bremi13
door bremi13 Jun 4, 2011 om 09:25
Elektronica & tv

Storing AEG vaatwasser

Mijn AEG vaatwasser [911 935 622 01] Heeft een storing. Als ik hem aanzet komt er water in, dan stopt hij en gaat piepen. Als ik de deur open doe dan stopt het piepen, het lampje einde programma knippert en ook het lampje boven het gebruikte programma knippert dan.Resetten helpt ook niet. Wat kan dat zijn

21652 7 Rapporteer

jr
door jrschot - Jun 4, 2011 om 10:10
36 Antwoorden / 3 Vragen

normaal als je een vaatwasser aanzet, gaat hij eerst afpompen. Daarna gaat hij pas water pakken.
Als ik in deze context je bericht lees:

1. Je zet hem aan
2. Hij gaat afpompen
3. Hij gaat piepen

normaal pakt hij bij stap 3 water. dus lijkt mij dat er een probleem is met de watertoevoer. Dus misschien zit je kraan dicht, of anders misschien een verstopping, defecte waterpomp. Dat zou je verder uit moeten zoeken.

ro
door ron530 - Jun 4, 2011 om 10:44
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Lijkt mij meer een geval van lekkage, er wordt water ingenomen en lekt naar de bak onderin de machine, gevolg lekkage beveiliging komt in en de machine stopt.

toolboy
door toolboy - Jun 4, 2011 om 12:46
965 Antwoorden / 40 Vragen

Heeft er alle schijn van dat de circulatie pomp z`n werk niet doet.
Kijk eens deze niet vast zit.

T

ro
door ron530 - Jun 4, 2011 om 13:02
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als de circulatiepomp vast zit hoor je die brommen. Het programma is dan het afpompen in het begin al voorbij en begint aan het wasprogramma. De service aanduiding levert geen resultaten bij mijn zoektocht op, wellicht is er een model aanduiding die gangbaarder is.

bremi13
door bremi13 - Jun 4, 2011 om 16:31
33 Antwoorden / 17 Vragen

Als ik hem aanzet gaat hij pompen, daarna komt er water in en dan stopt hij na enige tijd, en gaat dan piepen. Ik hoor de circulatiepomp niet.

ro
door ron530 - Jun 4, 2011 om 17:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als de vaatwasser stopt staat er dan water in de machine?

toolboy
door toolboy - Jun 4, 2011 om 17:40
965 Antwoorden / 40 Vragen

u kunt eventueel even op hun site kijken.

http://www.electrolux.nl/Producten/Afwassen/