ma
door marzou Feb 16, 2018 om 11:12
Elektronica & tv
Samsung UE32K5600

Een vraag waar ik hopelijk antwoord op kan krijgen, maar weet niet of ik deze vraag hier wel mag stellen maar ga het gewoon proberen.

Sinds een jaar ben ik in het bezit van een nieuwe slaapkamer tv de Samsung UE32K5600.

De beugel die ik hierbij heb gekocht (even het type en soort niet voor handen) daar krijg ik mijn tv maar niet goed en naar behoren op bevestigd.

Dit omdat de tv aan de achterzijde curved is, ben hiervoor langs BCC geweest voor een nieuwe beugel maar ik ben er inmiddels achter dat geen ene beugel vlak tegen een curved achterzijde gemonteerd kan worden. Heel lastig om uit te leggen maar de ruimte tussen de beugel en het schroefgat is > 15 cm, waardoor meegeleverde schroeven sowieso niet passen. Schroeven van een bouwmarkt zitten er nu in maar durf ik niet door te draaien zodat de beugel half los/half vast zitten. Kortom ik weet het niet. Zelfs Samsung hierover aan de telefoon gehad maar die hebben er niet heel veel mee want die leveren de tv niet de beugel.

Een foto toegevoed van de achterzijde van de tv

2220 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2018 om 11:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En wat is uw vraag?
Waarom zet u die tv niet gewoon neer?

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2018 om 11:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen vraag te bekennen en je neemt ook niet even de moeite om te kijken welke muurbeugel je precies hebt gekocht. Gokje: als je op zoek bent naar geschikte bouten kijk dan hier even https://tvbeugels.nl/m8-montage

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2018 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De ruimte is 15 cm? Bent u niet abuis?

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2018 om 11:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De beugel die ik hierbij heb gekocht (even het type en soort niet voor handen) daar krijg ik mijn tv maar niet goed en naar behoren op bevestigd.

Je had dan ook aan de verkoper moeten vragen welke beugel geschikt is voor de door jou aangeschafte tv.
Zou daar maar eens advies gaan vragen.

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 16, 2018 om 12:20
641 Antwoorden / 77 Vragen

Je kunt langere bouten nemen, maar zorg ervoor dat ze niet te diep in de tv gedraaid kunnen worden.

Dat wordt dan einde tv.

Dus een moer op de bout en die vastdraaien tegen de achterkant. En met nog een paar moeren de juiste afstand maken tot de beugel.

ma
door marzou - Feb 16, 2018 om 12:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja sorry misschien een beetje halve informatie
Ik heb type beugel : TEMIUM TNEL 400B 1
Abuis ben ik niet 15 cm is misschien te hoog ingeschat, maar 10 cm tot het schroefgat is het zomaar

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2018 om 12:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heeft de verkoper van BCC je verteld dat deze beugel voor jouw curved t.v. geschikt is? Was het hem wel duidelijk dat het om een curved model ging?

DOOR MARZOU - 16 FEB. 2018 OM 12:22
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ja sorry misschien een beetje halve informatie
Ik heb type beugel : TEMIUM TNEL 400B 1
Abuis ben ik niet 15 cm is misschien te hoog ingeschat, maar 10 cm tot het schroefgat is het zomaar

panter22
door panter22 - Feb 16, 2018 om 13:02
6599 Antwoorden / Vragen

Monteer een plank aan de muur en zet daar de tv op. Wel even de poot goed vastzetten.
Misschien weet deze webshop raad:
https://www.tvbeugels.nl/curved-wandbeugel/

Gr
door Grunn1 - Feb 16, 2018 om 13:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik kijk bij coolblue zijn voor dit type tv 42 verschillende muurbeugels beschikbaar. Keuze genoeg.

tdmduc
door tdmduc - Feb 16, 2018 om 17:51
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de zelfde TV en naar volle tevredenheid opgehangen aan een Vogels beugel.

ECHTER!

De standaard bouten zijn niet lang genoeg (en te dik)en ik heb e.e.a. opgevuld met ringetjes en langere bouten totdat alles gelijk was en daarna gemonteerd.

LET OP de kunststof vulpijpjes zijn essentieel want die geven de diepte aan en zorgen ervoor dat de juiste hoek gepositioneerd wordt.

Ik heb deze tv nu 2x opgehangen(ook mijn moeder heeft deze tv) ook met een ander merk ophangbeugel.

zie foto

simon55
door simon55 - Feb 17, 2018 om 12:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Er bestaan talloze beugels voor uw TV. Kijk eens bij muurbeugel.nl , hebben vaste,draaibare , kantelen en roterende beugels. U heeft vast de foutieve beugel in uw bezit. Succes