Tweedekans wasmachine Coolblue
Beste Kassa,
Onlangs heb ik een tweedekans wasmachine gekocht bij Coolblue.
er werd goed gecommuniceerd over de levering en de bezorgers waren vriendelijk en behulpzaam.
De gebruikte wasmachines worden aangeboden als gereviseerd en gereinigd. Het laatste bleek niet waar te zijn.
Na de eerste was gedraaid te hebben zat mijn wasgoed onder de zwarte strepen. Bij inspectie van de trommel bleek de siliconen afsluitring erg vies. Vet en stof waren vermengd en aangekoekt op zowel de eerst zichtbare rand alsook de naar binnen gevouwen kant. Dit heb ik schoongemaakt met azijn.
Later heb ik toch ook de klantenservice gebeld in de hoop dat het proces verbeterd gaat worden. Van de mevrouw kreeg ik €20,- op mijn account bijgeschreven. Erg netjes.
Nu zat ik nog wel met de vraag of het product wel goed is nagekeken en gereviseerd. Hiervoor moest ik een e-mail sturen. Helaas kreeg ik als reactie dat er geen administratie wordt bijgehouden. Er bestaat dus geen bewijs of de aangeboden wasmachines (en wellicht andere apparatuur) daadwerkelijk goed onder handen zijn genomen.
Nu is het niet mijn doel om de werkwijze als oplichting neer te zetten, want dat lijkt mij sterk. Het zou mooi zijn als de nieuwe eigenaar bij levering een rapportje krijgt met de uitgevoerde werkzaamheden.
Hopelijk krijgt u Coolblue zo ver om dit bij te gaan houden.
Ik ben benieuwd.
Groeten,
Terlingen
Waarom zou een wasmachine gereviseerd moeten zijn? Tweede kansjes zijn terug gestuurde artikelen waarvan de verpakking beschadigd is of er een kras of deukje in de behuizing kan zitten. Weggooien is dan zonde en met korting verkopen levert voor de verkoper nog iets op.
Als een machine terug komt die gereviseerd moet worden, dan is er wel meer mee gedaan dan alleen testen. Dergelijke producten gaan naar een opkoper of de schredder in.
Lees anders deze info even om wat duidelijkheid over de terminologie te krijgen die Coolblue gebruikt.
Nou jannyboe dat is als volgt
Je hebt dus gewoon garantie op een tweede kans en het zijn alleen producten die retour gestuurd zijn geen producten die defect zijn. Over het algemeen dus maximaal 2 weken oud of beschadigd.
Reviseren kost meer als dergelijke machines opleveren. Dat zullen ze dus nooit doen. Reviseren is ook nutteloos, aangezien het (nagenoeg) nieuwe machines zijn. Die hebben nog geen slijtage.
.
De TS heeft het zelf opgelost, wat moet die nog met uw bekende links?
Ach en dan haal je de links die niks toevoegen maar weg.
Tja, dat dient te gebeuren als ik een fout maakte en daarop werd geattendeerd door @MALTY, of vind u dan maar dat het moet blijven staan???? Nee toch?
Dit is een machine die retour genomen is en als het goed is nagekeken en eventueel gerepareerd indien nodig. Reviseren klinkt vooral deftiger. Zelf hoef ik geen tweede kansjes meer van Coolblue omdat ik een aantal keren spullen heb gehad die dus of niet nagekeken waren of 'toevallig' niet in orde waren. Na de vierde keer was ik er wel klaar mee voor dat beetje korting dat je dan krijgt.
Bij tweede kans wasmachines van coolblue wordt de staat ook vermeld met daarbij een aantal keuzes die tegen een meerprijs uitgevoerd kunnen worden en dan u weet ook in welke staat de wasmachine verkeerd. Als u niet voor één van die keuzes kiest wordt de wasmachine enkel op werking getest en daarna bij u afgeleverd. Het is uiteraard wel zaak om voor ingebruikname de manchet het rubberen afsluitdeel van de trommeldeur te controleren en schoonmaken en daarna zonder wasgoed maar wel met wasmiddel een kort kookwas programma te draaien om de laatste restjes vuil uit de wasmachine te spoelen. De bezorgers zijn inderdaad vriendelijk en geven veel informatie maar weet in uit ervaring verteld de bezorger er ook bij dat zelfs bij een nieuwe wasmachine het aan te raden is om de wasmachine voor ingebruikname een kort kookwas programma te laten draaien. Als bij Coolblue een defecte wasmachine retour komt gaat die retour fabrikant omdat Coolblue geen eigen revisiemonteurs in dienst heeft. Uw klacht betreft een wasmachine die wel goed werkt maar het manchet was vies van binnen en daar kwam u pas achter nadat u de eerste was had gedraaid dan lijkt het mij dat u u de wasmachine direct in gebruik genomen heeft omdat u dacht dat een tweede kans wasmachine direct gebruikt kon worden terwijl dat niet het geval is.
Geachte Neliset,
Ik raad u aan om liever voor een 2e handse wasmachine te gaan.
Kijk eens op Marktplaats of bij een kringloopwinkel.
Soms worden er wasmachines aangeboden van overleden mensen voor weinig.
Onzin de tweede kans producten van Coolblue worden gewoon verkocht met garantie alszijnde nieuwe producten iets wat je niet hebt met tweedehands producten op marktplaats
Als je een nieuwe machine koopt nemen ze de oude mee.
De redelijke verkoopt koel blauw kennelijk weer.
.
Wat een onzin Coolblue verkoopt geen tweedehands spullen
@grunn1, hoe kan de machine dan zo vuil zijn, echt niet van het 1x uitproberen.
Er is een groot verschil tussen 2e kans, zoals @neodutchio beschrijft, en een 2e hands.
Ik vermoed dat u het laatste heeft ontvangen, een nog bruikbare en redelijk uitziende machine, die door een klant is ingeleverd bij aankoop van een nieuwe.
Goedendag,
Of een wasmachine nou gebruikt is of nieuw je moet deze altijd eerst reinigen voor gebruik. Vrij recent ook een wasmachine aangeschaft bij Coolblue en de monteurs vertelde mij expliciet dat ik eerst de heetste wasprogramma moest aanzetten voor gebruik. Wat er precies gebeurt met de wasmachines weet ik niet. Wat ik wel weet is er ook nieuwe wasmachines teruggestuurd worden omdat deze bij levering een krasje of deukje hebben opgelopen (lees hier meer over: [Edit: link verwijderd, iets te toevallige connectie met een bericht van een andere gebruiker die één minuut later werd geplaatst]. Deze wasmachines wil Coolblue verkopen tegen een korting, zodat ze er ook nog wat aan verdienen. Opzich prima toch als je een goede wasmachine kunt kopen tegen een lagere prijs.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer