re
door remaegir Apr 5, 2019 om 11:48
Elektronica & tv

TV gaat zomaar aan.

Hallo panel,

Ik heb al sinds sept. 2016 een Philips smart LED tv, type 40PFK5300/12.
De tv gaat terwijl hij op stand-by staat vaak 's avonds laat of 's nachts zomaar aan, hoe kan dit en wat is er aan te doen.(behalve de stroom eraf)
De tv heeft de laatste software update en ik weet dat er een knopje rechts onderaan zit om de tv geheel uit te zetten, maar ik
vergeet regelmatig deze knop te gebruiken.
Alvast bedankt voor de antwoorden.

3234 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 5, 2019 om 11:58
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,
misschien is de pauze na de laatste update ingesteld voor een bepaalde tijd.
Dit is na te gaan door via de afstandsbediening op menu te klikken, de rest wijst zich daarna vanzelf.
De pincode als daarnaar gevraagd wordt, is standaard 0000.

re
door remaegir Apr 5, 2019 om 13:32
11 Antwoorden / 9 Vragen

Sjoppie, nee dit is niet het geval, helaas. Bedankt!

ma
door manwijf - Apr 5, 2019 om 12:42
574 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien iets op 'herinneren' gezet en voor die tijd al naar bed gegaan? Ook als je de tv uitdoet, springt die van mij (LG) in ieder geval alsnog aan.

re
door remaegir Apr 5, 2019 om 13:34
11 Antwoorden / 9 Vragen

Manwijf, helaas is dit ook niet aan de orde.

ne
door neodutchio - Apr 5, 2019 om 12:50
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ligt er iets op de afstandsbediening? Of wissel eens de batterijen hiervan. Het kan zijn dat er een stroompje doorheen gaat waardoor de tv aangestuurd wordt.

re
door remaegir Apr 5, 2019 om 13:35
11 Antwoorden / 9 Vragen

Neodutchio, er zitten nieuwe batterijen in ener ligt niets op of om de ab. Bedankt!

ne
door neodutchio Apr 5, 2019 om 17:11
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zitten de batterijen er ook goed in? Klinkt misschien dom, maar het kan voorkomen als een batterij er omgekeerd in zit dit een stroompje kan geven.

ge
door gewicht Apr 5, 2019 om 18:33
170 Antwoorden / 1 Vragen

"Er zitten nieuwe batterijen in"   Probeer eens andere "nieuwe" batterijen. Je weet maar nooit. Zeker als het euvel zich pas voor ging doen na het plaatsen van de nieuwe batterijen.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 5, 2019 om 13:59
7156 Antwoorden / 3 Vragen
re
door remaegir Apr 5, 2019 om 14:37
11 Antwoorden / 9 Vragen

Sjoppie,
Proximus is voor de Belgische (smartphone) markt en de gebruiksaanwijzing hebb ik zelf. Toch bedankt!

wi
door wilhelmina59 - Apr 5, 2019 om 14:07
507 Antwoorden / 0 Vragen

Wat handiger is om de tv gewoon uit te zetten. Stand by kost stroom. Wel weinig maar toch.

re
door remaegir Apr 5, 2019 om 14:27
11 Antwoorden / 9 Vragen

Wilhelmina59, ik zet hem ook vaak totaal uit, maar het probleem speelt als ik het vergeet. Toch bedankt!

sira
door sira Apr 5, 2019 om 17:23
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Dan zal het wel een herinnering zijn, omdat u vergeten bent hem uit te zetten.

ho
door honda98 - Apr 5, 2019 om 14:21
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb in 2009 ook een ph smart tv gehad met dit euvel. ze zijn van de td van philips wel 4 keer bij geweest en ook de software aan gepast maar niets hielp. ik heb er toen een standby killer tussen gezet en dat ging goed.
en in 2015 hem ingeruild. dit is een zeer lastig probleem om op te lossen.

re
door remaegir Apr 5, 2019 om 14:25
11 Antwoorden / 9 Vragen

Honda 98, ik dacht al dar dit een lastig probleem zou zijn, en ja een timertje ertussen kan het probleem zeker verhelpen, maar als ik zelf de knop niet vergeet is het ook over. Bedankt in ieder geval!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 5, 2019 om 16:59
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Het meest eenvoudige is niet vergeten de uitknop te benutten of een aparte schakelaar tussen stopkontact en TV electra aansluitsnoer.

diumenge
door diumenge - Apr 5, 2019 om 17:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Staan er apparaten op aangesloten? Bijvoorbeeld een Chromecast of iets anders met een HDMI aansluiting?

ro
door ron503 - Apr 5, 2019 om 18:03
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Om er achter te komen of het echt aan de tv ligt haal dan voor een week ofzo de batterijen uit de afstandsbediening of leg de afstandsbediening in een andere ruimte dan waarin de tv staat. De standby toets van de afstandsbediening wil nog wel eens op de contactfolie blijven plakken en dan kunnen er rare dingen gebeuren. Mocht het zo zijn dat enkel de backlight verlichting zonder beeld inhoud zwak aan gaat dan is er weinig aan te doen maar kwaad kan het niet. Het stroomverbruik standby met de schakelaar of afstandsbediening maakt geen verschil en is 0,3 watt per uur en 2,628 Kwh op jaarbasis dus om en nabij een euro besparing en dat zet echt geen zoden aan de dijk.