Sa
door SanneM1990 Sep 2, 2020 om 18:54
Elektronica & tv
Samsung wasmachine WW90M760NOA

Nadat ik mijn gordijn heb gewassen in mijn wasmachine van Samsung zit er een gat in. Samsung biedt alleen aan om te repareren maar kan niet garanderen dat er kosten voor eigen rekening bij komen. Dit is toch niet normaal voor een wasmachine van nog geen jaar oud? Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?

4082 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2020 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wie zegt dan dat het door de wasmachine komt? Zitter er ook gaten in uw gewone was?

pi
door piet limburg Sep 4, 2020 om 12:37
232 Antwoorden / 15 Vragen

Precies....hoeft zeker niet door de wasmachine veroorzaakt te worden.
Wel worden dunne stoffen bij het centrifugeren tegen de wand van RVS trommel
gedrukt,waardoor puntjes van de stof in de gaatjes van de trommel kunnen dringen.
Voorheen waren deze gaatjes redelijk groot...tegenwoordig zijn ze nog maar half zo groot.
Op den duur gaat bv ondergoed soms gaatjes vertonen....dat merk ik ook...komt omdat stoffen ook dunner worden na meermaals wassen....dus gevoeliger voor beschadigingen.
De monteur kan in principe niets repareren omdat hij bijna nooit een gebrek aan de machine zal vinden.

panter22
door panter22 - Sep 2, 2020 om 18:59
6599 Antwoorden / Vragen

Het is een mooi rond gat. Je wast niet toevallig met een wasbolletje waar je wasmiddel in moet doen?

Donuts
door Donuts - Sep 2, 2020 om 19:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zat er nog andere was in de wasmachine? Er zaten geen haakjes (of 1 haakje) aan het gordijn? Heeft u het goede wasprogramma gebruikt?

ju
door juliomariner - Sep 2, 2020 om 19:03
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Aangezien de machine een ouder is dan 6 maanden moet u aantonen dat het gat is veroorzaakt door een defect aan de wasmachine. Dat lijkt me erg moeilijk te bewijzen want hoe wilt u bewijzen dat u het gordijn apart hebt gewassen en bijvoorbeeld het gat niet is ontstaan door bijvoorbeeld een rits in een ander wasstuk, dat het gordijn tijdens het sluiten van de deur niet tussen deur en manchet is blijven klemmen etc.
Ik vraag me zelfs af of de schade zelfs wel door de machine is veroorzaakt.
Nee ik werk niet voor Samsung

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2020 om 19:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Wat een vreemd uitziend gat. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er niet iets bij de was heeft gezeten die dit heeft veroorzaakt. Zoals: heeft u misschien kleine kinderen die er ongezien iets van speelgoed in hebben gestopt, haak waar gordijn aan hangt of i.e.d?

diumenge
door diumenge - Sep 2, 2020 om 19:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wil je er dan kosten voor eigen rekening bij, omdat ze niet kunnen garanderen dat die er bij komen?

En wil Samsung nu dat gordijn repareren?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 2, 2020 om 20:37
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u m.b.t. rechten deze verwijzing, gebaseerd op hetgeen in Art 7:17 t/m 25 is gemeld m.b.t. consumentenbescherming https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en deze https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn.
Als u van mening bent dat de oorzaak aan de wasmachine ligt dient u zich in ieder geval te wenden tot de verkoper en niet zoals u heeft gedaan tot de fabrikant.

U kunt proberen uw rechten alsnog te doen gelden maar als ook al door anderen gesteld lijkt het mij dat de kans op succes (reparatie van de machine, als dat niet kan een gelijkwaardig goed werkende machine of zelf geld terug lijkt mij echter niet zinvol omdat onder meer het bewijs bij u ligtv dat de oorzaak te wijten is aan de machine. Het gat zoals u toont met de foto is daarvoor ook echt merkwaardig. Het lijkt mij een schroeigat en ik kan mij niet voorstellen dat het gordijn in aanraking is geweest, buiten de trommel, met een verwarmingselement. Het lijkt mij dus ook het dat de oorzaak ergens anders ligt en niet aan de wasmachine.

Als Samsung aanbiedt om te reparen is dat alleen maar te waarderen, ook als er kosten voor eigen rekening bijkomen. Als gezegd, wettelijk is bij consumentenkoop de verkoper degene die aangesproken dient te worden.

gerbera
door gerbera - Sep 2, 2020 om 22:01
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wat valt er te repareren? zou haast denken dat trommel beschadigd is, maar dan moet ook uw overige was gaten vertonen.
Heeft u niet toevallig de trommel iets te vol gestopt waardoor het gordijn als een prop in de trommel is gaan zitten. In dat geval is het mogelijk dat het gordijn tegen de achterwand van de trommel, ter hoogte van de trommelas, is gaan schuren wat het mooie ronde gat verklaard. Wat hun garanderen is als blijkt dat er met de machine niets aan de hand is u de door Samsung  gemaakte kosten, zoals voorrijden en tijd, zal moeten betalen.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?
Zou dan wel toevallig moeten zijn dat er meer mensen dit hebben gehad.

tenormin
door tenormin Sep 2, 2020 om 23:21
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, nu was ik nog niet zo lang, sinds 1963, maar ik heb nog nooit en te nimmer gaten, beschadigingen of wat dan ook gehad van wassen die uit de machine kwam. Jaren geleden kwamen hier ineens een heleboel vragen over "gaatjes in tshirts of truitjes", ook al zo vreemd eigenlijk, toentertijd dan. Maar een "ouwe wasser" zoals ik: je stopt je machine toch niet propvol. Heb mijn machine nog eens goed van binnen bekeken maar, zoals jij dat noemt, een trommelas: mijn achterkant van de machine (net als alle voorgaande machines) is zo glad als de achterkant van  billen van zeeman , ;-) Ik had iets anders geschreven maar dat zal nu racistisch worden opgeval, dus maar aangepast. Welterusten....

tenormin
door tenormin Sep 3, 2020 om 00:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik wilde "opgeval" uiteraard veranderen in "opgevat" maar als ik dat doe krijg ik: pagina niet gevonden. Is de site vandaag heel sterk in "pagina niet gevonden". Oei, ik zie: moet gisteren schrijven, Hoop dat het vandaag beter is. Zal ook wel niet lukken.

gerbera
door gerbera Sep 3, 2020 om 08:43
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin; ik schrijf ter hoogte van de trommelas, daar zit een bobbel in de trommel en als die een beetje ruw is bv door kalk of wasmiddel kan het lekker schuren.

Eusie
door Eusie Sep 4, 2020 om 12:38
7 Antwoorden / 0 Vragen

Een overbeladen wasmachines kan gaten in de was veroorzaken. Niet te vol laden dus, je zal zien er komen geen gaten meer in je was!

gerbera
door gerbera Sep 4, 2020 om 15:41
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Beste @EUSIE, ik heb geen last van gaten in mijn wasgoed en ik zal hem ook niet te vol laden. Maar wat u schrijft had ik ook al geschreven dus waarom uw reactie onder mijn schrijven staat? Schiet mij maar lek.

Ja
door Jaap Rotterdam - Sep 4, 2020 om 12:59
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, heb ik ook gehad met een Samsung machine, en een stofzuiger van samsung was ook een waardeloos apparaat. Ben helemaal klaar met Samsung.  Die moeten zich maar beperken tot mob. telefoons. Heb er alleen geen foto van gemaakt helaas.
Ik had ook nog een samsung smart tv, in de garantie periode, werkte ook niet goed,  door de leverancier werd geadviseerd alle bekabeling na te zien,  en evt. te vervangen
Hielp allemaal niets,  is naar samsung td gestuurd, kreeg na 3mnd! Bericht: niets gevonden. Heb met de leverancier een inruil deal gemaakt,  voor LG, zelfde prijskkasse, problemeem was daarmee opgelost. Goodbye Samsung!

simon55
door simon55 - Sep 4, 2020 om 13:22
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nee nog nooit gehad. Wel , als ik alle t  shirts errin doe , steeds dezelfde er binnenste buiten uitkomt. Misschien is die wel rechtsom gemaakt

la
door lagerweij - Sep 4, 2020 om 14:00
31 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hetzelde gehad bleek dat de trommelnaden niet goed sloten in de wasmachine en (ook nieuw) wasgoed daartussen bekneld kwam te zitten, gevolg gaten en soms scheuren.
Nieuwe wasmachine gekocht en probleem opgelost

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Sep 4, 2020 om 14:04
104 Antwoorden / Vragen

Wat wil Samsung repareren??? Ik neem aan dat het gordijn niet wordt gerepareerd door Samsung. Ik ben bang dat er toch iets in uw wasmachine gezeten (dat er dus niet in hoort) waardoor deze schade is ontstaan.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 4, 2020 om 15:51
853 Antwoorden / 3 Vragen

Ik geef je een tip mee.

Als je de volgende keer je gordijnen of andere delicate was in je machine doet doe ze dan in een kussensloop. Tenslotte was je je lingerie ook in van die waszakjes toch?

Zoals ik de plek beoordeel, maar dat is geen professioneel oordeel, lijkt het een smeltvlek...

ho
door hoev1009 - Sep 4, 2020 om 18:10
15 Antwoorden / 4 Vragen

Nadat ik ook mijn gordijnen had gewassen zat er ook een gat in.
Dit bleek niet aan mijn machine te liggen maar aan het gordijn.
Dit had jarenlang in de zon voor het raam gehangen en op een
gegeven moment is het dan door de zon vergaan.