mo
door molliezwart Sep 30, 2010 om 12:20
Elektronica & tv

Sony cyber-shot

Heb bij Trekpleister in Haaksbergen elf maanden geleden een sony cyber-shot camera gekocht.
Werkte prima.Maar wilde gisteren foto's maken.Doet hij niet meer.
De lens gaat niet meer naar binnen.
Ben vanmorgen bij Trekpleister in Haaksbergen geweest.
Eerst kreeg ik € 70 terug, terwijl ik € 89,99 had betaald. Kassabon is aanwezig. Toen kwam de filiaalhoudster erbij. Die zei dat retouren boven € 50 via het hoofdkantoor moeten gaan. We kregen een telefoonnummer en een adres van een firma in Almere(SRS Benelux, Draaibrugweg 2 in Almere) en dat we het zelf op moesten lossen. We hebben geprotesteerd. Dit zijn volgens haar de Trekpleister voorschriften, waarvan wij niet op de hoogte zijn(en velen met ons). Als we het toestel naar dat adres opsturen moeten we wel € 6,75 porto betalen. Je mag toch verwachten dat je het portvrij op kunt sturen naar een antwoordnummer Heeft iemand hier ervaring mee?

2737 24 Rapporteer

birdies
door birdies - Sep 30, 2010 om 12:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Je mag toch verwachten dat je het portvrij op kunt sturen naar een antwoordnummer ..........

Je mag het wel verwachten, maar zo werkt het niet, ook niet bij andere bedrijven.

Bovendien zou ik bij retourzending ietsje meer uit geven en de camera aangetekend verzenden, heb je in ieder geval bewijs van retournering.

Zelf zou ik aan al die rompslomp niet eens beginnen en die 50,- euro accepteren. Dan heb je voor nog geen 4,- euro p.m. 11 maanden plezier gehad van je camera.
Voor rond de 80,- euro kun je al een andere, goede, Sony camera kopen.

Welk model Cybershot heb je overigens?

mastag
door mastag - Sep 30, 2010 om 12:40
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Mollie,
Ik klink een beetje bot maar wie koopt nu dit soort spul bij een Kruidvat?
Dat is vragen om problemen als er iets mankeert, dat blijkt ook nu weer.
Ik koop toch ook geen scheerapparaat bij de Opel dealer, kan nog zo'n mooie aanbieding zijn maar ; 1 ze weten er niets vanaf en 2 als je wat hebt ben je aan de nukken van een filiaalleider overgeleverd.
Oké maar nu je vraag, je hoeft niet te accepteren dat ze je een antwoordtnummer geven. Je hebt het apparaat bij Kruidvat gekocht en zei moeten het voor je oplossen. Of dat nu een reparatie, omruiling of geld retour is maakt niet uit. Dus gewoon terug en zeggen dat je geen zaken doet met SRS en dat zei je camera dan maar op moeten sturen.
Laat je niet wegsturen, ook Kruidvat heeft zich aan de regels te houden.

Succes
Mastag

birdies
door birdies - Sep 30, 2010 om 12:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@mastag: we hebben het hier niet over Kruidvat, maar over de concurrent.

Ook als Trekpleister hebt op stuurt, mogen zij verzendkosten in rekening brengen.

birdies
door birdies - Sep 30, 2010 om 12:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......hebt op stuurt....... m/z het op stuurt

pa
door patries1967 - Sep 30, 2010 om 12:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Algemene Voorwaarden lezen op de website van trekpleister

mo
door molliezwart - Sep 30, 2010 om 16:15
7 Antwoorden / 10 Vragen

Birdies.

Het is een sony DSC-S930.

We hebben een mail naar FRS gedaan,maar ze hebben geen antwoordnummer.

edwardus
door edwardus - Sep 30, 2010 om 16:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Eerst heb je 't over een antwoordnummer, nu zeg je weer dat ze dat niet hebben.

Post naar een antwoordnummer (het adres luidt in dat geval Antwoordnummer xyz) is bij mijn weten altijd gratis.

edwardus
door edwardus - Sep 30, 2010 om 16:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. een Antwoordnummer kun je niet zomaar gebruiken, het moet wel daadwerkelijk een antwoordnummer zijn dat de geadresseerde voor deze toepassing heeft bedoeld. Als je een antwoordnummer voor een bepaalde actie gebruikt voor iets anders, dan mag het bedrijf je postzending weigeren.

birdies
door birdies - Sep 30, 2010 om 16:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je kunt het toestel natuurlijk laten repareren, maar eenmaal gerepareerd is het maar de vraag of het euvel niet weer (snel) terug komt.

Zoals ik al schreef: ik zou de 50,- euro zonder al die rompslomp accepteren en een nieuwe op het web kopen. Voor nog geen 40,- euro bijbetaling heb je dan - als je echt weer een Sony wilt - nog een betere Sony. Kijk maar even hier, klik (En nee, ik werk niet bij die shop.)

mo
door molliezwart - Sep 30, 2010 om 20:50
7 Antwoorden / 10 Vragen

Edwardus.

Ik heb geschreven waarom ze geen antwoordnummer hebben. .Heb een mail gestuurd naar het desbetreffende bedrijf.Maar ze mailden terug dat ze geen antwoordnummer hebben.Dus is het zelf opsturen.En dat vind ik [omdat er nog garantie op zit] minder.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Birdies.

Ik heb een mail naar Trekpleister gestuurd en krijg hier binnen 2 a 4 werkdagen bericht van.Weet nog niet welke camera ik weer neem.Maar bedankt voor de tip.[klik]
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iedereen bedankt voor de reactie's. Ik houd u op de hoogte.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 1, 2010 om 02:31
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Mollie,

Bij garantiereparaties mogen geen verzendkosten worden berekend en moet het apparaat zonder veel overlast binnen redelijke tijd gerepareerd zijn. De verkoper dient het apparaat te verzenden of je de kosten te vergoeden.
Kan dit apparaat niet gerepareerd worden, dan dient de verkoper een vervangend gelijkwaardig apparaat te geven en zo niet, dan kun je de koop ontbinden waarna je het GEHELE aankoopbedrag terug dient te krijgen. Geen aftrek voor tussentijds gebruik.
Dus die €50,- was onredelijk en tegen Europese garantie richtlijn waar Nederland zich maar aan te conformeren heeft.

Voor nadere informatie zie het Quelle Arrest van 17 -5-2008.

@ birdies:

Kruidvat en Trekpleister zijn sinds een jaar of twee van dezelfde eigenaar en hebben gelijke producten en aanbiedingen.

H.

hutch
door hutch - Oct 1, 2010 om 06:04
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Mollie,

algemene voorwaarden doen hier niet terzake. Ook mag die filiaalleidster u niet door verwijzen naar een hoofdkantoor. U dient dat toestel in dat filiaal af te geven en zij moeten er voor zorgen dat het toestel of gerepareerd wordt of dat u een nieuwe krijgt.

Andere opmerkingen als 'wie koopt nu dit soort spul bij een Kruidvat' slaan nergens op en doen hier ook niet terzake.

Dus dat hoofdkantoor mag u helemaal vergeten.

Succes, gr. Hutch

birdies
door birdies - Oct 1, 2010 om 06:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Kruidvat en Trekpleister zijn sinds een jaar of twee van dezelfde eigenaar........

@errorman: je hebt gelijk, heb ik blijkbaar even gemist.

edwardus
door edwardus - Oct 1, 2010 om 11:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op vrijdag 1 okt 2010, 02:31]Kruidvat en Trekpleister zijn sinds een jaar of twee van dezelfde eigenaar en hebben gelijke producten en aanbiedingen.

Wel zelfde concern, maar de aanbiedingen wijken soms nog wel eens af, het loont de moeite om goed op te letten qua prijs.

th
door thesandman - Oct 1, 2010 om 12:08
73 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op vrijdag 1 okt 2010, 02:31]Dag Mollie,

@ birdies:

Kruidvat en Trekpleister zijn sinds een jaar of twee van dezelfde eigenaar en hebben gelijke producten en aanbiedingen.

H.

Wat een onzin. Kruidvat en Trekpleister behoren al zeker 15-20 jaar tot dezelfde holding.
Een paar jaar geleden is de Kruidvat-holding (waar dus Trekpleister ook bij zit) verkocht aan een bedrijf in Hong-Kong. Sinds die tijd heet het bedrijf AS Watson B.V.. Dat bedrijf voert de formule's dus ook nog steeds.

mo
door molliezwart - Oct 1, 2010 om 13:01
7 Antwoorden / 10 Vragen

Ben net weer naar de Trekpleister in Haaksbergen geweest.
Dacht dat het de filiaalhoudster was,maar dat is niet zo.
Het is een verkoopster die ons gisteren hielp.Heb gevraagd naar de voorwaarden dat ze boven de €50,00 niet terug mogen geven.Ik had gekeken bij Trekpleister bij de voorwaarden,maar kon het niet vinden.Heb gevraagd of zij mij de voorwaarden kon laten zien.Zij heeft ze mij ook niet gegeven.
Ze heeft naar het filiaal in Rijssen gebeld.Het mag niet. Wel een 009 nummer gekregen.

Ben nu van plan om de Nederlandse thuiswinkel organisatie een mail te sturen.
Oja,ik heb gekeken op de site van Trekpleister,de camera was daar afgeprijsd voor €70,00.Maar uitverkocht.
Vandaar dat ik het geld gisteren kreeg.Maar de verkoopster zei,dat ze dat niet had mogen doen.

akkefiet
door akkefiet - Oct 1, 2010 om 13:21
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Als de batterij bijna leeg is gaat de lens ook niet meer naar binnen.
Check dus de batterij even...

mo
door molliezwart - Oct 1, 2010 om 19:34
7 Antwoorden / 10 Vragen

Akkefiet.

Wij hebben een minuut de batterijen eruit gehad.Zoals in het boekje staat.
En we hebben er nieuwe batterijen in gedaan.Maar helaas, de lens gaat er niet meer in.

hutch
door hutch - Oct 1, 2010 om 19:58
4521 Antwoorden / 29 Vragen

(Algemen) voorwaarden die in strijd zijn met de wet, hebben geen enkele betekenis en mogen derhalve ook NIET gehanteerd worden.

Zoals ik al eerder schreef, u dient terug te gaan naar Trekpleister en ZIJ dienen er voor te zorgen dat die camera gerepareerd wordt. Zij mogen u alleen VRAGEN of u die handeling op u wilt nemen (dus dat opsturen). Dat opsturen dient in dat geval gratis te zijn EN onder verantwoordelijkheid van Trekpleister.

Ik lees wel vaker dat die verantwoordelijkheid wordt doorgeschoven naar de klant. En dat mag (in principe) niet.

Dus, laat u niet afschepen. En al staat dat 100x in die voorwaarden beschreven, dan heeft u daar nog totaal niets mee te maken.

Gr. Hutch

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 1, 2010 om 21:55
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ sandmännchen:

Het bericht waar je op doelt was bedoeld voor birdies, aan wie het ook geadresseerd was, om aan te geven dat de bedrijven al een tijdje "één pot nat" zijn, wat birdies kennelijk niet wist. Aan dat doel heeft mijn bericht aan birdies voldaan. Daarop meen jij mij te moeten corrigeren. Je goed recht en m.i. ook wenselijk wanneer ik het falikant mis heb. Maar.........
Je hebt je zand in de ogen laten strooien en wanneer je me verbetert raad ik je aan dat goed te doen.

Feiten:

Kruidvat bestaat 35 jaar en Trekpleister zat 5 jaar in de Kruidvat Holding toen ze acht (8) jaar geleden zijn ze verkocht aan Watson Holding in Hong Kong.

Dat is weliswaar meer dan "een jaar of twee van dezelfde eigenaar", doch minder overdreven dan de "zeker 15 - 20 jaar tot dezelfde holding" welke jij aangeeft in je "verbetering". Over onzin gesproken.

Wanneer je zo oud bent als ik dan zul je merken dat 8 jaar voorbij kan gaan alsof het 2 jaar is.....

H.

mo
door molliezwart - Oct 3, 2010 om 12:03
7 Antwoorden / 10 Vragen

Heb gisteren de stoute schoenen aan getrokken en ben naar de plaatselijke fotograaf gegaan.
Heb hem het probleem voorgelegd.
Hij heeft ernaar gekeken en het euvel verholpen.
Was een kleinigheid.
Hoefde er niet voor te betalen,dat is pas service.
Ik weet wel waar ik mijn volgende camera ga kopen.

Iedereen hartelijke dank voor de raadgevingen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 3, 2010 om 12:26
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Mollie:

Bedankt voor het terugmelden. Toch mooi dat er onder zakenlieden ook nog mensen zijn....;-)

Jullie fotograaf heeft een vooruitziende blik en is daarbij ook nog hobbyïst. Daar moet je zuinig op zijn.

H.

johanpc
door johanpc - Oct 3, 2010 om 12:29
1379 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=molliezwart schreef op donderdag 30 sep 2010, 12:20]Heb bij Trekpleister in Haaksbergen elf maanden geleden een sony cyber-shot camera gekocht.
Werkte prima.Maar wilde gisteren foto's maken.Doet hij niet meer.
De lens gaat niet meer naar binnen.
Ben vanmorgen bij Trekpleister in Haaksbergen geweest.
Eerst kreeg ik € 70 terug, terwijl ik € 89,99 had betaald. Kassabon is aanwezig. Toen kwam de filiaalhoudster erbij. Die zei dat retouren boven € 50 via het hoofdkantoor moeten gaan. We kregen een telefoonnummer en een adres van een firma in Almere(SRS Benelux, Draaibrugweg 2 in Almere) en dat we het zelf op moesten lossen. We hebben geprotesteerd. Dit zijn volgens haar de Trekpleister voorschriften, waarvan wij niet op de hoogte zijn(en velen met ons). Als we het toestel naar dat adres opsturen moeten we wel € 6,75 porto betalen. Je mag toch verwachten dat je het portvrij op kunt sturen naar een antwoordnummer Heeft iemand hier ervaring mee?
?

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 3, 2010 om 12:30
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf zou ik aan al die rompslomp niet eens beginnen en die 50,- euro accepteren

Birdies, waarom heb je het steeds over 50 euro, hij/zij kreeg 70 terug.