be
door benell Jul 31, 2016 om 17:13
Elektronica & tv

Verhuizen met ziggo nu opeens 16 euro duurder per maand.

Wij zijn tevreden klant bij ziggo op ons huidige adres nu ongeveer 3 jaar, en wij gaan verhuizen dus wilden wij ons ziggo abonnement meenemen.
Omdat wij blijkbaar nu van een ziggo regio (4204) naar een oud-upc regio (5324) gaan verhuizen werkt de huidige apparatuur niet meer en kan blijkbaar het oude abonnement niet meegenomen worden.

Aldus ziggo zouden wij dus nu ons huidige abonnement moeten afsluiten op postcode 4204, en een nieuw abonnement moeten nemen op postcode 5324. Alleen betalen wij nu €44,95 per maand voor de middelste variant van de 3 internet+tv abonnementen. En zouden wij nu €58,95 voor het zelfde abonnement moeten gaan betalen. Ook hebben wij op dit moment 2 HD recorders in huis met smartcard en om deze functionaliteit te kunnen blijven gebruiken zouden wij een 2de horizonbox moeten gaan huren voor €5 per maand.

dus dat komt op een totaal van: €63,95 per maand ipv €44,95 per maand dat is €19 euro netto per maand meer omdat wij gaan verhuizen, ik ben redelijk met stomheid geslagen doordat de reactie van ziggo te lezen in deze facebook link: https://www.facebook.com/ZiggoCompany/posts/1331901053504106?comment_id=1334953896532155&notif_t=feed_comment&notif_id=1469976861963224

Blijkbaar zou ik dan als bestaande klant er beter aan doen om naar een concurrent te gaan, terwijl ik gewoon mijn huidige abonnement zou willen voortzetten.

Bedankt voor enige reactie

9895 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 31, 2016 om 17:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je link leidt bij mij nergens toe. En welke 'middelste' variant? De huidige 'middelste' variant kost 59,95 https://www.ziggo.nl/alles-in-1/?intcmp=replay_tv

diumenge
door diumenge - Jul 31, 2016 om 17:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die link naar Facebook werkt bij mij wel.

Verder is het dus kennelijk zo dat de oude apparatuur van Ziggo, die in bezit is, niet meer werkt in het oude UPC-gebied. Daar is dan weinig aan te doen.

Het abonnement van € 44,95 is niet het middelste, maar het instap abonnement (Connect & Play Start) en dat vergelijk je nu met Connect & Play complete. Appels en peren dus.

ha
door halex - Jul 31, 2016 om 17:48
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Met stomheid geslagen? Ik vind het een zeer nette reactie van Ziggo. Wat u vervolgens doet, is niet netjes: u plaatst een privébericht op uw tijdlijn. Hebt u dat overlegd met Ziggo?
Uw huidige dienst wordt gewoon niet geleverd in uw nieuwe woonplaats. U wilt iets wat niet kan. Regionale prijsverschillen zijn op zich niet vreemd. Verzekeringspremie hangt ook af van de regio waar u woont.

koekeloer
door koekeloer Aug 1, 2016 om 15:37
562 Antwoorden / 18 Vragen

Bij de Ziggo prijslijst is er maar 1 prijs, helemaal geen verschillende prijzen per regio. Hoe komt U daar dan wel bij ?

ha
door halex Aug 1, 2016 om 17:58
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor uw nuttige bijdrage. Volgens mij stelt TS dat hij naar een andere regio verhuist waarbij andere tarieven gelden. Maar wendt u zich vooral tot TS als u vindt dat hij een onzinnige vraag stelt.

Cookies
door Cookies - Jul 31, 2016 om 17:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diumenge: jouw link werkt wel. Toch wordt door Ziggo bevestigd dat het prijsverschil erg groot is. Dat begrijp ik niet want ik zit in oud Ziggo gebied en betaal voor het middelste pakket al jaren rond de 55,- euro.

In het oude UPC gebied wordt vlg mij alllang niet meer gewerkt met eigen smartcards. Daarom heb je ook niks meer aan je decoder.

Misschien krijgen we nog te horen welk pakket / abonnement TS precies heeft?

hansje klein
door hansje klein - Jul 31, 2016 om 17:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zou appels wèl eerst met andere appels vergelijken....... en in geval van een groter verschil inderdaad een andere leverancier nemen. Marktwerking heet dat.

Ik moet bij voorbeeld mijn sproedelwater nu ergens bij Dirk gaan kopen, (een winkel die in hele regio geen enkele vestiging heeft), alleen omdat Jumbo ineens zijn eigen Jumbo-merkwater in dit schap zet. Ook dàt zijn de negatieve gevolgen van de marktwerking.

Hier doet men als consument weinig tegen, ik moet dus 50km rijden (als het dan moet zijn!) om mijn Barle Duc te krijgen......maar u kunt nog wèl overleggen om een eigen onafhankelijke satelietschotel te installeren en kunt daarbij gewoon thuis blijven. Geluksvogel ;-)

me
door mein33 Jul 31, 2016 om 18:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jumbo-water ???? is dat misschien ingestraald door Jomanda !!  ;-))

Ps. kijkt u even bij de vraag over eye-wish !!

hansje klein
door hansje klein Jul 31, 2016 om 18:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Mein33. Bedankt heb aldaar een antwoord achtergelaten. De redactie wil niet dat we met elkaar corresponderen, maar op deze manier èn alleen in het weekend, lukt dat nog wel!

akkerdistel
door akkerdistel Aug 1, 2016 om 18:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Welke andere provider?

sy
door sylvia_71 - Jul 31, 2016 om 18:45
288 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo met stomheid geslagen? Het is niet 'blijkbaar' dat je van een voormalig Ziggo-gebied naar een voormalig UPC gebied gaat verhuizen, het is gewoon zo! Ook al zijn ze gefuseerd wil dat nog niet zeggen dat je nu in het gehele Ziggo-gebied dezelfde diensten kunt afnemen. Dit duurt nog wel een hele poos voordat dit kan. De netwerken zijn ook nog lang niet op elkaar afgestemd. Dus kun je je huidige abonnementen niet meenemen, en ook niet omdat het 'blijkbaar' zo is. Het is zo. Zo simpel is het. Daarnaast had je hier ook tegenaan gelopen als ze niet waren gefuseerd. Dan had je precies hetzelfde probleem.

Dus, nieuw abonnement afsluiten bij Ziggo en je oude abonnementen beëindigen, of je meldt je aan bij een andere aanbieder. Er is genoeg keus.

Het middelste alles-in-1 pakket, Connect & Play Complete, voor € 58,95 is een totaalpakket, met kabel tv en radio, Horizon TV, bellen (exclusief verbruikskosten) en internet 150 Mb, dus 4 onderdelen. Ik geloof gewoon niet dat jouw huidige pakket al deze opties heeft. Én zeker geen internet 150 Mb. Welke internetsnelheid heb je nu? En uit welke opties bestaat je pakket? Omdat je het over 'een internet + tv abonnement' hebt, maar waar is het telefoonabonnement dan?

Dus als je wil vergelijken, wat geen zin heeft, dan moet je het wél goed vergelijken. En in het voormalig UPC-gebied is het nooit mogelijk geweest om met eigen smartcards te werken. Want alle apparatuur in dit gebied was én is nog steeds in bruikleen. Je eigen smartcards werden dan ook niet geactiveerd bij Ziggo. Alleen in het voormalig Ziggo-gebied.

Al met al, hoe dan ook, je huidige abonnementen kun je niet afnemen op je nieuwe adres. En geen enkel Face-book reactie zal dit voor jou kunnen veranderen.

reflecs
door reflecs Aug 1, 2016 om 10:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

58,95 is zonder bellen.

Ka
door Kassafoutje Aug 1, 2016 om 11:03
19 Antwoorden / Vragen

Bij alle 3 de abonnementen zit telefonie hoor.

reflecs
door reflecs Aug 1, 2016 om 11:39
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Nee hoor :) https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/ en https://www.ziggo.nl/tv-internet/

sy
door sylvia_71 Aug 1, 2016 om 18:49
288 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een klein foutje gemaakt.

In alle Alles-in-1 pakketten zit standaard het onderdeel Bellen.
Het middelste pakket kost € 59,95 ( ik zei € 58,95) Maar als je dit pakket wil zonder Bellen dan betaal je inderdaad € 58,95. Dit moet je dan wel specifiek aangeven omdat Bellen standaard in de totaalpakketten zit.

Dan nog is het pakket niet vergelijkbaar, omdat dit met internetsnelheid 150 Mb is. Vraagsteller kan dit nooit hebben voor het bedrag van € 44,95 inclusief de rest van zijn huidig pakket. Dus ik ben erg benieuwd uit welke onderdelen het pakket bestaat.

Mocht is hier eventueel naast zitten, dan geef ik dit meteen ruiterlijk toe!

reflecs
door reflecs - Aug 1, 2016 om 10:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u nu 44,95 voor dat pakket betaalt, dus anders dan de standaardprijs, dan heeft u tot nu toe een voordeel gehad :)

an
door ant40 - Aug 1, 2016 om 13:42
9 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon Ziggo opzeggen op jou oude adres.
Hierna een glasvezel verbinding nemen op je nieuwe adres.

fe
door fera - Aug 1, 2016 om 14:15
22 Antwoorden / 5 Vragen

Mij is hetzelfde overkomen.
Ik zit nu bij Telfort. Betaal daar 51 euro per maand. Waarbij ik het opname pakket heb. Twee ontvangers en een vaste telefoonlijn. (Geen onbeperkt bellen). (Via glasvezel)
Was natuurlijk even wennen omdat alles iets anders gaat maar bevalt nu heel goed.
De ontvangers zijn veel kleiner. Boven heb ik hem met tweezijdig plakband achter de TV geplakt dus geen extra tafeltje nodig bij de TV die is opgehangen.  Ik kan op  elke TV kijken wat ik heb opgenomen. Zelfs de eerste helft op de eerste TV en de tweede helft op de andere TV. Stroomuitval, storing of niet, wat je hebt geprogrammeerd wordt gewoon opgenomen. Je kan ook zoveel programma's tegelijk opnemen als je wilt. ( alles staat op een server)
Had wel wat kastjes nodig om via het lichtnet te kunnen kijken. ( 3 stuks 80 euro)  Maar daardoor geen kabels nodig door het hele huis.
Verbinding en kwaliteit is prima. Omdat ik ook mobiel bel en mobiel internet heb via Telfort krijg ik extra korting.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 1, 2016 om 18:06
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Natuurlijk niet opzeggen, dan geef je Ziggo hun zin en ben jij jouw rechten kwijt (plus extra dingetjes die je nu wel hebt). Ze moeten gewoon jouw verhuizing doorvoeren, althans een bedrijf dat klantvriendelijk is zou dat namelijk gewoon doen..

ko
door ko1533 - Aug 1, 2016 om 19:12
1 Antwoorden / Vragen

Volgens mij werken je oude recorders zoals Humax ook in het voormalige UPC gebied maar dan alleen voor de basis digitale zenders zoals NPO, RTL, SBS, Belgie, Duitsland, BBC etc. Zoek maar op Free to air zenders bij Ziggo.
Je smartcards werken niet in het voormalie UPC gebied.
Ik heb ook in een voormalig UPC gebied een Humax recorder in gebruik, werkt prima maar wel even opnieuw de zenders laten zoeken met andere frequentie en code.
Zoek maar even via Google.
Succes

1paul
door 1paul - Aug 2, 2016 om 09:39
3101 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon opzeggen die handel en naar telfort overstapppen, die is de goedkoopste, is feitelijk gezien budget versie van kpn en is gewoon goed...

upcwebcare
door upcwebcare - Aug 2, 2016 om 13:20
46 Antwoorden / 0 Vragen

Dit valt je rauw op je dak, dat begrijp ik. Je kunt je abonnement niet meenemen vanuit (oud) Ziggo gebied naar (oud) UP|C gebied. Dit is zo omdat de netwerken verschillend zijn, hierdoor werkt de apparatuur die je gebruikte niet in je nieuwe woonplaats en geldt het nieuwste portfolio.

Ewolt
Ziggo webcare

rtroost
door rtroost - Aug 3, 2016 om 21:55
17 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kan komen doordat sommige gemeenten vaste lagere prijzen hebben afgesproken met kabelmaatschappijen nadat deze de kabel van die gemeente hebben overgenomen. Sommige van deze contracten lopen nog en totdat deze zijn afgelopen bepaald in dat geval de gemeente de prijs.