Tv scherm LG 65SK8500 Is plotseling van binnen gebroken.
Op 12-02-2020 heb ik via MediaMarkt online LG 65SK8500 besteld en volgende dag ontvangen.
02-08-2020 is een groene streepje op het beeldscherm verschenen, ik heb foto gemaakt en een melding bij MediaMarkt voor de reparatie.
De volgende dag is het erger geworden en iedere dag bij het aan en uit zetten kwam meer streepjes op het scherm.
Medewerker van LG CE Repair Services is langs geweest en heeft aangegeven dat het scherm van binnen is gebroken. Ik heb hem gevraagd hoe dat kan en waarom is het gebuurt.
Hij heeft aangegeven dat hij niet weet hoe maar valt niet binnen de fabriek garantie en de reparatie kosten zijn ongeveer 1004 euro.
Ik heb aangegeven dat het schade niet door ons ontstaan en hij heeft gezegd dat hij niks voor mij kan betekenen.
heb weer melding gemaakt bij MediaMarkt en nu wacht ik op hun reactie.
Ik heb voor eerst in mijn leven LG TV gekocht en heb echt vreeslijk spijt van.
Slechte kwaliteit met hoge prijs en geen garantie.
Ik vrees dat u niet bekend bent met de hiervoor geldende wetgeving en ik geefu daarvoor zo enkele verwijzingen. Kort gezegd betekent het dat de verkoper veranwoordelijk is en u dus de verkoper m.a.w. Media Markt hiervoor dient te benaderen en niet LG zoals ik meen uit uw vraag op te maken. Ik geef u alvast 1 verwijzing en kom dan terug met nog meer: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten . Zie ook : https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en voor de wetgevong: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en eventueel ook:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html Uit de aan u nu gegeven info kunt u afleiden dat men dus bij MediaMarkt dient te zorgen voor reparatie en als dat niet kan adequate vervanging dient te leveren. Het lijkt er helaas op dat de 6 maanden die wettelijk worden genoemd dat de MediaMarkt dient te bewijzen dat de oorzaak niet bij u ligt net voorbij is maar hoe dan ook geldt dan toch de al genoemde wetgeving.Indien men bij de MediaMarkt mogelijk afwijzend reageert met bijv. een garantiesmoes kunt u nadere actie nemen door bijv. een brief te zenden als: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Kan het eventueel zo zijn dat een medewerker van LG bij u is geweest in opdracht van MM? Zo ja, dan heeft die u volstrekt verkeerd geïnformeerd.
Bedankt voor uw antwoord, ik had MediaMarkt benaderd en MediaMarkt heeft bij LG mik probleem aangemeld bij LG. Daarom zijn de LG medewerkers langsgekomen en niet die van MediaMarkt.
@heremietkreeft , Ts heeft de tv gekocht op 12-2 2020 , probleem gemeld bij Mediamarkt op 2 - 8 - 2020 , is nog binnen de 6 maanden .
Medewerkers van Mediamarkt komen helemaal niet langs voor een reparatie.
Maar u moet voor deze kwestie gewoon bij MM zijn. Zij moeten dat maar verder regelen met LG.
Bedankt
ik heb al melding gemaakt en hoop dat ze snel met een oplossing komen, TV doet nu helemaal niet meer. Heb zwarte scherm.
Medewerker van LG CE Repair Services is langs geweest
Hallo Azimi ,
U heeft niks te maken met LG , Mediamarkt blijft verantwoordelijk .
Mediamarkt is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Lees ook deze informatie eens door ,
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Ooh bedankt, ga nu doen
Graag gedaan , suc6
Klopt ,maar uiteindelijk wordt de TV door LG gerepareerd
Ja en ? Nu wordt Ts afgewezen . MM blijft verantwoordelijk .
@Marita: TS wordt niet afgewezen, de LG monteur zegt slechts (terecht) dat hij het niet kan oplossen. TS moet weer terug naar MM om dit opgelost te krijgen.
@AZIMI, zie mijn al gegeven aanvulling. Het is dus van groot belang dat u naar de MM vestiging gaat waar u gekocht heeft en 'wapper'met de consumentenwetgeving'. U bent helaas niet de eerste die wordt geconfronteerd met afwimpelen door MM.
De opmerking van de LG medewerker slaat m.i. ook nergens op omdat naast de consumentenwetging ook nog de conformiteitswetgeving van toepassing is en denk ik, toch ook garantie: zie deze info van LG Garantievoorwaarden Home Entertainment Producten (TV, Audio, Video)
- (1) Om van de Fabrieksgarantie gebruik te maken, kunt u contact opnemen met de LG Customer Service via www.lge.nl of www.lge.be of telefonisch (NL: 0900-543 54 54, BE: 015-200 255) ...
- (2) Fabrieksgarantie wordt niet verleend zonder overlegging van het originele eerste aankoopbewijs.
- (3) Deze fabrieksgarantie is alleen van toepassing op in de Benelux gekochte producten en zie ook nog deze m.b.t. conformiteit: http://www.ejure.nl/2013/01/consumentenkoop-i/ Gelet op de kosten die men noemde m.b.t. reparatie kan eht ook zinnig zijn contact opo te nemen met het juridisch loket (www.juridischloket.nl) voor advies en/of bijstand.
@heremietkreeft. Leest u de vragen eigenlijk wel?
U leest eerst er overheen dat ts weldegelijk eerst MediaMarkt heeft benaderd en nu adviseert u ts om terug te gaan naar het filiaal van aankoop terwijl in het ot duidelijk staat dat de tv online is gekocht.
@JUSTMEAGAIN: Ts gaf eerst nadat ik mijn eerste reactie had geplaatst aan dat LG door MediaMarkt was benaderd! UIt de vraag was dat niet op te maken. De kern was, evenals @MARITA5 ook aangaf dat Ts. niets met LG te maken heeft. Daarbij is mijn advies om naar een filiaal te gaan helemaal niet zo onzinnig ook al is de TV on-line gekocht. Als een gesprek bij een filiaal niets zou opleveren kunnen alle andere al gegeven tips worden opgevolgd. Maar, waar is waar, de opmerking om naar het filiaal te gaan waar de TV is gekocht was dus bij nader inzien onjuist. Dat punt is voor U.
@herrmietkreeft . Sportieve reactie!
Tks.
Geachte Azimi,
Zoals gemeld door Heremietkreeft raad ik u aan om uw klachten op papier te zetten en een aangetekende brief naar het hoofdkantoor te sturen van Mediamarkt.
Het lijkt alsof de kwaliteit van nieuwe tv's achteruit gaat...
Ze worden ook steeds dunner...
het wordt toch hogere broep zo te zien.
Beste M. Azimi,
Jordi
MediaMarkt klantenservice
Geachte Azimi,
Deze reactie van Mediamarkt is wel erg vreemd.
Probeer eerst die aangetekende brief naar het hoofdkantoor.
Als u geen positief antwoord krijgt, raad ik u aan om juridische stappen te ondernemen.
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering?
Zo ja, schakel die dan in.
Houdt u ons op de hoogte?
Hierbij de laatste reactie van MM
Angela
MediaMarkt klantenservice
Maar doen dus
Geachte Azimi,
Ik raad u aan om met Mediamarkt op papier (schriftelijk) te communiceren.
Nu beweert/adviseert ene "Angela" van de Mediamarkt klantenservice om een second opinion te vragen bij een "erkend reparatiebedrijf".....
Welke functie heeft deze Angela en is zij wel bevoegd om deze eis te stellen?
Daarom is het belangrijk om schriftelijk te communiceren.
Nu lijkt het alsof Mediamarkt u probeert af te schepen terwijl u garantie heeft op de tv.
Ik raad u aan om juridische hulp te zoeken.
Misschien komt u in aanmerking voor een toevoeging (subsidie) voor rechtsbijstand?
U heeft op 13 feb 2020 een televisie ontvangen en op 8 aug 2020 heeft u een gebrek ontdekt. U kunt zich melden bij de verkoper voor een beroep op de wettelijke garantie. De wettelijke garantie houdt in dat de verkoper een deugdelijk product moet verkopen. Nu u het gebrek (net) binnen de termijn van zes maanden heeft ontdekt wordt vermoed dat de televisie reeds bij aflevering ondeugdelijk was en dit zich pas later openbaarde.
U heeft in beginsel een vrije keuze tussen herstel of vervanging. MediaMarkt moet daar aan gehoor geven tenzij zij kan bewijzen zij u een deugdelijke televisie hebben geleverd.
Volgens mij heeft TS geen vrije keuze tussen herstel/vervanging.
Artikel 7:21 lid 4 en 5 BW.
ik hoop dat u in eerste instantie e mediamarkt op de hoogte heeft gebracht, u heeft binnen 6 maanden na aanschaf gereclameerd dat betekent dat zij moeten bewijzen dat uw beeldscherm dit defect nog niet bezat bij aankoop....
uw aanspreekpunt is medeiamarkt dus....
HEt betreft een elektronica product waarvoor geldt: als iets defect is binnen 6 maanden moet Mediamarkt bewijzen dat het door uw onkundig gebruik is gebeurd. Omdat 02/08/2020 nog net binnen die 6 maanden na ontvangst van uw TV (ik lees dat dit 13/02/2020 was, een dag na aankoop) kunt u eisen van MEdiamarkt 1) reparatie binnen redelijke termijn, danwel 2) een gelijkwaardig ander nieuw toestel danwel 3) uw aankoopbedrag terug. (dat is in principe zonder de verzendkosten die u misschien heeft moeten betalen).
Gaat MM hierop niet in dan kunt u eenb klacht indienen bij Thuiswinkel.org, die zal proberen MM te overtuigen van de wetgeving. Als dat niet helpt kunt u naar de geschillencommissie webwinkels. DAt kost u in eerste inbstantie 50€ maar als u de zaak wint krijgt u die terug en betaalt MM die.
U kunt ook naar de rechter.
De Mediamarkt stuurt u door naar de fabrikant LG in dit geval en die hebben aangegeven niet te weten hoe dit gebeurt is maar willen ook geen garantie afwikkeling doen?
Dan gewoon een aangetekende brief sturen waar in u zet dat u niet eens bent met hun beslissing en dat u eist dat dit binnen 2 weken opgelost gaat worden.
En doen ze dat niet dat u dan naar de kantonrechter stapt en daar eisen dat ze of de tv repareren dan wel een vervangende exeplaar aanbiedden.
LG is een grote jongen maar de wet in Nederland is nog steeds de baas.
Let op ze kunnen gaan zeggen dat het door u zelf komt en dan is het aan u om te bewijzen dat er niets met de tv gebeurt is.
@audb ,
Let op ze kunnen gaan zeggen dat het door u zelf komt en dan is het aan u om te bewijzen dat er niets met de tv gebeurt is. Onjuist
Ts zit nog binnen de 6 maanden .
U hebt niet altijd recht op een kosteloze reparatie of een nieuw product. U hebt dit recht alleen als het product niet goed is én u voldoet aan de volgende voorwaarden:
- U hebt het product op een normale manier gebruikt.
- U hebt het product niet zelf kapot gemaakt of beschadigd.
- Het is geen normale slijtage.
- U hebt het product goed onderhouden.
- U bij de verkoper klaagt binnen twee maanden nadat u ontdekte dat het product niet goed is.
Denkt de verkoper dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan gelden de volgende regels:
- Is het product binnen 6 maanden na aankoop kapot gegaan? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Kan hij dat niet en voldoet u aan bovenstaande voorwaarden? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
- Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Kunt u dat niet? Dan moet u de reparatie zelf betalen en hebt u geen recht op een nieuw product.
Waar lees jij dat MM TS naar LG stuurt?
Herstel is inderdaad een dure grap (volledig nieuw scherm). Waarschijnlijk heeft het scherm een tik gehad waardoor een of twee glasplaten zijn gescheurd .Die platen worden beschermd door een kunstof bescherm laag .Daar komt meestal geen scheur in. Maar eens kijken of je inboedelverzekering deze schade dekt ,want van een fabrieksfout zoals je al medegedeeld is door de monteur , is ook m.i. geen sprake.
Dit soort scheuren kunnen "spontaan" ontstaan als gevolg van te veel spanning.
@john.... glasplaten? Hooguit een dunne laag plexiglas. Anders zou mijn 65 inch niet te tillen zijn.
@JUSTMEAGAIN,
Een ouderwetse beeldbuis tv van 70 cm woog ca 65 kg mede door de GLAZEN BEELDBUIS.Het zijn twee dunne gorilla glazen platen die samen amper 2- 5 kg wegen en niet zomaar spontaan scheuren. Hoezo niet te tillen. Een tv van deze afmetingen til je niet alleen op.
@AFATRION,
Onzin het is gororilla glas dat scheurt niet spontaan door spanning. De TV is gevallen of heeft een flinke tik gehad.Dat zal de monteur vastgesteld hebben.Uit ervaring weet ik dat het verhaal kansloos is LG of MM.
@justmegain: Gorilla Glass is toch echt glas en geen plexiglas. En je gaat natuurlijk geen glasplaat er in zetten die je voor je ramen gebruikt want dat geeft een veel te slecht beeld (en is inderdaad niet te tillen).
Het LCD 'liquid crystal display' scherm zit aan de voorzijde van de tv en is zeer kwetsbaar. Achter dat LCD scherm zijn polarisatiefilters geplaatst van nog geen milimeter dikte en iets dikkere filter om het licht van de backlite te verdelen. De dikte van het frame waarin zich het scherm e.d. zich bevindt bepaald de stijfheid van de totale tv. Als dat een metalen frame is dan is de kans dat bij oppakken van de tv het lcd scherm breekt kleiner dan dat de kunsstof omlijsting van de tv tevens als frame gebruikt wordt. Op het LCD scherm mag absoluut geen druk uitgeoefend worden en zeker niet met een LCD scherm van dit formaat, even dat vlekje in een hoek wegpoetsen kan al funest zijn en als dat gebeurd is er sprake van verkeerd gebruik en vervalt de garantie.
Ik weet wel 1000% zeker dat het niet door ons gebeurt, er kwam eerst groene streepje en na paar dagen kwamen meer en meer schade op TV en de dag dat de monteur langs gekomen zag een schuurtje, gelukkig heb ik van iedere verandering een foto gemaakt en gemeld.
ze hebben me nog steeds niet geholpen.
@RONNY530
Het scherm kun je gerust zonder veel druk uitoefenen op het scherm schoonmaken met een doek o.i.d.Bij een touchscherm wordt er ook druk uitgeoefend op een scherm.Je verhaal over kwetsbare filters is onzin
@Azimi
Het wordt lastig weet ik uit ervaring ,maar uiteraard hoop ik dat je je gelijk krijgt. veel succes ermee.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer