Fa
door Faxface Oct 10, 2017 om 20:30
Elektronica & tv

Samsung LED tv 3 maanden buiten garantie defect.

Beste Forumleden,

Ik schrijf u dit bericht namens de tante van mijn vriendin. Ook wel tante Riet genoemd. Ik moet u ook melden dat tante Riet geestelijk beperkt is, zoals ook haar beide zoons.

Het gaat over de garantie afhandeling van Otto.nl. Tante Riet heeft op 24 juni 2015 een Samsung tv bij Otto gekocht Deze is 2 weken geleden stuk gegaan. Hij geeft geen beeld meer maar wel geluid. De tv is dus 3 maanden buiten de wettelijke garantie kapot gegaan. Tante Riet heeft het zelf proberen op te lossen en werd natuurlijk van het kastje naar Samsung gestuurd. Ik ben dus maar eens op onderzoek gegaan voor tante Riet.

Otto geeft niet thuis en zegt dat ze maar 1 jaar garantie geven, en verwijzen mij door naar Samsung. U kunt het wel raden, ook zij kunnen niks betekenen, want het is natuurlijk buiten de garantie van 2 jaar.

Volgens mij komen beide er niet mee weg. Wat het is een ondeugdelijk product en je mag toch wel verwachten dat de tv, langer dan 2 jaar en 3 maanden mee gaat. Voorts lijkt het mij dat Otto de verkoper is en het probleem zou moeten oplossen. Volgens mij heb ik een sterke zaak. Zo niet, dan hoor ik dat graag.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Marcel Heinlein

4488 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2017 om 20:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat doet de geestelijke toestand van uw tante en haar zoons er toe?

Denkt u dat u hier andere reacties krijgt dan op het Radarforum?

Die tv is helemaal niet ondeugdelijk. Hij heeft het 2 jaar en 3 maanden goed gedaan en nu is er iets kapot. En dat kan.

Fa
door Faxface Oct 10, 2017 om 20:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

De geestelijke toestand van tante en haar zoons is gewoon een inleiding van het verhaal en dat u daar niets mee kan is prima. En nee, ik verwacht geen andere reacties dan die op het Radar forum. Jammer dat u zo naar moet reageren.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 21:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Inleiding van het verhaal”. Maakt dat het probleem aan die tv anders?

zoekster1
door zoekster1 Oct 10, 2017 om 21:18
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat maakt duidelijk waarom tante Riet niet zelf hier haar vragen kan stellen en de problemen oplossen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 21:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is het voldoende te vermelden : “ik stel deze vraag voor mijn tante, die daar niet zo goed toe in staat is”.

zoekster1
door zoekster1 Oct 10, 2017 om 21:53
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Maak jij uit hoe iemand dat neerschrijft?

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maakt u uit hoe ik reageer?

holstein
door holstein Oct 10, 2017 om 21:55
922 Antwoorden / 16 Vragen

@Pikkemoos, dat komt omdat Tijger1 denkt dat hij mensen even op hun plek moet zetten, omdat hij het geweten van de Kassa site denkt te zijn, de ergernis wordt maar groter en groter Tijger, ga iets anders doen, ga eens naar buiten of zo.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@holstein. Het geweten van de site? Doe niet zo belachelijk. Compleet overbodg om te vermelden dat iemand geestelijk beperkt is en ook nog haar “beide zoons”. WIj kennen “tante Riet”  niet en weten niet eens dat zij ook nog zoons heeft.

Dus niemand zal schrijven, waarom regelen haar zoons dat niet even voor haar.

Fa
door Faxface Oct 10, 2017 om 22:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Lekker belangrijk wat TIJGER1 van tante Riet en haar zoons vindt. Lekker belangrijk wat TIJGER1 er van vindt dat ik dat heb vemeldt in mijn verhaal. Het gaat om het probleem en niet tante Riet en haar zoons. Dit is ook de laatste reactie op TIJGER1, mijn aandacht krijgt hij/zij niet meer.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pikkemoos. Ik zit ook niet om uw aandacht verlegen. Ik vind persoonlijk helemaal niets van tante Riet en haar zoons.

holstein
door holstein Oct 10, 2017 om 23:28
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dat iedere keer terecht wijzen van mensen is tenenkrommend, als je dan toch graag antwoord wil geven, doe dat dan ook Tijger en zeik niet.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@holstein.
Lees uw eigen reactie eens en neem die ter harte, dus zeik zelf niet.

marita5
door marita5 - Oct 10, 2017 om 20:42
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pikkemoos ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

Fa
door Faxface Oct 10, 2017 om 20:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie. Deze had ik nog niet gelezen en sterkt mijn zaak.

marita5
door marita5 Oct 10, 2017 om 20:55
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Grunnen.
door Grunnen. Oct 10, 2017 om 22:54
509 Antwoorden / Vragen

Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.

Komt er op neer dat je moet bewijzen dat het apparaat buiten je schuld kapot is gegaan en dat is lastig.

simon55
door simon55 - Oct 10, 2017 om 20:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De tv is n prima product, En ja er gaan genoeg apparaten stuk buiten de garantie tijd. En nee U heeft geen sterke zaak. Ga naar n echte reparateur want voor n paar tientjes werkt ie weer als m tierelier

Fa
door Faxface Oct 10, 2017 om 20:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heb ik graag het telefoonnummer van deze reparateur.

simon55
door simon55 Oct 10, 2017 om 21:07
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zijn er bij U in de buurt geen tv boeren dan ?

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 10, 2017 om 20:45
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Dit zegt ConsuWijzer er over:
Klik

Fa
door Faxface Oct 10, 2017 om 20:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Top, mijn dank.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 10, 2017 om 21:05
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan.

ge
door george321 - Oct 10, 2017 om 20:49
390 Antwoorden / 1 Vragen

De garantietermijn is en blijft 2 jaar. De tv ging kapot op 2 jaar + 3 maanden. Dus uit de garantie.
Uw anamnese dat de tv een ondeugdelijk product is, zie ik niet. De economische levensduur is langer als 2 jaar, maar u heeft geen economisch lange termijn garantie, die is begrenst op 2 jaar, tenzij men garantie/verzekering extra koopt.
Volgens mij heeft u geen sterke zaak. U kunt maximaal vragen of ze (otto de verkoper dus) "iets" aan coulance willen doen, maar dat is geen plicht maar een gunst. De geestelijke situatie van de drie genoemden is niet terzake doende, (en stel dat dàt wel zo zou zijn wordt er al snel ongewenst onderscheid gemaakt waarom de ene wel en de andere niet).

Fa
door Faxface Oct 10, 2017 om 20:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dan moet u toch deze link een lezen, die ik net van een forumlid heb gekregen. https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/tv-kapot-en-fabrieksgarantie-verlopen-moet-ik-reparatie-zelf-betalen

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pikkemoos. Tja, maar Consuwijzer gaat dat echt niet voor u regelen.

ge
door george321 Oct 10, 2017 om 21:13
390 Antwoorden / 1 Vragen

@pikkemoos, consuwijzer kan zoveel zeggen, Er is geen enkele juridische grond. 2 jaar is de garantie termijn en dat is geen 2 jaar en 3 maanden.

zoekster1
door zoekster1 Oct 10, 2017 om 21:22
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@george321Nee, dr*l op pootjes, daar is WEL een juridische grond voor, nl art 7:17 BW t/m 7:24 BW.
En wie denk je dat de teksten voor consuwijzer schrijft? Dat zijn juristen en dat ben jij niet.

ge
door george321 Oct 10, 2017 om 21:29
390 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel miss al wetend. Neem de site maar over.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 10, 2017 om 21:35
509 Antwoorden / Vragen

@zoekster

Gespierde taal, maar gelijk hebben is een , gelijk krijgen is een ander meestal kostbaar verhaal.Of denk je nou werkelijk dat OTTO of Samsung zich een drol aantrekken van drollige jurist van een juridisch lokket.Gewoon even laten repareren of de stekker er een nachtje uit wat soms nog wel eens wil helpen.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien daarvan is jurist helemaal geen beschermde titel, en mag iedereen zich zo noemen. Niet dat ik aanneem dat de juristen van Consuwijzer geen scholing in die richting hebben gehad.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 10, 2017 om 20:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Volgens mij heb ik een sterke zaak
Volgens mij niet, sterker nog u heeft geen zaak.

ne
door neodutchio - Oct 10, 2017 om 21:00
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe lang is de garantie? U spreekt over 1 jaar van Otto en over 2 jaar. Hoe lang het ook is, de tv is buiten de garantie kapot gegaan. Belangrijk is wel om te weten waardoor die is kapot gegaan. Normaal hoort een tv langer dan 2 maanden mee te gaan, maar u zal moeten aantonen waardoor het kapot is gegaan. Dat is de enige manier om nog in de buurt te komen van een mogelijke reparatie.
Overigens is 2 jaar al weer ouderwets voor een tv, dus ook al zou u recht hebben op herstel, onderdelen zijn er vaak niet meer. Dan zou een andere tv met korting aangeboden worden.
Dus eerst maar eens achterhalen wat de reden van het defect is.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 21:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien heeft “de inleiding van het verhaal”  er wel mee van doen.

Fa
door Faxface Oct 10, 2017 om 21:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Otto zegt dat ze maar 1 jaar garantie geven en ik moest maar met Samsung bellen. Heb al een prijsopgaaf van een reperateur van 686,00 euro. Het back light zou defect zijn. De tv heeft vanaf het begin aan de muur gehangen.

Fa
door Faxface Oct 10, 2017 om 21:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

O ja, en voor TIJGER1. Als de geestelijke toestand er mee van doen heeft, is het dat deze mensen niet weten hoe ze hier mee om moeten gaan en ban het kastje naar de muur gestuurd worden.

ne
door neodutchio Oct 10, 2017 om 22:19
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Weet u ook de reden waardoor dat kapot gaat? Iets wat bij normaal gebruik kapot gaat is niet conform. In dat geval moet Otto dit oplossen. Dus repareren, of bij te hoge kosten vervangen.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 10, 2017 om 22:46
509 Antwoorden / Vragen

Huidige TV hebben geen backligts meer maar LED's en die gaan niet stuk.Die reparatie kosten zuig uit je duim ,want voor die prijs koop je een nieuwe grote 42 inch LCD TV.Volgens mij zwam je maar wat over de kosten , want bij dergelijke kosten is reparatie niet rendabel

zoekster1
door zoekster1 - Oct 10, 2017 om 21:16
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie dat er weer heel dom naar u wordt gereageerd. Gelukkig hebben Marita5 en Sjoppie meer verstand.

Er is een fabrieksgarantie en er is een wettelijke garantie. Ook wel het conformiteitsprincipe genoemd. Daarbij wordt gekeken naar wat je gezien de prijs, het merk en product mag verwachten van de tv. Dat gaat dus voorbij aan de twee jaar handels/fabrieksgarantie.
Het is niet normaal dat een tv 2 jaar en twee maanden meegaat. Zie ook de link van Sjoppie.
Gelukkig is Otto aangesloten bij  Geschillencommissie. Thuiswinkel.

Alvorens dat te doen, kunt u zich eerst melden bij Thuiswinkel.org. Klik HIER dan vindt u het klachtenformulier.  Als u er dan nog niet uitkomt, kunt u ervoor kiezen naar de Geschillencommissie Thuiswinkel te gaan.  Laat u ondersteunen door consuwijzer. tel 088 0707070

Fa
door Faxface Oct 10, 2017 om 21:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind dat er meer vrij hatelijk gereageerd wordt door sommige leden. Bedankt voor de tip, hier kan ik dus echt wat mee.

Fa
door Faxface Oct 11, 2017 om 10:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dankzij jouw tip, een klacht neerleggen bij thuiswinkel.org, ben ik al een grote stap verder.

Beste heer,

Naar aanleiding van ons telefonisch contact bevestig ik hetgeen besproken is. De led-tv met bestelnummer 572932, prijs € 579,99, leverdatum 24-06-2015 mag u retourneren en een nieuwe keuze maken. Voor de tv wordt een gebruikersdeel van 2 jaar in rekening gebracht. Uitgaande van een gemiddelde levensduur van 6 jaar komt dit bedrag op  €192,00. Concreet betekent dit dat de tv voor een bedrag van € 388,00 gecrediteerd zal worden.

Graag hoor ik van u of u hiermee akkoord gaat.

Met vriendelijke groet,

zoekster1
door zoekster1 Oct 11, 2017 om 10:44
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Hartstikke goed.

marita5
door marita5 - Oct 10, 2017 om 21:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen
zoekster1
door zoekster1 - Oct 10, 2017 om 21:20
1583 Antwoorden / 3 Vragen

door george321 10 okt. 2017 om 21:13
389 Antwoorden / 1 Vragen

@pikkemoos, consuwijzer kan zoveel zeggen, Er is geen enkele juridische grond. 2 jaar is de garantie termijn en dat is geen 2 jaar en 3 maanden.

Nee, dr*l op pootjes, daar is WEL een juridische grond voor, nl art 7:17 BW t/m 7:24 BW.
En wie denk je dat de teksten voor consuwijzer schrijft? Dat zijn juristen en dat ben jij niet.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 10, 2017 om 21:40
509 Antwoorden / Vragen

@zoekster
Gespierde taal, maar gelijk hebben is een , gelijk krijgen is een ander meestal kostbaar verhaal.Of denk je nou werkelijk  dat OTTO of Samsung zich een drol aantrekken van een of andere drollige jurist van een juridisch lokket.Gewoon even laten repareren of de stekker er een nachtje uit wat soms nog wel eens wil helpen.

zoekster1
door zoekster1 Oct 10, 2017 om 21:50
1583 Antwoorden / 3 Vragen

De juristen van consuwijzer zijn niet van het juridisch loket. En in dit geval hoeft het geen kostbaar verhaal te zijn, omdat je naar de Geschillencommissie kan gaan.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 10, 2017 om 22:32
509 Antwoorden / Vragen

Er is geen sprake van een geschil zolang het niet bekend is wat het defect of het een fabrieksfout is en wat de kosten van de reparatie zijn.De garantie is verlopen,dan is een reparatie niet mmeer kostenloos.  Naar een geschillencommissie gaan kost inleg geld ,wat je kwijt bent als je verliest, terwijl het toestel misschien wel voor een paar tientjes gerepareerd is en weer jaren meegaat. Ik zie nu dat de reparatie ca € 700 kost dus eigenlijk total loss is. Geloof jij het? Ik niet.

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2017 om 21:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ pikkemoos.

Persoonlijk vind ik het heel storend als mensen gaan schermen met de gezondheid, zoals u doet, of, zoals in een ander topic “alleenstaande moeder”, bij een zakelijk probleem.

Dat maakt die tv niet kapotter, of zoals in dat andere topic, die fiets niet meer gestolen.

Moeten deze mensen dan anders behandeld worden?

Grunnen.
door Grunnen. Oct 10, 2017 om 22:38
509 Antwoorden / Vragen

Nee en bovendien is een dergelijk verhaal niet te controleren op juistheid. Dus met de pet rond gaat op dit forum nooit gebeuren.

Ge
door Genee - Oct 10, 2017 om 22:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe gaat u dit oplossen?
Wanneer Otto zegt, oké stuur maar op we zullen er naar kijken, kosten van het opsturen?
En wanneer ze gaan zeggen dat de tv te warm is geworden, te weinig ventilatie heeft gekregen door mogelijk te krappe inbouw bij klant.
Hij is nooit ingebouwd geweest maar bewijs dat maar, denk dat ze er altijd een draai aan kunnen geven.
Hopelijk gaat u door en horen we de afloop.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 22:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, geen beeld wel geluid. Scartkabel deels kapot?

aurora1
door aurora1 - Oct 11, 2017 om 01:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als een scartkabel gebruikt wordt controleer dan eens of die wel goed zit, of dat de pinnetjes nog wel contact maken, of probeer anders eens een andere scartkabel. Loop alle kabels eens na, vooral als er ook recorders aangesloten zijn.
De tv een tijdje uitzetten en opnieuw proberen kan ook, of de tv resetten.
Kijk eens in de gebruiksaanwijzing bij probleemoplossing of een vergelijkbare rubriek of u daar nog aanwijzingen vindt.
Is met de afstandsbediening misschien een verkeerde knopt ingedrukt? Is al bij de provider gekeken of er problemen zijn?
De levensduur van een tv hangt mede af van hoe ermee omgegaan wordt, hoe lang het ding aan staat per etmaal, waar de tv staat etc.
Als u besluit tot laten repareren, bedenk dan dat een reparatie duurder kan zijn dan een nieuwe tv, en als u besluit niet te laten repareren wegens te hoge kosten, dat u dan onderzoekskosten moet betalen. Vraag vooraf dan hoeveel die kosten zijn.
U kunt op merk en type nog op internet nazoeken of bij dit model deze klacht vaker voorkomt.
Ik ben het overigens ermee eens dat ziektes melden etc. of bijstandmoeder, alleenstaande bejaarde die slecht loopt zijn etc, meldingen zijn die niet ter zake doen en bij mij werken als eigenlijk niet willen reageren. Het lijkt er dan op of men een voorkeursbehandeling wil krijgen, medelijden wil krijgen enz. en daarmee los je een zakelijk probleem niet op.

Fa
door Faxface Oct 11, 2017 om 10:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beankt voor de tips. Maar de tv is echt dood. Maar Otto is opeens met een oplossing gekomen, na een klacht bij thuiswinkel.org, die ik pas gisteren had geplaatst.

Fa
door Faxface - Oct 11, 2017 om 10:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dankzij de tip van ZOEKSTER1, een klacht neerleggen bij thuiswinkel.org, ben ik al een grote stap verder.

Beste heer,

Naar aanleiding van ons telefonisch contact bevestig ik hetgeen besproken is. De led-tv met bestelnummer 572932, prijs € 579,99, leverdatum 24-06-2015 mag u retourneren en een nieuwe keuze maken. Voor de tv wordt een gebruikersdeel van 2 jaar in rekening gebracht. Uitgaande van een gemiddelde levensduur van 6 jaar komt dit bedrag op  €192,00. Concreet betekent dit dat de tv voor een bedrag van € 388,00 gecrediteerd zal worden.

Graag hoor ik van u of u hiermee akkoord gaat.

Met vriendelijke groet,

Dus even voor de negatievelingen onder ons. Trek zelf uw conclusie, zou ik zeggen.

Ge
door Genee Oct 11, 2017 om 11:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Petje af voor u, tante Riet zal erg blij zijn met zo’n hulp.
En niet te vergeten @zoekster1 natuurlijk voor haar bijdrage.

marita5
door marita5 Oct 11, 2017 om 11:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Pikkemoos , gefeliciteerd , de aanhouder wint . bedankt voor de terugmelding , veel kijkplezier met een nieuwe tv .

Fa
door Faxface Oct 11, 2017 om 11:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Jullie bedankt voor het meedenken.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 11, 2017 om 15:59
509 Antwoorden / Vragen

Heb al een prijsopgaaf van een reperateur van 686,00 euro

Negatief ben ik niet,maar dat je dit binnen een dag geregeld hebt met OTTO zonder enig onderzoek van OTTO geloof ik bijna niet.
De geschillencommissie pas in geweging als je €52,50 betaald hebt en dan duurt wel een paar dagen voor je aan de beurt bent..
Ik vind het nog steeds een warrig verhaal ,met een leuke door jezelf geschreven brief van OTTO

Fa
door Faxface Oct 11, 2017 om 16:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dan gelooft u het niet, is niet mijn probleem. Heb een klacht ingediend bij thuiswinkel.org. Vanochtend werd ik gebeld door OTTO met het voorstel, waarna zij dit via mail bevestigen. Dus niks geschillencommissie en dus ook geen 52,50. En of u het nu bijna niet gelooft of helemaal niet gelooft, en zelfs insinueert dat ik lieg en de mail van OTTO zelf heb geschreven, zeg toch meer over u dan mij. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Ik denk eerder dat u wat warrig ben.