten aantonen waardoor het kapot is gegaan. Dat is de enige manier om nog in de buurt te komen van een mogelijke reparatie.
Overigens is 2 jaar al weer ouderwets voor een tv, dus ook al zou u recht hebben op herstel, onderdelen zijn er vaak niet meer. Dan zou een andere tv met korting aangeboden worden.
Dus eerst maar eens achterhalen wat de reden van het defect is.
Misschien heeft “de inleiding van het verhaal” er wel mee van doen.
Otto zegt dat ze maar 1 jaar garantie geven en ik moest maar met Samsung bellen. Heb al een prijsopgaaf van een reperateur van 686,00 euro. Het back light zou defect zijn. De tv heeft vanaf het begin aan de muur gehangen.
O ja, en voor TIJGER1. Als de geestelijke toestand er mee van doen heeft, is het dat deze mensen niet weten hoe ze hier mee om moeten gaan en ban het kastje naar de muur gestuurd worden.
Weet u ook de reden waardoor dat kapot gaat? Iets wat bij normaal gebruik kapot gaat is niet conform. In dat geval moet Otto dit oplossen. Dus repareren, of bij te hoge kosten vervangen.
Huidige TV hebben geen backligts meer maar LED's en die gaan niet stuk.Die reparatie kosten zuig uit je duim ,want voor die prijs koop je een nieuwe grote 42 inch LCD TV.Volgens mij zwam je maar wat over de kosten , want bij dergelijke kosten is reparatie niet rendabel
Ik zie dat er weer heel dom naar u wordt gereageerd. Gelukkig hebben Marita5 en Sjoppie meer verstand.
Er is een fabrieksgarantie en er is een wettelijke garantie. Ook wel het conformiteitsprincipe genoemd. Daarbij wordt gekeken naar wat je gezien de prijs, het merk en product mag verwachten van de tv. Dat gaat dus voorbij aan de twee jaar handels/fabrieksgarantie.
Het is niet normaal dat een tv 2 jaar en twee maanden meegaat. Zie ook de link van Sjoppie.
Gelukkig is Otto aangesloten bij Geschillencommissie. Thuiswinkel.
Alvorens dat te doen, kunt u zich eerst melden bij Thuiswinkel.org. Klik HIER dan vindt u het klachtenformulier. Als u er dan nog niet uitkomt, kunt u ervoor kiezen naar de Geschillencommissie Thuiswinkel te gaan. Laat u ondersteunen door consuwijzer. tel 088 0707070
Ik vind dat er meer vrij hatelijk gereageerd wordt door sommige leden. Bedankt voor de tip, hier kan ik dus echt wat mee.
Dankzij jouw tip, een klacht neerleggen bij thuiswinkel.org, ben ik al een grote stap verder.
Beste heer,
Naar aanleiding van ons telefonisch contact bevestig ik hetgeen besproken is. De led-tv met bestelnummer 572932, prijs € 579,99, leverdatum 24-06-2015 mag u retourneren en een nieuwe keuze maken. Voor de tv wordt een gebruikersdeel van 2 jaar in rekening gebracht. Uitgaande van een gemiddelde levensduur van 6 jaar komt dit bedrag op €192,00. Concreet betekent dit dat de tv voor een bedrag van € 388,00 gecrediteerd zal worden.
Graag hoor ik van u of u hiermee akkoord gaat.
Met vriendelijke groet,
Hartstikke goed.
@pikkemoos, consuwijzer kan zoveel zeggen, Er is geen enkele juridische grond. 2 jaar is de garantie termijn en dat is geen 2 jaar en 3 maanden.
Nee, dr*l op pootjes, daar is WEL een juridische grond voor, nl art 7:17 BW t/m 7:24 BW.
En wie denk je dat de teksten voor consuwijzer schrijft? Dat zijn juristen en dat ben jij niet.
@zoekster
Gespierde taal, maar gelijk hebben is een , gelijk krijgen is een ander meestal kostbaar verhaal.Of denk je nou werkelijk dat OTTO of Samsung zich een drol aantrekken van een of andere drollige jurist van een juridisch lokket.Gewoon even laten repareren of de stekker er een nachtje uit wat soms nog wel eens wil helpen.
De juristen van consuwijzer zijn niet van het juridisch loket. En in dit geval hoeft het geen kostbaar verhaal te zijn, omdat je naar de Geschillencommissie kan gaan.
Er is geen sprake van een geschil zolang het niet bekend is wat het defect of het een fabrieksfout is en wat de kosten van de reparatie zijn.De garantie is verlopen,dan is een reparatie niet mmeer kostenloos. Naar een geschillencommissie gaan kost inleg geld ,wat je kwijt bent als je verliest, terwijl het toestel misschien wel voor een paar tientjes gerepareerd is en weer jaren meegaat. Ik zie nu dat de reparatie ca € 700 kost dus eigenlijk total loss is. Geloof jij het? Ik niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer