ninc
door ninc Jul 11, 2017 om 17:26
Elektronica & tv

Tegoedbon bij defecte aankoop?

Ik heb vandaag een (vaste) telefoon gekocht bij kringloop (dagbesteding) aan de Bruchterweg in Hardenberg.
Deze telefoon bleek defect dus ik ging terug.

Ik verzocht mijn geld terug (of vervanging of reparatie)
Alle drie opties worden geweigerd. Ik kon alleen een tegoedbon krijgen.

Zij stelde dat deze consumentenrecht regel niet voor hun geldt
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Hoewel ze het vervelend van en dat zij dit bij aankoop niet gemeld hadden
hing er inderdaad ergens een briefje waarop vermeld stond dat bij defecte producten alleen een tegoedbon mogelijk is.

Onder protest heb ik de tegoedbon aangenomen.
Klopt hun stelling dat deze consumentenrecht niet geldt bij kringloopwinkels?

9202 21 Rapporteer

simon55
door simon55 - Jul 11, 2017 om 17:32
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat n kringloopwinkel defecte spullen verkoopt is ronduit op z n zachts gezegd Schofterig. Ik zou  zeker de zaak erop aan spreken, En neem eens contact op met de gemeente waar U Woont. Want dit wangedrag wordt niet getolereerd

lexgensen
door lexgensen Jul 11, 2017 om 17:42
274 Antwoorden / 88 Vragen

Lang niet alle krloopwinkels staan onder supervisie van een gemeente

dokun
door dokun Jul 12, 2017 om 11:59
152 Antwoorden / 0 Vragen

@Simon55

Doe eens even normaal!  Kunt u niet gewoon op een normale manier reageren..?   Natuurlijk hebben niet express een kapot toestel geleverd. Het kan ook zelfs nog zijn dat de koper (ts)  zelf onvoorzichtig is geweest waardoor het toestel kapot is gegaan.

simon55
door simon55 Jul 12, 2017 om 12:22
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Doe zelf normaal, Wat mankeert er aan pijn in t hooffie. En natuurlijk de koper is onvoorzichtig geweest daarom plaatst die hier ook n topic . Doe effe normaal ja

hansje klein
door hansje klein - Jul 11, 2017 om 17:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer zij dit zeggen, uithangen of op de website zetten is de mededeling gedaan ... en geldig!

Inhoudelijk kan ik me wel vinden in deze praktische voorwaarden:

- In onze winkel worden gebruikte goederen verkocht waarvan de herkomst vanaf het moment dat de goederen binnengekomen zijn, niet meer duidelijk is.
Het is niet bekend hoe lang of hoe intensief de aangeboden artikelen door de vorige eigenaars gebruikt zijn en er moet ook door ons worden aangenomen dat ze niet onbruikbaar zijn

- Blijkt een product niet compleet of niet bruikbaar te zijn, krijgt u van ons een tegoedbon. Koopbewijs meebrengen.

- Omtrent de nog te verwachten levensduur van de artikelen kan geen enkele toezegging gedaan worden

ninc
door ninc Jul 11, 2017 om 18:22
47 Antwoorden / 6 Vragen

Op het product was een sticker geplakt: is goed
De dag van aankoop was het al defect
Er was geen vervanging mogelijk dus wat heb ik aan winkel tegoed?

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2017 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat ding zal nauwelijks wat gekost hebben. Dus besteed die bon meteen, dan kunt u hem ook niet kwijt raken. En hadden ze maar één vaste telefoon op voorraad?

ninc
door ninc Jul 11, 2017 om 18:20
47 Antwoorden / 6 Vragen

€5
Het was de enige telefoon die ze hadden

Cookies
door Cookies - Jul 11, 2017 om 17:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen antwoord op je vraag, maar als je een telefoon gekocht hebt die alleen voor het KPN netwerk geschikt is, zal hij niet werken op bij bijv. Ziggo

tenormin
door tenormin Jul 11, 2017 om 17:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. @carola. Hoe kan het dan dat mijn vaste telefoon, altijd voor KPN netwerk óók werkt nu ik bij Ziggo ben?

Cookies
door Cookies Jul 11, 2017 om 18:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat hangt van de telefoon af die je hebt. Google maar eens op DTMF en FSK.

jo
door jorisw Jul 11, 2017 om 18:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan moet het wel een hele oude telefoon zijn. Mijn eerste telefoon in 1990 was al DTMF.

Cookies
door Cookies Jul 11, 2017 om 18:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, en die werken dus alleen op een KPN netwerk. Ook in 2000 nog kocht je bij Primafoon alleen voor KPN netwerk geschikte telefoons. Kabelaars werken met FSK. En sommige telefoons moeten even omgezet worden van pulse naar toon.

tenormin
door tenormin Jul 11, 2017 om 18:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Heb Google gebruik @carola. Deze is veel ouder; eerste telefoon toen ik weer in Nederland kwam wonen (1983 - je weet wel - eigen huis). IDK/TDK.

Cookies
door Cookies Jul 11, 2017 om 18:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zolang het geen draaischijf telefoon is, kan dat wel. Waarschijnlijk dan een pulse / toon optie. Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar merk + type telefoon die je hebt uit de jaren '80.

tenormin
door tenormin Jul 11, 2017 om 19:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Geen idee: staat serienummer 50202618 NL 92082104.  ninr 21-4679 aansluitfactor 1.0 PTT Telecom. Toen nog klant van KPN, daarna 'gerecruteerd' door Pretium, herinner je je vast nog wel.

costnix
door costnix Jul 12, 2017 om 12:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al tijden niets gehoord over Pretium. Er zijn twee mogelijkheden:
1) Ze hebben hun leven gebeterd. (Vast niet)
2) Ze zijn failliet (Ik hoop het)

no
door nokkie Jul 12, 2017 om 13:19
14 Antwoorden / 0 Vragen

@ Costnix.  Wat betreft Pretium, wij zijn vele jaren tevreden klant geweest bij Pretium. Was dus niet alleen maar slecht.

Door onze overstap toendertijd op glasvezel van KPN gestopt bij Pretium. Ook de opzegging werd netjes en zonder problemen verwerkt.

gerardk
door gerardk Jul 12, 2017 om 14:30
175 Antwoorden / 8 Vragen

Carola, DTMF = Dual-tone multi-frequency signaling en FSK = Frequency-shift keying, alle twee toon en dus geen puls. Je a-technisch verhaal klopt van geen kant!

alfatrion
door alfatrion - Jul 11, 2017 om 18:10
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, hun stelling klopt niet! Het consumentenrecht is van toepassing als de verkoper handeld in de uitoevening van een beroep of bedrijf (professionele verkoper) en de koper niet handeld in de uitoevening van een beroep of bedrijf (consument). De kringloopwinkel verkoopt veel meer goederen dan een consument zo doen en doet dit om daar een boteram mee te verdienen. Het conformiteitsbeginsel is daarom van dwingend recht zodat de kringloopwinkel daar niet van kan afwijken.

Zelfs als hier sprake zou zijn van C2C, dan nog geld dat er geen producten mogen worden verkocht als zijnde werkend, terwijl deze defect zijn. Ook in die situatie zou u recht hebben op uw geld terug.

ro
door ronny530 - Jul 11, 2017 om 18:13
2751 Antwoorden / 41 Vragen

In zekere zin klopt de stelling wel want een kringloopwinkel is een winkel zonder winst oogmerk terwijl een normale winkel wel een winst oogmerk heeft. U koopt de goederen die door anderen gratis weg zijn gegeven en dan is het maar de vraag of in dit geval de vaste telefoon nog werkt. Telefoons gaan vaak ongetest het schap in omdat vooral bij draadloze telefoons de batterij van de handset leeg danwel op zijn eind is. Vervangen of repareren is geen optie want zo'n exact toestel is niet voorradig en repareren zal door een technische dienst dienen te gebeuren en dat is de telefoon niet waard. Het geven van een tegoedbon is een service zoals die ook in een reguliere winkel van toepassing is.

ninc
door ninc Jul 11, 2017 om 18:25
47 Antwoorden / 6 Vragen

Op de telefoon was een sticker geplakt: is goed
Dan mag je er toch vanuit gaan dat het goed is.

jo
door jorisw Jul 11, 2017 om 18:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt vragen of ze willen laten zien dat de telefoon goed is. Het is een kringloopwinkel, dus ze zullen niet alle mogelijkheden kunnen testen. Wellicht dat met wat binnen hun mogelijkheden ligt het toestel functioneerde.

Wat is er preceis defect aan het toestel?

ro
door ronny530 Jul 11, 2017 om 18:36
2751 Antwoorden / 41 Vragen

Dan mag u er inderdaad van uit gaan dat de telefoon goed is en dat zal ook de reden zijn waarom u een tegoedbon heeft gekregen.

ninc
door ninc Jul 11, 2017 om 18:50
47 Antwoorden / 6 Vragen

@jorisw het toestel kan wel gebeld worden maar kan zelf niet bellen

@ronny530 ik had een werkend toestel nodig, geen tegoedbon
En heb volgens mij gewoon bij defect recht op geld retour: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

johanv1100
door johanv1100 Jul 12, 2017 om 18:26
63 Antwoorden / Vragen

Dan is het toestel niet kapot , maar ongeschikt  (pulse) voor jou provider .Om wel riant bedrag gaat het ?? Bij voip zal het toestel niet werken.

Cookies
door Cookies - Jul 11, 2017 om 18:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welk toestel (merk + type) heb je gekocht en welke provider heb je?

DOOR NINC 11 JUL. 2017 OM 18:25
33 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Op de telefoon was een sticker geplakt: is goed
Dan mag je er toch vanuit gaan dat het goed is.

ninc
door ninc Jul 11, 2017 om 18:54
47 Antwoorden / 6 Vragen

Terugziend lijkt dit antwoord een beetje vreemd op jouw vraag
Ik denk dat ik dit antwoord ergens anders bedoeld had

ninc
door ninc Jul 11, 2017 om 18:55
47 Antwoorden / 6 Vragen

Type onbekend
Provider tele2

Cookies
door Cookies Jul 11, 2017 om 19:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je wel gebeld kon worden, maar zelf niet kon bellen, was het toestel in orde maar is er wat anders aan de hand.

aurora1
door aurora1 Jul 12, 2017 om 13:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk ook dat er iets anders aan de hand is en dat de telefoon wel in orde is.

aurora1
door aurora1 Jul 12, 2017 om 18:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met oudere telefoons werkt vaak ook het keuzemenu niet. Dus toets 1 voor...., toets 2 voor..... etc.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2017 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer, heb de mijne net weggegooid, had u hem gratis op kunnen halen. En die was echt nog goed. Ze zullen voor die tegoedbon best nog wel iets anders leuks hebben.

Een kringloopwinkel die gerund wordt als dagbesteding kunt u toch niet veel van verwachten. Misschien is dat ding wel ingeleverd door iemand die zei dat hij goed was.

ninc
door ninc Jul 11, 2017 om 19:00
47 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb mijn verwachtingen inderdaad bijgesteld, mbt deze winkel.

hansje klein
door hansje klein - Jul 11, 2017 om 18:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U wilt telefoneren ... met een (goede!) oude telefoon, maar de techniek haalt een streep door de verwachtingen.

U heeft in ieder geval bijgedragen aan de werkgelegenheid die aangeboden wordt in deze kringloopwinkel. De niet zo héél professionele mensen die hier werk krijgen aangeboden hebben waarschijnlijk 'zomaar' een sticker opgeplakt omdat ze niet kunnen testen, of de klant hen op de mouw heeft gespeld "dat hij he gisteren nog deed". Voor die paar Euro die u heeft betaald, kunt u bij gebrek aan een andere oude telefoon, tenminste nog eens verder rondkijken naar prullaria, òf het betaalde bedrag als een schenking voor het goede doel aanzien. Ik zou deze semi-winkels niet als een volwaardige handelspartner willen inschatten of willen behandelen.

Wanneer u tòch op uw strepen wilt blijven staan, dan wens ik u veel suc6.

(Zoals u zelf in uw profiel al aangeeft: 'we must be the change we wish to see')

ninc
door ninc Jul 11, 2017 om 19:06
47 Antwoorden / 6 Vragen

Ik weet al iemand aan wie ik mijn €5 tegoedbon kan geven, ik kan ze niet meer serieus nemen

tenormin
door tenormin Jul 11, 2017 om 19:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@ninc, dat is in ieder geval een prima idee; doneren aan iemand. (Niet de telefoon, maar de €5). Kan veel geld zijn voor iemand waar een ander denkt: so what.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 11, 2017 om 19:14
1129 Antwoorden / 98 Vragen

De voorwaarden vanj de kringloopwinkels zijn heel verschillend en niet te vergelijken met winkels waar men nieuwe spullen koopt. In deze kringloopwinkel hing ergens een briefje, hoewel u dat niet gezien heeft, dat bij defecte produkten alleen een tegoedbon wordt gegeven. Het lijkt mij een beetje ver gaan om dat ook nog eens persoonlijk tegen elke klant afzonderlijk te zeggen. U had ook kunnen vragen of u uw geld terug zou krijgen als de telefoon niet zou werken.

zoekster1
door zoekster1 Jul 11, 2017 om 20:01
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, onzin.

zoekster1
door zoekster1 - Jul 11, 2017 om 20:01
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het briefje dat er hing is niet rechtsgeldig. Het toestel werd als werkend verkocht en voldoet daarom niet aan de overeenkomst. In dat geval heeft u recht op vervanging voor hetzelfde product maar dan werkend, of reparatie. Beiden zijn niet mogelijk, dan heeft u het recht om de overeenkomst te ontbinden.

ninc
door ninc Jul 12, 2017 om 09:27
47 Antwoorden / 6 Vragen

Recht hebben en recht krijgen zit helaas wat verschil tussen ;)

Cookies
door Cookies Jul 12, 2017 om 09:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoekster1, TS kon wel gebeld worden, maar niet zelf bellen. Dan was het toestel niet kapot, maar is er wat anders aan de hand. Dit komt vaak voor, kan ook precies andersom zijn. Je hoeft me niet op mijn groene ogen te geloven, je mag er op googelen. TS had beter even contact op kunnen nemen met de provider.

zoekster1
door zoekster1 Jul 12, 2017 om 12:01
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik had die informatie toen nog niet of heb er overheen gelezen. Als het toestel niet kapot is, dan is wel aan de overeenkomst voldaan.

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 11, 2017 om 20:54
641 Antwoorden / 77 Vragen

Als dat briefje er hangt, dan is dat een huisregel Het gaat om tweedehandse apparaten dus n.m.m. mag dat.

ho
door holy53 - Jul 12, 2017 om 09:33
68 Antwoorden / 1 Vragen

door ronny530 - 11 jul. 2017 om 18:13
1201 Antwoorden / 41 Vragen

In zekere zin klopt de stelling wel want een kringloopwinkel is een winkel zonder winst oogmerk terwijl een normale winkel wel een winst oogmerk heeft. U koopt de goederen die door anderen gratis weg zijn gegeven en dan is het maar de vraag of in dit geval de vaste telefoon nog werkt. Telefoons gaan vaak ongetest het schap in omdat vooral bij draadloze telefoons de batterij van de handset leeg danwel op zijn eind is. Vervangen of repareren is geen optie want zo'n exact toestel is niet voorradig en repareren zal door een technische dienst dienen te gebeuren en dat is de telefoon niet waard. Het geven van een tegoedbon is een service zoals die ook in een reguliere winkel van toepassing is.

