T-mobile
LS.,
Is er misschien al een forum over het wangedrag van t-mobile? Ik word nu al een tijd lastig gevallen door een incassobureautje genaamd certin, die gaarne hun belangen behartigt. Waar het om gaat is dat t-mobile stelt dat ik in gebreke ben gebleven met het "compleet" terugsturen van hun bescheiden... Dat ik aan het eind van de huurovereeenkomst ALLES in een door hun verstrekte retourdoos heb verzonden en dat is destijds aangekomen, echter was het NIET compleet...
Dat is na een gesprek met een medewerker gebleken. Na herhaaldelijke je en jij mailtjes die mij begonnen vervelen heb ik een medewerker gesproken die toegaf dat de retourdoos nou niet een van de stevigste was en dat er aan een verbetering werd gewerkt.
Alleen het tv-modem was blijkbaar aangekomen echter het modem niet, en daar wil t-mobile €75.- voor vergoed zien.
Op het verzendbewijs staat echter het gewogen gewicht wat volgens mij voldoende moet zijn om te kunnen constateren dat de zending compleet is geweest, misschien hebben zij dat verzendbewijs dat op de doos zat niet meer, dat is niet mijn probleem.
Het ontvangstbewijs wat aan mij is gegeven is zoek geraakt helaas.
Ik ben dus absoluut niet van plan om ook maar iets te betalen, t-mobile is een heel vervelend bedrijf en ik denk zomaar dat ik niet de enige ben die dat vind.
Met vrg. R. Metz, Amsterdam
Gewicht zegt niets, u had ook een baksteen kunnen opsturen. Sterker, u hebt nu helemaal geen bewijs meer. Dan blijft er 1 optie over, betalen. En hoe langer u daarmee wacht, hoe duurder het wordt.
Da's een mooi verdienmodel dan voor T-Mobile. Als TS zeker weet dat de spullen compleet retour zijn gestuurd, waarom dan betalen? Dat er een baksteen in had kunnen zitten is onzin, want een deel van de spullen is wel aangekomen. Waarom zou je een 'tv-modem' waar je niets meer aan hebt achterhouden overigens?
Geen idee. Ik kan niet controleren of alles wel of niet is meegestuurd.
Je kan ook concluderen waarom iemand een tv-modem waar je niets aan hebt onderweg uit een doos haalt.
Klopt en ik kan dat ook niet controleren, maar is ook niet relevant. TS zegt dat alles is teruggestuurd, dus dan ga ik daar vanuit. Heeft TS niet alles teruggestuurd dan heeft hij alleen zichzelf er mee.
TS kan niets aantonen. Er is geen bewijs van verzending en geen bewijs van gewichten. Daarbij is de verzender verantwoordelijk tot het pakket aangekomen is.
Het pakket is aangekomen.
Ts kan niet aantonen wat er in gegaan is en wat het gewicht is geweest bij verzending.
Het ontvangstbewijs wat aan mij is gegeven is zoek geraakt helaas.
En dat is dan niet het probleem van T-M.
Valt het mee hoor, ben daar jaren en jaren klant en tot genoegen.
U stuurt iets terug en hebt het verzendbewijs niet meer? Slordig.
En als die retourdois gammel was, had u die moeten verstevigen. Dus zodanig dichtplakken dat het te zien is als hij is opengemaakt,
Dus het is wel degelijk uw probleem.
TS zegt het ontvangstbewijs niet meer te hebben.
Ja, het ontvangstbewijs van het postagentschap, dus het verzendbewijs.
Wat betreft het doosje, meestal zijn dat de dozen die aangeleverd worden door in dit geval T-Mobile. Gezein vanuit het verhaal, lijkt het mij dat er sprake is geweest van meerdere dozen? Zo niet en alles zat in een doos, ben ik benieuwd hoe het kan dat het een wel aankomt en het ander niet.
Ik zou trouwens maar het incassobureau'tje' serieus nemen, uiteindelijk trek je aan het kortste en duurste eind.
Lang verhaal kort antwoord.De TV decoder hebben ze niet ontvangen, dus zou ik maar snel betalen ,want anders lopen de kosten naar 3 of meer keer dan de oorspronkelijke vordering
Ooit iets teruggestuurd naar een provider: instructies: gebruik breed pakband zodat het pakket goed dicht is.
Je hebt de doos verzonden volgens de instructies van t-mobile. De doos wordt vastgezet met 1 plakstrip.
Het modem is uit de doos gevallen of gehaald. In ieder geval zat het modem niet meer in de doos toen hij bij t-mobile aankwam.
Als je het verzendbewijs had bewaard en daar staat het gewicht op van het pakje, dan kon je dat verzendbewijs overleggen.
Nu heb je niets. Geen enkel bewijs. Dus moet je betalen. Het was €75, maar intussen is het bedrag opgelopen.
Wil je absoluut niet betalen, dan kom op enig moment je zaak voor de rechter. Komt er nog een paar honderd euro kosten bij als je verliest. Uiteraard kan de rechter jouw verhaal geloven. Maar je hebt geen bewijs.Heb je destijds niet contact gehad met postnl over de vermissing van het modem.
Bij terugzending ALTIJD het verzendbewijs goed bewaren.
Wel is het merkwaardig dat één onderdeel wel is aangekomen en daarmee heeft u m.i. feitelijk wel degelijk enig bewijs van terugzending in de door hen verstrekte retourdoos.
U zou dat nog een keer kjenbaar kunnen maken aan het incassobureau maar houd er rekening mee, dat indien men dat niet accepteert en een deurwaarder inschakelt. In dat geval gaat het u veel meer kosten en mijn advies is dus: het bedrag dat men vraagt betalen!
(Bovendien: in dit soort zaken altijd schriftelijk en aangetekend reageren want dan heeft u zaken 'zwart op wit'. Dit brengt mij tot de tip om schriftelijk en aangetekend te vragen om bevestiging dat het door u verzonden pakket wel is ontvangen)
Oké, niet verstandig.
U heeft geen enkel bewijs, dus u kunt maar beter betalen voordat de kosten hoger worden.
Het is wel degelijk uw probleem.
Ja, het gewicht is een goede indicatie. Maar als u het bewijs an verzending en het gewicht bent kwijtgeraakt, tja, dan zult u moeten betalen. U kunt net zo min iets bewijzen als t mobile, maar u heeft wel met de voorwaarden van t mobile ingestemd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer