Ma
door Marhel1 Jan 10, 2022 om 11:13
Elektronica & tv

Telefoon besteld niet leverbaar

Ik heb in november al een mobiele telefoon besteld. Tijdens het bestellen leek deze direct leverbaar, maar als snel bleek dit niet het geval te zijn. Heb op zich geen haast, maar inmiddels al twee keer bericht gehad dat de telefoon nog steeds niet leverbaar is en het ook onduidelijk is wanneer dit wel het geval gaat zijn. Mijn vraag is of ik in dit geval de koop kan annuleren en mijn geld dus terug ontvangen.

1192 4 Rapporteer

sira
door sira - Jan 10, 2022 om 11:23
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Waar heeft u besteld? Op internet of in een winkel.
Indien op internet kan de telefoon toch geleverd worden als u annuleert. Levering en annulering lopen dan langs elkaar heen.
Indien in een winkel, misschien wel. Ik weet niet of u al hebt betaald. Overleg met de winkel.

Om welke telefoon gaat het? Het kan zijn dat deze nergens leverbaar is op dit moment?
Sinds de corona zijn er wereldwijd problemen met leveringen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2022 om 11:30
16845 Antwoorden / 202 Vragen

(Corr.) Om te beginnen: Zie dit m.b.t. het beëindigen van een koopovereenkomst dat kortgezegd betekent dat u de verkoper een brief, aangetekend, zend waarin u levering vordert binnen 14 dagen en indien dat niet gebeurt u de overeenkomst als beëindigd zult beschouwen en u uw geld terugvordert. (Aannemend dat u betaald heeft) https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren  Men kan zich beroepen op overmacht en zie dan:

Zoals ook steeds in media wordt gemeld is er nog steeds speake van leveringsproblemen door de Corona problematiek (gebrek aan chips) en transport.
Van belang is hierbij waar u de telefoon heeft besteld m.a.w of dat een betrouwbare leverancier is, of een dropshipper die eerst zelf besteld als er een bestelling binnenkomt (kan wel betrouwbaar zijn) etc. Ik geef u nu een aantal verwijzingen naar de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie  doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

 : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

panter22
door panter22 - Jan 10, 2022 om 12:10
6599 Antwoorden / Vragen

Info:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd#:~:text=Hebt%20u%20het%20product%20na,hoeft%20het%20niet%20te%20betalen.
Je kunt natuurlijk eerst even bellen dat je van de koop af wilt en je geld terug wilt. Gaat de webshop akkoord, vraag dan even een schriftelijke bevestiging met de mededeling wanneer je je geld terug krijgt.
Gaan ze moeilijk doen, dan is de voorbeeldbrief in deze link een optie.
Je kunt de brief per mail sturen, maar als je geen bericht terug krijgt, dan pas via een aangetekende brief schrijven.
Je kunt direct een aangetekende brief schrijven, maar onderling oplossen is wel zo netjes en ook voordeliger. Een aangetekende brief is niet gratis.

user123
door user123 - Jan 10, 2022 om 13:33
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Was de telefoon goedkoper dan bij de concurrentie ?

dan zal herroepen geen probleem zijn.