tenormin
door tenormin Oct 29, 2018 om 19:31
Elektronica & tv

TV op NPO1 bevriest.

Hallo medeforum leden, heb een oude LG TV (2011). In huiskamer HD, slaapkamer (nog) analoge. Ziggo is provider. Vraagje (ja, weet dat ik bij Ziggo moet zijn): Alleen op NPO1 bevriest het beeld telkens enige seconden, andere kanalen geen last; slaapkamer TV geen probleem. Heeft iemand enig idee waarom of hoe het kan dat dit alleen op NPO1 is?

3268 13 Rapporteer

Ge
door Genee - Oct 29, 2018 om 19:44
1509 Antwoorden / 1 Vragen

mediabox eens herstarten.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2018 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alleen vanavond of regelmatig? Als eens een keer de ontvanger van Ziggo met het schakelaartje aan de achterkant uitgezet, een minuut of tien gewacht, schakelaar weer aan, dan op afstandbediening weer aanklikken, tijdje wachten tot alles weer komt, wil wel eens helpen.n

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2018 om 19:56
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@genee en @tijger1, heb ik gedaan, heb het geruime tijd. Maar 1 blijft "frozen". Dat is eigenlijk de vraag: waarom alleen op 1 kanaal.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 29, 2018 om 20:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@tenormin, wellicht zijn ze gekort op hun subsidie :-)

Ge
door Genee Oct 29, 2018 om 20:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het beste is toch om ziggo te bellen, deze kunnen zien hoe het met de verbinding gesteld is.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2018 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb dan verder eigenlijk geen idee. Jammer.

tenormin
door tenormin Oct 29, 2018 om 20:05
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Merkte het gisteren nogal @tijger1, die boeren bleven telkens "verstijfd" staan. De vrouwen trouwens ook. ;-)

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2018 om 20:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk ik nooit naar. Ik neem weleens wat op van 1, en dan bevriest het ook weleens bijlater kijken. Dacht altijd dat dat aan de opname lag.

Maar misschien komt er nog advies.

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2018 om 20:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In de slaapkamer kijk je analoog begrijp ik, dus dan zal het beeld sowieso niet bevriezen. Dat het digitale signaal bevriest kan met van alles te maken hebben, slechte kabels, stoorzenders in de buurt, zwak signaal. Wel vreemd dat het bij NPO1 is. Is er recent iets veranderd? Nieuw apparaat bijvoorbeeld?

tenormin
door tenormin Oct 29, 2018 om 20:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@diumenge, nee, niets veranderd, ook geen nieuw apparaat. Ik zou al lang aan de bel hebben getrokken (bij Ziggo) ware het niet dat het maar 1 kanaal betreft waar ik weinig naar kijk: de rest is normaal. Dat is wat mij puzzelt. Want wat je allemaal noemt: dan zouden andere zenders ook die "bevriezingen" moeten heb, althans, naar mijn mening dan?

diumenge
door diumenge Oct 29, 2018 om 21:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoeft niet noodzakelijk bij alle kanalen zo te zijn. Mijn ervaring is (was) dat het met name bij de minder populaire kanalen zo is, omdat die op wat gevoeligere frequenties zitten (o.i.d). Toch maar 's met Ziggo bellen dan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2018 om 20:22
16816 Antwoorden / 202 Vragen

Laat uw provider uw 'systeem'doormeten. De reden kan de signaalsterkte zijn waarmee NPO1 'doorkomt' bij u. Het kan (ook) invloed zijn - interferentie - van buitenaf. Hoe heeft u de TV aangesloten, via skart of is bij uw tv ook HDMI mogelijk? Een oude coax die interferente signalen doorlaat kan ook aanleiding zijn.
Bevriezen zoals u het noemt komt meestal doordat het digitale signaal niet goed op tijd 'wordt gebufferd' (resp. niet goed doorkomt) en daardoor het beeld even stil staat.
(Toevallig had ik vanavond dit probleem even bij een regionale zender)

jo
door jorisw - Oct 29, 2018 om 21:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe oud zijn de kabels die tussen de aansluiting van Ziggo (in meterkast?) naar de setop box gaan?

tenormin
door tenormin Oct 29, 2018 om 22:13
16823 Antwoorden / 108 Vragen

2016 @jorisw

simon55
door simon55 - Oct 29, 2018 om 21:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De oorzaak kan zijn,dat u nog oude soepele kabeltjes gebruikt. Vervang die voor de stuggere kabel, daar is de mantel beter geisoleerd

tenormin
door tenormin Oct 29, 2018 om 22:15
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Vindt kabels van Januari 2016 niet echt oud te noemen. Door Ziggo gedaan. En de kabel is niet soepel te noemen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2018 om 22:12
7177 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik heb wel eens een bevroren of pixelbeeld op NPO 1, het advies van @genee achter de hand houden lijkt mij een goed idee.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/mediabox-herstarten/

tenormin
door tenormin Oct 29, 2018 om 22:20
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ik immers gedaan @shoppie. Zal je link bewaren; heb zo geen zin om Ziggo te contacten: kijk weinig naar NPO1. Expres vanavond wel: nu hoor ik zelfs "knetters", echt scherpe, korte knalletjes. Heel vreemd allemaal. Zou allemaal logisch zijn als alle kanalen het hadden, zeker bij een toestel van maar €300,00, maar nog steeds, begrijp niet dat alle kanalen dit dan niet hebben.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 29, 2018 om 22:26
7177 Antwoorden / 3 Vragen

Weet niet welke Mediabox je hebt want dat maakt verschil hoe te resetten.

tenormin
door tenormin Oct 30, 2018 om 00:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee @sjoppie, als HOAX een media box is, dat heb ik dan. Maar goed, zal wel eens gaan "Ziggo-en". ;-); je weet: volledig zonder kennis....

marita5
door marita5 Oct 30, 2018 om 06:30
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , zus van mij had hetzelfde probleem , decoder gaf een knal . De enigste oplossing was hier : Hirschmann kabel erop en de decoder terug zetten naar fabrieksinstellingen .

ho
door honda98 - Nov 5, 2018 om 14:29
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik denk dat de tv aan vervanging toe is.

tenormin
door tenormin Nov 5, 2018 om 14:41
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dat geloof ik graag @honda08; is al een wonder dat hij het, voor die prijs, nog steeds doet. Maar, zoals geschreven, kijk weinig NPO1, dus laat het zijn tijd wel uitdienen tot ieder kanaal gaat bevriezen.

ro
door ron503 - Nov 5, 2018 om 17:40
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de tv ligt het zeker niet want dan zou het bevriezen van het beeld op alle zenders van toepassing zijn. De coaxkabel en de eventueel gebruikte splitters verouderen waardoor signaalverlies optreedt. Als NPO1 het zwakste signaal heeft dan zal het beeld ook het snelst bevriezen.

tenormin
door tenormin Nov 5, 2018 om 17:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Wat versta je onder verouderen @ron503? Ze zijn van Januari 2016, "gloednieuw". Of is dat ook al te oud? Maar dat was ook mijn oorspronkelijk vraag: waarom alleen op 1 en niet op andere zenders.

ro
door ron503 Nov 5, 2018 om 19:17
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het is heel moeilijk uit te leggen maar in een antenne kastje komt een soort van hoogfrequent signaal binnen die uitgesplitst wordt in een tv en radio signaal. Het tv signaal van Ziggo is zo sterk dat het aansluiten van 3 tot 4 analoge tv's geen enkel probleem oplevert. Het nadeel is wel dat de kabel dat hoge signaal moet transporteren en kan zelfs wat warm worden als de kabel te dun isen dus snel verouderd. Splitters hebben het meeste te lijden en dan kan het zelfs gebeuren dat de contacten in de splitters losraken en bij goedkoper plastieken splitters komt dat vaker voor dan bij metalen splitters. Om te controleren of het aan de tv kabel ligt zoe u de mediabox rechtstreeks aan het antennekastje kunnen koppelen en als het probleem zich dan voordoet de kabel vervangen.

br
door brui0929 - Nov 5, 2018 om 18:57
630 Antwoorden / 10 Vragen

Sluit de tv eens aan zonder splitter het kan 1 ongevallen bit zijn.

gerbera
door gerbera - Nov 5, 2018 om 22:22
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Alleen op NPO1 bevriest het beeld

Is het wel de TV of kijkt u naar de vriezer;-))

Ik heb KPN maar heb dit ook soms op verschillende zenders.  Het modem uitschakelen, ff wachten en weer inschakelen lost het bij mij het probleem op. Of dit ook bij Ziggo zo werkt?

tenormin
door tenormin Nov 5, 2018 om 23:26
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hoi Gerbera, heb je mijn (tussen) antwoorden niet gelezen kennelijk: modem (en alles) was al eerder uitgeschakeld, geprobeerd en zelfs afgelopen Vrijdag verplicht (want kreeg een nieuwe slimme meter - gas) dus toen moest alles ook uit en.... oh wonder.... vanavond gemerkt dat "Anita in de gevangenis" zonder haperen of stotteren weer alles gewoon werkte. En dat terwijl ik alles al eerder had afgesloten. Dus die oude, goedkope t.v. werkt (nog-weer) wel. Dus de €300,00 kostende LG van 2011 doet het weer op NPO1. ♥

tijger1
door tijger1 Nov 5, 2018 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, is die slimme meter nog ergens goed voor.

gerbera
door gerbera Nov 6, 2018 om 12:22
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Die Anita toch, is een voortvarende en bewegelijke dame, dus bij herhaling of een nieuwe slimme meter aanvragen of toch het modem iets langer uitgeschakeld laten;-))