ro
door robbie1203 Aug 1, 2020 om 12:11
Elektronica & tv

Samsung qe65q85ralxxn

Sinds kort heb ik deze samsung twin tuner tv. Ik ontvang programmas via de astra 3 satelliet van canal digitaal.
Deze tv is door canal digitaal gecertificeerd en dan zou je ook denken dat de ontvangst van programmas van canal digitaal ook te ontvangen zijn op beide tuners.
Helaas is dit niet zo.
Als ik bv. Npo1 opneem op tuner 1 dan zijn beide tuners geblokkeerd voor het kijken/opnemen van andere kanalen op een andere transponder.

Ik heb contact gehad met samsung hierover en die snappen de vraag niet.
Het antwoord is:  wij zijn canal digitaal niet.

Dan maar contact met canal digitaal. Zelfde vraag gesteld. Ook canal digitaal snapt het niet. Hoezo twee tuners decoderen? Antwoord: wij zijn samsung niet.
Heeft iemand een oplossing?

4138 10 Rapporteer

Topantwoord

mi
door miennaamishaaz - Aug 1, 2020 om 13:10
725 Antwoorden / 1 Vragen

even een aantal vragen
Via welke winkel heeft u de TV gekocht?
Werdt er in de winkel gezegd dat de TV geschikt was voor alle TUNERS?
Heeft u de Coax kabel gelijk in de TV geplugd of eerst in een Decoder box?
Hoe lang geleden heeft u de TV gekocht?
Welke kanalen werken niet?

ro
door robbie1203 Aug 1, 2020 om 14:04
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik snap de vragen niet.
Als er twee tuners op een tv zitten werken die toch ook.
Het probleem is dat samsung en canal digitaal niet samenwerken in het gebruik van de ci module voor beide tuners.
Ondanks dat de tv gecertificeerd is door canal digitaal werkt hun ci module + kaart niet voor beide tuners.

Natuurlijk zitten beide coax kabels direct in de tv. Ook is de canal digitaal ci module in de tv.

Daarom kies je toch voor dit model!

mi
door miennaamishaaz Aug 1, 2020 om 14:41
725 Antwoorden / 1 Vragen

Gezien u 2 kabels hebt ingeplugt in de TV kan het zijn dat de CI module een data conflict krijgt.
Voorbeeld:

De CI module ziet 2 Signalen over 2 verschillende kabels.
Kanaal 1 op kabel 1 geeft Verificatie code 100011001100110011 door aan de CI module
Kanaal 1 op kabel 2 geeft Verificatie code 011100110011001100 door aan de CI module
Hierdoor krijgt de CI module een Conflict waardoor deze terugvalt op de standaard instellingen.

Probeer anders 1 Kabel per keer in te pluggen en kijken of u dan TV kan kijken.

ma
door malty - Aug 1, 2020 om 14:31
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Zit er in de tv geen help functie op uw tv?
Wanneer ik bij mijn panaso... tv met dual tuner kijk zie ik 3 mogelijkheden voor satelliet tv.
1) Dual tuner met enkele kabel, er wordt dan gesproken over een satellietkabel met router voor een enkele kabel.
2) satellietkabel met multi schakelaar waar vanuit de multischakelaar 2 kabels naar de in1 en in2 van de tv gaan.
3) Dan hebben ze het ook nog over een Enkele tuner mode waarbij er een enkele kabel rechtstreeks van de satellietschotel naar de in1. van de tv gaat.
Hierbij is het niet mogelijk om 2 programma's tegelijkertijd te bekijken of op te nemen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 1, 2020 om 16:59
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ga voor advies naar de winkel waar u de TV heeft gekocht. Maar hoe dan ook, Samsung is inderdaad niet Canal Digitaal. Heeft u hen al benaderd?
Ik 'vrees'dat @MALTY gelijk heeft met de opmerking dat het niet kan howel ik met mijn (niet canal digitaal) mediabox wel twee prgramma's tegelijk kan opnemen mits ik dan naar een eerder opgenomen programma terugkijk. En de box staat afgestemd op één van de twee kanalen waarvan ik opneem.

ro
door ron503 - Aug 2, 2020 om 08:14
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt op de sateliet tuner twee transponders aansluiten maar de tuner is geen twin tuner want het betreft één tuner die geschikt is voor twee transponders. Er zijn wel twee tuners in de tv aanwezig maar die betreffen een analoge en een sateliet tuner zodat er een keuze is tussen coaxiale of stateliet ontvangst en dat verklaart ook dat er maar één CI+ slot aanwezig is. U wil een programma van NPO1 opnemen maar u wil tijdens de opname een ander programma kijken en dat dat niet lukt komt doordat de tv bezig is met opnemen en dat kan enkel real time gebeuren. Overschakelen van programma kan niet zonder de opname te stoppen.

ma
door malty - Aug 2, 2020 om 09:40
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien uw vraag ook eens stellen op  https://www.sat4all.com/forums/

mo
door mof - Aug 3, 2020 om 12:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het is een Samsung apparaat. Ten eerste moet u kijken wat de verkoper u heeft aangeboden en verteld. Als deze meldt dat u twee kanalen van Canal Digitaal kunt ontvangen, 1) om te bekijken, 2) om op te nemen dan heft hij u niet geleverd wat hij u heeft voorgespiegeld en kunt u het apparaat inleveren. Geldt ook bij een stenen winkel. Er is dan sprake van verkeerde informatie bij aankoop.
Als dit niet zo is dan hangt het er helemaal van af wat de gebruiksaanwijzing vertelt. ZÖegt deze dat twee tuners afzonderlijk bekeken/opgenomen kunnen worden, dan moet u zich tot Samsung richten. Canal Digitaal staat hier helemaal buiten: zelfs als ze  een code meezenden dat u maar 1 kanaal tegelijk kunt bekijken, of dat u geen kanaal kunt opnemen, dan is dat hun recht, zolang het maar in de abonnements voorwaarden is beschreven.

wi
door wil8664 - Aug 3, 2020 om 14:23
9 Antwoorden / 0 Vragen

Robbie1203: heb je een LNB met dubbele uitgang naar je ontvanger? Dus 2 coax kabels. een op Tuner 1 en 1 op tuner 2. Alleen in dat geval zal opnemen en kijken tegelijkertijd werken.

ha
door hansverbaan - Aug 3, 2020 om 17:29
6 Antwoorden / 2 Vragen

ik zie in de specificaties van deze TV dat er 1 commonface aansluiting is. Wil je een programma opnemen en een ander bekijken dan zou je 2  smartcards moeten hebben denk ik. vbraag het aan de verkoper!

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Aug 5, 2020 om 17:46
104 Antwoorden / Vragen

Hallo Robbie ik denk ik de oorzaak van je probleem weet. Een twin tuner wwil zeggen dat je 2 programma's die tegelijkertijd worden uitgezonden, kunt ontvangen. Er wordt er dan 1 opgenomen en de andere kan je bekijken.
Beide programma's moeten wel via dezelfde sateliet worden uitgezonden.
Ik neem aan dat je gebruik maakt van een duo LNB of misschien zelfs een quatro LNB.
Deze LNB's kijken tegelijkertijd naar verschillende satellieten.
Maar er kan maar 1 richting van stroom voorzien worden.
Dus kijk je naar de 23 dan zijn de andere richtingen dood.

Overigens heb je dat ook als je een gewonen decoder voor satelliet TV gebruikt.
Je kan maar 1 satelliet tegelijkertijd ontvangen.

Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben.

Succes verder.