Er zijn heel veel kringloopwinkels die in handen van particulieren zijn die wel degelijk commercieel zijn. Dus winst in eigen zakken.
Naam kringloopwinkel is geen beschermde naam voor winkels zonder winst oogmerk.

reflecs
door reflecs - Jul 12, 2017 om 11:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt hun stelling dat deze consumentenrecht niet geldt bij kringloopwinkels?

Nee, in principe niet.
Maar je hebt verschillende soorten kringloopwinkels.
Je hebt bedrijven waarvan de kernactiviteit de verkoop is en die winst maken, maar deze maakt deel uit van een zorgvoorziening.
Het zou kunnen dat het daarom voor hun niet geldt.

Hardenberg - Zorgvoorziening ‘de Samenwerking’ aan de Bruchterweg in Hardenberg werd zaterdag op feestelijke wijze geopend.

Deze zorgvoorziening geeft dagbesteding voor mensen met een verstandelijke beperking en of psychische stoornis en heeft een kringloopwinkel.
https://www.hardenberg.nu/nieuws/hardenberg/397201/feestelijke-opening-dagbesteding-de-samenwerking.html

Cookies
door Cookies Jul 12, 2017 om 11:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Reflecs, ten 1e betwijfel ik zeer dat die telefoon kapot was (zie mijn andere reacties) en ten 2e had ik ook even gekeken waar die kringloopwinkel toe behoorde en dan denk ik: moeten mensen in dit geval nou werkelijk zo moeilijk gaan doen over consumentenrecht? Jeetje waar hebben we het over? Sorry hoor, ik kan daar met mijn pet (als ik die zou hebben) niet bij.

reflecs
door reflecs Jul 12, 2017 om 12:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@carola.83 1. Zal hij dan niet hetzelfde probleem hebben met een andere telefoon? Zou wel zo correct zijn dat daar te melden  2. U schrijft het, ik dacht het :)

Cookies
door Cookies Jul 12, 2017 om 12:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ad 1) hangt helemaal van de telefoon af (oud of nieuw) die gekocht wordt. Maar ook een andere oude kan het wel/niet doen. TS wist niet meer welke telefoon gekocht was, anders had ik e.e.a. even na kunnen kijken.

ninc
door ninc Jul 12, 2017 om 12:31
47 Antwoorden / 6 Vragen

@reflecs nee de telefoon die ik aansluitend elders heb opgehaald doet het wel gewoon helemaal @OT reacties, daar reageer ik niet op ;)

tijger1
door tijger1 Jul 12, 2017 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ninc. Hiep hoi, u kunt bellen. Weer een probleem de wereld uit.

ja
door jacky2006 - Jul 12, 2017 om 12:28
10 Antwoorden / 1 Vragen

Als je een product koopt in een kringloopwinkel is er altijd een risico, het hangt er net vanaf hoeveel geluk je hebt of een apparaat het lang blijft doen. Zelf heb ik een tijdje in een kringloopwinkel gewerkt en daar werden alle apparaten eerst getest voordat ze de winkel in gingen. Ook werden spellen en puzzels gecontroleerd of ze compleet waren. Daar zaten op alle apparaten een maand garantie.

Het gaat gelukkig maar om 5 euro, je kunt van dag geld ook iets uitzoeken waarvan je al weet dat het niet kapot is. Wel vind ik dat de kringloopwinkel een briefje had kunnen ophangen dat ze geen geld teruggeven als een aankoop niet goed is. Dan weet je als klant waar je aan toe bent.

tijger1
door tijger1 Jul 12, 2017 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat briefje hangt er dus al.

ja
door jacky2006 Jul 12, 2017 om 20:27
10 Antwoorden / 1 Vragen

Corrigeer jij altijd mensen die per ongeluk iets niet goed lezen?

tijger1
door tijger1 Jul 12, 2017 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alleen als het van belang is.

ag
door agapon - Jul 12, 2017 om 13:56
115 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in een kringloopwinkel iets koopt, weet je van tevoren dat het tweede hands, dus gebruikt is.
Indien U bij de aankoop van deze telefoon gesteld zou hebben, niet doen geld terug, is dat een koopovereenkomst.
Ook mondeling is deze dan rechtsgeldig. U heeft geprobeerd voor een dubbeltje op de eerste rij te gaan zitten door een risico te nemen nl. gebruikte goederen te gaan kopen en tja dan loop je een risico. In feite is het net een rommelmarkt, eenmaal gekocht kun jehet niet terug geven.
Simons (hr.Vr) schofterig is wel een beetje erg sterk uitgedrukt immers je gaat bewusrt een risico aan, waarvan je niet van tevoren weet of dit wel of niet een goed produkt is. Wees blij dat je in dit geval nog een toegoedbon hebt gekregen, kun je naar eentje zoeken die het wel doet.
Simpel als wat dacht ik zo, dus doe niet moeilijk over een paar centen, want veel zal die gekost hebben.

er
door erky - Jul 12, 2017 om 15:52
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Ninc,

Je hebt hier een lastige vraag. Per kringloop winkel zijn dingen iets anders geregeld. Een briefje ergens ophangen met 'voorwaarden' wil niet zeggen dat die voorwaarden ook echt geldig zijn. Je moet er vooraf kennis van hebben kunnen nemen en (heel belangrijk) de voorwaarden zijn automatisch niet geldig als ze in strijd zijn met de wet, Wetboek 7 afdeling consumentenrecht.

Als er een sticker op de telefoon heeft gezeten met OK of is goed, dan mag je ervan uitgaan dat dit klopt. Als de kringloop dingen geprijst heeft zoals in een winkel is de werkzaamheid van de wet ook sterker, mocht een kringloop zich willen onttrekken aan de wet. Een gewone winkel is bij koop namelijk verplicht te repareren of te vervangen door nieuw. Jij kan dan aansturen op ontbinding van de koop, dus geld terug. Kringloopwinkels kunnen niet vervangen, hoogstens repareren. De onderzoeksplicht die jij in deze winkel had kunnen uitoefenen, namelijk ter plekke testen, was er niet. Dus mijn gevoel zegt dat jij het sterktst in je schoenen staat en je geld terug had moeten krijgen. Op een rommelmarkt is het anders, daar is geen consumentenrecht ... Dit is geen rommelmarkt.

Succes!
Erky

ninc
door ninc Jul 12, 2017 om 20:11
47 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor je reactie inclusief onderbouwing!

johanv1100
door johanv1100 - Jul 12, 2017 om 18:34
63 Antwoorden / Vragen

Dan is het toestel niet kapot , maar ongeschikt  (pulse) voor jou provider .Om wel riant bedrag gaat het ?? Bij voip kan een verouderd toestel niet werken. Dat heeft te maken de juiste pulse of toon .

de
door denotto - Jul 12, 2017 om 20:06
66 Antwoorden / 17 Vragen

Bij onze kringloopwinkel krijg bij electrische apparaten/telefoon een bon mee en als t niet werkt, krijg je gewoon je geld terug...wel binnen een bepaalde termijn uiteraard..

ninc
door ninc Jul 12, 2017 om 20:12
47 Antwoorden / 6 Vragen

Klinkt geheel redelijk :)

Paola Castor
door Paola Castor - Jul 17, 2017 om 00:24
66 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zou de kantonrechter hierover vinden? Onredelijke beding(en) en billijkheid.

tijger1
door tijger1 Jul 17, 2017 om 00:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Groot gelijk, hang ze aan de hoogste boom.:-(

mo
door mof - Jul 21, 2017 om 18:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tweedehandsproducten hebben geen wettelijke garantie