elenay
door elenay Aug 9, 2006 om 11:28
Elektronica & tv

Stofzuiger: wat is een goede voor redelijke prijs!

Al zoekende op de site van kassa kwam ik niet veel verder over dit onderwerp. maar misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien. Ik ben geen lid van de Consumentenbond, dus daar kan ik niet naar een test kijken. Maar misschien dat anderen dat wel kunnen. Mijn vraag is wat is een goede stofzuiger met goed filter en vooral niet een te zware en niet eentje die zoveel lawaai maakt. Vaak heb ik gemerkt dat iets niet duur hoeft te zijn om goed te functioneren. Wie heeft ervaring hiermee en wat kunt u me aanbevelen.

11659 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Ik zou een stofzakloze stofzuiger kopen.Een goede stofzakloze stofzuiger is van het merk philips dyson enz.Een dyson stofzakloze stofzuiger kost wel tussen de 250 euro en 350 euro.groeten Pascal

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read....bedankt

Je hebt gelijk dat het een goede is volgens deze site:www.kieskeurig.nl/populair/stofzuiger.htm

Daar krijgt jouw Miele een 9,4. Ik heb eerder een Miele gehad, dus weet dat ze goed zijn. Alleen zoek ik nu een goedkopere.

En Pjelies zijn advies over die stofzakloze daar denk ik meer aan, want die stofzuigerzakken zijn vaak zo duur.

Nu staat op bovengenoemde site de Bestron DVC600 met een cijfer 10.

Ik heb een Bestron strijkijzer en dat bevalt me ontzettend goed, terwijl het veel geodkoper is dan anderen. Deze stoomt tenminste goed. Dus mocht iemand ervaring hebben met de Bestron stofzuiger, dan hoor ik dat graag, want deze kost maar €35,--. En ik hoef er maar 50m laag tapijt mee te zuigen, dus hij zou het kunnen doen. Of een Bestron met een filter nog beter, maar wie heeft daar ervaring mee?

ve
door verwijderd - Aug 10, 2006 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu staat op bovengenoemde site de Bestron DVC600 met een cijfer 10.

Die Bestron zou ik niet nemen als je hem elke dag moet gebruiken.
Ten eerste heeft hij maar 600 watt, is dus eigenlijk een groot formaat kruimelzuiger en het is een steelstofzuiger en hij maakt een boel herrie.
En dat cijfer 10, daar moet je je ook niet op blind staren, aangezien maar 1 persoon een mening gegeven heeft en waarschijnlijk die stofzuiger maar een paar keer gebruikt heeft. (twee weken in bezit)

Als je een goede stofzuiger zoekt die probleemloos zijn werk doet en minimaal 10 jaar mee moet gaan, kies dan een Philips of een Miele.
Ik heb alleen ervaring met een Philips, die ik al meer dan 10 jaar gebruik, maar ik weet dat een Philips goede filters gebruikt en dat de stofzuigerzakken niet duur zijn, ik betaal voor 1 pak originele zakken, zitten 5 zakken + 2 filters in ongeveer 6 euro. (bij de Philips winkel)

En wat versta je eigenlijk onder niet duur?
Als je een stofzuiger koopt die meer dan 10 jaar meegaat en 150 euro kost of je koopt een stofzuiger die maar 35 euro kost, maar die maar 2 jaar meegaat.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Aug 11, 2006 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vraag is wat is een goede stofzuiger met goed filter en vooral niet een te zware en niet eentje die zoveel lawaai maakt. Vaak heb ik gemerkt dat iets niet duur hoeft te zijn om goed te functioneren. Wie heeft ervaring hiermee en wat kunt u me aanbevelen.

Dag Elenay,

Bij uitzondering wil ik je graag een suggestie meegeven. Wij hebben pas een nieuwe wasmachine gekocht en daar gratis een Miele stofzuiger bij gekregen. Omdat het mijn taak is om de woning te stofzuigen weet ik waarover ik praat. De Miele S 4210 is een fantastische stofzuiger. compact design, een buitengewoon laag gewicht, 1800 Watt en fluisterstil. En dat laatste is echt zo! In de handel staat hij voor een zacht prijsje van 179 tot 199 euro (maar dat is natuurlijk subjectief). Als je het geld hebt zou ik deze stofzuiger kopen en ik ben er van overtuigd dat je daar nooit spijt van zult krijgen. Een 'nadeel' van Miele is, dat je wel de originele Miele stofzakken moet gebruiken (in verband met de garantie) en die zijn vrij duur (5 stuks voor ongeveer 20 euro), maar met de zakken doe je relatief erg lang).

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2006 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Dirck

Weet je Dirck......na 50 jaar ervaring ben ik er wel achter dat artikelen niet altijd duur hoeven te zijn om goed te zijn. Voorheen kocht ik dure wasmachines en wat een ellende en onkosten binnen drie jaar. Terwijl een goedkopere zo 5 jaar draait zonder kosten. En met strijkijzers net zo. Altijd eerst die dure genomen. Veel te zwaar in de hand en niet voldoende stoom. En nu een Bestron, de goedkoopste en de beste die ik ooit heb gehad. Dus tja........:-))

Na een dag speurwerk kwam ik bij toeval op een site waarop geadverteerd werd met Beste Koop 2006 in stofzuigers (van de ConsumentenBond). Op de site van de ConsumentenBond kon ik niet komen, omdat ik geen lid ben, dus dit kwam goed uit. En na te hebben vergeleken met andere stofzuigers is het de Beste Koop geworden. Een Siemens 1800 watt VS06G1822 € 139,--.

Ik heb het even telefonisch besteld vanmorgen bij Expert en even lachen.............ze staan NU voor me deur met de stofzuiger, dus die ga ik gauw uitpakken en uitproberen........................:-))

En wie wilt weten hoe deze mij bevalt, die zal ik dat graag vermelden.

Bedankt allemaal en de groetjes voor nu, E

ve
door verwijderd - Aug 11, 2006 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de Siemens net uitgepakt en geprobeerd. Allemachtig wat een hip dinkie. Superlicht, het vliegt achter je aan. De zuigkrachtsterkte is regelbaar en zuigt op minimale sterkte al super. De assescoires zijn super in gebruik en de stang makkelijk in en uit elkaar te halen. Voor het eerst in mijn leven pak ik met plezier de stofzuiger, want ik hoor deze nauwelijks, fluisterzacht, kan de radio nog horen. Haha wat zullen mijn benedenburen blij zijn. En de bezorger van Expert ging pas weg nadat alles was getest, dus ik ben dubbel tevreden en blij dat ik even de tijd heb genomen om tot deze keuze te komen. Deze Siemens krijgt van mij als Beste Koop een 10!!

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na een dag speurwerk kwam ik bij toeval op een site waarop geadverteerd werd met Beste Koop 2006 in stofzuigers (van de ConsumentenBond). Op de site van de ConsumentenBond kon ik niet komen, omdat ik geen lid ben, dus dit kwam goed uit. En na te hebben vergeleken met andere stofzuigers is het de Beste Koop geworden. Een Siemens 1800 watt VS06G1822 € 139,--.Quote

elenay : bent u toch verkeerd geinformeerd want dit type is na mijn weten geen beste koop in 2006 geweest.dat was de Siemens VS06G 1832 in de pakket uitvoering u heeft een ouder type met volgens mij geen hepa filter . U had net zo goed de Miele s380 kunnen aanschaffen wel beste koop of de eerdere types van dit model ook vaak beste koop bekroond.

Misschien kunt hem alsog omruilen voor wel de beste koop ?

oh , ja de s4210 waar iemand anders naar refereerde blijkt nogal problemen te kennen met de duurzaamheid van de printplaat , dus dat is geen goede miele stofzuiger.

groeten nadasurf

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nadasurf

Er zit wel degelijk een hp filter in, kijk maar eens op deze site. Beste koop:

http://www.kieskeurig.nl/review/BC4092D292FFE62EC12570DC0057B2F8.htm

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ elenay : zoas u kunt zien heeft hij geen hepa filter , ik weet niet wat u duidelijk probeerd te maken ,micro is zeker geen hepa