ru
door ruurdski Feb 1, 2011 om 15:47
Elektronica & tv

UPC

Ik krijg rekeningen van UPC dat ik diensten heb afgenomen in het jaar 2009 op een oud adres waar ik 7 jaar geleden heb gewoond. Ik moest een paar jaar geleden bewijs opsturen dat ik er niet meer woonde. Dat heb ik gedaan. Nu krijg ik weer rekeningen over het jaar 2009. Ik heb het bewijs voor me liggen dat ik in 2004 de huur heb opgezegd. Dit is voor UPC niet voldoende, ik moet bewijs van opzegging overleggen. Deze brieven van 7 jaar geleden heb ik niet meer. Ik heb dus 5 jaar niets betaald en geen diensten ontvangen en daarna krijg ik weer rekeningen.

Ik heb gesproken met mevrouw R. Hoek van LAVG gerechtsdeurwaarders.

Weten jullie wat ik hieraan kan doen?

Met vriendelijke groeten,

Ruurd Riewald.

1174 9 Rapporteer

invalide
door invalide - Feb 1, 2011 om 16:23
787 Antwoorden / 5 Vragen

Via de gemeente kunnen ze aantonen waar je woonde maar als zij zulke fouten maken, vraag gewoon eens wanneer de beloofde rechtszaak gestart word waar ze meestal mee dreigen, want dan pas krijg je alle gemaakte kosten om je onschuld te bewijzen vergoed.

Dan stoppen ze meestal wel.

Wat wel kan is dat ze reclame op Uw naar en oude adres gestuurd hebben en de huidige deze ingestuurd heeft en klant is geworden.
Dit mag niet dus is ook hun fout maar dat is al eerder voorgekomen en
als zij zo werken is het dus hun probleem.

Maak je niet druk, maak geen kosten en ze kunnen niets doen.
Een rechtszaak is voor hun veel kosten en verliezen dus als zij dat willen...?

freya
door freya - May 3, 2011 om 12:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ray33 schreef op dinsdag 3 mei 2011, 12:43]....
zorg dat je kan aantonen dat je niet meer op het vorige adres woon.
....
Dat is toch echt niet voldoende om niet meer aan je betalingsplicht te hoeven voldoen hoor. Je zult moeten kunnen aantonen dat je opgezegd hebt en daar dus ook een bevestiging van hebben.
Dat jij verhuist, daar heeft UPC niets mee te maken. Als je niet opzegt, moet je gewoon betalen, of je er nu nog woont of niet...

Freya

ra
door ray33 - May 3, 2011 om 13:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ik daar duidelijk over zijn heb ook heel netjes alles opgezecht zeker 2 maanden voor dat ik ging verhuizen. Heb ook de decoder netjes teruggestuurd.

En vervolgens een jaar niks gehoord, toen na een jaar een keer een belletje gehad dat ik nog een rekening open zou hebben staan. Na uitleg aan het meisje aan de telefoon dat ik daar al ruim een jaar niet meer woonde zij zij dan zal ik het verkeerd in de computer hebben staan.

Weer een jaar later krijg ik te maken met LAVG en rekeninen en dreigen met rechtzaak. prima laat maar komen heb alle documenten opzegbrief, en bewijs dat ik al ruim 2 jaar weg ben uit amsterdam. kijk dus met veel plezier uit naar de rechtzitting.

toolboy
door toolboy - May 3, 2011 om 14:23
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=ray33 schreef op dinsdag 3 mei 2011, 12:43]UPC is een oplichters bende, een bedrijf waar ze bewust er voor zorgen dat opzeggen van het abonnement onmogelijk is en ondoorzichtig.

Ook bij mij hebben ze aangegeven dat ik nog lid zou zijn en terwijl ik al jaren niet meer in Amsterdam woon. En aangegeven heb dat ik verhuist ben, nemen ze daar geen genoegen mee. en willen dat ik na twee jaar als nog de rekening betaal die na 2 jaar opgelopen is door boetes en andere onzin naar ongeveer 1750 euro.

Het enige wat je hier aan kan doen is het voor laten komen en ze zo veel mogelijk op koste jagen. zorg dat je kan aantonen dat je niet meer op het vorige adres woon. En draai de rollen om stuur rekeningen naar UPC en LAVG voor gemaakte kosten en blijf ze achterna zitten.

Deze bedrijven hebben te veel macht en kunnen doen wat ze maar willen. Er is maar een partij die er wat aan kunnen doen en dat zijn wij de consument. Dit kan zo niet langer door gaan.

Ook al zou u het aan kunnen tonen., dan sleept deze monopolist met verdraaide feiten uw voor de rechter.
Deze gasten hebben vrij spel in dit land en doen maar wat ze willen doen.

T

freya
door freya - May 3, 2011 om 14:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=toolboy schreef op dinsdag 3 mei 2011, 14:23]....
Ook al zou u het aan kunnen tonen., dan sleept deze monopolist met verdraaide feiten uw voor de rechter.
....

T
Als je a.d.h.v. een opzegbevestiging kunt aantonen dat je per 'een bepaalde datum' geen lid meer van die club bent, zal geen enkele rechter je veroordelen, wat UPC dan ook aanvoert.

Freya

toolboy
door toolboy - May 3, 2011 om 16:29
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 3 mei 2011, 14:42][quote=toolboy schreef op dinsdag 3 mei 2011, 14:23]....
Ook al zou u het aan kunnen tonen., dan sleept deze monopolist met verdraaide feiten uw voor de rechter.
....

T
Als je a.d.h.v. een opzegbevestiging kunt aantonen dat je per 'een bepaalde datum' geen lid meer van die club bent, zal geen enkele rechter je veroordelen, wat UPC dan ook aanvoert.

Freya
Ok maar u heeft zelf de ervaring dat de upc dit daadwerkelijk wel/niet doet
Of is dit een ???

T

ru
door ruurdski - May 19, 2011 om 16:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het voor laten komen..

UPC/LAVG hebben zich terugegtrokken.

Het is echt niet te geloven, ze proberen maar wat.

De rechter zei in de rechtzitting: "alweer UPC?"

ra
door ray33 - May 19, 2011 om 16:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

UPC is een [edit redactie] bende, een bedrijf waar ze bewust er voor zorgen dat opzeggen van het abonnement onmogelijk is en ondoorzichtig.

Ook bij mij hebben ze aangegeven dat ik nog lid zou zijn en terwijl ik al jaren niet meer in Amsterdam woon. En aangegeven heb dat ik verhuist ben, nemen ze daar geen genoegen mee. en willen dat ik na twee jaar als nog de rekening betaal die na 2 jaar opgelopen is door boetes en andere onzin naar ongeveer 1750 euro.

Het enige wat je hier aan kan doen is het voor laten komen en ze zo veel mogelijk op koste jagen. zorg dat je kan aantonen dat je niet meer op het vorige adres woon. En draai de rollen om stuur rekeningen naar UPC en LAVG voor gemaakte kosten en blijf ze achterna zitten.

Deze bedrijven hebben te veel macht en kunnen doen wat ze maar willen. Er is maar een partij die er wat aan kunnen doen en dat zijn wij de consument. Dit kan zo niet langer door gaan.

freya
door freya - May 19, 2011 om 17:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ruurdski schreef op donderdag 19 mei 2011, 16:44]Ik heb het voor laten komen..

UPC/LAVG hebben zich terugegtrokken.

Het is echt niet te geloven, ze proberen maar wat.

De rechter zei in de rechtzitting: "alweer UPC?"
Het is gewoon een spelletje blufpoker wat gespeeld wordt. Blijven pushen en druk uitoefenen, in de hoop dat de (ex)klant door de knieen gaat en alsnog betaalt. Maar als puntje bij paaltje komt en er toch een rechter aan te pas komt trekken ze zich terug omdat ze heus wel inzien dat hun 'zaak' hopeloos verloren is....
Kortom, je moet je gewoon niet laten intimideren.

Freya