Donuts
door Donuts Apr 15, 2021 om 17:02
Elektronica & tv

Shredder blokkeert door plaketiket. Iemand een tip?

Ik heb met mijn domme hoofd een groot adreslabel met lijm aan de achterkant door de shredder gegooid. Nu vertikt hij het om nog wat te vernietigen, zelfs geen eurobiljetten;-)), er is geen beweging in te krijgen. Heb al zoveel mogelijk verwijderd met een mesje, maar blijft blokkeren.

Iemand een goede suggestie, behalve een nieuwe kopen?

5247 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 15, 2021 om 17:05
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Er zit een "versnipperde" verkleving in, ergo, die moet er uit.

Donuts
door Donuts Apr 15, 2021 om 17:07
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt, maar de vraag is hoe?

va
door vanlotjegetikt - Apr 15, 2021 om 17:06
809 Antwoorden / Vragen

Ik denk toch het laatste. Heb ooit iemand  zo'n ding uit elkaar zien halen. Allemaal plastic radertjes. Als daar lijm/papier tussen gaat zitten is het einde oefening.

@H
door @HENK@ Apr 19, 2021 om 00:48
159 Antwoorden / 1 Vragen

ehhh.... in een beetje schredder zit een metalen rol met een soort messen, met plastic radertjes doe je niet echt veel, hooguit in de aandrijving !

De rol demonteren en weken in b.v. stickerverwijderaar (of WD 40 of dergelijke) of priegelen met een mesje, priem, naald of zoiets lijkt me de enig mogelijke oplossing.

Wanneer je het aan het apparaat zelf wil doen doe het dan in ieder geval met de stroom er af !!

Topantwoord

simon55
door simon55 - Apr 15, 2021 om 17:07
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb het zelf ook eens bij de hand gehad. Er bestaat olie voor de schreden,  die je na constant gebruik , een beetje erop doet , even laten intrekken , en dan moet hij weer werken. U hoeft echt geen abonneren aan te schaffen.

@H
door @HENK@ Apr 19, 2021 om 00:50
159 Antwoorden / 1 Vragen

auto correctie ???

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2021 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop een pincet en ga peuteren. Daarna wat lijmverwijderaar op een watje en dat langs de mesjes halen.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 15, 2021 om 17:38
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Mogelijk hebt u succes door lijmoplosser te gebruiken zoals HG als u de shredder repareert.
https://www.papierversnipperaar.nl/papierversnipperaar-vastgelopen/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 15, 2021 om 17:47
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Een truck die die ik benut als mij wel eens hetzelfde overkomt: de shredder in 'reverse' zetten en dan vanuit de 'onderkant' een steviger stuk papier er doorheen proberen te halen. En als het niet lukt, peuteren of loshalen wat echter wel een behoorlijke klus is. (Tijdrovend en goed opletten dat alle onderdelen weer op zijn plaats zitten).

Als het stroken shredder is kan doorsteken met een dikke paperclip ook nog soulaas bieden. Bij een versnipperaar lukt dat niet.

(Aanvullend: ik heb recent een repenshredder geheel gedemonteerd omdat er een wielje krom was geraakt en daarom ook papier beef vastzitten. Het heeft bij elkaar een uur of twee werk gekost om alles weer op zijn plek te krijgen. (en werkend).

tijger1
door tijger1 Apr 17, 2021 om 23:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, als u ook denkt dat u een truck door de shredder kunt halen. Dan gaat het fout met die shredder.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 18, 2021 om 09:33
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@T: ja, een 'k' te veel. Scherp gezien https://www.vlaanderen.be/taaladvies/truc-truuk-trucs-truken

panter22
door panter22 - Apr 15, 2021 om 17:59
6599 Antwoorden / Vragen

Kun je hem uit elkaar halen?
Hier staat hoe je lijnresten kunt verwijderen.
https://www.tantekaat.be/tip/lijmresten/

Donuts
door Donuts - Apr 15, 2021 om 18:13
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Yes, de tip van @simon55 heeft gewerkt! Had gelukkig naaimachine olie in huis, royaal gebruikt en nog wat resten weg gepeuterd met een mes (pincet komt niet ver genoeg), meerdere keren in reverse en weer terug en draait nu weer als een tierelier.

Had dat niet gewerkt, was mijn volgende poging met HG sticker verwijderaar geweest, maar dat had ik nu niet in huis.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

panter22
door panter22 Apr 15, 2021 om 18:22
6599 Antwoorden / Vragen

Geweldig.

ro
door ronny530 - Apr 15, 2021 om 18:29
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Ik lees dat het probleem al verholpen is en voegt het aanwoord dat ik wilde geven niets meer toe.

Donuts
door Donuts Apr 15, 2021 om 18:52
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Andere lezers kunnen nog wat aan je tip hebben. Ik zal toch hopelijk niet de enige dombo in Nederland zijn die dit doet?

ro
door ronny530 Apr 16, 2021 om 17:42
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Het gaat niet om dombo zijn want dat bent u zeker niet omdat het veel vaker voor komt dat mensen denken dat zelfs dik karton in de schredder kan en dan loopt de boel hopeloos vast. Een goede schredder is daar voor beveilgd en gaat in storing totdat het karton verwijderd is. Wat mijn antwoord in beginsel was kwam er op neer dat als men besluit de schredder open te maken om bij de aanvoer rol van het papier te komen te waarschuwen voor de scherpe messen die het papier snijden en zelfs bij een lichte aanraking als een diepe snijwond tot gevolg kan hebben.

Topantwoord

hutch
door hutch - Apr 15, 2021 om 20:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Mocht je volgende keer weer een probleempje hebben met die shredder, kom ik 'met alle liefde' die eurobiljetten wel even ophalen, hoor. Doe ze dan maar in een grote doos, dan kan ik al die biljetten thuis wel even ......ehhhmmmm 'vernietigen' .

Donuts
door Donuts Apr 16, 2021 om 11:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas lees ik nu pas je antwoord, dus eurobiljetten al verdwenen. Zal er voor een volgende keer aan denken. Bedankt voor je vriendelijk aanbod.;-)))

sira
door sira - Apr 16, 2021 om 13:12
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Gebruik sowieso regelmatig olie (afhankelijk hoe vaak het apparaat gebruikt wordt). Papier verliest veel stof. Ik heb speciale olie bij mijn Fellowes versnipperaar, maar je kunt ook een A4-tje nemen en daar in de breedte WD40 opspuiten en dan door de versnipperaar halen. De olie zorgt er ook voor dat de messen scherp blijven en dat het papier niet vast komt te zitten.

hans54
door hans54 - Apr 17, 2021 om 21:34
5 Antwoorden / 0 Vragen

Soms wil wat WD40 wel eens helpen.

gerbera
door gerbera Apr 17, 2021 om 21:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Lees eerst even de eerdere reacties zal u zien dat het al is opgelost en ook uw advies al eerder vermeld is.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 18, 2021 om 13:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik had een Evelope met  sticker hetzelfde ooit, dus zo  gek is dit probleem niet eens.

Ik pakte remmen reiniger, die loste de lijm op en daarna veel schone  kranten erdoor voor restjes smurrie eruit te draaien.
Maar olie loste ook op...
Als je geen remmen reiniger hebt,  WD 40 lukt ook meestal wel maar word smeerboel.

En Sprietje, het kan morgen weer gebeuren...  stickers die zomaar los laten...
Ik heb van mijn bedrijf veel weggedraaid  en ook met stickers....

Jij doet niets fout,  maar andere die goedkope slechte sticker leveren...
Een ervaringsdeskunidge  met zelfde ervaring zonder peuteren.