Tv garantie bijgekocht mediamarkt- actua
In 2016 een tv gekocht bij mediamarkt, daarbij 3 jaar garantie bijgekocht dat via Actua gaat. Nu is het beeldscherm voor de 2e keer kapot. Actua meld dat mijn garantie in 2019 verlopen is. Dit klopt toch niet? Je krijgt standaard eerst de fabrieks garantie van 2 jaar(samsung) en erna start de 3 bijgekochte jaren toch?
Wat staat er op het bijgekochte garantiecertificaat. Zeker weten dat je 3 jaar bij hebt bijgekocht, en niet 3 jaar garantie hebt gekocht?
Ik zie alleen zekerheidsplan 3 jaar staan..
Dat lijkt mij niet te kloppen, ten eerste krijgt u garantie van uw leverancier en sommige fabrikanten geven eventueel een langerlopende fabrieksgarantie (hier waarschijnlijk niet van toepassing) en durf er om te wedden dat als u extra garantie hebt gekocht deze parallel loopt met de wettelijke garantie van de leverancier.
Dat extra garantie bijkopen is weggegooid geld, komt gewoon in de plaats van garantie die u al hebt.
Maar u moet bij MMwezen. Een beeldscherm wat voor de tweedekeer kapot gaat is gewoon rotzooi.
Ja echt gelijk heb je. Balen..
Ja mm stuurt me van het kastje naar de muur. Moest zelf maar ff contact opnemen met samsung. Service van niks..
U heeft niets met de fabrieksgarantie te maken. U heeft alleen te maken met de garantie die de levetancier geeft. Meestal 1 jaar en eventueel bijgekochte garantie. Meestal is dit een verlengde garantie op die van de leverancier.
Hoe het precies zit is afhankelijk van de voorwaarden van de verzekeraar die de verlengde garantie ondersteund. Het lijkt erop dat u een garantie van 3 jaar hebt gekocht die in de plaats trad van de garantie van de leverancier.
Kijk in de voorwaarden waar u nog recht op zou kunnen hebben. Wettelijk is niets geregeld met betrekking tot verlengde garanties dus de verschillende regelingen kunnen verschillen.
Ik denk dat u feitelijk een garantie van 1 jaar van de leverancier hebt gehad en dat deze via Actua met twee jaar is verlengd tot in totaal 3 jaar.
Wel zou u mogelijk nog recht kunnen hebben op de zogenaamde "wettelijke" garantie. Die gaat uit van het feit dat een product een redelijke termijn normaal moet functioneren. Tweemaal een defect scherm in 4 jaar lijkt niet normaal. Een en ander is wel afhankelijk wat u voor het product hebt betaald.
Een beroep op deze wettelijke regel kan wel complex worden als de andere partij aansprakelijkheid afwijst. Het wordt dan procederen.
Bedankt voor uw reactie. Heel duidelijk!
Hallo Patricia153 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Voorwaarden Zekerheidsplan Actua ,
https://app.actua.nl/assets/pdf/LCD052010.pdf
Staat er op de aankoop bon 3 jaar?
was de 3 jaar bij registratie van het product?
Vaak hebben fabrikanten de regel dat je je product moet registreren binnen 2 weken na aankoop om de langere garantie te krijgen.
MM hanteert de richtlijnen van Techniek Nederland. Om te kijken wat je tv nog waard is, klik op Richtlijnen afschrijvingsmethoden.
https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting
Kun je met korting een nieuwe tv kopen. Maar even terug naar de MM
Ik ken de voorwaarden van de 'garantiebijkoop niet' maar wijs u er op dat u hoe dan ook recht heeft op hetgeen de wet voorschijft in deze. U heeft in die context helemaal niets te maken met wettelijke garantie en bigekochte garantie. Zie o.a. deze info waarvan bekend is dat men dat bij de Media Markt niet lijkt te kennen: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten , https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en voor de vigerende wetteksten: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel ook
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html en dat is hetgeen waaraan men zich ook bij MM dient te houden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer