UPC
Ik krijg rekeningen van UPC dat ik diensten heb afgenomen in het jaar 2009 op een oud adres waar ik 7 jaar geleden heb gewoond. Ik moest een paar jaar geleden bewijs opsturen dat ik er niet meer woonde. Dat heb ik gedaan. Nu krijg ik weer rekeningen over het jaar 2009. Ik heb het bewijs voor me liggen dat ik in 2004 de huur heb opgezegd. Dit is voor UPC niet voldoende, ik moet bewijs van opzegging overleggen. Deze brieven van 7 jaar geleden heb ik niet meer. Ik heb dus 5 jaar niets betaald en geen diensten ontvangen en daarna krijg ik weer rekeningen.
Ik heb gesproken met mevrouw R. Hoek van LAVG gerechtsdeurwaarders.
Weten jullie wat ik hieraan kan doen?
Met vriendelijke groeten,
Ruurd Riewald.
Via de gemeente kunnen ze aantonen waar je woonde maar als zij zulke fouten maken, vraag gewoon eens wanneer de beloofde rechtszaak gestart word waar ze meestal mee dreigen, want dan pas krijg je alle gemaakte kosten om je onschuld te bewijzen vergoed.
Dan stoppen ze meestal wel.
Wat wel kan is dat ze reclame op Uw naar en oude adres gestuurd hebben en de huidige deze ingestuurd heeft en klant is geworden.
Dit mag niet dus is ook hun fout maar dat is al eerder voorgekomen en
als zij zo werken is het dus hun probleem.
Maak je niet druk, maak geen kosten en ze kunnen niets doen.
Een rechtszaak is voor hun veel kosten en verliezen dus als zij dat willen...?
[quote=ray33 schreef op dinsdag 3 mei 2011, 12:43]....
zorg dat je kan aantonen dat je niet meer op het vorige adres woon.
....
Dat is toch echt niet voldoende om niet meer aan je betalingsplicht te hoeven voldoen hoor. Je zult moeten kunnen aantonen dat je opgezegd hebt en daar dus ook een bevestiging van hebben.
Dat jij verhuist, daar heeft UPC niets mee te maken. Als je niet opzegt, moet je gewoon betalen, of je er nu nog woont of niet...
Freya
Laat ik daar duidelijk over zijn heb ook heel netjes alles opgezecht zeker 2 maanden voor dat ik ging verhuizen. Heb ook de decoder netjes teruggestuurd.
En vervolgens een jaar niks gehoord, toen na een jaar een keer een belletje gehad dat ik nog een rekening open zou hebben staan. Na uitleg aan het meisje aan de telefoon dat ik daar al ruim een jaar niet meer woonde zij zij dan zal ik het verkeerd in de computer hebben staan.
Weer een jaar later krijg ik te maken met LAVG en rekeninen en dreigen met rechtzaak. prima laat maar komen heb alle documenten opzegbrief, en bewijs dat ik al ruim 2 jaar weg ben uit amsterdam. kijk dus met veel plezier uit naar de rechtzitting.
[quote=ray33 schreef op dinsdag 3 mei 2011, 12:43]UPC is een oplichters bende, een bedrijf waar ze bewust er voor zorgen dat opzeggen van het abonnement onmogelijk is en ondoorzichtig.
Ook bij mij hebben ze aangegeven dat ik nog lid zou zijn en terwijl ik al jaren niet meer in Amsterdam woon. En aangegeven heb dat ik verhuist ben, nemen ze daar geen genoegen mee. en willen dat ik na twee jaar als nog de rekening betaal die na 2 jaar opgelopen is door boetes en andere onzin naar ongeveer 1750 euro.
Het enige wat je hier aan kan doen is het voor laten komen en ze zo veel mogelijk op koste jagen. zorg dat je kan aantonen dat je niet meer op het vorige adres woon. En draai de rollen om stuur rekeningen naar UPC en LAVG voor gemaakte kosten en blijf ze achterna zitten.
Deze bedrijven hebben te veel macht en kunnen doen wat ze maar willen. Er is maar een partij die er wat aan kunnen doen en dat zijn wij de consument. Dit kan zo niet langer door gaan.
Ook al zou u het aan kunnen tonen., dan sleept deze monopolist met verdraaide feiten uw voor de rechter.
Deze gasten hebben vrij spel in dit land en doen maar wat ze willen doen.
T
[quote=toolboy schreef op dinsdag 3 mei 2011, 14:23]....
Ook al zou u het aan kunnen tonen., dan sleept deze monopolist met verdraaide feiten uw voor de rechter.
....
T
Als je a.d.h.v. een opzegbevestiging kunt aantonen dat je per 'een bepaalde datum' geen lid meer van die club bent, zal geen enkele rechter je veroordelen, wat UPC dan ook aanvoert.
Freya
[quote=freya schreef op dinsdag 3 mei 2011, 14:42][quote=toolboy schreef op dinsdag 3 mei 2011, 14:23]....
Ook al zou u het aan kunnen tonen., dan sleept deze monopolist met verdraaide feiten uw voor de rechter.
....
T
Als je a.d.h.v. een opzegbevestiging kunt aantonen dat je per 'een bepaalde datum' geen lid meer van die club bent, zal geen enkele rechter je veroordelen, wat UPC dan ook aanvoert.
Freya
Ok maar u heeft zelf de ervaring dat de upc dit daadwerkelijk wel/niet doet
Of is dit een ???
T
Ik heb het voor laten komen..
UPC/LAVG hebben zich terugegtrokken.
Het is echt niet te geloven, ze proberen maar wat.
De rechter zei in de rechtzitting: "alweer UPC?"
UPC is een [edit redactie] bende, een bedrijf waar ze bewust er voor zorgen dat opzeggen van het abonnement onmogelijk is en ondoorzichtig.
Ook bij mij hebben ze aangegeven dat ik nog lid zou zijn en terwijl ik al jaren niet meer in Amsterdam woon. En aangegeven heb dat ik verhuist ben, nemen ze daar geen genoegen mee. en willen dat ik na twee jaar als nog de rekening betaal die na 2 jaar opgelopen is door boetes en andere onzin naar ongeveer 1750 euro.
Het enige wat je hier aan kan doen is het voor laten komen en ze zo veel mogelijk op koste jagen. zorg dat je kan aantonen dat je niet meer op het vorige adres woon. En draai de rollen om stuur rekeningen naar UPC en LAVG voor gemaakte kosten en blijf ze achterna zitten.
Deze bedrijven hebben te veel macht en kunnen doen wat ze maar willen. Er is maar een partij die er wat aan kunnen doen en dat zijn wij de consument. Dit kan zo niet langer door gaan.
[quote=ruurdski schreef op donderdag 19 mei 2011, 16:44]Ik heb het voor laten komen..
UPC/LAVG hebben zich terugegtrokken.
Het is echt niet te geloven, ze proberen maar wat.
De rechter zei in de rechtzitting: "alweer UPC?"
Het is gewoon een spelletje blufpoker wat gespeeld wordt. Blijven pushen en druk uitoefenen, in de hoop dat de (ex)klant door de knieen gaat en alsnog betaalt. Maar als puntje bij paaltje komt en er toch een rechter aan te pas komt trekken ze zich terug omdat ze heus wel inzien dat hun 'zaak' hopeloos verloren is....
Kortom, je moet je gewoon niet laten intimideren.
Freya
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer