Pe
door Peterjonkers60@gmail.com Dec 27, 2018 om 22:38
Elektronica & tv

Vage zweem in TV

Goeden avond.
Mijn TV geeft, zeker bij donker beeld een rode rare zweem, gloed, pixels..
Is al een paar maanden aan de gang.
TV is al 10 jaar oud ..Samsung LCD

3859 8 Rapporteer

simon55
door simon55 - Dec 27, 2018 om 22:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dan is mogelijk de RGB chip kapot , die zorgt voor de kleuren

marita5
door marita5 - Dec 27, 2018 om 23:23
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PeterJonkers60 ,

Gebruikt u een scartkabel ? Zo ja probeer dan eens andere scartkabel .

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Dec 28, 2018 om 03:40
51 Antwoorden / Vragen

Een LCD van 10 jaar wordt niet meer gerepareerd en gaat gewoon de container in. U heeft er nog lang plezier van gehad want die TV's gaan max 5 jaar mee. Gooi dan ook maar die scartkabel weg want de nieuwste TV's (led) hebben voortaan HDMI.

marita5
door marita5 Dec 28, 2018 om 09:13
11495 Antwoorden / 15 Vragen

U heeft er nog lang plezier van gehad want die TV's gaan max 5 jaar mee. Onzin , de tv van mij (LCD) is 9 jaar ..Gooi dan ook maar die scartkabel weg want de nieuwste TV's (led) hebben voortaan HDMI..De tv van mij was eerst aangesloten met een scartkabel , nu met een HDMI kabel .

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2018 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@juffrouw Karla

Of iemand iets laat repareren, maakt hij zelf uit. En ik weet niet wat voor rotzooi u koopt dat dat na vijf jaar in de kliko kan, maar normaal gesproken gaan die dingen heel wat langer mee.

jo
door jorisw Dec 28, 2018 om 11:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken eerlijk gezegd alleen maar mensen die een andere televisie kopen, omdat ze andere televisie willen kopen. De oude schuift dan door naar slaapkamer of kinderen. Dus waar die 5 jaar vandaan komt is mij een raadsel. Wellicht dat Juff. Karla een keer een tv heeft gehad die toevallig na 5 jaar kapot ging?

ma
door maarten heest Dec 28, 2018 om 11:06
463 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het geen zin heeft om een een tv van 10 jaar oud te repareren is echt niet zo'n slecht advies hoor. Als je info van de Consumentenbond leest is dat altijd een dure grap. Als het scherm kapot is kost dat bijvoorbeeld zo'n 75% van de nieuwwaarde.
LCD's die maar 5 jaar mee zouden gaan, dat klopt echt niet. Dat zou 50.000 tot 75.000 uren kunnen zijn en dat is een factor dre keer zo lang.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 28, 2018 om 11:30
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn LCD TV is al ouder en geeft geen enkel probleem. (Als al gemeld een kwestie van een andere kabel en/iof kleurafstelling. En zelf ook nog repareerbaar.

Ge
door Genee - Dec 28, 2018 om 10:31
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zou de beeldinstelling (kleur instellingen) eens wat aan kunnen passen.

ma
door maarten heest - Dec 28, 2018 om 10:55
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Peter, lijkt het hier op? Dan staan daar een paar tips maar het zo maar zo eens kunnen zijn dat de tv definitief de geest gegeven heeft.

Thijs12
door Thijs12 - Dec 28, 2018 om 12:04
522 Antwoorden / Vragen

Ga maar voor een nieuwe. Daar doe je niks meer aan

ja
door janvroegop - Dec 28, 2018 om 12:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens een factory reset te doen. bij geen resultaat paneel kapot

lp
door lpaard1981 - Dec 29, 2018 om 21:04
50 Antwoorden / 1 Vragen

een repearcafe kan nog uitkomst bieden. deze mensen weten heel veel, en kunnen soms ook uitkomst bieden. weggooien kan nl altijd nog.