an
door ansenjoop6544 Apr 8, 2018 om 13:20
Elektronica & tv

Tv stopt na een half uur te hebben gedraaid

Heb een Samsung smart tv. 5 jaar oud. Tv stopt op een gegeven moment en er komt steeds Samsung smart in beeld. Tv doet niets meer en de afstandsbediening werkt ook niet meer. Wat is er aan de hand.

5076 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 8, 2018 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou het niet weten. Stuk?

marita567
door marita567 - Apr 8, 2018 om 14:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo AnsenJoop6544 ,

Welk Type ( nr ) heeft u ?

Cookies
door Cookies - Apr 8, 2018 om 14:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je geeft zo weinig informatie dat daar geen zinnig antwoord op te geven valt. Begin dus eerst eens met meer info te verstrekken.

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2018 om 14:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Voor afstandsbediening kan ik alleen maar nieuwe batterijen bedenken. Voor de rest: geen idee.

gerbera
door gerbera - Apr 8, 2018 om 15:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dan ontstaat er te veel warmte waardoor een of meerdere IC's het systeem uitschakelen. Ja en dan werkt ook de afstandsbediening niet, net zoals die niet werkt als het toestel geheel is uitgeschakeld. Staat die toevallig ingebouwd, zo ja zet hem eens in de vrije ruimte en zie wat er gebeurt.

Tv stopt na een half uur te hebben gedraaid

Haal hem in elk geval van het draaiplateau af is zo wie zo al moeilijk kijken;-))

Ge
door Genee - Apr 8, 2018 om 16:17
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik begrijp is dat de tv zich niet helemaal uitschakelt.
Geen idee wat de oorzaak is maar u zou wat kunnen proberen.

B.v. alle aangesloten usb apparaten eens verwijderen.
Stekker eens een uurtje uit stopcontact.
TV resetten naar fabrieksinstellingen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 8, 2018 om 16:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Geen geld aan uitgeven en nieuwe halen.
Uw TV is hopeloos verouderd  ondanks dat deze 5 haar oud is.
Voor weinig geld een led TV kopen en Chromecast voor 4 tientjes erbij.

panter22
door panter22 - Apr 8, 2018 om 17:29
6599 Antwoorden / Vragen

Werkt het tv modem nog wel?

aurora1
door aurora1 - Apr 8, 2018 om 20:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oververhit?
Kijk eens in de gebruiksaanwijzing bij Problemen o.i.d.

emcede
door emcede - Apr 8, 2018 om 20:33
959 Antwoorden / 4 Vragen

Pas een zelfde verhaal gehoord. Daar bleek het te liggen aan een soort tijdslot: na x tijd ging de tv uit. Instellingen aangepast en probleem opgelost. Misschien heeft u hier iets aan.

Cookies
door Cookies Apr 8, 2018 om 22:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, als er een tijdklok op zit, dan verschijnt niet de tekst Samsung Smart in beeld. Dan schakelt de tv gewoon uit. ( Je ziet wel de seconden weg tellen.)

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2018 om 21:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u hem dan helemaal uitschakelt en weer aanzet, doet hij dan weer een half uur?

Dan heeft dus waarschijnlijk iemand aan de instellingen gezeten.

aurora1
door aurora1 - Apr 8, 2018 om 22:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie @emcede. Er zou inderdaad weleens een tijdklok op ingesteld kunnen zijn.

Eliza1959
door Eliza1959 - Apr 9, 2018 om 12:42
9 Antwoorden / 1 Vragen

Een veel voorkomend probleem bij Samsung zijn kapotte condensators. Iets wat zelf te repareren is. Op You-Tube zijn verschillende stap-voor-stap video’s te zien hoe je de condensators kunt vervangen en laten ze zien welke niet of wel kapot zijn. Als je zelf handig bent is het een reparatie van 2 uurtjes. Laten repareren is kostbaar, dus het overwegen waard. Succes.

ro
door ron503 - Apr 9, 2018 om 13:19
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als de tv nog nooit een update van de software heeft gehad dan die als eerste uitvoeren (updates zijn te downloaden van de Samsung website) mocht de tv wel van de laatste update zijn voorzien of updaten heeft geen resultaat dan is er echt sprake van een defect die u zelf niet kan verhelpen.

ta
door tabb - Apr 9, 2018 om 14:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht staat de "sleep timer" aan op 30 min.. Uit zetten, menu> instellingen > tijd. Gebruik hiervoor de bijgeleverde afstandsbediening. Per type tv kan bovenstaande volgorde verschillen.

pk49
door pk49 - Apr 9, 2018 om 18:03
243 Antwoorden / 2 Vragen

dit soort tv's moeten toch gemakkelijk 10 jaren meegaan.Zit er geen betrouwbare reparateur in de buurt?Samsungs staan bekend om hun zwakke condensators volgens een bevriende tv reparateur.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 13, 2018 om 01:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

10 jaar,?  Wasr baseett u dat op?
voor een toestel van 2400 euro geven ze 8 jaar   Onder de €1000 6 jaar. En rond de €600 4 jaar.  Zoek maar eens naar levensduur Uneto VNI.

panter22
door panter22 - Apr 12, 2018 om 19:01
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien is het probleem intussen opgelost, Zo niet,  heb je op de source knop gedrukt (vierkantje met een pijltje er in) op de afstandsbediening van het tv kastje, Druk dan op dezelfde source knop op de afstandsbediening van de tv. Mogelijk heb je dan weer beeld.

aurora1
door aurora1 - Apr 13, 2018 om 13:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heerlijk zoals ook deze vraagsteller met de noorderzon vertrokken is. En ook zo beleefd.
Het lijkt wel een gewoonte van deze ts......