no
door nolus Jan 30, 2010 om 19:59
Elektronica & tv

UPC, uitval beeld

Wij hebben digitale TV via UPC, maar ons beeld valt steeds weg of de TV schakelt vanzelf uit en daarna weer aan. Heel prettig, op het moment van de clou van het filmverhaal of nieuwsitem. De klacht hebben we gemeld bij UPC en na veelvuldig testen, opnieuw upgraden etc. hebben we uiteindelijk een nieuw upc-kastje gekregen. Na 4 dagen gebeurde echter hetzelfde. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is de oplossing voor dit probleem.

9536 22 Rapporteer

birdies
door birdies - Jan 30, 2010 om 20:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Al gecheckt of dit probleem er ook is als je analoog kijkt? Oftewel: dat het probleem aan je t.v. of bekabeling ligt?

toolboy
door toolboy - Jan 30, 2010 om 21:03
965 Antwoorden / 40 Vragen

Jep Ik maar loop ook tegen de upc muur.

T

birdies
door birdies - Jan 30, 2010 om 21:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@toolboy: dat zal dan wel goed zitten.

Kijk eens of je dezelfde problemen tegen komt (of stel je vraag ook daar) op upc gebruikersforum

of

upc forum

toolboy
door toolboy - Jan 30, 2010 om 21:27
965 Antwoorden / 40 Vragen

@birdies
Ken nu al alle calll center medewerkers al.
Jazeker zijn mij dezelfde problemen bekent.

En dan???

Ben al meer dan een half jaar met die gasten bezig.
groet T

ja
door jank - Feb 1, 2010 om 13:44
168 Antwoorden / 8 Vragen

Naast het eerder genoemde forum kun je ook eens kijken op cheloo.com. Een mail aldaar aan een webcare medewerker leidt doorgaans tot de oplossing van het probleem. Webcare medewerkers zijn officiele UPC medewerkers, die op het gebruikersforum van Cheloo, let op de dubbele o, aktief zijn en zo extreme problemen proberen te tackelen.

ag
door agpeca - Feb 1, 2010 om 14:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hier was het kastje ook regelmatig aan het upgraden.
Gebeld.
Afspraak gemaakt voor de monteur.
Monteur kwam netjes op tijd met een nieuw kastje en we hebben gelijk de aansluitingen laten vernieuwen,.
Kostte wat extra geld,maar het was binnen een week voor elkaar.
en geen klachten meer.
Het kan dus echt wel.

erik008
door erik008 - Feb 1, 2010 om 14:16
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je spreekt over in en uitschakelen van de TV en wegvallen van het beeld.
Dit probleem kan ook veroorzaakt worden door slecht contact van de SCART kabel.

pino123
door pino123 - Feb 1, 2010 om 14:17
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Kan het zijn dat je in het huis verder ook nog analoge aansluitingen hebt. Het kan namelijk zo zijn, dat indien je internet, telefonie en kabel hebt van UPC er sprake is van teveel splitsingen van het signaal, in dat geval zal je er een signaalversterker tussen moeten zetten.

Succes ermee.

kazan
door kazan - Feb 1, 2010 om 14:18
38 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=agpeca schreef op maandag 1 feb 2010, 14:03]Hier was het kastje ook regelmatig aan het upgraden.
Gebeld.
Afspraak gemaakt voor de monteur.
Monteur kwam netjes op tijd met een nieuw kastje en we hebben gelijk de aansluitingen laten vernieuwen,.
Kostte wat extra geld,maar het was binnen een week voor elkaar.
en geen klachten meer.
Het kan dus echt wel.

Dus ligt het aan de bekabeling of bij u en anders bij UPC in de aanvoer kabeling.
Kazan

ge
door gerben1970nl - Feb 1, 2010 om 14:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dezelfde problemen gehad. Twee keer gebeld met de UPC bij de tweede keer een afspraak gemaakt met een monteur. Na twee dagen belt het servicecentrum mij met de mededeling dat ik een nieuwe mediabox kreeg opgestuurd en dat de afspraak met de monteur verviel. Binnen drie dagen had ik de nieuwe mediabox in huis. De mediabox aangesloten en alle problemen waren verholpen. In de doos van de nieuwe mediabox kon ik de oude mediabox doen.De bijgeleverde adressticker met antwoordnummer over de oude adressticker plakken en afgeven bij TNT postagentschap bij ons op het dorp.

ha
door hal00125 - Feb 1, 2010 om 14:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Alle gekheid op een stokje . Wij hebben dit probleem ook regelmatig en dan lijkt het erop dat er een (onverklaarbare ) update komt . WIj hebben ook veel gebeld met de klantenservice maar daar wordt je ook niet veel wijzer van en ook niet tevreden . Wij hadden een nieuwe flatscreen gekocht , niet zo goed merk , een Sony bravia !!!! en daar werkte ons eerste mediabox ook niet meer mee . Dus kregen we een mediabox met DVR (opnemen) en nu lijkt dat probleem opgelost maar dat hij nog steeds uitschakeld en twee minuten uit is , ja dat klopt . Irritant .
Verder hebben we een probleem met de afstands bediening , die blijft hangen op als je een 1 drukt , dan krijg je 11 , ook zo lekker iirritant . Hopelijk hebben we snel een andere maatschappij die UPC van de aardbodem af veegt . Lang leve de glasvezel (hopelijk)

hammond
door hammond - Feb 1, 2010 om 14:49
122 Antwoorden / 15 Vragen

Ik had ook problemen met de UPC Mediabox. UPC stuurde een monteur en die constateerde dat de box defect was. Gelijk een nieuwe (kleinere) Mediabox en het werkt weer perfect. Maar controleer eerst of je de goede bekabeling hebt.

ha
door hal00125 - Feb 1, 2010 om 14:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja altijd de bekabeling , dat is ook wat de klantenservice altijd als eerste de schuld aan geeft .Natuurlijk is dat ook belangrijk en om voorrijdtkosten te besparen moet je dit uitsluiten . Maar daarnaast blijft de support zwaar onder nivo !!!!

ja
door janenpaula - Feb 1, 2010 om 15:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

De afstandbediening is super gevoelig. Kijk tijdens het intoetsen naar het lampje op de AB en laat dan los.
Wij kregen ook een nieuwe box vanwege dezelfde problematiek. Tot nu toe (5 dagen) op1x direct na de het instaleren geen problemen meer ondervonden.

zo
door zonsonny - Feb 1, 2010 om 15:26
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hou maar op. Wij hebben ook sinds kort een HD box met HD dvd recorder. Voorheen "gewone" box met HD dvd recorder en daar geen problemen (meer) mee. In het begin wel alle bekabeling moeten vervangen én UPC signaal versterker aangeschaft, maar toen werkte het prima. NU met de HD kast meteen problemen. Eerste kast was een Cisco en bekabeling zou (weer) niet goed zijn. Onzin en monteur laten komen (risico, want als hij toch kabel probleem vast stelt dan kost het je geld). Bleek aan UPC kastje te liggen. Nieuwe kast (Philips) gekregen met meer en betere aansluitingen. Test (999) geeft nu altijd aan, dat alles goed is wat verbindingen betreft, maar toch valt regelmatig kast volledig uit om later weer spontaan op te starten, hebben we vaak bij snel voor- of achteruit spoelen opgenomen tv opnames op dvd recorder dat beeld heel sterk vervaagt. Dan weten we al, dat er weer een storing aan komt. Kennis mensen aan de telefoon vaak beneden alle peil (moeten vaak stap voor stap alles uit een tekst opzoeken en zeggen dan ook steeds "even een momentje". Ervaring met een UPC winkel (in ons geval Haarlem) is echter uitstekend en als je een winkel van UPC in de buurt hebt - ozu ik de kast maar eens onder de arm er mee naar toe nemen. Succes! ps We houden toch de HD kast, want het extra aanbod (ook van HD) zenders vinden wij zeer de moeite waard.

ag
door agpeca - Feb 1, 2010 om 15:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kazan schreef op maandag 1 feb 2010, 14:18][quote=agpeca schreef op maandag 1 feb 2010, 14:03]Hier was het kastje ook regelmatig aan het upgraden.
Gebeld.
Afspraak gemaakt voor de monteur.
Monteur kwam netjes op tijd met een nieuw kastje en we hebben gelijk de aansluitingen laten vernieuwen,.
Kostte wat extra geld,maar het was binnen een week voor elkaar.
en geen klachten meer.
Het kan dus echt wel.

Dus ligt het aan de bekabeling of bij u en anders bij UPC in de aanvoer kabeling.
Kazan

Aan de aansluitingen.
Nieuwe aansluitingen + versterkers en een prima digitaal beeld plus op 2 verdiepingen een uitstekende analoog beeld.
De kabels waren nog goed.

audb
door audb - Feb 1, 2010 om 16:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Laat UPC maar eens de grondkabels gaan vernieuwen.
Ik woon zelf in Amsterdam en daar is in de jaren '70 kabels aangelegen voor het voormalige KTA (Kabel Televisie Amsterdam).
Nou is het zo dat een kabel die in de grond ligt ongeveer 30 tot 40 jaar mee kan gaan maar dan ook echt vervangen diend te worden.
Dit omdat vocht kou maar ook warmte de kabel aantasten.
Maar ja probeer daar UPC maar te overtuigen,,,,

he
door henk138 - Feb 1, 2010 om 18:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hal00125 schreef op maandag 1 feb 2010, 14:47]Alle gekheid op een stokje . Wij hebben dit probleem ook regelmatig en dan lijkt het erop dat er een (onverklaarbare ) update komt . WIj hebben ook veel gebeld met de klantenservice maar daar wordt je ook niet veel wijzer van en ook niet tevreden . Wij hadden een nieuwe flatscreen gekocht , niet zo goed merk , een Sony bravia !!!! en daar werkte ons eerste mediabox ook niet meer mee . Dus kregen we een mediabox met DVR (opnemen) en nu lijkt dat probleem opgelost maar dat hij nog steeds uitschakeld en twee minuten uit is , ja dat klopt . Irritant .
Verder hebben we een probleem met de afstands bediening , die blijft hangen op als je een 1 drukt , dan krijg je 11 , ook zo lekker iirritant . Hopelijk hebben we snel een andere maatschappij die UPC van de aardbodem af veegt . Lang leve de glasvezel (hopelijk)

Ik heb hetzelfde gehad. De combinatie Sony Bravia en HD mediabox gaf problemen. Dat kwam door de HDCP. HDCP staat voor High bandwidth Digital Content Protection. Dit is een door de filmindustrie bedacht beveiligingssysteem om illegaal kopieren tegen te gaan. Het komt erop neer dat een decoder met HDCP alleen informatie doorgeeft aan een HDTV apparaat dat óók HDCP ondersteunt. Mediabox vervangen door de zwarte (Philips) uitvoering met harddisk was hier de oplossing.

watertoren
door watertoren - Feb 1, 2010 om 19:44
30 Antwoorden / 21 Vragen

beste nolus

UPC heeft een software update uitgevoerd en daar is bij gebleken dat het bij sommige merken TV s problemen gaf vooral bij de HD mediabox,zo ook de door u beschreven storingen
UPC bied hier voor een HD mediabox met harddisk aan waar mee deze problemen zich niet voor doen
ngroetjes watertoren

re
door rene17 - Feb 5, 2010 om 22:55
106 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb geen antwoord voor u, maar het valt mij op dat meerdere mensen dezelfde problemen ondervinden. Ik ondervind deze problemen ook.
Ik heb een vrij nieuwe tv van JVC, nieuwe kabels, UPC box getest rechtstreeks vanuit aansluiting, al een nieuwe UPC box ontvangen etc etc etc ... de problemen houden echter aan. Als ontelbare keren, vele uren met een duur nummer bij UPC gebeld. Ze bellen nooit terug en niemand schijnt het probleem op te kunnen lossen. Krijg soms het idee of UPC denkt dat je uit een ei komt... antwoorden als 'zit de stekker wel in het stopcontact?'. Ik heb sinds een wijziging van de zenders, ca 1,5 jaar geleden, ook geen analoge tv meer.
Na een telefoontje werd mij geadviseerd een schriftelijke klacht in te dienen. Dit gedaan en niets vernomen. Nogmaals een klacht ingediend en vervolgens werd er tijdens mijn afwezigheid op mijn antwoordapparaat ingesproken dat ik kon bellen ....

Ik ben er inmiddels helemaal beu van en geneigd niet meer te betalen voor de kosten van analoge tv.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 5, 2010 om 23:23
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Frappant dat er toch zoveel mensen met deze problemen zijn. Staan de boxen wel vrij opgesteld. M.a.w. kan de box zijn warmte goed kwijt?

ch
door chantalb1988 - Mar 30, 2010 om 21:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou hoop van harte voor je dat je abonnement snel afloopt. Dit probleem heb ik al maanden. Bel al maanden. Heb nu Vanaf JULI gezeurt bij upc. Heb begin deze maand een update gekregen, heb er nu minder last van.
Zou een herberekening krijgen op mijn factuur. Raad eens. Krijg ik niet.
Bel gemiddels 3x per maand. En ik heb mijn problemen te weinig aangegeven.

Wens je dus heel veel succes toe.