to
door toon662 Apr 29, 2013 om 15:53
Elektronica & tv

Synchroon van beeld en geluid

Kan mij iemand helpen met een probleem.
Ik heb een nieuwe samsung tv gekocht, en deze aangesloten op de digitaal speler cisco van ziggo.
na 4 uur spelen lopen geluid en beeld niet meer synchroon, de eerst 4 uur wel.
wat kan hiervan de oorzaak zijn.

13087 14 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 29, 2013 om 16:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je kijkt rechtstreeks of bijvoorbeeld gebruik gemaakt van de pauze mogelijkheid?

valerius-2
door valerius-2 - Apr 29, 2013 om 19:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als het bij een pauze tijd of een doorspoel dan is het eenvoudig door even heel kort door te spoelen.
Dat helpt bij wel.

to
door toon662 - Apr 29, 2013 om 20:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dit gebeurt bij het gewoon tv digitaal kijken.

jansje
door jansje - May 1, 2013 om 11:37
131 Antwoorden / 14 Vragen

Dit probleem hebben wij ook. Ook Ziggo, maar hoor het hier van vrienden wel vaker. Het is echt vervelend, maar blijkt dat ze hier niets aan kunnen ( of willen ) doen.

labren
door labren - May 1, 2013 om 11:45
862 Antwoorden / 0 Vragen

dan moet je ziggo benaderen , wij kunnen dat van deze kant ook niet beoordelen

wi
door willum_1 - May 1, 2013 om 11:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de cisco box en TV al een keer opnieuw geinstalleerd?
Probeer de diverse verbindingen tussen de cisco box en TV zoals scart, HDMI ,cinch pluggen (rood, wit geel) afzonderlijk. Als het beeld via een andere kabel loopt dan het geluid dan kan dit verschil ontstaan.
Check hierna de Cisco box ook eens met een andere tv. Of de TV met een dvd speler met HDMI
Succes

hendrikbos
door hendrikbos - May 1, 2013 om 11:59
113 Antwoorden / 22 Vragen

toon662,

Heb al wel eens op het gebruikersforum van Ziggo gekeken en/of de vraag daar voorgelegd?
Wanneer het een firmware probleem in de digitaal speler cisco van ziggo is, dan zul je vast niet de enige zijn met deze klacht.

Je kunt ongetwijfelt met de nieuwe Samsung TV het Digitenne signaal ontvangen; mits je er natuurlijk een (binnen)antenne op aangesloten hebt.
Heb je daarbij dan na 4 uur ook hetzelfde verschijnsel als bij de Ziggo? Indien dat zo is, dan is de TV niet goed.

Omdat de klacht zich pas zich na 4 uur toont, is het helaas met een DVD- of Blu-ray-speler niet mogelijk de TV uit te testen, omdat ik geen film ken die een speeldduur van 4 uur en langer heeft.

Succes!

de
door dewollf - May 1, 2013 om 12:15
54 Antwoorden / 0 Vragen

bij mijn cico ontvanger/recorder zit een optie om een vertraging/versnelling van ht beeld in te stellen.
ben het bij toeval tegengekomen bij doorscippen van het menu.
er zal ongetwijfeld ook wel in de gebruiksaanwijzing hierover staan.

ro
door rockroll - May 1, 2013 om 12:27
7 Antwoorden / 3 Vragen

door digitalisering is het beeld vaak een fractie later dan het geluid. J kunt het in het menu onder de naam LIP-SYNC het geluid iets langzamer of sneller instellen

gr
door gravin4 - May 1, 2013 om 12:42
52 Antwoorden / 19 Vragen

Bij mij helpt het terugzetten naar fabrieksinstellingen van de ontvanger bij de meeste "storingen."

sc
door scorpio311 - May 1, 2013 om 12:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

dit is heel eenvoudig op te lossen;

kaartje uit halen en weer in steken, of als dit niet helpt, decoderstekker uit stopcontact halen en weer insteken.

hareut
door hareut - May 1, 2013 om 13:25
16 Antwoorden / 4 Vragen

Veelal worden digitale TV,s via een HDMI kabel aan het digitale Cisco kastje aangesloten . Het beste is om tevens het geluid via de digitale uitgang van het Cisco kastje naar de TV te doen .via coax of laserkabeltjes ( glasvezel ) .

Mocht het geluid hierna nog niet synchroon met het beeld lopen ,dan kun je veelal bij de geluidsinstellingen van de TV de instelling vinden om te synchroniseren !

Succes

pierre60
door pierre60 - May 1, 2013 om 13:29
132 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb dat ook vaak en dan wissel ik even van zender en dan weer terug. Dan is weer alles in orde.
Dus als je Ned 1 op hebt staan moet je even naar Ned 2 en dan weer naar Ned 1. Bij mij helpt het tenminste. Succes!

ro
door ronsas - May 1, 2013 om 13:54
9 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij wordt het bewust gedaan om de beelden een fractie later te verzenden zodat het commentaar veel directer aansluit op de beelden. In Engeland konden de bookies zo miljoenen verdienen omdat er gemanipuleerd werd met de beelden, die later kwamen dan het telefonische contact, zodat er nog snel een weddenschap gekocht kon worden.