Se
door Setare Sep 1, 2020 om 15:16
Elektronica & tv
Tv  scherm LG 65SK8500 Is plotseling van binnen gebroken.

Tv scherm LG 65SK8500 Is plotseling van binnen gebroken.

Op 12-02-2020 heb ik via MediaMarkt online LG 65SK8500 besteld en volgende dag ontvangen.
02-08-2020 is een groene streepje op het beeldscherm verschenen, ik heb foto gemaakt en een melding bij MediaMarkt voor de reparatie.
De volgende dag is het erger geworden en iedere dag bij het aan en uit zetten kwam meer streepjes op het scherm.
Medewerker van LG CE Repair Services is langs geweest en heeft aangegeven dat het scherm van binnen is gebroken. Ik heb hem gevraagd hoe dat kan en waarom is het gebuurt.
Hij heeft aangegeven dat hij niet weet hoe maar valt niet binnen de fabriek garantie en de reparatie kosten zijn ongeveer 1004 euro.
Ik heb aangegeven dat het schade niet door ons ontstaan en hij heeft gezegd dat hij niks voor mij kan betekenen.
heb weer melding gemaakt bij MediaMarkt en nu wacht ik op hun reactie.
Ik heb voor eerst in mijn leven LG TV gekocht en heb echt vreeslijk spijt van.
Slechte kwaliteit met hoge prijs en geen garantie.

9074 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 1, 2020 om 15:24
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ik vrees dat u niet bekend bent met de hiervoor geldende wetgeving en ik geefu daarvoor zo enkele verwijzingen. Kort gezegd betekent het dat de verkoper veranwoordelijk is en u dus de verkoper m.a.w. Media Markt hiervoor dient te benaderen en niet LG zoals ik meen uit uw vraag op te maken. Ik geef u alvast 1 verwijzing en kom dan terug met nog meer: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten . Zie ook : https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en voor de wetgevong: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en eventueel ook:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html  Uit de aan u nu gegeven info kunt u afleiden dat men dus bij MediaMarkt dient te zorgen voor reparatie en als dat niet kan adequate vervanging dient te leveren. Het lijkt er helaas op dat de 6 maanden die wettelijk worden genoemd dat de MediaMarkt dient te bewijzen dat de oorzaak niet bij u ligt net voorbij is maar hoe dan ook geldt dan toch de al genoemde wetgeving.

Indien men bij de MediaMarkt mogelijk afwijzend reageert met bijv. een garantiesmoes kunt u nadere actie nemen door bijv. een brief te zenden als: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

Kan het eventueel zo zijn dat een medewerker van LG bij u is geweest in opdracht van MM? Zo ja, dan heeft die u volstrekt verkeerd geïnformeerd.

Se
door Setare Sep 1, 2020 om 15:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw antwoord, ik had MediaMarkt benaderd en MediaMarkt heeft bij LG mik probleem aangemeld bij LG. Daarom zijn de LG medewerkers langsgekomen en niet die van MediaMarkt.

marita5
door marita5 Sep 1, 2020 om 15:44
11511 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Ts heeft de tv gekocht op 12-2 2020 , probleem gemeld bij Mediamarkt op 2 - 8 - 2020 , is nog binnen de 6 maanden .

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2020 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Medewerkers van Mediamarkt komen helemaal niet langs voor een reparatie.

Maar u moet voor deze kwestie gewoon bij MM zijn. Zij moeten dat maar verder regelen met LG.

Se
door Setare Sep 1, 2020 om 15:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt
ik heb al melding gemaakt en hoop dat ze snel met een oplossing komen, TV doet nu helemaal niet meer. Heb zwarte scherm.

gerbera
door gerbera Oct 1, 2020 om 21:47
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Medewerker van LG CE Repair Services is langs geweest

marita5
door marita5 - Sep 1, 2020 om 15:49
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Azimi ,

U heeft niks te maken met LG , Mediamarkt blijft verantwoordelijk .

Mediamarkt is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Lees ook deze informatie eens door ,

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Se
door Setare Sep 1, 2020 om 15:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ooh bedankt, ga nu doen

marita5
door marita5 Sep 1, 2020 om 15:51
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

john devries
door john devries Sep 2, 2020 om 12:22
216 Antwoorden / Vragen

Klopt ,maar uiteindelijk wordt de TV door LG gerepareerd

marita5
door marita5 Sep 2, 2020 om 15:08
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Ja en ? Nu wordt Ts afgewezen . MM blijft verantwoordelijk .

rj
door rjw Sep 3, 2020 om 11:58
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@Marita: TS wordt niet afgewezen, de LG monteur zegt slechts (terecht) dat hij het niet kan oplossen. TS moet weer terug naar MM om dit opgelost te krijgen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 1, 2020 om 15:55
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@AZIMI, zie mijn al gegeven aanvulling. Het is dus van groot belang dat u naar de MM vestiging gaat waar u gekocht heeft en 'wapper'met de consumentenwetgeving'. U bent helaas niet de eerste die wordt geconfronteerd met afwimpelen door MM.

De opmerking van de LG medewerker slaat m.i. ook nergens op omdat naast de consumentenwetging ook nog de conformiteitswetgeving van toepassing is en denk ik, toch ook garantie: zie deze info van LG Garantievoorwaarden Home Entertainment Producten (TV, Audio, Video)

  • (1) Om van de Fabrieksgarantie gebruik te maken, kunt u contact opnemen met de LG Customer Service via www.lge.nl of www.lge.be of telefonisch (NL: 0900-543 54 54, BE: 015-200 255) ...
  • (2) Fabrieksgarantie wordt niet verleend zonder overlegging van het originele eerste aankoopbewijs.
  • (3) Deze fabrieksgarantie is alleen van toepassing op in de Benelux gekochte producten   en zie ook nog deze m.b.t. conformiteit: http://www.ejure.nl/2013/01/consumentenkoop-i/  Gelet op de kosten die men noemde m.b.t. reparatie kan eht ook zinnig zijn contact opo te nemen met het juridisch loket (www.juridischloket.nl) voor advies en/of bijstand.

justmeagain
door justmeagain Sep 1, 2020 om 23:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

@heremietkreeft. Leest u de vragen eigenlijk wel?
U leest eerst er overheen dat ts weldegelijk eerst MediaMarkt heeft benaderd en nu adviseert u ts om terug te gaan naar het filiaal van aankoop terwijl in het ot duidelijk staat dat de tv online is gekocht.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 2, 2020 om 10:19
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@JUSTMEAGAIN: Ts gaf eerst nadat ik mijn eerste reactie had geplaatst aan dat LG door MediaMarkt was benaderd! UIt de vraag was dat niet op te maken. De kern was, evenals @MARITA5 ook aangaf dat Ts. niets met LG te maken heeft. Daarbij is mijn advies om naar een filiaal te gaan helemaal niet zo onzinnig ook al is de TV on-line gekocht. Als een gesprek bij een filiaal niets zou opleveren kunnen alle andere al gegeven tips worden opgevolgd. Maar, waar is waar, de opmerking om naar het filiaal te gaan waar de TV is gekocht was dus bij nader inzien onjuist. Dat punt is voor U.

justmeagain
door justmeagain Sep 3, 2020 om 00:13
623 Antwoorden / 8 Vragen

@herrmietkreeft . Sportieve reactie!

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 3, 2020 om 10:01
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Tks.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 1, 2020 om 19:22
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Azimi,

Zoals gemeld door Heremietkreeft raad ik u aan om uw klachten op papier te zetten en een aangetekende brief naar het hoofdkantoor te sturen van Mediamarkt.

Het lijkt alsof de kwaliteit van nieuwe tv's achteruit gaat...

Ze worden ook steeds dunner...

Se
door Setare Sep 1, 2020 om 19:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

zie hieronder de reactie van MediaMarkt.
het wordt toch hogere broep zo te zien.

Beste M. Azimi,

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met MediaMarkt.

Wij gaan uit van het oordeel van de monteur en helpen je vanuit een eventueel reparatierapport, maar wanneer dit wordt aangegeven zal ons antwoord niet anders zijn dan dat helaas. Monteurs worden namelijk aangestuurd door de fabrikanten zelf.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je verder nog vragen? Ik help je graag!

Met vriendelijke groet,

Jordi

MediaMarkt klantenservice

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 1, 2020 om 22:31
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Azimi,

Deze reactie van Mediamarkt is wel erg vreemd.

Probeer eerst die aangetekende brief naar het hoofdkantoor.

Als u geen positief antwoord krijgt, raad ik u aan om juridische stappen te ondernemen.

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering?

Zo ja, schakel die dan in.

Houdt u ons op de hoogte?

Se
door Setare Oct 1, 2020 om 18:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hierbij de laatste reactie van MM

Beste Masumeh Azimi,

Bedankt voor je bericht.
Bij deze wil ik bevestigen dat ik jouw klacht ingediend via Thuiswinkel.org heb mogen ontvangen en in behandeling heb genomen.

Allereerst wil ik je mijn excuses aanbieden voor het ongemak. Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is als jouw televisie defect raakt.

Je geeft aan in jouw bericht aan dat het defect is begonnen doordat er een groen streepje in beeld verscheen en dat deze zich heeft uitgebreid.
Hierop is een monteur langs geweest die in het reparatie rapport heeft vermeld dat dit geen technisch defect betreft.
Dit betekent dat het defect niet is ontstaan door het apparaat zelf, maar door onheil van buitenaf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan slag-of stootschade.

Omdat jij je niet in dit reparatie rapport kon vinden, is er opnieuw een afspraak gemaakt met een monteur. Ook deze heeft geconstateerd dat de schade door onheil van buitenaf is ontstaan en niet door een technisch defect.

Ik begrijp uiteraard dat dit een vervelende kwestie is. Echter geven 2 verschillende reparatie rapporten hetzelfde aan.
Indien je het niet eens bent met bovenstaand, adviseer ik je een second opinion aan te vragen bij een erkend reparatie bedrijf. Mocht deze anders besluiten, ontvangen wij graag het betreffende reparatie rapport.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Angela

MediaMarkt klantenservice

getty
door getty Oct 1, 2020 om 18:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar doen dus

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 1, 2020 om 18:36
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Azimi,

Ik raad u aan om met Mediamarkt op papier (schriftelijk) te communiceren.

Nu beweert/adviseert ene "Angela" van de Mediamarkt klantenservice om een second opinion te vragen bij een "erkend reparatiebedrijf".....

Welke functie heeft deze Angela en is zij wel bevoegd om deze eis te stellen?

Daarom is het belangrijk om schriftelijk te communiceren.

Nu lijkt het alsof Mediamarkt u probeert af te schepen terwijl u garantie heeft op de tv.

Ik raad u aan om juridische hulp te zoeken.

Misschien komt u in aanmerking voor een toevoeging (subsidie) voor rechtsbijstand?

alfatrion
door alfatrion - Sep 2, 2020 om 10:42
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft op 13 feb 2020 een televisie ontvangen en op 8 aug 2020 heeft u een gebrek ontdekt. U kunt zich melden bij de verkoper voor een beroep op de wettelijke garantie. De wettelijke garantie houdt in dat de verkoper een deugdelijk product moet verkopen. Nu u het gebrek (net) binnen de termijn van zes maanden heeft ontdekt wordt vermoed dat de televisie reeds bij aflevering ondeugdelijk was en dit zich pas later openbaarde.

U heeft in beginsel een vrije keuze tussen herstel of vervanging. MediaMarkt moet daar aan gehoor geven tenzij zij kan bewijzen zij u een deugdelijke televisie hebben geleverd.

pino123
door pino123 Sep 3, 2020 om 11:32
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij heeft TS geen vrije keuze tussen herstel/vervanging.

alfatrion
door alfatrion Sep 4, 2020 om 13:00
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Artikel 7:21 lid 4 en 5 BW.

1paul
door 1paul - Sep 2, 2020 om 10:49
3143 Antwoorden / 0 Vragen

ik hoop dat u in eerste instantie e mediamarkt op de hoogte heeft gebracht, u heeft binnen 6 maanden na aanschaf gereclameerd dat betekent dat zij moeten bewijzen dat uw beeldscherm dit defect nog niet bezat bij aankoop....

uw aanspreekpunt is medeiamarkt dus....

mo
door mof - Sep 2, 2020 om 11:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen

HEt betreft een elektronica product waarvoor geldt: als iets defect is binnen 6 maanden moet Mediamarkt bewijzen dat het door uw onkundig gebruik is gebeurd. Omdat 02/08/2020 nog net binnen die 6 maanden na ontvangst van uw TV (ik lees dat dit 13/02/2020 was, een dag na aankoop) kunt u eisen van MEdiamarkt 1) reparatie binnen redelijke termijn, danwel 2) een gelijkwaardig ander nieuw toestel danwel 3) uw aankoopbedrag terug. (dat is in principe zonder de verzendkosten die u misschien heeft moeten betalen).

Gaat MM hierop niet in dan kunt u eenb klacht indienen bij Thuiswinkel.org, die zal proberen MM te overtuigen van de wetgeving. Als dat niet helpt kunt u naar de geschillencommissie webwinkels. DAt kost u in eerste inbstantie 50€ maar als u de zaak wint krijgt u die terug en betaalt MM die.

U kunt ook naar de rechter.

audb
door audb - Sep 2, 2020 om 13:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De Mediamarkt stuurt u door naar de fabrikant LG in dit geval en die hebben aangegeven niet te weten hoe dit gebeurt is maar willen ook geen garantie afwikkeling doen?

Dan gewoon een aangetekende brief sturen waar in u zet dat u niet eens bent met hun beslissing en dat u eist dat dit binnen 2 weken opgelost gaat worden.

En doen ze dat niet dat u dan naar de kantonrechter stapt en daar eisen dat ze of de tv repareren dan wel een vervangende exeplaar aanbiedden.

LG is een grote jongen maar de wet in Nederland is nog steeds de baas.

Let op ze kunnen gaan zeggen dat het door u zelf komt en dan is het aan u om te bewijzen dat er niets met de tv gebeurt is.

marita5
door marita5 Sep 2, 2020 om 15:05
11511 Antwoorden / 15 Vragen

@audb ,

Let op ze kunnen gaan zeggen dat het door u zelf komt en dan is het aan u om te bewijzen dat er niets met de tv gebeurt is. Onjuist
Ts zit nog binnen de 6 maanden .

U hebt niet altijd recht op een kosteloze reparatie of een nieuw product. U hebt dit recht alleen als het product niet goed is én u voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • U hebt het product op een normale manier gebruikt.
  • U hebt het product niet zelf kapot gemaakt of beschadigd.
  • Het is geen normale slijtage.
  • U hebt het product goed onderhouden.
  • U bij de verkoper klaagt binnen twee maanden nadat u ontdekte dat het product niet goed is.

Denkt de verkoper dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan gelden de volgende regels:

  • Is het product binnen 6 maanden na aankoop kapot gegaan? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Kan hij dat niet en voldoet u aan bovenstaande voorwaarden? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
  • Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Kunt u dat niet? Dan moet u de reparatie zelf betalen en hebt u geen recht op een nieuw product.

rj
door rjw Sep 3, 2020 om 11:59
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Waar lees jij dat MM TS naar LG stuurt?

john devries
door john devries - Sep 2, 2020 om 15:06
216 Antwoorden / Vragen

Herstel is inderdaad een dure grap (volledig nieuw scherm). Waarschijnlijk heeft het scherm een tik gehad waardoor  een of twee glasplaten zijn gescheurd .Die platen worden beschermd door een kunstof bescherm laag .Daar komt meestal geen scheur in. Maar eens kijken of je inboedelverzekering deze schade dekt ,want van een fabrieksfout zoals je al medegedeeld is door de monteur , is ook m.i. geen sprake.

alfatrion
door alfatrion Sep 2, 2020 om 20:21
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dit soort scheuren kunnen "spontaan" ontstaan als gevolg van te veel spanning.

justmeagain
door justmeagain Sep 3, 2020 om 00:15
623 Antwoorden / 8 Vragen

@john.... glasplaten? Hooguit een dunne laag plexiglas. Anders zou mijn 65 inch niet te tillen zijn.

john devries
door john devries Sep 3, 2020 om 10:59
216 Antwoorden / Vragen

@JUSTMEAGAIN,
Een ouderwetse beeldbuis tv van 70 cm woog ca 65 kg mede door de GLAZEN BEELDBUIS.Het zijn twee dunne gorilla glazen platen die samen amper 2- 5 kg wegen en niet zomaar spontaan scheuren. Hoezo niet te tillen. Een tv van deze afmetingen til je niet alleen op.

john devries
door john devries Sep 3, 2020 om 11:15
216 Antwoorden / Vragen

@AFATRION,

Onzin het is gororilla glas dat scheurt niet spontaan door spanning. De TV is gevallen of heeft een flinke tik gehad.Dat zal  de monteur vastgesteld hebben.Uit ervaring weet ik dat het verhaal kansloos is LG of MM.

rj
door rjw Sep 3, 2020 om 12:02
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@justmegain: Gorilla Glass is toch echt glas en geen plexiglas. En je gaat natuurlijk geen glasplaat er in zetten die je voor je ramen gebruikt want dat geeft een veel te slecht beeld (en is inderdaad niet te tillen).

ro
door ronny530 Sep 3, 2020 om 14:02
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Het LCD 'liquid crystal display' scherm zit aan de voorzijde van de tv en is zeer kwetsbaar. Achter dat LCD scherm zijn polarisatiefilters geplaatst van nog geen milimeter dikte en iets dikkere filter om het licht van de backlite te verdelen. De dikte van het frame waarin zich het scherm e.d. zich bevindt bepaald de stijfheid van de totale tv. Als dat een metalen frame is dan is de kans dat bij oppakken van de tv het lcd scherm breekt kleiner dan dat de kunsstof omlijsting van de tv tevens als frame gebruikt wordt. Op het LCD scherm mag absoluut geen druk uitgeoefend worden en zeker niet met een LCD scherm van dit formaat, even dat vlekje in een hoek wegpoetsen kan al funest zijn en als dat gebeurd is er sprake van verkeerd gebruik en vervalt de garantie.

Se
door Setare Sep 3, 2020 om 17:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet wel 1000% zeker dat het niet door ons gebeurt, er kwam eerst groene streepje en na paar dagen kwamen meer en meer schade op TV en de dag dat de monteur langs gekomen zag een schuurtje, gelukkig heb ik van iedere verandering een foto gemaakt en gemeld.
ze hebben me nog steeds niet geholpen.

john devries
door john devries Sep 4, 2020 om 12:33
216 Antwoorden / Vragen

@RONNY530

 Het scherm kun je gerust zonder veel druk uitoefenen op het scherm schoonmaken met een  doek o.i.d.Bij een touchscherm wordt er ook druk uitgeoefend  op een scherm.Je verhaal over kwetsbare filters  is onzin

john devries
door john devries Sep 5, 2020 om 09:50
216 Antwoorden / Vragen

@Azimi

Het wordt lastig  weet ik uit ervaring ,maar uiteraard hoop ik dat je je gelijk krijgt. veel succes ermee.

Se
door Setare - Oct 1, 2020 om 19:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Antwoord van MM:

(01/10/2020 12:53)
Beste Azimi,

Bedankt voor je bericht.
Bij deze wil ik bevestigen dat ik jouw klacht ingediend via Thuiswinkel.org heb mogen ontvangen en in behandeling heb genomen.

Allereerst wil ik je mijn excuses aanbieden voor het ongemak. Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is als jouw televisie defect raakt.

Je geeft aan in jouw bericht aan dat het defect is begonnen doordat er een groen streepje in beeld verscheen en dat deze zich heeft uitgebreid.
Hierop is een monteur langs geweest die in het reparatie rapport heeft vermeld dat dit geen technisch defect betreft.
Dit betekent dat het defect niet is ontstaan door het apparaat zelf, maar door onheil van buitenaf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan slag-of stootschade.

Omdat jij je niet in dit reparatie rapport kon vinden, is er opnieuw een afspraak gemaakt met een monteur. Ook deze heeft geconstateerd dat de schade door onheil van buitenaf is ontstaan en niet door een technisch defect.

Ik begrijp uiteraard dat dit een vervelende kwestie is. Echter geven 2 verschillende reparatie rapporten hetzelfde aan.
Indien je het niet eens bent met bovenstaand, adviseer ik je een second opinion aan te vragen bij een erkend reparatie bedrijf. Mocht deze anders besluiten, ontvangen wij graag het betreffende reparatie rapport.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Angela

MediaMarkt klantenservice

va
door vanlotjegetikt Oct 1, 2020 om 19:18
809 Antwoorden / Vragen

Zou zo prettig zijn als meer bedrijven zich laten "horen". Scheelt een berg speculaties en tikwerk.

panter22
door panter22 Oct 2, 2020 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen
Se
door Setare Oct 2, 2020 om 20:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

@Panter22 Het probleem is dat het scherm van binnen gebroken en ze geven aan dat het wellicht komt doordat ik misschien het scherm heb verplaats of iets dergelijks waar niet klopt.

panter22
door panter22 Oct 3, 2020 om 09:56
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt alle gelijk van de wereld hebben, maar 2 deskundigen zeggen dat het niet aan de tv ligt, maar aan jou..
Ook bij de geschillencommissie krijg je geen gelijk.
Dus als je wilt aantonen dat het niet aan jou ligt dat het scherm gebroken is, dan zul je moeten aantonen dat een tv nadat er iets mee gebeurd is, na een half jaar pas kan gaan breken.
In dat geval kan er al schade aan de tv zijn geweest toen je hem kocht.
Maar dat lijkt onmogelijk te bewijzen.

alexishoop
door alexishoop - Oct 2, 2020 om 09:19
561 Antwoorden / 6 Vragen

groene strepen in beeld duiden op beschadiging (jonger dan 10jaar zeker fabrieksdefecten) aan de grafische printplaat of de interne bekabeling naar het lcd paneel toe, als het er meer worden is wordt vaak de hele mainbord vervangen die kosten zijn rond de 50 a 100 euro en paar euro voor kabels ex uur loonkosten, zeker geen 1000 euro.

is een vrij bekend probleem met oudere of veelgebruikte laptops.

Se
door Setare Oct 2, 2020 om 20:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Tv is niet zo oud, heb paar maanden terug besteld en ze hebben het geleverd, na een tijdje is die groene streepje gekomen en toen werd meer en na een tijdje een vast van binnen
monteur gaf aan dat het scherm van binnen gebroken hoe is nog steeds een vraag maar iedere keer komen ze met bepaalde vermoede wat niet waar is

justmeagain
door justmeagain Oct 3, 2020 om 00:04
623 Antwoorden / 8 Vragen

@alexishoop het gaat over een tv, niet over een laptop. Dus grafische kaart probleem en een mainboard voor 50 euro....denk het niet.