Tv scherm vervanging garantie
Ik heb een tv met ingeblande logo.
Het scherm kan wel vervangen worden ( Garantie ) maar het scherm ondersteund dan het 3D kijken niet meer .
Moet ik hier mee akkoord gaan ????
De meeste courante tv's zijn niet meer voorzien van een 3D optie maar als enkel het LCD scherm vervangen wordt zal de 3D functie beschikbaar blijven omdat de elektronica het 3D beeld bepaald en niet het LCD scherm ansich.
Vraagsteller zal geen LCD-scherm hebben. LCDs branden namelijk niet in. Als hij het niet over een oud buizentoestel heeft (denk 't niet: die hadden geen 3D), dan heeft hij naar alle waarschijnlijkheid een plasmascherm - en die is wél gevoelig voor inbranden. De NPO heeft enige tijd geleden beloofd de helderheid van het logo te verlagen, zodat het inbranden zou verminderen. Geen idee of dat al is doorgevoerd. Maar dan nog blijft een plasmascherm inbranden. Het enige wat je als gebruiker daaraan kunt doen is wisselen van zender. Of af en toe een ander schermformaat kiezen, zodat het logo op een andere plaats terecht komt.
@ techtukker,
Onzin, een LCD (OLED) scherm kan door bv een logo wel degelijk inbranden
@ V1126
Voor OLEDs heb je gelijk, voor LEDs niet.
Goot gelijk V1126 stilstaande beelden branden hoe dan ook op elke televisie in of het nu een LCD of Led en ook de beeldschermen met plasma en ook bij de nieuwe oled schermen.. Daarom is bij deze laatste en de meeste led,lcd en plasma televisies een functie ingebouwd die automatisch een stilstaand beeld laat verspringen zodat dit geen schade aan je beeldscherm kan brengen door stilstaande beelden. Maar een algemeen advies is de functie die deze stilstaande beelden teweeg brengt om deze niet te gebruiken. Inbranding in je scherm valt niet onder je garantie. Ik heb zelf 2 led televisies een Hd kwaliteit en de ander een 4k kwaliteit, Waarom staat het dan in de handleiding van deze apparaten.
"omdat de elektronica het 3D beeld bepaald en niet het LCD scherm ansich"
Het klopt niet helemaal wat u zegt. Er zijn 2 systemen voor 3D (eigenlijk nog wel meer, maar die zijn niet (meer) gangbaar). Bij het systeem dat LG hanteert werkt men met gepolariseerd licht: de even lijnen produceren horizontaal gepolariseerd licht, de oneven lijnen zijn verticaal gepolariseerd. Door het brilletje worden deze gescheiden voor het linker en het rechter oog, waardoor men 3D ziet. Er is dus wel zeker een speciaal LCD scherm nodig, dus anders dan een "standaard".
Bij het systeem dat u bedoelt worden de 2 beelden afzonderlijk na elkaar getoond, uiteraard in een zeer hoge frequentie. Om 3D te kunnen zien heeft men hier een zgn. actieve bril nodig. Deze knippert in dezelfde frequentie als het scherm om de beelden om beurten naar het linker en het rechteroog te sturen.
Je moet onder de garantie vervangen krijgen wat je eerst ook had. Als dit natuurlijk (nog) mogelijk is.
Is niet meer mogelijk, schrijft ts toch?
@holy53: dan lees je het anders dan ik.
Wat bedoelt u met garantie? De wettelijke consumntenregeling die stelt dat bij een zich voordoend defect(binnen 6 maanden resp. de normaliter te stellen levensverwachting duur) de verkoper aansprakelijk is?
Let op dat u ook m.b.t. fabrieksgarantie bij de verkoper 'moet zijn'.
Nee, de tv moet gewoon kunnen functioneren zoals u het aangeschaft heeft, het valt toch onder de garantie, voor 3D betaal je aanzienlijk meer, dus dat moet behouden blijven!
3D shermen worden niet meer gemaakt. dus u zuld genoegen moeten nemen met een ander scherm.
ik had ook een 3D tv met garantie waar een mankement mee was en is door philips ver vangen voor een andere tv.
en nu heb ik er een zonder 3D waar van het beeld veel mooier is dan die tv met 3D.
Ik heb al veel reacties gelezen maar nog geen één van TEB841 en die is de enige die meer duidelijkheid kan geven. Zolang dat niet het gebeurd blijft het gissen, koffiedik kijken of de glazen bol raadplegen. M.a.w. zonder verdere info is er geen goed antwoord te geven.
Nee, u heeft garantie. U heeft recht op vervanging of rparatie tot een vergelijkwaardig produkt dat u had
Bedankt voor jullie reactie .
Het loopt nu via de verkoper van de tv maar ik heb nog geen antwoord gehad van ze .
Wat me duidelijk is geworden dat er geen schermen meer gemaakt worden in 3D .
Gaat trouwens over een LG OLED55C6V vorig jaar gekocht .
Hoop dat ze met een goede oplossing komen .
Als u uw tv nog maar 1 jaar heeft zou ik het niet accepteren als u geen 3D terug krijgt. Uw model LG OLED55C6V is weliswaar niet meer leverbaar, maar ik vind dat men zo kort na levering toch nog onderdelen moet kunnen leveren. Of anders inruilen tegen een andere TV. In tegenstelling tot wat u zegt zijn er nog steeds 3D tv's te koop, via kieskeurig.nl vond ik er 9 stuks.
Als iets niet meer leverbaar is is het dat ook gewoonweg niet je kunt niet iets gaan eisen wat er niet meer is of gemaakt word.
TS heeft die tv gewoon in een uitverkoop gekocht met een flinke korting i.v.m. laatste model in de winkel dat gebeurt veel vaker.
Wat jij via kieskeurig vind zijn idd ook oude tv´s want nieuw word het niet meer gemaakt.
En een leverancier hoeft niet bij kieskeurig te gaan kijken voor een andere TV, probleem word opgelost voor TS wat jij wilt doet niet terzake.
@Mystery
Ik ken jou niet, daarom zal ik je maar u noemen.
Wat een rare en onfatsoenlijke opmerking: "Wat jij wilt doet niet ter zake". Dit was voor mij aanleiding om uw bijdragen aan dit forum wat nader te bekijken en daaruit blijkt dat u kennelijk gespecialiseerd bent in afbrand-commentaren. Misschien is het u ontgaan dat dit forum bedoeld is om elkaar te helpen?
Maar als u dan toch commentaar wilt geven lees dan mijn post eerst even wat beter. Op de eerste plaats wil ik helemaal niets. Op de tweede plaats zeg ik niet dat de leverancier op kieskeurig moet gaan kijken. Dit was alleen aan om de vraagsteller te tonen dat er nog steeds 3D-tv's te koop zijn. Ik betwijfel overigens uw stelling dat er geen nieuwe meer gemaakt worden, want er zijn zelfs 4K modellen bij.
Ten derde: deze tv is inderdaad niet meer leverbaar, maar het is heel normaal dat onderdelen daarna nog wel een tijd leverbaar zijn. Of een tv als laatste model in de uitverkoop gekocht is (u weet kennelijk meer dan de vraagsteller zelf schrijft) doet daarbij niet ter zake.
Tot slot: u stelt dat het probleem wordt opgelost door de leverancier. Hoe vaak gebeurt het echter, dat de klant met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Het eerste contact hierover met de leverancier wijst al in die richting. Wat ik geprobeerd heb is de vraagsteller wat munitie te leveren tegen dit soort kluitjes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Moet je echt voor elke scheet die je online laat een review schrijven?
De capaciteiten van de pizzaboer, het contact met de klantenservice, een online opleiding, zakje kattenbakvulling, boek, tafeltje voor 2 geboekt.
Ik noem het al review-terreur! Het is al net zo irritant als verkopers aan de telefoon.
Moet je nou echt voor elke scheet die je online laat een review schrijven of je mening geven? Denk ik dan...
Mijn vraag hier: b
...
Lees meer
Kassa is talkshow?
De eerste Kassa uitzending op 7/9 leek wel een talkshow!
Veel te lange onderwerpen die Kassa onwaardig zijn! Daar hebben wij toch Radar voor?
Ga alsjeblieft terug naar de oorsprong; testen en andere echte Kassa items.
Anders hebben wij het wel gehad.
Met vriendelijke groet.
Lees meer
Afspraakkosten bij tandarts
Als ik een afspraak bij de tandarts, voor bij voorbeeld stukje van een tand afgebroken, dan brengt de tandarts naast herstel van de tand, ook kosten in rekening voor het maken van de afspraak. De kosten die in rekening worden gebracht zijn meer dan 25 euro, voor de behandeling C003. Volgens mij is een afspraak maken een handeling en geen behandeling.
Volgens mijn tandarts is dat normaal.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer