redfloor
door redfloor Jul 8, 2006 om 12:33
Elektronica & tv

Sony NW-A3000 wordt niet door computer herkend

Ik heb zojuist een nieuwe Sony Walkman (mp3-speler) gekregen. Ik wil graag nummers uploaden vanaf mijn laptop. Ik krijg het echter niiet voor elkaar om dit te doen. De computer zegt dat er een USB-apparaat voor massaopslag is gevonden, maar het programma waarmee ik de nummers kan uploaden (SonicStage) herkent de speler niet. Mijn andere computer lukt dit wel, maar deze is oud en traag, dus wil ik dit liever via mijn laptop doen.

Wie weet raad?

1229 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

drivers geinstalleerd?

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard!

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u wel eerst Sonicstage geinstalleerd en daarna pas de mp3 speler aangesloten ? Dit kan van belang zijn om werkend te krijgen.

Ik denk dat u de sofware moet uninstalleren en daarna computer herstarten. Daarna eerst sonicstage installeren en daarna de overige drivers en daarna mp3 speler aansluiten.

Dan moet het wel werken :)

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

En staat er een nieuwe drive in uw verkenner, en is deze benaderbaar/

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik 'mijn computer' aanklik komt er geen nieuwe drive tevoorschijn.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het programma is op de juiste manier geïnstalleerd. Bij beide computers werkt SonicStage wel, maar op de laptop herkent hij de speler dus niet.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Werken andere usb apparaten wel?

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dat scherm helemaal niks. Althans, naast de gebruikelijke drivers die er al in zaten. Via Apparaatbeheer zie ik hem wel staan bij de schijfstations.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dud hij is wel zichtbaar in apparaatbeheer, maar niet in je verkenner.
Staat er in apparaatbeheer een vraagteken bij?
staat er soms elders een vraagteken in apparaatbeheer?
zijn er nog andere usbapparaten aangesloten, die wel of niet werken?
Wat voor foutmelding wordt er gegeven?
Heb je de drivers al verwijderd en de speler opnieuw geinstalleerd, stap voor stap volgens de gebruiksaanwijzing?
Graag een duidelijk antwoord op deze vragen, wat je nu verteld is allemaal te vaag

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Andere USB-apparaten geven doorgaans geen problemen.

Er zijn geen vraagtekens te bekennen.

Er wordt ook geen foutmelding gegeven, het programma doet gewoon net alsof er geen apparaat aanwezig is.

Ik heb alles zojuist van de computer afgehaald en weer opnieuw geïnstalleerd, daarom duurt het ook even voor ik dit antwoord geef.

Overigens is het bekend dat de software van dit apparaat veel problemen geeft.

Ik hoop dat je mij kunt ondersteunen. Met vriendelijke groeten, redfloor

ve
door verwijderd - Jul 8, 2006 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens als alles is geinstalleerd om de driver te veranderen in apparaat beheer.
en selecteer dan de driver van het apparaat op je cd van Sony.

Mocht dit ook niet werken ga dan voor support naar
http://www.sony.nl/support/

ve
door verwijderd - Jul 10, 2006 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon connectplayer installeren, de mp3 files inlezen en vervolgens op je speler plaatsen.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2006 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je bij je instellingen van de mp3-speler de optie usb staat (kijk in je handleiding voor de juiste benaming) moet je Driver kiezen en niet Mp3 player. Dan herkent windows 'm automatisch en, als je windos XP hebt, kun je kiezen om hem te openen in de verkenner. Sleep alle muziek die je op je MP3 wilt hebben erheen en het is klaar. Let wel dat je zo geen muziek kunt uploaden met het programma.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens de quicktime player

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde probleem en stelde deze vraag ook op deze site. Dit is het antwoord wat ik kreeg. En het werkte!!

Probeer eens:

Rechtermuisknop deze computer -> kies beheren -> Open het plusje voor opslag -> Klik op schijfbeheer

Hier zou je usb stick tussen moeten staan (moet ie wel ingeplugd zijn uiteraard)

Klik met rechtermuisknop op usb stick -> kies voor stationsletter en paden wijzigen geef hem een willekeurige letter. voortaan blijft ie je stick herkennen

Succes

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door deze handeling herkende Connect inderdaad de speler. Ik moet deze handeling echter elke keer herhalen nadat ik de computer heb opgestart. Naja, in ieder geval werkt het!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2006 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom al die software installeren??? De PC heeft de mp3 speler gewoon als USB mass gevonden. Ga naar www.ghisler.com en download Total Commander na de installatie inclusief de Nederlandse taal open je TC en je hebt 2 velden, rechts selecteer je de MP3 speler en links je harde schijf en je sleept de bestanden met je muis gewoon van links naar rechts en klaar ben je.