Jordy van Tok
door Jordy van Tok Dec 29, 2018 om 15:50
Elektronica & tv

Telfort komt afspraken niet na

Ik heb bij Telfort een nieuw abonnement voor tv en internet afgesloten, dat abonnement zou 22-12 in moeten gaan. Na een stuk of 7 telefoontjes krijg ik op 29-12 te horen dat er nog eens 5 werkdagen overheen kunnen gaan. Bij de klantenservice word je onvriendelijk en onbehulpzaam geholpen. Bij mijn vraag of ik mijn abonnement op kan zeggen of in ieder geval een vergoeding kan krijgen is het antwoord nee, of u moet het volledige abonnements bedrag in 1 keer terug betalen. Kunnen ze dit bij Telfort zomaar maken of kan ik hier stappen tegen ondernemen ?

3140 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2018 om 15:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

of u moet het volledige abonnements bedrag in 1 keer terug betalen.
Terugbetalen? Snap ik even niet.
Overgestapt van een andere provider?
Of een hernieuwd abo bij Telfort?
In dat laatste geval: even geduld hebben.

Jordy van Tok
door Jordy van Tok Dec 29, 2018 om 19:42
Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel afbetalen,  en ik ben inderdaad overgestapt van provider

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2018 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En wat geven ze als reden op dat het nog langer duurt? U hebt natuurlijk wel recht op restitutie vanaf 22-12 totdat u aangesloten bent.

Jordy van Tok
door Jordy van Tok Dec 29, 2018 om 19:41
Antwoorden / 1 Vragen

De dame aan de telefoon vertelde mij dat mijn order is blijven hangen omdat ze 3 dagen hebben gehad waarop de gehele afdeling gesloten was. Op mijn vraag voor een eventuele vergoeding werd ik gewoon uitgelachen en werd mij verteld dat ze dat niet doen

panter22
door panter22 - Dec 29, 2018 om 16:29
6599 Antwoorden / Vragen
1

Het abonnement zou op 22 december in moeten gaan, maar wanneer zou je tv aangesloten worden? Heb je al een installatiepakket ontvangen? Kijk eens op:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/status-bestelling-1.htm

Jordy van Tok
door Jordy van Tok Dec 29, 2018 om 19:43
Antwoorden / 1 Vragen

Het installatie pakket heb ik rond 15-12 ontvangen met daarin een brief dat ik vanaf 22-12 tv en internet zou ontvangen

panter22
door panter22 Dec 29, 2018 om 19:56
6599 Antwoorden / Vragen

Wat vreemd allemaal. Heb je het pakket al opengemaakt en zelf geprobeerd om alles aan te sluiten? Of moet je perse op een monteur wachten?

Jordy van Tok
door Jordy van Tok Dec 29, 2018 om 19:58
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb alles al aangesloten, maar wat ik begreep van de dame aan de telefoon is mijn order blijven hangen omdat ze 3 dagen niet aanwezig waren

panter22
door panter22 Dec 30, 2018 om 16:49
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je nu geen tv en internet of loopt het oude abonnement nog even door?

Ge
door Genee - Dec 29, 2018 om 20:36
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heeft u wel uw abonnementsnummer en een pincode ontvangen (de brief waar u het over hebt) kijk dan eens op
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/interactieve-tv-activeren.htm


ne
door neodutchio - Dec 29, 2018 om 21:11
5148 Antwoorden / 12 Vragen
0

U moet Telfort in gebreke stellen. Geef daarin een maximum tijd waarin de boel zou moeten werken, bv 7 dagen. Daarna kunt u kosteloos ontbinden. Waarvoor wilt u een vergoeding hebben? Dat kan alleen als u nu extra kosten moet maken. Wel hoeft u het abonnement pas te betalen als alles aangesloten en werkzaam is.

marita5
door marita5 - Dec 30, 2018 om 00:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Jordy van Tok , 

Lees deze informatie eens door m.n. onder : wat zijn uw rechten . 

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

gerbera
door gerbera - Dec 30, 2018 om 21:38
7358 Antwoorden / 14 Vragen
0

Bij de klantenservice word je onvriendelijk en onbehulpzaam geholpen.

Dit lees je zo vaak als er mensen een "klacht" hebben maar is het dan, op enkele uitzonderingen na, zo slecht gesteld met de verschillende klantenservice's.
Zou het niet zo zijn dat men de antwoorden van klantenservice niet wil horen omdat dit niet in hun straatje past?


ho
door holy53 Jan 1, 2019 om 12:44
68 Antwoorden / 1 Vragen

Heb afgelopen zomer bijna 1 1/2 maand zonder tv, internet telefoon gezeten. Was afhankelijk van storingsdienst Guidion, deze dienst kwam afspraken totaal niet na. Klantenservice deed helemaal niks. Diverse malen gebeld en ja dan zijn ze onvriendelijk en totaal niet behulpzaam.
Ben er ook meteen weggegaan om nooit meer terug te keren!

alarm1233
door alarm1233 - Dec 31, 2018 om 14:01
74 Antwoorden / 4 Vragen
1

22 /12/2018 is vlak voor kerst had je wel even kunnen nadenken dat dat een ingangsdatum is waarop telfort jouw abbo aansluit/activeeert.
wat betrefd de onbeleefdheid  gewoon niet bellen . die telefonisten weten het ook niet allemaal. gewoon via facebook  van telfort een prive bericht sturen en je word in een mum van tyd geholpen door mensen die er wel iets van weten en in jouw dossier mogen kijken en je een oplossing bieden.
met mijn ervaring met Telfort heb ik nog nooit problemen gehad of een onbeleefd antwoord gehad, als je zelf vriendelijk blijft krijg je ook een vriendelijk antwoord weer. ga je dreigen of schelden ... tja wat verwacht je dan eigenlijk.
leg gewoon contact via facebook en leeg daar op eeen normale degelijke manier je probleem uit en je wordt vast geholpen zonder kosten   en dergelijke .
 gewoon  doen.
met de feestdagen is het normaal dat het iets langer duurt, gewoon ff geduld hebben.
wat betrefd een vergoeding kun je ook aangeven, want als je ook mobiele van hun hebt kun je vragen of je een bundel voordeel krijgt , heb je direct een korting maandelijks op je aansluiting en dubbel internet op je mobiel

ho
door holy53 Jan 1, 2019 om 12:48
68 Antwoorden / 1 Vragen

De mensen aan de telefoon zijn dezelfde mensen als op Facebook. En met feestdagen normaal als het langer duurt? 22 december ligt toch voor de feestdagen? En wat denk je van goed plannen?

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 1, 2019 om 12:37
509 Antwoorden / Vragen
0

De klantenservice is niet meer dan eerste lijns callcentrum met mensen die wel inzicht hebben op het verloop van je bestelling en aansluiting,maar verder geen binding hebben met Telfort. Een en ander zal wel te maken hebben met de feestdagen etc.
Meestal hebben providers het over een vermoedelijke datum van aansluiting . Het abonnement en betaling gaat in op de datum van werkelijke aansluiting De bedenktijd zal wel verstreken zijn,dus betaal je een jaar abonnementsgeld ook zoals in jouw geval je voortijdig je contract opzegd.
De enige stap die ik je kan adviseren is even afwachten . Je kunt eventueel TV zenders e.d. vanaf smartphone  casten naar je TV.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer