ru
door rudo Nov 8, 2018 om 20:00
Elektronica & tv

T-mobile

LS.,
Is er misschien al een forum over het wangedrag van t-mobile? Ik word nu al een tijd lastig gevallen door een incassobureautje genaamd certin, die gaarne hun belangen behartigt. Waar het om gaat is dat t-mobile stelt dat ik in gebreke ben gebleven met het "compleet" terugsturen van hun bescheiden... Dat ik aan het eind van de huurovereeenkomst ALLES in een door hun verstrekte retourdoos heb verzonden en dat is destijds aangekomen, echter was het NIET compleet...
Dat is na een gesprek met een medewerker gebleken. Na herhaaldelijke je en jij mailtjes die mij begonnen vervelen heb ik een medewerker gesproken die toegaf dat de retourdoos nou niet een van de stevigste was en dat er aan een  verbetering werd gewerkt.
Alleen het tv-modem was blijkbaar aangekomen echter het modem niet, en daar wil t-mobile €75.- voor vergoed zien.
Op het verzendbewijs staat echter het gewogen gewicht wat volgens mij voldoende moet zijn om te kunnen constateren dat de zending compleet is geweest, misschien hebben zij dat verzendbewijs dat op de doos zat niet meer, dat is niet mijn probleem.
Het ontvangstbewijs wat aan mij is gegeven is zoek geraakt helaas.
Ik ben dus absoluut niet van plan om ook maar iets te betalen, t-mobile is een heel vervelend bedrijf en ik denk zomaar dat ik niet de enige ben die dat vind.
Met vrg. R. Metz, Amsterdam

2277 10 Rapporteer

ne
door neodutchio - Nov 8, 2018 om 20:07
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Gewicht zegt niets, u had ook een baksteen kunnen opsturen. Sterker, u hebt nu helemaal geen bewijs meer. Dan blijft er 1 optie over, betalen. En hoe langer u daarmee wacht, hoe duurder het wordt.

diumenge
door diumenge Nov 8, 2018 om 20:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's een mooi verdienmodel dan voor T-Mobile. Als TS zeker weet dat de spullen compleet retour zijn gestuurd, waarom dan betalen? Dat er een baksteen in had kunnen zitten is onzin, want een deel van de spullen is wel aangekomen. Waarom zou je een 'tv-modem' waar je niets meer aan hebt achterhouden overigens?

ne
door neodutchio Nov 8, 2018 om 20:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee. Ik kan niet controleren of alles wel of niet is meegestuurd.
Je kan ook concluderen waarom iemand een tv-modem waar je niets aan hebt onderweg uit een doos haalt.

diumenge
door diumenge Nov 8, 2018 om 21:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt en ik kan dat ook niet controleren, maar is ook niet relevant. TS zegt dat alles is teruggestuurd, dus dan ga ik daar vanuit. Heeft TS niet alles teruggestuurd dan heeft hij alleen zichzelf er mee.

ne
door neodutchio Nov 8, 2018 om 22:26
5129 Antwoorden / 12 Vragen

TS kan niets aantonen. Er is geen bewijs van verzending en geen bewijs van gewichten. Daarbij is de verzender verantwoordelijk tot het pakket aangekomen is.

diumenge
door diumenge Nov 8, 2018 om 23:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het pakket is aangekomen.

ne
door neodutchio Nov 9, 2018 om 09:57
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ts kan niet aantonen wat er in gegaan is en wat het gewicht is geweest bij verzending.

Cookies
door Cookies - Nov 8, 2018 om 20:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het ontvangstbewijs wat aan mij is gegeven is zoek geraakt helaas.

En dat is dan niet het probleem van T-M.

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2018 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Valt het mee hoor, ben daar jaren en jaren klant en tot genoegen.

U stuurt iets terug en hebt het verzendbewijs niet meer? Slordig.

En als die retourdois gammel was, had u die moeten verstevigen. Dus zodanig dichtplakken dat het te zien is als hij is opengemaakt,

Dus het is wel degelijk uw probleem.

diumenge
door diumenge Nov 8, 2018 om 21:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS zegt het ontvangstbewijs niet meer te hebben.

tijger1
door tijger1 Nov 8, 2018 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, het ontvangstbewijs van het postagentschap, dus het verzendbewijs.

pino123
door pino123 Nov 9, 2018 om 08:45
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat betreft het doosje, meestal zijn dat de dozen die aangeleverd worden door in dit geval T-Mobile. Gezein vanuit het verhaal, lijkt het mij dat er sprake is geweest van meerdere dozen? Zo niet en alles zat in een doos, ben ik benieuwd hoe het kan dat het een wel aankomt en het ander niet.

Cookies
door Cookies - Nov 8, 2018 om 20:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou trouwens maar het incassobureau'tje' serieus nemen, uiteindelijk trek je aan het kortste en duurste eind.

Grunnen.
door Grunnen. - Nov 8, 2018 om 21:57
509 Antwoorden / Vragen

Lang verhaal kort antwoord.De TV decoder hebben ze niet ontvangen, dus zou ik maar snel betalen ,want anders lopen de kosten naar 3 of meer keer dan de oorspronkelijke vordering

Ka
door Kassagebruiker - Nov 8, 2018 om 22:11
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ooit iets teruggestuurd naar een provider: instructies: gebruik breed pakband zodat het pakket goed dicht is.

panter22
door panter22 - Nov 9, 2018 om 09:17
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt de doos verzonden volgens de instructies van t-mobile. De doos wordt vastgezet met 1 plakstrip.
Het modem is uit de doos gevallen of gehaald. In ieder geval zat het modem niet meer in de doos toen hij bij t-mobile aankwam.
Als je het verzendbewijs had bewaard en daar staat het gewicht op van het pakje, dan kon je dat verzendbewijs overleggen.
Nu heb je niets. Geen enkel bewijs. Dus moet je betalen. Het was €75, maar intussen is het bedrag opgelopen.
Wil je absoluut niet betalen, dan kom op enig moment je zaak voor de rechter. Komt er nog een paar honderd euro kosten bij als je verliest. Uiteraard kan de rechter jouw verhaal geloven. Maar je hebt geen bewijs.Heb je destijds niet contact gehad met postnl over de vermissing van het modem.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2018 om 11:06
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Bij terugzending ALTIJD het verzendbewijs goed bewaren.

Wel is het merkwaardig dat één onderdeel wel is aangekomen en daarmee heeft u m.i. feitelijk wel degelijk enig bewijs van terugzending in de door hen verstrekte retourdoos.
U zou dat nog een keer kjenbaar kunnen maken aan het incassobureau maar houd er rekening mee, dat indien men dat niet accepteert en een deurwaarder inschakelt. In dat geval gaat het u veel meer kosten en mijn advies is dus: het bedrag dat men vraagt betalen!

(Bovendien: in dit soort zaken altijd schriftelijk en aangetekend reageren want dan heeft u zaken 'zwart op wit'. Dit brengt mij tot de tip om schriftelijk en aangetekend te vragen om bevestiging dat het door u verzonden pakket wel is ontvangen)

aurora1
door aurora1 - Nov 9, 2018 om 11:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oké,  niet verstandig.
U heeft geen enkel bewijs, dus u kunt maar beter betalen voordat de kosten hoger worden.
Het is wel degelijk uw probleem.

mo
door mof - Nov 9, 2018 om 13:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, het gewicht is een goede indicatie. Maar als u het bewijs an verzending en het gewicht bent kwijtgeraakt, tja, dan zult u moeten betalen. U kunt net zo min iets bewijzen als t mobile, maar u heeft wel met de voorwaarden van t mobile ingestemd.