TV defect plattetv.nl
Ik heb een tv gekocht in okt-2017 bij plattetv. Helaas is deze tv kapot gegaan en daarna twee keer gerepareerd door Samsung. Na de tweede reparatie was de tv nog steeds niet goed en heeft de monteur aangegeven dat het niet meer te repareren was. Samsung heeft een creditering gegeven dat ik via plattetv moest regelen. Ik vroeg dus bij plattetv mijn geld terug door middel van het koop contract te ontbinden maar plattetv heeft helaas maling aan alle regels die we afgesproken hebben in Nederland. Na wat onderhandeling heb ik een ander model tv gekregen maar nu is deze ook weer kapot binnen 3 maanden. Nogmaals gevraagd om mijn geld terug maar een reparatie is het enige wat ze kunnen doen. Ze geven als reden “er is een nieuwe koop gedaan dus we beginnen opnieuw te tellen met de reparaties“. Dit kan toch niet waar zijn.
Nee, dat kan zeker niet waar zijn. Deze t.v. is wel nieuw maar valt onder eerste gekochte TV garantie, dus dit is 'reparatie' 2. Ze mogen nog 1 poging wagen en dan moet u schriftelijk de koop ontbinden. Doe de creditering van Samsung als kopie daarbij.
https://www.plattetv.nl/extrainfo/suggesties-en-klachten-131.html
Toevallig dat er gisteren ook een vraag was over platte TV. Platte TV blijkt de geldende consumentenbeschermingswetgeving niet te kennen (iets anders dan fabrieksgaratie) waarin is geregeld dat bij een niet deugdelijk product de verkoper verantwoordelijk is voor allereest afdoende reparatie en als dat niet lukt een adequate vervnging dient te leveren en ook als dat niet lukt heeft u recht op geld terug.
Een probleem is hier dat u in beginsel dus helemaal niets met Samsung van doen had (maar u mogelijk wel bent verwezen naar Samsung hetgeen dan onjuist is omdat de verkoper dat had moeten regelen.
U heeft uiteindelijk een vervanger gekregen en nu die dus ook defect blijkt dient ook die allereerst te worden gerepareerd.
Helaas, maar dan als 'mosterd na de maaltijd' zou u dit bij aankoop in een 'stenen winkel' van een betrouwbare leverancier niet zijn overkomen, nogmaals helaas.
Ik geef u wel eeb drietal verwijzingen naar o.a. de geldende wetgeving:
Maar ook helaas is recht hebben op iets soms iets anders dan recht krijgen. Als het om een relatief groot bedrag gaat kunt u mogelijk ook bij www.juriudischloket.nl om advies vragen indien u uw recht niet krijgt.
Als u een ander model tv heeft ontvangen met een nieuwe factuur dan gaat de garantietermijn opnieuw in en zou dit de eerste reparatie zijn. Daar lijkt het wel op want als de defecte tv was vervangen door een nieuwe van hetzelfde model dan was de aankoopdatum okt-2017 van toepassing gebleven. Sec gezien heeft Samsung met de creditering de koop ongedaan gemaakt en voor dat bedrag heeft u bij plattetv.nl een ander toestel uit mogen zoeken.
Niet mee eens: deze TV is vervangen door kapotte. Zoals mijn nieuwe elektrische tandenborstel kapot gaat: ik krijg een nieuwe maar oude garantie blijft gelden. Dan gaat zelfs 2de kapot, krijg wer een nieuwe met eerste aankoopdatum als garantie.
Ieder dank voor de reacties!
Ik heb juridisch contact gehad en volgens hun zou het onder de zelfde koop moeten vallen als er niks voor is betaald maar ja denk dat ze gewoon een slim spelletje spelen ze zijn ook geen lid meer van de geschillencommissie dat waren ze verleden jaar nog wel, zal wel slecht uitgepakt hebben voor ze. Voor de 4 x een monteur over de vloer wordt ik niet blij van.
Hallo Atino1986 ,
U heeft een klacht geplaatst op Trustpilot , daar heeft plattetv gereageerd ,
https://nl.trustpilot.com/review/www.plattetv.nl
@marita5, dat kinkt redelijk sussend. Benieuwd of @atino1986 ons op de hoogte houdt van de status.
Reparatie daar doet plattetv ook niet moeilijk over. Dat kost hun hoogstens een belletje naar samsung kan ik zelf ook.
Het gaat erom dat de producten keer opkeer defect gaan. Er wordt niet gekomen met een alternatief op repareren voor de zoveelste keer.
Ik had ook een soundbar gekocht bij de tv. De soundbar is een heel ander verhaal. Die is namelijk door platte gerepareerd en daarna kwijt geraakt. Daarna nog paar keer omgeruild omdat het telkens defect was. Maar daar gaat het nu niet over:)
Is er iets met je huis aan de hand? Alles gaat maar defect. Slechte fibraties?
Met excuus maar u bent aan het muggenziften omdat u denkt dat u eindeloze garantie heeft. Kassa had ooit een item 'klanten kunnen er ook wat van' en als dat item nog bestond had u voor mij die troffee met gepaste schaamte in ontvangst mogen nemen. In mijn optiek ben ik van mening dat u voor een tv die oktober 2017 is aangeschaft en na een defect is gecrediteerd en u voor dat bedrag een ander tv toestel kon kopen met de bijbehorende garantietermijn en daarmee ook akkoord gegaan. U zal zeker mijn mening niet de juiste vinden en zou u met gezonde tegenzin adviseren om een rechtszaak tegen plattetv.nl op te starten.
@atino1986 ,
Als ik uw reactie lees , zijn deze apparaten op een blauwe maandag gemaakt , je zult maar de pech hebben .
Reparatie daar doet plattetv ook niet moeilijk over. Dat kost hun hoogstens een belletje naar samsung kan ik zelf ook.
Het gaat erom dat de producten keer opkeer defect gaan. Er wordt niet gekomen met een alternatief op repareren voor de zoveelste keer.
Ik had ook een soundbar gekocht bij de tv. De soundbar is een heel ander verhaal. Die is namelijk door platte gerepareerd en daarna kwijt geraakt. Daarna nog paar keer omgeruild omdat het telkens defect was. Maar daar gaat het nu niet over:)
Lees ook hier ,
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/hoelang-mag-reparatie-duren
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer