atino1986
door atino1986 May 17, 2019 om 15:37
Elektronica & tv

TV defect plattetv.nl

Ik heb een tv gekocht in okt-2017 bij plattetv. Helaas is deze tv kapot gegaan en daarna twee keer gerepareerd door Samsung. Na de tweede reparatie was de tv nog steeds niet goed en heeft de monteur aangegeven dat het niet meer te repareren was. Samsung heeft een creditering gegeven dat ik via plattetv moest regelen. Ik vroeg dus bij plattetv mijn geld terug door middel van het koop contract te ontbinden maar plattetv heeft helaas maling aan alle regels die we afgesproken hebben in Nederland. Na wat onderhandeling heb ik een ander model tv gekregen maar nu is deze ook weer kapot binnen 3 maanden. Nogmaals gevraagd om mijn geld terug maar een reparatie is het enige wat ze kunnen doen. Ze geven als reden “er is een nieuwe koop gedaan dus we beginnen opnieuw te tellen met de reparaties“. Dit kan toch niet waar zijn.

6841 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - May 17, 2019 om 15:49
16826 Antwoorden / 108 Vragen
0

Nee, dat kan zeker niet waar zijn. Deze t.v. is wel nieuw maar valt onder eerste gekochte TV garantie, dus dit is 'reparatie' 2. Ze mogen nog 1 poging wagen en dan moet u schriftelijk de koop ontbinden. Doe de creditering van Samsung als kopie daarbij.
https://www.plattetv.nl/extrainfo/suggesties-en-klachten-131.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 17, 2019 om 16:37
16830 Antwoorden / 202 Vragen
1

Toevallig dat er gisteren ook een vraag was over platte TV. Platte TV blijkt de geldende consumentenbeschermingswetgeving niet te kennen (iets anders dan fabrieksgaratie) waarin is geregeld dat bij een niet deugdelijk product de verkoper verantwoordelijk is voor allereest afdoende reparatie en als dat niet lukt een adequate vervnging dient te leveren en ook als dat niet lukt heeft u recht op geld terug.
Een probleem  is hier dat u in beginsel dus helemaal niets met Samsung van doen had (maar u mogelijk wel bent verwezen naar Samsung hetgeen dan onjuist is omdat de verkoper dat had moeten regelen.
U heeft uiteindelijk een vervanger gekregen en nu die dus ook defect blijkt dient ook die allereerst te worden gerepareerd.

Helaas, maar dan als 'mosterd na de maaltijd' zou u dit bij aankoop in een 'stenen winkel' van een betrouwbare leverancier niet zijn overkomen, nogmaals helaas.

Ik geef u wel eeb drietal verwijzingen naar o.a. de geldende wetgeving:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

Maar ook helaas is recht hebben op iets soms iets anders dan recht krijgen. Als het om een relatief groot bedrag gaat kunt u mogelijk  ook bij www.juriudischloket.nl  om advies vragen indien u uw recht niet krijgt.

ro
door ron503 - May 17, 2019 om 17:52
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als u een ander model tv heeft ontvangen met een nieuwe factuur dan gaat de garantietermijn opnieuw in en zou dit de eerste reparatie zijn. Daar lijkt het wel op want als de defecte tv was vervangen door een nieuwe van hetzelfde model dan was de aankoopdatum okt-2017 van toepassing gebleven. Sec gezien heeft Samsung met de creditering de koop ongedaan gemaakt en voor dat bedrag heeft u bij plattetv.nl een ander toestel uit mogen zoeken.

tenormin
door tenormin May 17, 2019 om 18:27
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Niet mee eens: deze TV is vervangen door kapotte. Zoals mijn nieuwe elektrische tandenborstel kapot gaat: ik krijg een nieuwe maar oude garantie blijft gelden. Dan gaat zelfs 2de kapot, krijg wer een nieuwe met eerste aankoopdatum als garantie.

panter22
door panter22 - May 17, 2019 om 18:18
6599 Antwoorden / Vragen
0

Dan moet er maar weer een monteur van Samsung komen. De 2 jaar fabrieksgarantie is nog niet om.

atino1986
door atino1986 - May 17, 2019 om 18:51
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ieder dank voor de reacties!

Ik heb juridisch contact gehad en volgens hun zou het onder de zelfde koop moeten vallen als er niks voor is betaald maar ja denk dat ze gewoon een slim spelletje spelen ze zijn ook geen lid meer van de geschillencommissie dat waren ze verleden jaar nog wel, zal wel slecht uitgepakt hebben voor ze. Voor de 4 x een monteur over de vloer wordt ik niet blij van.

marita5
door marita5 - May 17, 2019 om 19:25
11508 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Atino1986 , 

U heeft een klacht geplaatst op Trustpilot , daar heeft plattetv gereageerd , 

https://nl.trustpilot.com/review/www.plattetv.nl

tenormin
door tenormin May 17, 2019 om 19:31
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, dat kinkt redelijk sussend. Benieuwd of @atino1986 ons op de hoogte houdt van de status.

atino1986
door atino1986 May 18, 2019 om 15:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Reparatie daar doet plattetv ook niet moeilijk over. Dat kost hun hoogstens een belletje naar samsung kan ik zelf ook. 

Het gaat erom dat de producten keer opkeer defect gaan. Er wordt niet gekomen met een alternatief op repareren voor de zoveelste keer.

Ik had ook een soundbar gekocht bij de tv. De soundbar is een heel ander verhaal. Die is namelijk door platte gerepareerd en daarna kwijt geraakt. Daarna nog paar keer omgeruild omdat het telkens defect was. Maar daar gaat het nu niet over:)

panter22
door panter22 May 18, 2019 om 18:23
6599 Antwoorden / Vragen

Is er iets met je huis aan de hand? Alles gaat maar defect. Slechte fibraties?

ro
door ron503 - May 17, 2019 om 21:33
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0

Met excuus maar u bent aan het muggenziften omdat u denkt dat u eindeloze garantie heeft. Kassa had ooit een item 'klanten kunnen er ook wat van' en als dat item nog bestond had u voor mij die troffee met gepaste schaamte in ontvangst mogen nemen. In mijn optiek ben ik van mening dat u voor een tv die oktober 2017 is aangeschaft en na een defect is gecrediteerd en u voor dat bedrag een ander tv toestel kon kopen met de bijbehorende garantietermijn en daarmee ook akkoord gegaan. U zal zeker mijn mening niet de juiste vinden en zou u met gezonde tegenzin adviseren om een rechtszaak tegen plattetv.nl op te starten.

marita5
door marita5 - May 18, 2019 om 16:29
11508 Antwoorden / 15 Vragen
0

@atino1986 , 

Als ik uw reactie lees , zijn deze apparaten op een blauwe maandag gemaakt , je zult maar de pech hebben . 

DOOR ATINO1986 18 MEI 2019 OM 15:04 
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Reparatie daar doet plattetv ook niet moeilijk over. Dat kost hun hoogstens een belletje naar samsung kan ik zelf ook. 

Het gaat erom dat de producten keer opkeer defect gaan. Er wordt niet gekomen met een alternatief op repareren voor de zoveelste keer.

Ik had ook een soundbar gekocht bij de tv. De soundbar is een heel ander verhaal. Die is namelijk door platte gerepareerd en daarna kwijt geraakt. Daarna nog paar keer omgeruild omdat het telkens defect was. Maar daar gaat het nu niet over:) 

Lees ook hier , 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/hoelang-mag-reparatie-duren

tijger1
door tijger1 - May 18, 2019 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Verkoopt dat bedrijf tweedehands spullen of zo? Twee tv’s die kapot gaan? Heel ongebruikelijk.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Pi
Pieter Wester - Mar 25, 2024 om 12:03
Computers & telefonie

Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?

Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.

De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee ... Lees meer