Fr
door Frankeman Aug 31, 2021 om 15:47
Elektronica & tv

UPS slechte service

heb een pakket geleverd gekregen van UPS dat ik niet met credit of bank kaart kon betalen ik kon wel cash afrekenen maar besteller kon niet terug geven.hij zij zelfs dat als ik het via internet betaald had hij het pakket niet mocht afgeven elektronisch afgetekend dat ik pakket ontvangen heb , heb hier geen bewijs van, heb gebeld 45 minuten maar pakt niemand op.
mijn vraag is wat te doen?

5365 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2021 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u uw vraag eens wat duidelijker stellen? Hebt u nu dat pakket of niet?

panter22
door panter22 - Aug 31, 2021 om 16:33
6599 Antwoorden / Vragen

Het schijnt vaker voor te komen dat bezorger van UPS niet voldoende wisselgeld bij zich heeft. Voortaan gepast betalen
Je kunt je klacht op klachtenkompas zetten, maar je krijgt je wisselgeld niet terug.
Info:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ups/klachten/geen-wisselgeld-/details?complaintId=f53a080f-3d4f-49a2-805e-6193de2b0da4
en
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ups/klachten/ups-geen-wisselgeld-bij-bezorging/details?complaintId=ecaa2f89-fa4f-4e9f-b231-215fb8d36231

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 31, 2021 om 16:51
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijp dat u het pakket wel in bezit heeft maar teveel heeft betaald. Dat is een boeiende en het lijkt mij niet eens zo'n gek idee om dat te melden bij de politie. Noem dan niet meteen een woord als oplichting maar dat is dan een term die u wel moet kunnen bewijzen. Van belang is dan of u er van te voren mee bekend was dat de bezorger geen wisselgeld bij zich had.

Contact met https://www.ups.com/nl/nl/help-center/contact.page levert, als ik ook de reactie/info van @PANTHER22 m.b.t. klachtenkompas ervaring zie kennelijk niets op.

Het is merkwaardig omdat dit hoe dan ook betekent dat er sprake is van ongerechtvaardigde verrijking https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel212 en zou reden geven om civiel rechtelijk te procederen. Maar dan is het een kwestie of hetgeen u terug had moetenb ontvangen inverhouding staat tot de kosten die u dan moet makenm met op zijn minst als een schriftelijk en aangetekend te verzende ingebreke stelling.

Doe in ieder geval een melding ook bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer  en richt uw vraag tevens tot de redactie van kassa omdat zij daar dan mogelijhk ook nadere aandacht aan kunnen geven:  kassa@bnnvara.nl

sw
door swat1500 Aug 31, 2021 om 23:00
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zou de politie met deze melding moeten? Dit is een zaak tussen UPS en ts. Kennelijk heeft ts meer betaald voor het pakket omdat de bezorger niet kon wisselen. Dat is geen strafbaar feit. Kortom als ts kan aantonen teveel te hebben moeten afrekenen moet hij dit terug eisen bij UPS. De politie is geen incasso bureau voor burger geschillen.

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2021 om 23:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De politie? Het moet niet gekker worden.

gerbera
door gerbera Sep 1, 2021 om 09:11
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ach als je het verschil al niet weet tussen het "vrijwillig" te veel te betalen of het "gedwongen" te veel betalen. TS had het pakket ook gewoon kunnen weigeren.

rj
door rjw Sep 1, 2021 om 09:42
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Als je wilt worden uitgelachen door de politie moet je ze vooral met dit soort onzin gaan lastig vallen. Misschien moet je toch eens afdalen van je zolderkamertje en je eens onder de mensen in de echte wereld gaan begeven. Je doet je nickname eer aan.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 1, 2021 om 09:47
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja,sluiten jullie dan uit dat het geen kwestie zou kunnen zijn van 'in eigen zak steken'.

Donuts
door Donuts Sep 1, 2021 om 10:07
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@HK: inderdaad ja, dat sluiten we uit. Als je de link volgt van @panter22 dan lees je daar een antwoord van UPS, t.w.:

Onze excuses voor de vervelende ervaring, echter onze chauffeurs hebben slechts een beperkte hoeveelheid wisselgeld bij zich.

Wie bieden andere betalings opties aan, echter de verzender van uw pakket heeft gekozen voor de optie Cash Only.

Wij hopen op uw begrip voor deze situatie.

Met vriendelijke groet,
UPS Social Media Team

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 1, 2021 om 10:10
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Uit één reactie (klachtenkompas) leid ik af dat het vaker gebeurt bij UPS dat een bezorger 'groot' geld aanneemt en geen contant geld heeft om dan eventueel teveel betaald geld terug te geven. Uit veiligheidsoverwegingen voor de bezorger is dat te begrijpen maar hoe dan ook is het een absoluut gegeven dat indien men bij UPS dan geen andere manier weet om teveel betaald geld terug te geven dat teveel betaalde, simpel gezegd' ergens blijft hangen' en dat is wettelijk gezien onrechtmatig. En dat kan op tweemanieren wettelijk gezien worden: ongerechtvaardigde verrijking of ontvreemding/diefstal. Hoe dan ook is en blijft het geld van in dit geval Ts.

justmeagain
door justmeagain - Sep 1, 2021 om 00:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

Volgens de site van UPS kunt u helemaal niet met cash betalen

De afzenders kiezen welke betalingsmethodes acceptabel zijn, waaronder postwissels en cheques (of dit nu bedrijfs-, persoonlijke, gedekte of officiële bankcheques betreft). Cheques moeten op naam van de afzender worden uitgeschreven. Contant geld, online betalingen, creditcards en betaalkaarten worden niet geaccepteerd als geldige vormen van betaling voor C.O.D.-zendingen.

Nog vreemder vind ik het dat de bezorger het pakketje niet mag leveren als er vtv is betaald. Al met al een vreemde situatie.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 1, 2021 om 07:28
1389 Antwoorden / 10 Vragen

1 had U iets besteld en zat dat erin?

2  Zorg voor  een bakje met klein geld... colletebussen vulling noem ik dat.
de  5, 10 en 20 cent  want de rest geef ik wel uit.

3 Als je moet betalen,  als ze geen mobiele pin hebben lopen ze met veel geld op zak,  dat is groot risico.
En  als je weigerde...  van wie was dit pakje,  fraudeurs  proberen wel vaker zo een doos te verkopen.....

4 Ik heb voldoende contant geld op zak, vooral bij een Pin storing wil ik toch boodschappen hebben....

1paul
door 1paul - Sep 1, 2021 om 10:42
3132 Antwoorden / 0 Vragen

Wat te doen in dit soort gevallen is simpel, pakket weigeren en de bezorger vragen de volgende dag terug te komen als u wel gepast kunt betalen of de bezorger kan wissellen!!!!

u kunt er niets aan doen dat bezorger niet kan wissellen en de bezorger kan het niet helpen dat ie voor die dag door zijn wisselgeld heen is....

is wel slim dat als je iets besteld dat je dan zorgt dat je de centjes, gepast, klaar hebt liggen, zo doen wij het hier als dit eens voorkomt, je weet immers veelal wel wat je af moet rekenen....

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 1, 2021 om 11:09
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op deze reactie kan het ook een oplossing zijn om te vragen om het pakket te mogen/kunnen ophalen bij een depot van UPS. https://www.ups.com/dropoff/?loc=nl_NL en dan gepast geld bij u te hebben of een pin pas.

ma
door marleenvanh - Sep 3, 2021 om 13:51
451 Antwoorden / 1 Vragen

Rare zaak. Maar in elk geval hartelijk dank voor de info. Wanneer mij dat ooit zal gebeuren..... dan mag ie de volgende dag terugkomen met wel genoeg wisselgeld!

pe
door peterbee - Sep 4, 2021 om 10:33
58 Antwoorden / 5 Vragen

Oftewel, je werd opgelicht ?

Had je wel een pakket besteld dan ?  Misschien niet .....

Een truc is dat "iemand" zich als bezorger voordoet, en je een pakketje aanbiedt dat contant moet worden afgerekend.

Na betalen krijg jij je pakketje, waar een paar stenen in blijken te zitten, of telefoonboeken ( waar blijft de tijd.. )