bloemsma
door bloemsma Oct 21, 2011 om 09:39
Elektronica & tv

Senseo

Wat niet alleen ons opvalt, zo snel als de senseo apparaten stuk gaan.Heeft U dat ook geconstateerd.

7163 44 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 21, 2011 om 09:46
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote]Heeft U dat ook geconstateerd.
Nee.

Gewoon goed schoonhouden en af en toe (niet te vaak!) ontkalken op de "philips-manier"...

ja
door jannet1977 - Oct 21, 2011 om 10:14
64 Antwoorden / 0 Vragen

Onze eerste en tweede Senseo waren ook snel stuk. De derde houdt zich wel goed. Wekelijks ontkalken, ik doe het zonder azijn, maar heb ook regelmatig gehoord dat mensen met azijn ontkalken. Alle onderdelen gaan regelmatig in een sopje of in de vaatwasser.

bloemsma
door bloemsma - Oct 21, 2011 om 10:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

hij wordt ook wekelijks schoongemaakt ondanks dit toch ellende.

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2011 om 10:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Daarom staat nummer 3 nu bij mij in een hoek van de kast. Ondanks alle gebruiksaanwijzigingen opvolgen heeft Senseo kennelijk een eigen willetje en ben ik er klaar mee. Heb nu een Princess koffiebonen machine gekocht en dat bevalt me uitstekend.

wolfenjong
door wolfenjong - Oct 21, 2011 om 12:16
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Het liefst had ik, dat bij al de mensen waar ik op bezoek kom, en koffie aangeboden krijg, de senseo machine stuk is, en deze mensen weer gewoon koffie moeten zetten met filterkoffie, smaakt veel beter, dan het slooten water uit de senseo machines.
En als je dan ook nog bedenkt, dat de kosten van deze manier van koffie zetten ook nog eens 4a5 maal zo hoog zijn, als dat je gewoon filterkoffie gebruikt, dan zou voor mij de keus snel gemaakt zijn.
Mijn filterkoffie machine heb ik al jaren, en ontkalk gewoon met azijn van 39 cent voor een liter, om de 3 maanden, en ik heb verder geen problemen.

Succes er mee.

robtien
door robtien - Oct 21, 2011 om 13:30
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=bloemsma schreef op vrijdag 21 okt 2011, 09:39]Wat niet alleen ons opvalt, zo snel als de senseo apparaten stuk gaan.Heeft U dat ook geconstateerd. Nee daar hebben wij helemaal egen last van. heeft u neit een te hoge netspanning?

ik las al dat uhem geregelt schoonmaakt dus dat meot het probleem neit zijn.

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2011 om 13:35
16829 Antwoorden / 108 Vragen

robtien, een te hoge netspanning? 't Is toch een huis-tuin-keuken apparaat wat niet op werkplekken van bouwvakkers worden gebruikt?

valerius-2
door valerius-2 - Oct 21, 2011 om 13:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb mijn Senseo al vanaf het begin, zo'n 7 jaar en totaal nog geen klachten gebruik hem dagelijks en ontkalk alleen maar al hij er te lang over doet, maar prik ik eerst het middelste gaatje van padhouder door. Omdat ik dus zeker weet dat hij goed door kan spoelen.

robtien
door robtien - Oct 21, 2011 om 13:44
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 21 okt 2011, 13:35]robtien, een te hoge netspanning? 't Is toch een huis-tuin-keuken apparaat wat niet op werkplekken van bouwvakkers worden gebruikt?

klopt het is idd een huis tuin en keukenapperaat maar dat wil niet zeggen dat u stopcontact een verkeerde netspanning kan hebben. daar zijn namelijk speicale schreoverdraaiers voor omd at uit te testen.

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2011 om 13:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Robtien, TS vraagt alleen: hebt u ook geconstateerd dat Senseo apparaten zo snel kapot gaan. Qua schoonmaken doen ze, zoals ze dit aangeven, correct. En U denkt dat dan ineens de netspanning anders is geworden?
Ik kan uw gedachtengang even niet goed volgen.

traporgel
door traporgel - Oct 21, 2011 om 13:59
191 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=robtien schreef op vrijdag 21 okt 2011, 13:44][quote=tenormin schreef op vrijdag 21 okt 2011, 13:35]robtien, een te hoge netspanning? 't Is toch een huis-tuin-keuken apparaat wat niet op werkplekken van bouwvakkers worden gebruikt?

klopt het is idd een huis tuin en keukenapperaat maar dat wil niet zeggen dat u stopcontact een verkeerde netspanning kan hebben. daar zijn namelijk speicale schreoverdraaiers voor omd at uit te testen.

Geprezen zijn de VARA-goden, zij hebben een wonderdoener onder ons doen opstaan. Robtien heeft als enige in Nederland ineens het elektrische licht gezien: er komt te veel spanning uit het stopcontact. Philips, een groot bedrijf weet ook wel dat er kleine spanningsverschillen zijn, en zet daarom aan de onderkant van de Senseo een serie cijfers om te bewijzen dat ie het bij elke spanning tussen de laagste en de hoogste genoemde spanning, gewoon doet.

Maar nee, de nieuwe profeet Robtien heeft een schroevedraaier, en dan kan hij precies meten hoeveel te veel het is......

Als ie nou toevallig zo'n schroevedraaier met een lampie erin gebruikt had (spanningzoeker heet zo'n ding) dan kan hij zien dat er stroom op het stopcontact staat. Maar NIET hoeveel. Daar heb je dan weer een heel ander soort "schroevedraaier" voor nodig.

Steekt kaarsje aan. Helemaal geen stroom nodig. Dus ook geen schroevedraaier.

tucker
door tucker - Oct 21, 2011 om 14:00
136 Antwoorden / 10 Vragen

Ik ben met mijn 2e senseo bezig en heb nooit echt problemen ondervonden.
De eerste was er een van geborsteld aluminium, die heb ik 5 jaar in volle tevredenheid gebruikt. Toen kwam een nieuwe keuken en wilde ik een totaal andere. Het werd de zwarte vierkante. Het plaatje waar je het kopje op plaatst trilde zo hard dat het kopje vastgehouden moest worden, anders danste het er af. Na dit gemeld te hebben bij Philips werd het apparaat kostenloos geruild voor een nieuwe, die ik zonder problemen ook alweer 2 jaar intensief gebruik.
Ik ben er dus heel erg tevreden over.

an
door annac - Oct 21, 2011 om 14:01
13 Antwoorden / 7 Vragen

Mijn 'vorige' senseo is ongeveer 9 jaar oud, nog steeds geen problemen mee. Maar ik had zin in een andere kleur!

Ik heb de senseo nooit ontkalkt en denk dat dit ook kan bijdragen aan een lange levensduur.

Gekke is wel, dat mijn nieuwe apparaat een beetje vreemd klinkt, meer blikkerig ofzo. Krijg zodoende een gevoel van: hmmm, toch maar die oude nog even bewaren, kan goed zijn dat de nieuwe het snel begeeft.

groetjes
Annac

macwouter
door macwouter - Oct 21, 2011 om 14:16
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ha ha ha een koffiebonenapparaat van Princess. je blijft lachen met die ternomin. Hetzelfde als dat toetsenbord van robtien ook van het merk Princess?

Je moet er maar gewoon geluk mee hebben . Ik heb er sinds de senseo bestaat maar 1 versleten

bloemsma
door bloemsma - Oct 21, 2011 om 14:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het ligt misschien ook aan hoeveel koffie er wordt gedronken.
Bij ons tussen de 10-15 pads per dag.

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2011 om 14:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=macwouter schreef op vrijdag 21 okt 2011, 14:16]Ha ha ha een koffiebonenapparaat van Princess. je blijft lachen met die ternomin. Hetzelfde als dat toetsenbord van robtien ook van het merk Princess?

Je moet er maar gewoon geluk mee hebben . Ik heb er sinds de senseo bestaat maar 1 versleten

Senseo naar het hoofd gestegen?

mi
door mineola - Oct 21, 2011 om 14:39
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb mijn senseo meer dan 10 jaar, en ontkalken doe ik bijna nooit en als, dan doe ik t met een zakje citroenzuur speciaal voor koffiezetapparaten

Meer dan 5 x per dag gebruik ik hem niet, ik heb ooit bij kassa een verslag gelezen, welke senseo's wegens mankementen teruggestuurd konden worden, mijn serienummer stond daar niet bij, denk dus dat de eerste apparaten beter waren dan die er later denk ik in oostbloklanden is gemaakt.

Misschien kan kassa deze informatie nog eens plaatsen ?

roekenbosch
door roekenbosch - Oct 21, 2011 om 15:00
5 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb die van mij (een zwarte uit week 33 2010) nét ingepakt voor verzending en reparatie.
Het valt nog onder de garantie dus ik wacht braaf af hoe ik 'm terugkrijg, en wat het commentaar is van de reparatieafdeling. De leeftijd kun je zien op de bodem, een code die begint met 10 betekent bouwjaar 2010, en de cijfers erna zijn het weeknummer....
Die van mij ging spontaan uit, en zette nooit meer dan een half bakkie....en PHILIPS deed daar niet moeilijk over...."stuur maar op meneer, via antwoordnummer of koerier".
Ik heb de laatste gekozen...kreeg keurig een mailtje en een smsje een half uur voor ze aan de deur stonden...prima dus!!
En nu maar wachten dus...wel slecht voor zo'n veelverkocht gebruiksvoorwerp van een gerenommeerd (Hollands..)merk!

po
door poebeer - Oct 21, 2011 om 15:05
4 Antwoorden / 0 Vragen

Heb mijn Senseo al 10 jaar .Ontkalk hem met gewone azijn eens in de drie maanden.Nooit problemen gehad .gebruik hem elke dag.

birdies
door birdies - Oct 21, 2011 om 15:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......gerenommeerd (Hollands..)merk.....

Nou, gerenommeerd? Dat woordje kun je wel weg laten hoor. Hollands, eigenlijk ook wel. Zit geen stukje Hollands meer aan.

co
door comrepair - Oct 21, 2011 om 15:17
3 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom drinkt men nog Senseo?
Het kan veel goedkoper en het gaat nooit stuk.
Hier is het recept

Je neemt 2 ongewassen sokken,doet die in een bak met heet water,knijpt deze uit in een leeg kopje en...................dezelfde smaak als Senseo.
Veel mensen zijn te lui om gewone koffie te zetten
Wansmaak overheerst

roekenbosch
door roekenbosch - Oct 21, 2011 om 15:21
5 Antwoorden / 6 Vragen

Dát valt wel mee!
Je moet natuurlijk wel de koffiepads van Douwe nemen (en niet die van meneer ALDI!) , en dan heb je een prima bakkie hoor.
Nee...dat gerommel met filterzakkies, koffiepoeder over je aanrecht en te veel of te weinig water ...dát werkt lekker!!
Gemak dient de mensch....!

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2011 om 15:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Mogen we nog wel zelf uitkiezen wat we lekker vinden? TS vind het raar dat het apparaat zo snel stukgaat. Kan ik van meepraten. Wat birdies schrijft zou zo maar kunnen, geen Nederlands fabricaat. Hoewel roekenbosch dat weer tegenspreekt en zijn machientjes naar Philips op kan sturen, dus...Nederlands of Japans, geen idee. Plus dat ik nu geen zin heb om die oude te zoeken en te zien of ik er ergens lees made in....?

pe
door penn - Oct 21, 2011 om 15:32
6 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik ook zo'n exemplaar dat maar een half kopje zet ( alle Philips aanwijzingen gevolgd) en ondertussen van het plaatje rammelt. De winkel waar ik 'm gekocht had was al snel na de aankoop failliet. Nu is het apparaat amper twee jaar en gebruik ik het maar weinig, ik maak filterkoffie. Een nieuwe, derde, Senseo komt er beslist niet, niet in de laatste plaats omdat het lijkt of de pads slappere koffie maken dan in de begin tijd van de Senseo. Jammer want het was een mooi gestileerd en makkelijk apparaat.

ka
door katelijntje - Oct 21, 2011 om 15:48
28 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb mijn (1e) senseo al een paar jaar en totnu toe geen problemen gehad, wel heb ik het apparaat ontkalkt met de voor de senseo onkalkinsspul

frits
door frits - Oct 21, 2011 om 16:01
146 Antwoorden / 5 Vragen

Senseo koffie is geen koffie, het spul is gewoon niet te drinken, en zoals ik ook uit mijn omgeving hoor gaan ze snel stuk, maar ja het is Philips hé

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 21, 2011 om 16:13
842 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom voelt iedereen zich toch zo geroepen om anderen te vertellen wat voor koffie ze in hun eigen huis moeten drinken?!? Als je filterkoffie lekkerder vindt, dan ga je lekker aan de slag met filters. Waarom toch die missionaris-drang?

tr
door trappist - Oct 21, 2011 om 16:48
240 Antwoorden / 0 Vragen

hier is nog de originele allereerste versie in gebruik, ben er dan ook erg zuinig op :)

li
door lizmol - Oct 21, 2011 om 16:51
61 Antwoorden / 5 Vragen

@naitsoezn ben het helemaal met je eens, over smaak valt niet te twisten.
Net zo goed als iemand zegt dat je je eten niet mag prakken, dat is niet lekker zeggen ze dan, maar ik vindt het heerlijk.

Ik heb een gewone senseo, heb ik 2 jaar gebruikt nooit problemen mee gehad, en neem hem nu altijd zomers mee naar de camping.
2 jaar terug kocht ik zo'n hele dure Café Latte van Senseo waar je ook cappucinno en allerlei andere varianten in kan maken.

Ontkalken doe ik als de machine dat aangeeft, en het lampje gaat branden met het speciale middel van Senseo, is wel duur, maar werkt perfect.

Ik denk toch dat mensen te weinig onderhoud plegen aan hun Senseo.
Het zeefje waar de pad op ligt, regelmatig onder warm stromende kraan even goed met een borsteltje doen, dan loopt de koffie weer beter door, heel makkelijk.

Overigens denk ik wel dat de apparaten tegenwoordig minder lang meegaan dan vroeger, maar dat is met alles toch!

diumenge
door diumenge - Oct 21, 2011 om 17:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn Senseo is na een paar jaar naar mijn moeder gegaan, en die heeft 'm volgens mij nog steeds. Gaat dus al heel wat jaartjes mee en zonder problemen. Persoonlijk ben ik niet zo dol op de koffie uit een Senseo, maar smaken verschillen.

birdies
door birdies - Oct 21, 2011 om 17:34
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Koffiezetapparaten (dus ook de Senseo) worden sinds 2005 gemaakt in Polen

ho
door hotroxy - Oct 21, 2011 om 18:14
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik geniet al ong. 8 jaar dagelijks van een bakkie of 10 Senseo.
Nog nooit problemen gehad.
Maak hem af en toe schoon(ontkalken), draai het schroefje los en maak het plaatje schoon.
Dus nu afkloppen, hoop dat ie het nog lang doet

diumenge
door diumenge - Oct 21, 2011 om 18:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 21 okt 2011, 17:34]Koffiezetapparaten (dus ook de Senseo) worden sinds 2005 gemaakt in PolenWellicht is de kwaliteit van de nieuwere lichting (sinds 2005?) dan van mindere kwaliteit.

merryweather
door merryweather - Oct 21, 2011 om 18:47
50 Antwoorden / 0 Vragen

Onze 1e Senso dateert van eind 2002 en ging in 2008 kapot .Direct een nieuwe gekocht en tot op heden prima.Wel merkte wij dat de koffie minder heet werd kort geleden maar na het ontkalken met schoonmaak azijn is deze weer goed heet.De losse onderdelen gaan om de dag in de vaatwasser.Mijn schoonmoeder heeft haar Senseo ook eind 2002 gekocht en die is tot de dag van vandaag gewoon goed.Mijn buurvrouw kocht na de koffie hier te hebben gedronken haar Senseo begin 2003 en ook dat apparaat werkt gewoon naar behoren dus ja ............

ke
door kenner - Oct 21, 2011 om 18:53
48 Antwoorden / 6 Vragen

Al 9 jaar (!) een prima apparaat .

Op het lekken (soms) na,maar dat kwam uiteindelijk door het onzorgvuldig plaatsen van het padje !

Bakkie?

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2011 om 19:13
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Alle reacties gelezen hebbende denk ook ik dat de "oude, eerste machines" het beste waren. Nou ja, dat is niets nieuws. Alles wordt bijna zo gemaakt dat het binnen een x aantal jaren vervangen moet worden. Een apparaat te goed maken,tja, daar verdienen ze niet zoveel aan.

tucker
door tucker - Oct 21, 2011 om 20:33
136 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn oude (een van de eerste) deed het prima, en de nieuwe vierkante die ik sinds 2 jaar heb doet het ook uitstekend.
En dat gezeur of de koffie wel of niet lekker is: de smaak wordt niet door het apparaat bepaald maar door de koffie die je gebruikt. Gebruik je de allergoedkoopste dan heb je kans op slootwater, maar er zijn ook hele goede merken pads waarmee je een heerlijk bakkie maakt. Trouwens, smaken verschillen en wat de een slootwater noemt vind de ander een zalig bakkie troost. Zoveel mensen, zoveel zinnen.

ma
door malhy2 - Oct 21, 2011 om 21:59
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik ben met mijn 3de bezig.
Eerste was de opvolger van die met die knijp sluiting. defetc na 3 jaar
2de was met sterkte instelling zilver met blauw kleurig schermpje bovenop defect na 2 jaar
Heb nu een vierkante met sterkte schuifknop.

Gr Ed

mi
door mineola - Oct 21, 2011 om 22:45
10 Antwoorden / 2 Vragen

Jammer dat deze oproep van kassa schijnbaar nog niet door iemand is opgemerkt
maar het is van een klein jaartje terug dacht ik, en er stond ook in beschreven dat verschillende van deze serienummers in ik dacht in polen waren gemaakt meneer tenormin en hr roekenbosch en daarom mocht iedereen hen terugsturen

pa
door patdes - Oct 21, 2011 om 23:44
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een jaar of 7 een senseo gekocht,
Deze heeft het 6 jaar uitgehouden en is kapot gegaan door mijn eigen fout, laten vallen met schoonmaken. In het verleden had Philips jaren hetzelfde type in de verkoop. Tegenwoordig hebben ze elk jaar een nieuw type dat ze u graag willen verkopen dus moet de oude wat sneller kapot.

De nieuwste mobieltjes gaan vaak nog maar een jaar mee terwijl er in de la een oude Nokia ligt die het na 10 jaar nog steeds doet. Enige jaren geleden kon ik met een paar schoenen een heel seizoen door, nu kan ik ze na 2 maanden weggooien omdat de zool is versleten. Spijkerbroeken kan je na een jaar wegdoen omdat ze zijn versleten. Het lijkt erop dat alles tegenwoordig minder lang mee gaat, of dit te maken heeft met made in China of om de economie draaiend te houden weet ik niet. Qua schoenen en spijkerbroeken bedoel ik niet de goedkoopste variant maar een normale middenmoter.

Groet,

Patrick

marijke77
door marijke77 - Oct 22, 2011 om 17:28
158 Antwoorden / 3 Vragen

Ik had nog steeds de allereerste senseo en deze werkte nog prima, ik heb sinds september een nieuwe en de oude doorgegeven, die doet het nog steeds.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 26, 2011 om 14:13
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=comrepair schreef op vrijdag 21 okt 2011, 15:17]Waarom drinkt men nog Senseo?
Het kan veel goedkoper en het gaat nooit stuk.
Hier is het recept

Je neemt 2 ongewassen sokken,doet die in een bak met heet water,knijpt deze uit in een leeg kopje en...................dezelfde smaak als Senseo.
Veel mensen zijn te lui om gewone koffie te zettenWansmaak overheerst

Ik kan u melden dat ik helemaal niet te lui ben om koffie te zetten, wel dat ik zodanig gehandicapt ben dat ik niet het reservoir van mijn koffiezetapparaat zelf kan vullen en aangezien ik 's ochtends en 's middags maar 1 mok koffie drink, vind ik het de moeite niet om daar de hele pot voor aan te zetten............
Dan is een Senseo toch wel makkelijk en ik heb altijd mokka-pads, nou dat vind ik echt wel lekkere koffie.
En 's avonds als mijn man er is, drinken we samen 2 mokken koffie, dan gebruiken we gewoon het koffiezetapparaat.

En voor TS: Ik heb mijn Senseo al jááááren, ik geloof dat ik hem 1x heb ontkalkt en hij doet het prima!

roekenbosch
door roekenbosch - Oct 29, 2011 om 19:06
5 Antwoorden / 6 Vragen

Zo...Senseo doet het weer.
Afgelopen zaterdag netjes ingepakt voor verzending naar PHILIPS en afgelopen vrijdag had ik 'm al weer retour.
Beide zendingen kostenloos en erg netjes geregeld!
Bleek een kapotte condensator te zijn...hij draait nu weer als een tierelier!!
Dikke duim voor Sense en Simplicity!!

mi
door mineola - Oct 29, 2011 om 19:34
10 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=roekenbosch schreef op zaterdag 29 okt 2011, 19:06]Zo...Senseo doet het weer.
Afgelopen zaterdag netjes ingepakt voor verzending naar PHILIPS en afgelopen vrijdag had ik 'm al weer retour.
Beide zendingen kostenloos en erg netjes geregeld!
Bleek een kapotte condensator te zijn...hij draait nu weer als een tierelier!!
Dikke duim voor Sense en Simplicity!!

Kijk das nou nog eens mooi en de arme douche mag hij ook nog hebben
Fijn weekend met veel senseootjes groet, Mineola