Da
door Danny82 Sep 11, 2019 om 20:22
Elektronica & tv

Sony verwijderd vewd app store van smart tv's

Mag sony zonder alternatief aan te bieden, een complete app store van alle betreffende smart tv's verwijderen.
Het enige wat ze als oplossing bieden is koop een chrome cast.

3519 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 11, 2019 om 20:28
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom zou dan niet mogen/kunnen? De wenige reden onm aan te voeren dat dit onwettig is is nagaan wat er indertijd aan aankoopvoorwaarden werd gesteld.
Sony kent ook een consumenten platform zoals dit van kassa waar u ook uw vraag kunt stellen. https://community.sony.nl/

Th
door Thijs124 - Sep 11, 2019 om 20:42
289 Antwoorden / Vragen

Van nieuwe tv of tenminste nog garantie op de tv?

Da
door Danny82 Sep 11, 2019 om 23:04
Antwoorden / 1 Vragen

Half jaar oud

Topantwoord

sw
door swat1500 - Sep 11, 2019 om 22:26
3776 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe oud is de tv.
Het moge bekend zijn dat hardware technisch langer meegaat dan de software.
U zou contact kunnen opnemen met de consumentenbond die is van mening dat fabrikanten het "smart" deel van de huidige tv's langer zou moeten ondersteunen.
Helaas is het zo dat veen fabrikanten kiezen voor een eigen vorm van software op hun tv's en dat de kosten om die software bij te houden op enig moment de pan uit rijzen en niet rendabel meer zijn.

Da
door Danny82 Sep 11, 2019 om 22:38
Antwoorden / 1 Vragen

De tv is 6 maanden oud.

Het lijkt erop dat, alle fabrikanten dit kunnen doen.

ma
door malty - Sep 11, 2019 om 22:33
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De hele app store, blijven er dan helemaal geen apps meer over?
Dat sommige apps verdwijnen omdat daar geen support meer voor is, gebeurt wel maar de hele app store is toch niet gebruikelijk.

Ik lees nu dit, contract verlopen, dat weten ze toch wel op tijd om een oplossing te vinden.
Lijkt me dat een contract verlengd kan worden, leuk van Sony, zelfs modellen uit 2018.
Zou me voor kunnen stellen dat gebruikers dat op internet bekent gaan maken en daarmee toekomstige kopers waarschuwen wat ze eventueel kunnen verwachten, misschien dat het bij Sony indruk maakt.
https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00226633

Da
door Danny82 Sep 11, 2019 om 22:57
Antwoorden / 1 Vragen

Onze tv is een half jaar oud.
Model van 20.. Wordt vaak een jaar later verkocht.

Het werd ook niet vermeld bij de aankoop.

ma
door malty Sep 11, 2019 om 23:21
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees op een engelse sony community site dat Sony met een oplossing komt, vernieuwing van het vewd contract of een alternatief.
Wat daar van waar is, eigenlijk zullen ze wel moeten want er worden nu toch nog 2018 modellen verkocht. Het enige smart wat nu overblijft is browsen op internet.

panter22
door panter22 Sep 12, 2019 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

@danny82, heb je al in de link van Malty gezien of je tv  daarbij zit?
Kijk voor de aankoop eerst op kieskeurig.nl, dan weet je precies van welk jaar de tv is.
Met daarbij specificaties, reviews en de laagste prijs.
https://www.kieskeurig.nl/search?q=sony+televisie&category_id=8207&include_groups=true

Da
door Danny82 Sep 23, 2019 om 16:49
Antwoorden / 1 Vragen

@panter22.
De tv is type kd-55xf7096 model 2018.
Heb gekeken op internet en deze wordt nu nog verkocht.

Het blijft raar dat dit kan.
En er nog geen concrete oplossingen van Sony uit.
Alleen sorry voor het ongemak.

Mvg
Danny

tijger1
door tijger1 - Sep 11, 2019 om 23:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die apps hebben toch niets van doen met tv kijken?

ma
door malty Sep 11, 2019 om 23:51
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is dat nou voor een reactie, toch wel fijn als er b.v. een netflix app aanwezig is en je niet een chromecast of smartphone nodig hebt om netflix te kijken.
Je koopt tenslotte een smart tv, een multimedia apparaat,
en Sony zal wel betalen voor de vewd app store, waar de klant in de aankoopprijs ook aan meebetaald heeft.

justmeagain
door justmeagain - Sep 12, 2019 om 00:05
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb al 2 jaar een Sony 4k tv en mijn app aanbod is flink gegroeid, net als de mogelijkheden om VPN en een virusscanner op de tv te laten draaien. Tv heeft wel Android, duurder in aanschaf maar veel betere updates en ondersteuning.

newmikey
door newmikey - Sep 23, 2019 om 17:11
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het mag vast wel, zie niet in waarom niet en de uitgave van een paar tientjes voor een Google CC of vergelijkbaar streaming kastje is geen slechte oplossing.