bu
door buffer Jun 23, 2010 om 18:50
Elektronica & tv

Sneeuw in diepvrieskast

heb sneeuw in de verpakking uit de diepvrieskast wat moet ik doen.

41671 50 Rapporteer

se
door seeker - Jun 23, 2010 om 18:54
181 Antwoorden / 13 Vragen

Zout strooien moet je dan doen.

erik008
door erik008 - Jun 23, 2010 om 18:58
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Lucht bevat vocht.
Dat slaat neer als sneeuw.
Oplossing...geen lucht in de verpakking.

toolboy
door toolboy - Jun 23, 2010 om 19:25
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ik zou de temperatuur wat anders in stellen.
Vanuit de winkel naar uw kast is er al een ontdooi fase .,die moet dus zo snel mogelijk op -18 terug komen.
Koopt u nieuwe producten voor de diepvries zet deze dan altijd een aantal uren op invriezen/supervriezen.

T

poltol
door poltol - Jun 23, 2010 om 19:26
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Waarschijnlijk zijn uw vriesspullen "te" warm geworden tijdens het transport naar de kast toe. Te warm wil niet zeggen ontdooit, maar wel dat er condens is gevormd in de verpakking van het produkt. In de vriezer wordt dat dan sneeuw. Dit kan zich ook voor doen als u zelf spullen invriest [en soms erg veel tegelijk] en dat dan niet doet met de invriesfunctie maar het product "gewoon" in de vriezer legt.
Dus u moet wat meer erg hebben in de temperaturen tijdens transport en invriezen.

Vr.gr. poltol

Lsk520
door Lsk520 - Jun 23, 2010 om 21:03
827 Antwoorden / 2 Vragen

De deur van de vriezer goed sluiten en geen (half) ontdooide producten (opniew) invriezen.....

toolboy
door toolboy - Jun 23, 2010 om 21:11
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=poltol schreef op woensdag 23 jun 2010, 19:26]Hallo,

Waarschijnlijk zijn uw vriesspullen "te" warm geworden tijdens het transport naar de kast toe. Te warm wil niet zeggen ontdooit, maar wel dat er condens is gevormd in de verpakking van het produkt. In de vriezer wordt dat dan sneeuw. Dit kan zich ook voor doen als u zelf spullen invriest [en soms erg veel tegelijk] en dat dan niet doet met de invriesfunctie maar het product "gewoon" in de vriezer legt.
Dus u moet wat meer erg hebben in de temperaturen tijdens transport en invriezen.

Vr.gr. poltol

Ik kan m`n reactie op de vraag niet quoten ,maar dit had ik dus al aangegeven,

Amai nog meer rode duimpjes.

T

Ik zou de temperatuur wat anders in stellen.
Vanuit de winkel naar uw kast is er al een ontdooi fase .,die moet dus zo snel mogelijk op -18 terug komen.
Koopt u nieuwe producten voor de diepvries zet deze dan altijd een aantal uren op invriezen/supervriezen.

Wel plakken

poltol
door poltol - Jun 23, 2010 om 21:57
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@toolboy,

Zat één minuutje tussen.
Zelfde idee dus.
Is niet erg.
Twee keer is zeker goed.

Vr.gr. poltol

dirck
door dirck - Jun 23, 2010 om 22:00
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=toolboy schreef op woensdag 23 jun 2010, 21:11]Ik kan m`n reactie op de vraag niet quoten ,maar dit had ik dus al aangegeven,
Tja Toolboy, als twee mensen op hetzelfde tijdstip een antwoord geven, dan kan het soms gebeuren dat die antwoorden een beetje op elkaar lijken!

Dus voordat je weer iemand beschuldigt van naäperij, eerst even naar het tijdstip van plaatsing kijken!

Groet, Dirck

jantom
door jantom - Jun 25, 2010 om 13:02
377 Antwoorden / 0 Vragen

Dit verschijnsel komt altijd voor ~ is eigenlijk niet te vermijden. Zelfs in volledig afgesloten zakjes met diepvriesspul komt dit gewoon voor maar in minder goed gesloten verpakkingen doet dit verschijnsel zich in hevige(r) mate voor.
Het is echt niet zo dat dit uit een gebrek (zoals een te hoge temperatuur) voortkomt maar het heeft mogelijk wel enige invloed.

Voorbeeld: sperziebonen in kartonnen verpakkingen heeft altijd na een tijdje wat rijp. Kabeljouw in gesealde plastic verpakking en dat in een kartonnen doosje heeft deze rijp ook.

Het kan nooit kwaad om van tijd tot tijd te controleren hoe hoog of hoe laag de temperatuur in de vrieskast of -kist is. Maar als er rijp aan de wanden zit zit dat ook in de verpakking (plastic of geen plastic) en die rijp er er altijd (het is niet te vermijden ook al beweert een fabrikant dat dat met zijn vriezer niet gebeurt).

pp
door ppeewwee - Jun 25, 2010 om 13:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is hier een discussieforum, dus iedereen wordt geacht zijn best te doen om een vraag te beantwoorden. De laatste antwoorden gaan alleen over naäpen of niet en rode duimpjes. Ook mijn antwoord heeft niets te maken met de vraagstelling, dat weet ik, maar laten we proberen het positieve in ieder antwoord te zien.... We doen allemaal ons best.

Voor wat betreft de vraag: helemaal eens met het antwoord "te warm tijdens vervoer". Volgende keer een diepvriestas nemen of een koelbox met koelelementen. De sneeuw is niet ongezond, alleen lastig als je direct gaat frituren. Dan spettert je hele keuken onder. Misschien eerst even de sneeuw laten dooien en dan pas in het vet gooien

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 25, 2010 om 13:18
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Het is hier een discussieforum

Nee dat is het niet, het is vraag en antwoord.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 25, 2010 om 13:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 25 jun 2010, 13:18]Het is hier een discussieforum

Nee dat is het niet, het is vraag en antwoord.

en discussiëren over antwoorden is zeker ook uit ten boze?

heb hier ook redelijk wat last van, temperatuur is voor zo ver ik weet ruim onder de -18 (zal de meter weer eens verplaatsen van koelkast naar vriezer), transport is altijd zeer kort.
Ik dacht altijd dat het door de leeftijd van de vriezer kwam +10 jaar, maar daar lijkt het dus niet aan te liggen.

jantom
door jantom - Jun 25, 2010 om 13:32
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ppeewwee schreef op vrijdag 25 jun 2010, 13:08]
Voor wat betreft de vraag: helemaal eens met het antwoord "te warm tijdens vervoer". Volgende keer een diepvriestas nemen of een koelbox met koelelementen.

Wat voor vervoer wordt hier steeds maar bedoeld?

Ik lees diverse opmerkingen over een 'te warm worden van diepvriesproducten tijdens vervoer" - daar zal waarschijnlijk mee bedoeld worden: de tijd die nodig is om het product uit de vriezer te nemen, bij de kassa af te rekenen en dan nog het vervoer naar huis tot en met het leggen van het product in de vriezer thuis.

Ik kan u verzekeren dat ik heel nauwgezet alles vermijd om mijn gekochte diepvriesproducten te laten opwarmen. Dat zal bij veel mensen anders zijn en zeker als het spul nog in een warme wagen wordt gelegd...

Wat ik wel vaak zie is dat nieuw aangevoerd diepvriesspul vaak een tijdje in de winkel staat te wachten bij de kast of kist waarin het product moet worden gelegd (om te verkopen). Dat kan veel beter!!

ak
door akino - Jun 25, 2010 om 13:34
50 Antwoorden / 52 Vragen

Buffer:

Zou jij je diepvriezer wel op tijd schoon hebben gemaakt?
Anders kan het ook wel eens zijn dat er sneeuw op de producten terecht komt.
Sluit ook altijd je spullen goed af, vóór je ze in de vriezer legt.

Akino

fk
door fkuijt - Jun 25, 2010 om 13:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

lucht wat onder -o graden celsius is bevat geen vocht.
bij blootstelling in de buitenlucht van een diepvries produkt slaat het vocht op het product en krijg men condensvorming die door het ingevroren produkt in ijs of sneeuwvorming wordt omgezet.
diepvrieskast die geopend wordt zuigt vocht aan(droge lucht trekt altijd vocht aan )en wordt ook weer in ijs en sneeuw omgezet.
daarom op tijd dooien om het vocht weer uit de diepvries kist of kast te krijgen.

jantom
door jantom - Jun 25, 2010 om 14:03
377 Antwoorden / 0 Vragen

Interessante opmerking van fkuijt.

Alleen is in dat artikel sprake van een tegenstrijdigheid van woorden.
Lucht onder 0 graden bevat geen vocht (is de mening van fkuijt). Dat is niet noodzakelijkerwijze ook mijn mening (maar wie ben ik?).
En als de deur opengaat (ik heb trouwens een vrieskist! -daar valt de lucht niet weg naar beneden) gaat de temperatuur van die lucht (-18) niet opeens naar 0 graden. Hoe kan er dan vocht in die vriezer komen?

eu
door eukie - Jun 25, 2010 om 14:39
61 Antwoorden / 70 Vragen

Het kan geen kwaad, maar als u het product gaat gebruiken, eerst even in een zeef of vergiet de losse sneeuw afschudden en eventuele stukjes ijs verwijderen. In ieder geval NIET ontdooien en daarna weer invriezen !

fb
door fbo238 - Jun 25, 2010 om 14:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=buffer schreef op woensdag 23 jun 2010, 18:50]heb sneeuw in de verpakking uit de diepvrieskast wat moet ik doen.

Het al of niet last hebben van sneeuw in de verpakking is hoofdzakelijk afhankelijk van het type vriezer. De "klassieke vriezers", ofwel de vriezers die je om de zoveel tijd moet ontdooien vanwege de ijs/sneeuwlaag aan de wanden, veroorzaken ook een sneeuwlaag op de producten. Dit kun je zoveel mogelijk voorkomen door de etenswaren zo luchtdicht mogelijk te verpakken.

De nieuwere (duurdere) vriezers met een "no-frost" systeem hebben niet tot nauwelijk last van een ijs/sneeuwlaag aan de wanden en daarmee ook nauwelijks een sneeuwlaag op de producten. Die producten waar al wel een sneeuwlaag op zit, hebben vaak langere tijd in de winkel in de diepvries gelegen. Uiteraard moeten gekochte diepvriesproducten na aankoop wel zo snel mogelijk in de vriezer.

pe
door peterus - Jun 25, 2010 om 15:31
84 Antwoorden / 14 Vragen

Minder sneeuw cq rijp op je producten deel ik hierbij mijn ervaring:
Een diepvrieskist is beter als een kast:Waarom? Doe een diepvries kast open en je voelt de kou langs je benen heengaan,een kist heeft dat niet.indien de rubbers van een kist of kast stuk zijn krijg je extra rijp,Luchtdicht verpakken voorkomt extra rijp en regelmatig een diepvries ontdooien voorkomt ook een hoge energie rekening.
Leg een zaklantaarn aan in de diepvries en je weet of de rubbers nog heel zijn.
Voordeel van een diepvries kist dat alles dicht op elkaar ligt en met een diepvries lade kast is dat al een stuk minder,gevolg meer rijp.
En voor diegene die denken dat dit een discussie cq afzeik site is?Moet de titel beter lezen want er staat:
Vraag en antwoord

hans515
door hans515 - Jun 25, 2010 om 15:31
250 Antwoorden / 117 Vragen

Gebruik voor het invriezen niet te dunne plastic zakjes en maak deze zo goed mogelijk luchtledig middels een sealapparaat die ook de lucht eruit zuigt.Ik gebruik dit al jaren tot volle tevredenheid. De diepvriezer bij grotere hoeveelheden al van te voren op invriezen zetten en de in te vriezen artikelen niet tegen bevroren spullen aanleggen!! Op deze manier komt er geen sneeuw meer in.

Succes en gr. Hans.

ma
door madelieverd - Jun 25, 2010 om 15:34
15 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=buffer schreef op woensdag 23 jun 2010, 18:50]heb sneeuw in de verpakking uit de diepvrieskast wat moet ik doen.

Sneeuw in diepvrieskast is iets anders dan sneeuw ín verpakking uit de diepvrieskast.....

jantom
door jantom - Jun 25, 2010 om 15:37
377 Antwoorden / 0 Vragen

fbo238

Ik heb ook een zgn no-frost vrieskist en heb desondanks wel ijsafzetting. Maar u gaf al aan dat er ijsvorming kán optreden en over het algemeen zal dat ook bij elk no-frost systeem vóórkomen...

Ik heb altijd begrepen dat een no-frost systeem een inwendig luchtventilatiesysteem heeft dat vocht in de lucht wegvoert (naar buiten de vriezer).
Maar dat systeem zie ik niet in mijn (stand-alone) vriezer terwijl het toch een no-frost is.. Maar er zijn misschien andere technieken gebruikt...

Het lijkt me al met al een verkooppraatje en de wens leeft bij iedereen om van dat afgezette ijs af te zijn en daar wordt op ingehaakt.

ma
door madelieverd - Jun 25, 2010 om 15:41
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb sinds vorig jaar zomer een no frost diepvriezer en geen ijsafzetting! Hoogstens minder dan een milimeter ijswaasje op de laden, als ik de deur iets langer open heb....Heerlijk, nooit meer ontdooien.

jantom
door jantom - Jun 25, 2010 om 15:42
377 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft dus ook ijsafzetting - ook al is het weinig.

=madelieverd schreef op vrijdag 25 jun 2010, 15:41: Ik heb sinds vorig jaar zomer een no frost diepvriezer en geen ijsafzetting! Hoogstens minder dan een milimeter ijswaasje op de laden, als ik de deur iets langer open heb....Heerlijk, nooit meer ontdooien.

ma
door madelieverd - Jun 25, 2010 om 15:45
15 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jantom schreef op vrijdag 25 jun 2010, 15:42]U heeft dus ook ijsafzetting - ook al is het weinig.

[quote=madelieverd schreef op vrijdag 25 jun 2010, 15:41]Ik heb sinds vorig jaar zomer een no frost diepvriezer en geen ijsafzetting! Hoogstens minder dan een milimeter ijswaasje op de laden, als ik de deur iets langer open heb....Heerlijk, nooit meer ontdooien.

Ach....als u het zo wilt bekijken....jaaaa, dan heeft mijn diepvriezer ook ijsafzetting.......maar dat is minder dan één milimeter......en zó weer weg.....hoef niet te krabben.....ontdooien....

jantom
door jantom - Jun 25, 2010 om 15:48
377 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor merk en type vriezer heeft u, mevrouw?
Het lijkt me wel een van de betere! U mag dat volgens mij best wel aangeven!
Ik hoop dat hij op de langere termijn stabiel blijft qua afzetting.

=madelieverd schreef op vrijdag 25 jun 2010, 15:45:
=jantom schreef op vrijdag 25 jun 2010, 15:42: U heeft dus ook ijsafzetting - ook al is het weinig.
=madelieverd schreef op vrijdag 25 jun 2010, 15:41: Ik heb sinds vorig jaar zomer een no frost diepvriezer en geen ijsafzetting! Hoogstens minder dan een milimeter ijswaasje op de laden, als ik de deur iets langer open heb....Heerlijk, nooit meer ontdooien.

Ach....als u het zo wilt bekijken....jaaaa, dan heeft mijn diepvriezer ook ijsafzetting.......maar dat is minder dan één milimeter......en zó weer weg.....hoef niet te krabben.....ontdooien....

ma
door madelieverd - Jun 25, 2010 om 15:54
15 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jantom schreef op vrijdag 25 jun 2010, 15:48]Wat voor merk en type vriezer heeft u, mevrouw?
Het lijkt me wel een van de betere! U mag dat volgens mij best wel aangeven!
Ik hoop dat hij op de langere termijn stabiel blijft qua afzetting.

[quote=madelieverd schreef op vrijdag 25 jun 2010, 15:45][quote=jantom schreef op vrijdag 25 jun 2010, 15:42]U heeft dus ook ijsafzetting - ook al is het weinig.

[quote=madelieverd schreef op vrijdag 25 jun 2010, 15:41]Ik heb sinds vorig jaar zomer een no frost diepvriezer en geen ijsafzetting! Hoogstens minder dan een milimeter ijswaasje op de laden, als ik de deur iets langer open heb....Heerlijk, nooit meer ontdooien.

Ach....als u het zo wilt bekijken....jaaaa, dan heeft mijn diepvriezer ook ijsafzetting.......maar dat is minder dan één milimeter......en zó weer weg.....hoef niet te krabben.....ontdooien....

Een Samsung.

wo
door woodwood - Jun 25, 2010 om 16:00
15 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is niet te verhelpen, wij hebben dit euvel ook gehad en een NO-FROST diepvrieskast gekocht, het voordeel bijna nooit meer schoonmaken en nooit ontdooien en het belangrijkste natuurlijk alles zonder ijsafzetting.

jantom
door jantom - Jun 25, 2010 om 16:09
377 Antwoorden / 0 Vragen

Madelieverd,

Ik moet eens op de Japanse tour maar voorlopig draait mijn vriezer nog.
Maar misschien is het een maandagochtend product. Het is toch wel een Electrolux..
Maar het onderwerp lijkt me nu toch wel voldoende uitgediept te zijn - ik houd het voor dit onderwerp voor gezien.

gratisrijden
door gratisrijden - Jun 25, 2010 om 17:33
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=tp schreef op woensdag 23 jun 2010, 21:03]De deur van de vriezer goed sluiten en geen (half) ontdooide producten (opniew) invriezen.....Waarom niet?

gratisrijden
door gratisrijden - Jun 25, 2010 om 17:35
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=eukie schreef op vrijdag 25 jun 2010, 14:39]In ieder geval NIET ontdooien en daarna weer invriezen !Waarom dan niet? Het kan geen kwaad hoor.

mi
door minne smid - Jun 25, 2010 om 17:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als oud keurmeester van de Keuringsdienst van Waren, het volgende advies:
In alle producten, zowel dierlijk als plantaardig, is een vochtgehalte van ongeveer 70% aanwezig. Het vocht wat in de weefselcellen aanwezig is wordt bij een temperatuur beneden 0 graden Celsius omgevormd tot ijskristallen.
Het is de bedoeling dat bij het invriezen dit vocht wordt omgevormd tot kleine ijskristallen. Bij onvoldoende diep invriezen, b.v. bij dikke lagen produkt, worden de ijskristallen niet gevormd door kleine, maar grote en die hebben de kracht om de celwanden te vernielen. Hierdoor worden de weefselcellen vernield en komt het vocht vrij en wordt gevormd tot genoemde sneeuw. Dit verschijnsel treedt ook op bij het wisselen van temperatuur onder 0 graden Celsius.
In de produktie van eet en drinkwaren wordt van dit proses gebruik gemaakt, b.v. het vriesdrogen van poederkoffie, soepen, groenten e.d.
Dus produkten in een luchtdichte verpakking, waaruit de lucht zoveel mogelijk verwijderd is invriezen en in dunne lagen inpakken.
Ook zoveel mogelijk temeratuursschommelingen voorkomen.

gratisrijden
door gratisrijden - Jun 25, 2010 om 17:46
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=woodwood schreef op vrijdag 25 jun 2010, 16:00]Dit is niet te verhelpen, wij hebben dit euvel ook gehad en een NO-FROST diepvrieskast gekocht, het voordeel bijna nooit meer schoonmaken en nooit ontdooien en het belangrijkste natuurlijk alles zonder ijsafzetting.Dan is het toch verholpen?

Zet de vriezer anders op -40 graden en zorg voor een vacuum binnenin. Dan vriest al het vocht weg. Zo wordt ook oploskoffie gemaakt :-)

christin
door christin - Jun 26, 2010 om 01:22
105 Antwoorden / 4 Vragen

Overkomt mij ook wel eens, dan schud ik de sneeuw er gewoon een beetje af en de rest gaat weg met verwarmen. En is het erg veel sneeuw dan leg ik het product in een zeef en schud het ergste er af.

ho
door hortensia - Jun 26, 2010 om 13:05
16 Antwoorden / 2 Vragen

Ik lees van iemand min 40 graden, hoe kom je erbij!
Heb dit zo vaak vooral tusse4n de frites, gebeurt gewoon maar ik doe ze altijd in mijn mandje en schut ze hetzij buiten of boven de gootsteen uit.
Het ijs laat het vet heel erg afkoelen en je krijgt vreselijk geknetter ja olie en waqter gaan niet samen.
Wat mij wel opvalt bij vlees is dat het wat gaat uitdrogen, maar bedorven is het niet, simpel op te lossen door het vlees te gaan marineren.

gratisrijden
door gratisrijden - Jun 26, 2010 om 13:59
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=hortensia schreef op zaterdag 26 jun 2010, 13:05]Ik lees van iemand min 40 graden, hoe kom je erbij!Ja, vriesdrogen noemen ze dat.

pa
door pampie - Jun 26, 2010 om 15:21
23 Antwoorden / 2 Vragen

Het leuke van dit soort vragen is dat je een antwoord krijgt op een vraag die jezelf ook had kunnen stellen en dat niet doet.
Nu weet ik ook hoe het komt dat ik sneeuw in sommige producten heb.
Hartelijk dank!

ek
door ekeni261246 - Jun 26, 2010 om 16:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn koelkasten No Frost dan heb je van sneeuw geen last.

ma
door madelieverd - Jun 26, 2010 om 17:01
15 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ekeni261246 schreef op zaterdag 26 jun 2010, 16:30]Er zijn koelkasten No Frost dan heb je van sneeuw geen last.

Nou, ekeni261246, in een No Frost KOELKAST kan niet ingevroren worden....Maar u bedoelt vast een No Frost DIEPVRIEZER......zoals die hierboven tich keer werd besproken.......

go
door goaheat - Jun 26, 2010 om 18:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ook kan helpen is een diepvriestas gebruiken voor het vervoer tussen de supermarkt en thuis. Dat is een tas die dicht kan en goed isoleert. Je producten krijgen dan minder de kans te ontdooien.

door 194605 - Jun 26, 2010 om 23:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dat er sneeuwvorming optreed zowel in de verpakking als in de diepvries zelf is een normaal natuurlijk verschijnsel dat ontstaat wanneer de lucht (ook weer zowel i.d.verp. als i.d. vriezer zelf) op is gelopen van b.v. -18 naar -10 .
Hoe hoger de temperatuur v.d. lucht , des te meer vocht kan er i.d. lucht worden opgenomen, dus de lucht i.d. verp zal bij -10 meer vocht bevatten en dit vocht zal als de temperatuur weer lager wordt neerslaan als rijp, in u waarneming ,, sneeuw''.
Evenzo ontstaat ,,sneeuw'' , rijpvorming in de vrieskist of vrieskast ook nl.:
stel in de vriezer heerst een temperatuur van - 18, nu opend u deze om er iets uit te halen en meteen komt er warme omgevings lucht naar binnen ,bv, lucht van + 20 graden en deze lucht bevat een luchtvochtigheid van bv. 35 %, nu sluit u de vriezer weer en de lucht van 20 % zal afkoelen naar - 18 graden.
in deze afgekoelde lucht kan gewoon veel minder vocht opgenomen worden en dit vocht zal ergens neerslaan, meestal op de plekken v.d. wanden waar in de wand ook de vries-buizen liggen.
Dus zo weinig mogelijk de vriezer openen en als het moet zo kort mogelijk.

Nu nog een belangrijke tip om deze rijp te verwijderen iets wat meestal een keer per jaar zal moeten gebeuren , doe je dit niet dan zal het stroomverbruik flink toenemen en de beste tijd v.h. jaar hier voor is de winter,want dan kun je de produkten uit de vriezer buiten in de vrieslucht zetten waardoor deze maar een weinig in temperatuur doen stijgen.
Langs de wanden v.d. vriezer langzaam heet water (zo uit de kraan) laten stromen en je hoort meteen dat het ijs al krakend en knapperend los begint te laten en als je zo'n 3 tot 4 keer rond bent geweest dan zal hij nagenoeg schoon zijn en wat er dan zit poets je er zo af.
Nu het water er met een stoffer-blik in een emmer scheppen en de vriezer droog maken en pas als de vriezer goed droog is gemaakt meteen aanzetten en de produkten er meteen in terug leggen dit laatste helpt de vriezer eerder naar zijn laagste temperatuur en ..... wala klaar is de klus in ong. 15 minuten.

succes.

do
door doordenker2 - Jun 27, 2010 om 11:41
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=seeker schreef op woensdag 23 jun 2010, 18:52]Zout strooien moet je dan doen. Als ik zoutstrooien doe, waarop moet ik dan zout strooien.

gratisrijden
door gratisrijden - Jun 27, 2010 om 13:14
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=doordenker2 schreef op zondag 27 jun 2010, 11:41]Als ik zoutstrooien doe, waarop moet ik dan zout strooien. Op het eten in de pan uiteraard.

anromax
door anromax - Jun 28, 2010 om 23:12
4 Antwoorden / 0 Vragen

kun je lezen hoe de sneeuw ontstaat en wat je er zelf aan kunt doen om het te voorkomen.

orgelmuts
door orgelmuts - Jun 29, 2010 om 19:03
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=seeker schreef op woensdag 23 jun 2010, 18:52]Zout strooien moet je dan doen.

off topic

Waarom dit nou een topantwoord is, is mij een raadsel

gratisrijden
door gratisrijden - Jun 29, 2010 om 21:02
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op dinsdag 29 jun 2010, 19:03][quote=seeker schreef op woensdag 23 jun 2010, 18:52]Zout strooien moet je dan doen.

off topic

Waarom dit nou een topantwoord is, is mij een raadselHet is een duidelijk en exact antwoord op de vraag :-)

orgelmuts
door orgelmuts - Jun 29, 2010 om 21:10
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=gratisrijden schreef op dinsdag 29 jun 2010, 21:02][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 29 jun 2010, 19:03][quote=seeker schreef op woensdag 23 jun 2010, 18:52]Zout strooien moet je dan doen.

off topic

Waarom dit nou een topantwoord is, is mij een raadselHet is een duidelijk en exact antwoord op de vraag :-)

Als dat dan zo goed helpt, snap ik niet dat seeker zoveel rode duimen krijgt. (waar ik over het algemeen toch al mijn vraagtekens bij heb)

gratisrijden
door gratisrijden - Jun 29, 2010 om 22:16
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op dinsdag 29 jun 2010, 21:10]Als dat dan zo goed helpt, snap ik niet dat seeker zoveel rode duimen krijgt. (waar ik over het algemeen toch al mijn vraagtekens bij heb)Tja, dat met die rode duimen in dit forum snapt niemand. Wellicht zijn ze jaloers, omdat het als topantwoord is gekozen.

Feit is: Buffer heeft de vraag gesteld wat hij moet doen.
Seeker heeft een kort en duidelijk antwoord gegeven: zout strooien en genieten, daar heb je toch wat aan. Ik had geen beter advies kunnen geven.
Toppie! :-)

orgelmuts
door orgelmuts - Jun 29, 2010 om 23:31
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=gratisrijden schreef op dinsdag 29 jun 2010, 22:16][quote=orgelmuts schreef op dinsdag 29 jun 2010, 21:10]Als dat dan zo goed helpt, snap ik niet dat seeker zoveel rode duimen krijgt. (waar ik over het algemeen toch al mijn vraagtekens bij heb)Tja, dat met die rode duimen in dit forum snapt niemand. Wellicht zijn ze jaloers, omdat het als topantwoord is gekozen.

Feit is: Buffer heeft de vraag gesteld wat hij moet doen.
Seeker heeft een kort en duidelijk antwoord gegeven: zout strooien en genieten, daar heb je toch wat aan. Ik had geen beter advies kunnen geven.
Toppie! :-)

Waarschijnlijk heeft buffer het gelijk uitgeprobeerd dan, aangezien hij het antwoord van seeker als topantwoord heeft aangevinkt.
Weer wat opgelost (letterlijk en figuurlijk!) en ik ook weer wat wijzer ;-)

salute
door salute - Jul 7, 2010 om 14:45
48 Antwoorden / 110 Vragen

Dat probleem komt vaker voor, ook wij hebben er soms last van, o.i. komt het door
dat de kast te vaak wordt geopend, ook als je het tegenaan of bovenop de reeds ingevroren producten legt, krijgt men kristal vorming.Het reeds ingevroren product
ontdooit dan iets. Indien mogelijk verse producten apart invriezen. Salute