R.
door R.Gjaltema Oct 31, 2016 om 15:42
Elektronica & tv

Sony cybershot camera E 62:10 foutmelding

Hoi iedereen.

Ik heb sinds 2 a 3 jaar een sony cybershot camera.
Een leuke camera die voorheen perfecte foto, s maakte.
Sinds vorige week zit er een error in genaamd E 62:10
Dit heeft met de beeldstabilisatie te maken
Ook bij een kameraad van mij die dezelfde camera heeft is dit ineens het geval.
Na wat onderzoek op internet lees ik dat in ieder geval tientallen mensen dit probleem ook hebben.
De storing komt bij iedereen net nadat de garantie is verlopen.
Ook lees ik dat reparatie van dit probleem me 300 tot 400 euro gaat kosten.
Wat kan ik doen. Het is toch niet normaal dat zoveel camera, s hetzelfde mankement vertonen. Allemaal al binnen de 5 jaar na aankoop.
Ik heb enkele honderden euro, s moeten neertellen voor een camera waar ik nu weinig meer mee kan.

12662 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2016 om 15:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan allemaal maar op Klacht.nl, Klachtenkompas, Facebook en Twitter en ga maar door hun beklag doen.

marita5
door marita5 - Oct 31, 2016 om 15:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo R Gjaltema ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

hj
door hjt - Oct 31, 2016 om 16:07
1 Antwoorden / Vragen

Hallo
Ik heb exact hetzelfde probleem.
Dit valt me heel  erg tegen van Sony.
Ik hoop dat er een betaalbare oplossing voor  is.

tenormin
door tenormin - Oct 31, 2016 om 16:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@hjt en @r.gjaltema, dan maar inderdaad doen wat @tijger1 schrijft: overal uw klacht poneren. De link van @marita5 leest wel 'leuk', zoals het voorbeeld met de wasmachine om er dan maar met de verkoper uit te komen; we weten als consument best dat dit toch een groot probleem is zoiets te bewerkstelligen. Dus ik zou zeggen: roeptoeter het overal rond op de beschikbare sites.

ph
door philip36 - Oct 31, 2016 om 17:21
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Bekijk het filmpje op onderstaande link eens, misschien heeft u er iets aan.

https://youtu.be/dg0WurpXNKo

R.
door R.Gjaltema - Oct 31, 2016 om 18:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste philip

Had dat filmpje inderdaad bekeken maar dit werkt niet.
Als je de batarij er uit haalt en daarna er weer in is het euvel idd even opgelost voor korte duur.
Doe je daarna de camera weer uit en opnieuw aan dan geeft ie weer die foutmelding.

ph
door philip36 Oct 31, 2016 om 18:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Sommige die de geheugenkaart op de computer, dus niet in het toestel zelf, opnieuw gaan formatteren in exFat zeggen dat het bij hun daarmee opgelost was, raar maar ja, eenvoudig te proberen.

Omdat het met de beeldstablisatie te maken heeft spreekt me het tikken tegen de lens van het filmpje meer aan.
En zijn daar ook redelijk wat reacties waarbij dat tikken geholpen heeft.

Ma
door Mat Matheij - Oct 31, 2016 om 18:44
986 Antwoorden / 3 Vragen

Sony is niet direct een camera van of voor professionals. Tenzij er via USB bevoorbeeld updates mogelijk zijn kan ik mij niet voorstellen dat deze error zich nu pas voordoet en op welke wijze zich dat dan openbaart. U gelieve eerst contact op te nemen met Sony vooraleer een klacht als deze hier te plaatsen. Dat lijkt u tot nu toe niet te hebben gedaan.

R.
door R.Gjaltema - Oct 31, 2016 om 21:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bekijk volgende reviews eens. dat zegt genoeg denk ik. Heb sony via mail benadert. maar zoals deze revieuws ook al zeggen doen ze niks aan dit bekende probleem. en kost reparatie meer dan 300 euro.

https://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/product/1158894-sony-cyber-shot-dsc-hx300/reviews

marita5
door marita5 - Oct 31, 2016 om 23:17
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@R Gjaltema ,

Vraag eens inlichtingen bij consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/contact

ro
door rotaripe - Jan 19, 2017 om 16:22
1 Antwoorden / Vragen

Vervelend !

Ik heb het zelfde probleem na 2,5 jaar. Naar de dealer geweest en helaas de garantie is verlopen. Op internet blijkt dat dit inderdaad een bekent probleem is en dat tientallen reacties aangeeft dat mogelijk honderde kopers met dit probleem zitten en duizende wereld wijd. Weet niet hoeveel van deze camara's verkocht zijn. Sony hierop individueel aanspreken heeft nog geen zin gehad. Mogelijk dat een collectief zoals kassa meer kan bereiken. Voor mij in iedergeval is Sony exit.

le
door lemifero - Aug 30, 2017 om 14:45
1 Antwoorden / Vragen

Heb het zelfde probleem. No More Sony.

Pa
door Paul Van Dyck - Oct 10, 2017 om 15:45
1 Antwoorden / Vragen

Beste
Aansluitend op onderstaande reacties geef ik even aan dat ik - net als nog vele anderen dus - nu ook hetzelfde meemaak.  Kocht in 2014 een Sony DSC HX400V en was daar tot voor kort uitermate tevreden mee. En overtuigde zelfs enkele mensen, die voor een aankoop stonden, om ook zo'n toestel aan te schaffen...
Een paar weken geleden die E 62:10 melding.
Ik heb nu via consumentenvereniging Test Aankoop (Vlaanderen) een klacht ingediend. En wacht op antwoord van Sony.
Vriendelijke groet
Paul Van Dyck (Boechout, België)

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 10, 2017 om 16:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Fijn