tenormin
door tenormin Mar 5, 2020 om 23:03
Elektronica & tv

Televisie en tijdsinstelling

Hallo forumleden, onbelangrijk maar weet iemand het antwoord op mijn vraag: TV gaat uit na 3½ uur (zelf gekozen). Wat ik dan niet begrijp is, dat, als ik nog zit te kijken de ene dag een berichtje zie: uw TV wordt over 5 minuten afgesloten, waarna het berichtje verdwijnt en de daarop volgende dag ik lees: uw TV wordt over 1 minuut afgesloten, tenzij u op elke willekeurige knop druk behalve aan/uit. Uiteraard druk ik dan op en knop. Maar dat laatste bericht blijft dan een volle minuut in beeld, dus zie het 60 seconden, wat lang is als je iets spannends zit te bekijken. Antwoord over "tijd uitschakelen" hoeft niet; ik vraag me alleen af waarom de berichten telkens verschillen. Heb liever de boodschap: over 5 minuten, want dat verdwijnt weer dan de minuut waar ik het beeld maar half te zien krijg. Ik weet het: geen wereld probleem: alleen nieuwsgierig waarom de verschillende berichten van die rare (goedkope) LG Smart TV, type 32LM63 .

5356 17 Rapporteer

ma
door malty - Mar 5, 2020 om 23:11
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Op een willekeurige toets drukken en het bericht, wat anders 60 sec blijft staan, verdwijnt weer direct, niet op de aan/uit toets want dan gaat de tv uit.
Misschien geeft de tv meerdere berichten en heeft u er een gemist omdat u in slaap bent gesukkeld.
Kan zijn als u de 5 min. melding niet wegklikt door een toets in te drukken dat de tv 1min. voor het uitschakelen nog een melding geeft.

tenormin
door tenormin Mar 6, 2020 om 01:16
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Wie jou antwoord geplust heeft weet ik niet, maar klopt dus niets van.

Magnum007
door Magnum007 - Mar 5, 2020 om 23:25
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Waarschijnlijk kun je dit uitschakelen via het menu van de tv.

Helaas zit er bij de nieuwe tv's geen uitgebreide gebruiksaanwijzing meer en moet je dit vaak opzoeken via internet.

Google maar even.

tenormin
door tenormin Mar 5, 2020 om 23:27
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@magnum007, uiteraard heb ik dat eerst gedaan en zoals gezegd: geen ramp. Blijf het alleen vreemd vinden dat ik telkens verschillende waarschuwingen krijg.

tenormin
door tenormin - Mar 5, 2020 om 23:26
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@malty, haha, ik en in slaap sukkelen. Ik schrijf dus dat het bericht van "over 1 minuut wordt te TV afgesloten" en uiteraard druk ik dan op een willekeurige toets. Wat jij beweert is dus eigenlijk "mijn vraag". Het blijft een volle 60 seconden staan, ook als ik op de een of andere toets druk. Dus ik zou liever dat 5 minuten bericht zien: dan verdwijnt het gelijk.

ma
door malty Mar 5, 2020 om 23:32
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou het bericht van 5 min. wel direct verdwijnen wanneer er een toets ingedrukt wordt en die van 1min. niet?
Misschien moet de tv nagekeken worden?

tenormin
door tenormin Mar 5, 2020 om 23:40
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me niet, vrij nieuwe (3 maanden) TV. Maar je hebt jammer genoeg mijn vraag niet begrepen. Want jij beantwoord mijn vraag met wedervraag: daar heb ik weinig aan. Het waarom heb je kennelijk niet gelezen. Over 1 en 5 minuten. Misschien was jij even in slaap gesukkeld? Kan hoor. ;-)

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2020 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom schakelt u die meldingen niet helemaal uit?

tenormin
door tenormin Mar 6, 2020 om 00:12
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Dat schreef ik al: zelf gekozen. 3½ uur is normaliter meer dan voldoende. En uiteraard ga ik dan nu doen. Maar de vraag was waarom krijg ik twee anders luidende berichten van dat domme apparaat?

Grunnen.
door Grunnen. Mar 6, 2020 om 12:06
509 Antwoorden / Vragen

Inderdaad een TV is een dom ding , aangestuurd door software. In jouw geval is het waarschijnlijk een bug in de software . die fouten worden meestal bij een software hersteld. Helaas krijgen wat oudere TV's geen updates meer. De timer uitzetten is een optie.

mr
door mrmoto Mar 9, 2020 om 20:16
167 Antwoorden / 4 Vragen

of terug naar fabrieksinstellingen ?

Donuts
door Donuts - Mar 6, 2020 om 03:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vermoed dat de ene melding afkomstig is van de door u ingestelde sleeptimer en de andere melding verschijnt na 2 uur inactiviteit (als u 2 uur onafgebroken naar dezelfde zender kijkt).

Het is overigens de LG32LM6300. Een uitgebreide manual is te vinden op uw televisie.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 6, 2020 om 08:02
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij moet de waarschuwing van 1 minuut wel verdwijnen na op een willekeurige knop geklikt te hebben anders misschien even bij de link kijken of je in staat gesteld wordt een vraag hierover te stellen.
Succes.
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product/lg-32LM6300PLA

panter22
door panter22 - Mar 6, 2020 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Mijn Samsung tv doet precies zo. Af en toe gaat hij uit zonder dat het bericht verschijnt. Soms kun je nog zo veel op de knoppen van de afstandsbediening drukken, de tv gaat uit.
Die eco instelling werkt dus niet perfect. Maakt het uit.

gerbera
door gerbera - Mar 6, 2020 om 09:17
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zou het kunnen zijn dat bij de melding van 1 minuut het toestel uitschakelprogramma reeds in de uitschakelstand bezig is en deze weer terug moet naar de normale stand waar die dan ff 60 sec. voor nodig heeft, bij 5 min is dat mogelijk nog niet het geval. Waarom die verschillende tijden aangeeft zou ik niet weten, kan het ook nergens vinden. Mogelijk dat de interne kloktijd een beetje van slag is. Ecostand heeft hier niets mee van doen die regeld alleen de helderheid van het beeld, deze zal in de ecostand wat minder helder zijn.

Gr
door Grunn1 - Mar 6, 2020 om 10:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zijn beide meldingen van de tv zelf of heb je misschien ook nog bijvoorbeeld een humax kastje (of ander merk) eraan zitten van je provider? Ik heb ziggo en een humax en op deze humax kan je ook instellen dat deze uitgaat na een bepaalde periode.

sira
door sira - Mar 6, 2020 om 10:47
2291 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Tenormin, weliswaar off topic, maar vind je het makkelijk als je de tv op de timer hebt staan?
In het begin heb ik dat ook weleens ingesteld op een tv, maar elke avond moest ik toch weer op een willekeurige knop drukken, omdat ik verder wilde kijken. Tegenwoordig gebruik ik voor mijn beide tv's de stekkers met schakelaar, zodat ik ze iedere keer handmatig helemaal kan uitzetten, dus ook stand-by op uit.

ma
door malty Mar 6, 2020 om 10:55
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer het oled tv's zijn is geheel van de stroom af niet goed, wanneer de tv op stand-by gaat wordt automatisch een programma gestart dat inbranden van het scherm tegen gaat.

sira
door sira Mar 6, 2020 om 11:15
2291 Antwoorden / 24 Vragen

Ah, weer wat geleerd. Zou dan geen tv voor mij zijn, want als ik langere tijd weg zou gaan, wil ik hem geheel kunnen uitschakelen.
Ik schakel zelfs (ook 's nachts) de magnetron uit, nadat die ooit een keer spontaan bij mij aan ging. Op het internet las ik toen dat ik niet de enige was waar dat gebeurde, het verschil was alleen dat ik er snel bij was en de andere gedupeerden niet (brand).

ma
door malty Mar 6, 2020 om 11:20
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@sira Het programma wat automatisch start wanneer de tv op stanby gaat zal niet constant werken dus voor langere tijd helemaal uit is geen probleem, alleen na tv kijken altijd meteen van stroom af is niet goed.

tenormin
door tenormin - Mar 6, 2020 om 12:42
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Bedankt. Heb de tijd veranderd c.q. uitgezet. Prettig weekend alvast.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 6, 2020 om 12:57
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Nou @tenormin,
weer ongestoord tv kijken ;-)
Bedankt voor de melding en ook een fijn weekend.

tenormin
door tenormin - Mar 9, 2020 om 19:45
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Kan een TV ook "een eigen mening" hebben. -;) Zonder gekheid, had de tijd uitgeschakeld 6 Maart en ineens, out of the blue zie ik die mededeling weer van over 5 minuten etc. Hoe kan dat nou na 3 dagen? Lijkt ti-ta-tovenaar bijna. Heb net gekeken maar de timing staat op uitgeschakeld. In straattaal zou ik zeggen: schiet mij maar lek.

mr
door mrmoto Mar 9, 2020 om 20:18
167 Antwoorden / 4 Vragen

heeft u al geprobeerd de fabrieksinstellingen er op terug te zetten?

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 9, 2020 om 20:32
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Dat je ineens weer na 3½ uur een waarschuwing krijgt kan komen dat je bij het uitzetten van de tijd 3 dagen geleden nog op een bevestiging had moeten klikken om de wijziging te vervolmaken.

tenormin
door tenormin Mar 9, 2020 om 20:55
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Oh, zou dat het kunnen zijn. Ga het zo proberen, hoewel, "weet u zeker dat" heb ik op ja gedrukt. Nu even afwachten of het weer komt. Maar dat komt, of zou moeten komen rond 11 uur, dus laat het nog wel even weten.

tenormin
door tenormin Mar 9, 2020 om 21:49
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Er is toch kennelijk wat mis @shoppy. Wat ik rondom 11 uur verwachtte: kom net de kamer binnen en zie ineens: in 1 minuut wordt tv uitgeschakeld. En dat na nu nog niet eens 1 uur. Had inmiddels wel op bevestigen gedrukt, eigenlijk onnodig want er stond/staat geen timing meer. Snap er niets meer van. Stom ding. ☻

sjjoppy
door sjjoppy Mar 10, 2020 om 07:15
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Als er na: "staat geen timing meer" geen gelegenheid wordt gegeven om op bv OK te klikken dan heeft de tv toch een eigen mening of moet deze aan de nieuwe situatie wennen. ;-)

br
door brui0929 - Mar 9, 2020 om 22:06
629 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Tenormin deze functie kunt u uitzetten.  Dit doet u als volgt: Druk op het tandwiel instellingen kies Algemeen kies timers kies 3 uur automatisch uitschakelen zet deze uit.

tenormin
door tenormin Mar 9, 2020 om 22:28
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@brui0929, dat alles had ik dus al gedaan op 6 Maart, ging dagen lang goed tot ineens vanavond, zelfs 2 x een melding. Rara....

br
door brui0929 Mar 10, 2020 om 21:42
629 Antwoorden / 10 Vragen

Wanneer de tv een update installeerd NOOIT uitzetten uw tv start vanzelf opnieuw op.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Mar 10, 2020 om 08:01
6599 Antwoorden / Vragen

@tenormin, Je tv staat standaard op de eco stand. Op die stand gaat je tv automatisch uit.
Die moet je uitzetten en dan kun je de timer gebruiken.
Druk op de afstandsbediening op: Stettings. Daarna krijg je een scherm op tv. Druk dan op algemeen. Daarna zie je Eco instellingen. Als je daarop drukt krijg je de Eco instellingen en achter 1 staat een gekleurd stipje. Daar klik je op en misschien moet je nog bevestigen. Zo niet, dan is het klaar en kun je gebruik maken van de tijdschakelaar.