Skala/elbucco opgelicht
Ik ben opgelicht door ooit een tv te huren via skala.nl.
Ik vond het maand bedrag erg hoog.
Er is mij toen verteld dat het bedrag elk jaar omlaag zou gaan en dat elk jaar het product opnieuw word getaxeerd op dagwaarde.
Die tv is nu letterlijk niks meer waard.
Maar het rare is ipv dat mijn maandbedrag naar beneden zou gaan zoals mij verteld werd is het elk jaar omhoog gegaan.
Ik sta nu ook op een punt dat ik helemaal klaar ben met het bedrijf. Ik heb geen idee wat ik hier wettelijk tegen kan doen. Maar ben bereid om er een zaak van te maken. Ik wil dan ook een groot deel van mijn geld terug vorderen omdat er letterlijk tegen mij gelogen is dat betekent dus dat ik letterlijk ben oogelicht niks meer niks minder neem aan dat dat illigaal is ?.
U bent niet opgelicht. Ik neem aan dat u een huurcontract hebt voor die tv? Daar moet alles instaan.
Ook wanneer en hoe u kunt opzeggen en dan koopt u een tv in een winkel en bent u verder klaar.
Het gaat hier niet om wat u verteld is maar wat in de door u ondertekende huurovereenkomst is opgenomen. Dat wat verteld is heeft u waarschijnlijk niet zwart op wiit.
De hoogte van de huur heeft weinig te maken met de dagwaarde van het gehuurde.
Ik mag hopen dat het huurcontract een bepaalde looptijd heeft. Na die periode kunt u de overeenkomst opzeggen. Meestal moet u de tv dan wel weer teruggeven of kunt u hem overnemen, in het algemeen niet gratis.
Dat u uiteindelijk meer aan huur hebt betaald dan wat de tv feitelijk waard is of was, is dus niet relevant.
Op die grond gaat u geen geld terug zien.
Hallo Aa1 ,
De voorwaarden ,
Huurprijs
5.1 De huur wordt berekend vanaf de eerste dag van de maand waarin het Product wordt geleverd. Huurder krijgt voor de eerste maand pro rata korting voor de dagen dat Huurder niet over het Product heeft kunnen beschikken.
5.2 Tenzij anders vermeld, zijn alle in de Overeenkomst en deze algemene voorwaarden genoemde prijzen incl. BTW en incl. transportkosten naar het in de Overeenkomst opgenomen bezorgadres, maar exclusief andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.
5.3 De huurprijs wordt jaarlijks geïndexeerd op basis van het inflatiecijfer voor de consumentenprijzen, de brandstofprijzen en de loonontwikkeling. Het indexeringspercentage wordt éénmaal per jaar door Elbuco vastgesteld.
5.4 BTW-verhogingen en eventuele kostenverhogingen van derden kunnen aan de Huurder worden doorbelast.
5.5 Behalve wanneer de bevoegdheid tot prijsverhoging uit de wet voortvloeit kan Elbuco de huurprijs gedurende de eerste drie maanden van de Overeenkomst niet verhogen.
Voor de volledige voorwaarden , klik op de rode regel .
https://www.skala.nl/algemene-voorwaarden
Wanneer was "OOIT" ??
Ben bang dat u inmiddels een zeer 'kostbare' maar economisch gezien, waardeloze TV in huis heeft staan.
Het ligt er maar aan wat er hierover in de huurovereenkomst staat !
Contract dan maar per eerste vervaldatum beëindigen en naar een 'stenen winkel' om een nieuwe te kopen, dat is vele malen "goedkoper" dan om zo'n ding te huren.
Het "voordeel" van een tv huren is dat als hij kapot gaat je een andere/nieuwe krijgt, direct. Dus geen reparatiekosten en of garantieproblemen.
Het "nadeel" van een tv huren is dat je vooraf weet hoelang en hoeveel je maandelijks moet betalen.
Zoals een voetballer ooit gezegd heeft: "Elck voordeel hep zijn nadeel".
Als u kunt aantonen misleid te zijn kunt u bij de ACM een voorbeeld brief vernietiging van de overeenkomst downloaden en invullen en dan naar skala sturen.
U vond het maandbedrag 'ooit' erg hoog. Maar u hebt dat contract wel zelf afgesloten en dus ook dat bedrag al die jaren geaccepteerd. Zelfs toen het nóg hoger werd. Samenvattend: U bent niet opgelicht maar u voelt zich opgelicht.
Ik heb het nooit geaccepteerd maar kon er niks tegen doen
Als al gezegd hiervoor: hetgeen in uw koop/huurovereenkomst staat is rechtsgeldig. Als men u mondeling daarna anders heeft verteld of beloofd is er mogelijk wel sprake van misleiding maar de grote en ook belangrijkste vraag is dan: bewijs! En ik vrees dat u niets kunt bewijzen.
UIteraard is het geheel aan u en bent u vrij om te vorderen en dan wijs ik u op: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ met daarbij de info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ maar als gezegd, u dient dan wel beleving in deze te kunnen bewijzen.
En let op dat beschuldigen wegens oplichting op een openbaar forum zoals dit, zichtbaar over de gehele wereld, voor u problemen kan opleveren in de zin van smaadschrift/laster indien u het niet kunt bewijzen.
Een tv huur je voor 5 jaar. Daarna heb je 3 mogelijkheden:
- Je kunt het apparaat teruggeven en de huurovereenkomst beëindigen;
- Je kunt het apparaat omruilen voor een ander model of type;
- Je kunt het apparaat blijven huren, maar dan voor een lagere prijs.
- https://www.skala.nl/huurtermijnen-omruilen
Je krijgt geen geld terug. Je kunt er niets tegen doen. Mogelijk kun je eerder van het contract af, maar dat gaat je geld kosten.
Opzeggen dat huurcontract, dat kun je wel doen.Kijk in de voorwaarden, bijdrage Marita5, wanneer en op welke manier je op kunt zeggen.
Ik zie dat de medewerkers van skala er snel bij zijn en in de verdediging schieten. Dit zegt al heel veel over de mentaliteit van het bedrijf.
Het zijn opportunisten die gebruik maken van mensen in een moeilijke positie zitten door ze voor te liegen dat het goedkoper gaat worden.
Maar dat word het niet
Ik zal er alles aan doen om het contract te vernietigen.
Welke medewerkers bedoel je?
De mensen hier proberen je alleen advies en informatie te geven op je vragen. Als deze antwoorden je niet aanstaan is dat geen reden om ze onterecht te beschuldigen net zoals je Skala beschuldigd van oplichting.
Jij bent degene die het contract hebt getekend en de daarbij behorende voorwaarden hebt gelezen.
Als je bewijs hebt dat Skala iets onrechtmatigs doet moet je met je bewijzen naar het juridisch loket gaan en zorg wel dat je je bewijzen zwart op wit hebt want dan sta je sterk anders niet.
@AA!, huren is altijd duur.
En als je geen geld hebt om een tv te kopen, dan lijkt het een oplossing om er een te huren.
Je bent er nu achter gekomen dat dit niet zo is.
Die tv, die volgens jou al afschreven is, huur je nog steeds en wordt nooit jouw eigendom.
Dat contract heb je getekend en laten vernietigen gaat je niet lukken.
Dus hou op met dat gemopper en kijk in de voorwaarden wanneer je er zo snel mogelijk van af kunt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer