Jo
door Jos van Wakeren Dec 31, 2019 om 17:46
Elektronica & tv
TV-Store

Via Bol.com een Samsung TV gekocht, levering via hun partner TV-Store.
Dit bedrijf leverde een Oost Europees model, daar denk je toch niet aan als je bij Bol.com koopt en dealer is van Samsung.
Hierop geen Nederlandse fabrieksgarantie.
Geen Nederlandse handleiding.
Retourvoorwaarden die onwerkbaar zijn, bij retour is de zending altijd beschadigd, geen restitutie.
Op kieswijzer ontelbare voorbeelden van dit onbetrouwbare bedrijf dat tot op de dag van vandaag partner is van Bol.com
Zie deze mail als een waarschuwing.
Vraag aan Kassa om gezien het grote aantal gedupeerden hier eens aandacht aan te besteden.

15219 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2019 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

", daar denk je toch niet aan als je bij Bol.com koopt en dealer is van Samsung"

U hebt niets bij Bol gekocht. Maar waarom hebt u dan niet eerder bij Kieswijzer gekeken, maar alleen achteraf?

Jo
door Jos van Wakeren Dec 31, 2019 om 18:25
Antwoorden / 1 Vragen

Dat vraag ik mijzelf ook af, te goedgelovig en dacht bij Bol te kopen.
Hoop wel anderen nu een miskoop te besparen.

tijger1
door tijger1 Dec 31, 2019 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Masr het staat toch simpel aan de zijkant van zo'n aanbieding welk bedrijf levert.

Maar doet die tv het niet? Zoek op Google voor de handleiding.

edrick3
door edrick3 - Dec 31, 2019 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je hebt die tv NIET bij Bolletje gekocht.

Voor contact met de redactie: https://www.bnnvara.nl/kassa/over

Jo
door Jos van Wakeren Dec 31, 2019 om 18:27
Antwoorden / 1 Vragen

Maar wel aan Bolletje betaald.

mr
door mrmoto Feb 19, 2020 om 10:27
167 Antwoorden / 4 Vragen

om dat het bolletje het zelfde is als AlieBaba/AlieExpress een tussen persoon die voor de bedrijfjes handeld en een percentage aan commisie opstrijkt (ze leren het nooit)

hutch
door hutch - Dec 31, 2019 om 19:13
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Om de Nederlandse handleiding te downloaden, klik * hier *.

Vreemd dat TV-Store twee termijnen aanhoudt om te retourneren: 14 dagen..... en 30 dagen.

en

Erg verwarrend.

ro
door ron503 - Dec 31, 2019 om 19:18
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig is het aantal bedrijven die Europees geschikte tv toestellen aan de man brengt gedaald en ik geef toe dat bol.com daarvoor had moeten waarschuwen. Helaas is het voor bol.com niet te doen om aangesloten verkopers vooraf te screenen en dan schiet er zo'n bedrijf die op grijs gebied tv's importeert er tussendoor. Uw klacht bij bol.com kenbaar maken is zeker nodig maar voor u gaat het niets helpen want u bent met de voorwaarden die tv-store er aan stelde akkoord gegaan. In dit geval heeft u verkopers garantie en zal de verkoper het toestel dienen te repareren maar dan wel in eigen beheer of de tv in het land van herkomst te laten herstellen. De zogenoemde paralel import van tv's maakt dat tv's en andere apparatuur goedkoop is en verkopers van die apparatuur willens en wetens hopen dat er niemand gaat zeuren. Samsung Nederland neemt in sommige gevallen de garantie wel over maar daar heeft u wel bol.com voor nodig want u heeft aan de digitale kassa van bol.com afgerekend en betaald.

marita5
door marita5 - Dec 31, 2019 om 19:38
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jos Van Wakeren ,

 Het Kvk nr van Tv-Store valt onder El - Vidas Plaza BV , deze zijn aangesloten bij webwinkelkeur , dien daar een klacht in , niet geschoten is altijd mis .

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=73699764&start=0&site=kvk2014

https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/El-Vidas_1204392

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Lees hier de retourvoorwaarden van TV - Store ,

https://www.bol.com/nl/v/TV-Store/1249978/#conditions

Neem eens contact op met Consuwijzer ,

 https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

simon55
door simon55 - Dec 31, 2019 om 20:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Aan de hand van de letters , die bij het typenummer vermeld staan , kunt u zien of de TV geschikt is voor de Nederlandse markt. Maar mensen kijken alleen naar de prijs en verder niets tot weinig

justmeagain
door justmeagain Feb 6, 2020 om 23:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

De tv is geschikt voor iedere markt want je kijkt niet meer via de kabel naar via ci plus of een decoder. Daarvoor is HDMI aansluiting al genoeg.

gerbera
door gerbera - Jan 1, 2020 om 14:31
7359 Antwoorden / 14 Vragen

O de foto staat toch echt dat deze ook voor NL geschikt is. En de Nederlandse handleiding is gewoon bij "bolletje" te dowloaden, bv hier

Da
door DanielleK- - Jan 1, 2020 om 17:13
1 Antwoorden / Vragen

Beste Jos, ook wij dachten via Bol een tv te kopen bij een betrouwbare verkoper via Bol. Ik lees nu steeds meer ellende en heb Bol hierover gebeld. Krijg tegenstrijdige informatie. Ze weten er zogenaamd niks van maar uit alles blijkt dat ze hier wel van weten. Bestelling annuleren kan niet meer. Weigeren aan de deur nog wel. Maar dan heb ik geen verzendbewijs. Ik zie dat jouw tv geen s/xxn code of xxn code heeft. deze codes horen bij tv's die voor Nederland zijn bestemd. Werkt de tv wel naar behoren?

mr
door mrmoto Feb 19, 2020 om 10:30
167 Antwoorden / 4 Vragen

ook hier geld : lezen kan je leren , zelfs aanbiedingen !

panter22
door panter22 - Jan 1, 2020 om 19:00
6599 Antwoorden / Vragen

De tv is een paar honderd euro goedkoper dan bij de grote winkelketens, MM, BCC en Coolblue.
Nooit gedacht dat dit te mooi was om waar te zijn?

Da
door DanielleK- Jan 2, 2020 om 20:08
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben geen detective! Ik ga ervan uit als ik bij een grote speler als bol.com bestel dat ik geen troep geleverd krijg. Volgens mij moet je op goed vertrouwen iets kunnen kopen in Nederland. Lijkt me niks te veel gevraagd.

Tv is net geleverd. Lijkt sowieso al een ander type te zijn dan besteld. Maar goed doos is nog niet open. Tv store zegt dat op de tv zelf het juiste typenr moet staan .

Overigens alle slechte recensies naar Bol doorgezet en die belde vammiddag om aan te geven dat ze ermee aan de slag gaan.

panter22
door panter22 Jan 3, 2020 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

Je had niet door dat de tv bij de TV-store  een stuk goedkoper was dan elders?
Een doos met een ander type nr dan de tv die je besteld hebt? Maar dichtlaten en terugsturen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2020 om 10:35
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Inaansluiting van al gegeven reacties en verwijzingen geldt hoe dan ook Europese wetgeving https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_nl.htm  (De info is in de  Nederlandse taal) en/of deze https://www.europa-nu.nl/id/vg9phumkebzd/consumentenrechtenbeleid en omdat het product in Nederkland is gekocht geldt m.i. de Nederlandse wetgeving in deze ook.

Ik teken hierbij ook aan dat er op TV, niet alleen bij kassa al meermaals wordt gewaarscuwd om niet zomaar van alles on-line te bestellen en eerst na te gaan of er het een en ander over leveranciers die o.a. via bol.comaanbieden bekend is.

Si
door Siri365 - Jan 4, 2020 om 10:21
2 Antwoorden / Vragen

Beste Jos, goed dat je dit bericht hier plaatst. Ik heb begin oktober dezelfde fout gemaakt door via bol.com bij TV Store (toen nog TV plaza) te bestellen. Daarna pas alle rampverhalen op internet gelezen. Bol.com wilde de order niet meer annuleren dus tv ongeopend retour gestuurd. Tv plaza beweerde dat de tv beschadigd bij hen was aangekomen maar weigerde daar bewijs van te leveren. Ze zouden de tv terugsturen maar dat is nooit gebeurd. Na wekenlang mailen/bellen, contact met verschillende juristen en instanties via de creditcardmaatschappij ons geld terug gekregen.

Wij zijn niet de enigen met gedoe. Ik heb veel mensen gesproken die problemen hebben met retourneren, kapotte tvs worden geleverd, je zou maar 3 uur naar de tv mogen kijken, de dozen zijn al geopend en ontzettend smerig etc. Je maakt mij niet wijs dat dit toeval is. Ik heb eerder contact gehad met Kassa en ze weten van de vele klachten over dit bedrijf en zijn er mee bezig. In de tussentijd wil ik via deze weg iedereen waaschuwen: koop hier geen tv!!

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 4, 2020 om 10:36
509 Antwoorden / Vragen

De meeste grote TV merken worden in Oost Europese ( bv Tjechie ) of Aziatische landen gemaakt

Si
door Siri365 - Jan 15, 2020 om 11:27
2 Antwoorden / Vragen

Ik wil ook graag nog even delen dat TV-Store wederom de naam heeft veranderd op bol.com. In november is de naam veranderd van TV Plaza naar TV Store, nu noemen ze zichzelf TV Online. Al deze namen verwijzen naar het KVK-nummer van El-Vidas bv. Google maar eens op deze namen en reviews...

L&
door L&M - Jan 16, 2020 om 14:54
1 Antwoorden / Vragen

Ook wij hebben eind december '19 een tv gekocht via BOL.com, levering was van hun partner 'TV-Store'. Ook wij ontvingen een buitenlandsmodel, die niet communiceerde met ons CI module. Ook onze retour werd geweigerd. BOL.com laat je als koper gewoon in de steek. Ze gaan achter de verkoper staan, in dit geval de TV-store. Terwijl deze zijn eigen retourvoorwaarden niet na komt. Je verwacht van zo'n groot bedrijf als BOL.com toch veel meer hulp en begeleiding.

Wij zijn nog steeds bezig om ons geld terug te krijgen...

M

DH
door DHB - Feb 6, 2020 om 16:07
1 Antwoorden / Vragen

Ook hier een gedupeerde van het boevenbedeijf El-Vidas. Eind november een Samsung TV gekocht. Direct na levering al problemen met bluetooth melding die niet weg te halen was van een spookapparaat. Blijft constant terug komen.

Direct gebeld met Samsung NL welke aangaven dat deze tv's van Oost Europese markt wel vaker mankementen vertonen. Dezelfde dag TV store gebeld en retouraanvraag gedaan. Pas na de derde keer kwamen ze hun afspraak na en werd de TV opgehaald. om vervolgens 1,5 week later doodleuk zonder enig bericht weer te worden bezorgd. Zonder reparatie. Kijkduur zou zijn overschreden. Ik direct meermaals aan de lijn gehangen met zowel BOL als TV store. Hoeveel energie je er ook in steekt het levert niets op en ik zit met een dure TV die kuren vertoond. Echt een schofterig bedrijf die gewoonweg mensen oplicht. Wees gewaarschuwd!!!

LB
door LBunte - Feb 18, 2020 om 22:38
1 Antwoorden / Vragen

Hallo allemaal,

zul je altijd zien, bestellen mijn ouders een tv via bol.com, komt er 's avonds in Rader een item over precies dezelfde tv en leverancier als hierboven ook over gesproken wordt. Enige verschil, Bol.com heeft goede service verleend. Om 23:00 nog via de chat contact gezocht met bol.com, bestelling weten te annuleren. De volgende dag een telefoontje van Bol.com gekregen (van dezelfde werknemer) om te controleren of er een bevestiging van de annulering binnen was gekomen. Niet bestellen bij deze leverancier, maar wel een warme douche voor de service van Bol.com.

marita5
door marita5 Feb 18, 2020 om 22:43
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@LBunte , dan heeft u geluk gehad , ik zie nu dat het lidmaatschap bij webwinkelkeur per 11 - 2 - 2020 is stop gezet  https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/El-Vidas_1204392