el
door elrosso Feb 13, 2012 om 14:28
Elektronica & tv

Van wie is telefoonnummer 088 7780151

De laatste tijd wordt ik meer malen per dag gebeld door iemand / een bedrijf met telefoonnummer 088 7780151. Wanneer ik opneem hoor ik een paar seconden niets en dan wordt er opgehangen.

Weet iemand van wie dit telefoonnummer is?

Het zal telefonische verkoop zijn maar ik wil graag contact opnemen om dit te laten stoppen.

144345 13 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Feb 13, 2012 om 14:44
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Daar hebben meer mensen last van, zo lijkt het. Dit telefoonnummer/deze vraag staat eveneens op Google.

traporgel
door traporgel - Feb 13, 2012 om 14:45
191 Antwoorden / 4 Vragen

u draait het om. U dient u eigen nummer aan te melden bij het Bel me Niet register.

Zo simpel kan het leven zijn.

traporgel
door traporgel - Feb 13, 2012 om 14:46
191 Antwoorden / 4 Vragen

Wat mij ook al opgevallen dat Google barst van de vragen naar dit nummer.

Misschien is dit topic wel bedoeld om u uit te nodigen het nummer te draaien. Zwart bijverdienen?

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2012 om 14:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo elrosso,

Nou...... , telefonische verkoop? Als ze niets tegen je zeggen? Lijkt me niet.
088 is trouwens geen netnummer.
Bij nummerzoeker kan ik geen vermelding vinden.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Feb 13, 2012 om 14:58
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Geplukt van google:

Met een 088-bedrijfsnummerreeks krijgt u een aaneengesloten reeks van 100, 1.000 of 10.000 telefoonnummers. Ideaal als uw organisatie uit verschillende afdelingen of vestigingen bestaat. Uw nummer is herkenbaar, voor iedereen makkelijk te onthouden en zorgt voor een professionele uitstraling. Hoe groot of klein uw organisatie ook is.

Iedere medewerker krijgt een persoonlijk telefoonnummer waarmee ze zowel vast als mobiel bereikbaar zijn, ook vanuit het buitenland. Zo komen bellers altijd direct bij de juiste persoon of afdeling terecht. Dit zorgt voor een efficiënte afhandeling van uw telefoonverkeer. Daarbij kunt u medewerkers of zelfs volledige vestigingen eenvoudig verhuizen met behoud van uw telefoonnummer.

De beller betaalt een laag, interlokaal tarief. Hierdoor zullen klanten en relaties sneller contact met u opnemen. Dit stimuleert verkoopcontacten en kan uw omzet verhogen.

Kort door de bocht lijkt dit een "verkoop"nummer van een een of andere aanbieder van weet ik veel. Als u mobiel gebeld wordt, kunt u dit nummer op uw mobiel uitschakelen (zie uw instructie), als u thuis wordt gebeld, gewoon niet opnemen.

jo
door jorisw - Feb 13, 2012 om 15:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even terugbellen? (net geprobeerd maar alle medewerkers waren in gesprek).

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2012 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 13 feb 2012, 15:36]Even terugbellen? (net geprobeerd maar alle medewerkers waren in gesprek).

Ja, op dat idee was ik ook al gekomen, maar .... die nummers kosten geld!!
En dat is wellicht de bedoeling...

zwemmer
door zwemmer - Feb 13, 2012 om 16:17
2638 Antwoorden / 35 Vragen

088-.....komt wel vaker voor. Ik had het eens aan de hand toen ik een bepaalde huisarts moest bellen. Het is volgens mij niet per definitie een betaalnummer met hoger tarief daar ik in het mij bekende geval hoorde dat het nummer met lokaal tarief werkt.

Zwemmer

jo
door jorisw - Feb 13, 2012 om 16:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 13 feb 2012, 15:43][quote=jorisw schreef op maandag 13 feb 2012, 15:36]Even terugbellen? (net geprobeerd maar alle medewerkers waren in gesprek).

Ja, op dat idee was ik ook al gekomen, maar .... die nummers kosten geld!!
En dat is wellicht de bedoeling...

KPN
Piek: 0,0364 per minuut
Dal: 0,0184 per minuut
UPC
Piek: 0,0257 per minuut
Dal: 0,0131 per minuut
Tele2
Piek: onbekend
Dal: onbekend
Ziggo
Piek: 0,0300 per minuut
Dal: 0,0300 per minuut

Dus dat valt wel mee. Het zal 'm niet om de belinkomsten te doen zijn.

jo
door jorisw - Feb 13, 2012 om 16:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwemmer schreef op maandag 13 feb 2012, 16:17]088-.....komt wel vaker voor. Ik had het eens aan de hand toen ik een bepaalde huisarts moest bellen. Het is volgens mij niet per definitie een betaalnummer met hoger tarief daar ik in het mij bekende geval hoorde dat het nummer met lokaal tarief werkt.

Zwemmer

Klopt. Een 088 nummer is handig als je een niet-geografisch nummer wilt hebben, bijvoorbeeld voor een bedrijf met meerdere vestigingen. Een huisarts kan het gebruiken om "op de achtergrond" door te schakelen naar een vervanger bijvoorbeeld. Dan kan uiteraard ook via de eigen centrale van de huisarts, maar het is efficienter om de telecomprovider dit te laten doen.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 13, 2012 om 16:40
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik werd ook ooit door een andere 088 gebeld.
Dit bleek een incasso bureau te zijn die op zoek was maar de verkeerde belde.
Maar ook reclame is mogelijk.
Dit doen ze omdat geheime nummers zonder weergave vaker geweigerd worden.

Ze bellen via een computer meerdere bij hun bekende nummers en de eerste die opneemt kreeg verbinding, en stopt de rest.
Zolang de winnaar die snel opneemt in gesprek is zullen ze in gesprek blijven.
Dus vaak reclame of incasso of zo, dus zij willen meestal iets waar ik niet op zit te wachten.

el
door elrosso - Feb 13, 2012 om 16:57
21 Antwoorden / 16 Vragen

Vorige keer kwam ik er niet door. Het blijkt de Telegraaf te zijn. Proefabonnement en je wordt plat gebeld. Toch dank voor de moeite.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 14, 2012 om 10:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 13 feb 2012, 16:26]

KPN
Piek: 0,0364 per minuut
*knip*

Dus dat valt wel mee. Het zal 'm niet om de belinkomsten te doen zijn.

Kijk ook even naar de mobiele providers, die rekenen hier wel torenhogen kosten voor