co
door cortenbach Aug 29, 2014 om 16:10
Elektronica & tv

Verkeerde TV

Ik heb 2 maanden geleden bij Plasmavisie een Samsung smart TV gekocht. Nu konden we de app van Netflix niet vinden dus contact met Samsung gezocht. Na het downloaden van de updates en resetten van de smarthub , is het nog niet gelukt. Nu blijkt dat deze TV een duits model is, waardoor het niet mogelijk is deze nederlandse app te krijgen, dus ook geen andere nederlandse apps. Kan ik van Plasmavisie mijn geld terug eisen?

28109 37 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kortenbach,

Dat is natuurlijk een vervelende zaak.
Als je niet expliciet bij de aanschaf gevraagd hebt of deze mogelijkheid er voor dit toestel was en je dit zwart op wit bevestigd hebt gekregen geef ik je weinig kans.

Heb je al contact met Plasmavisie gehad? Zo ja, wat was hun commentaar?

Lees ook even deze info: klik hier.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van Plasmavisie staat op hun homepage dat hun TV's nederlandse software hebben.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar heb ik het eens met de lokale dealer over gehad, die kreeg wel eens internet kopers over de vloer en zeiden dat hun tv problemen gaf en daar was het ook een buitenlands type.
Ik ben bang dat dit een gevalletje jammer is.....

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al met Plasmavisie contact opgenomen over dit probleem? Dat zou ik eerst eens doen en dan horen wat ze hierover hebben te melden.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke Samsung t.v. heb je precies? Webshops werken vaak met grijze import (vaak Duitse en Belgische modellen), daarom is de prijs ook goedkoper.

Als er niet duidelijk "Nederlands model" bij staat, kun je er van uit gaan dat dit van over de grens komt.

Ook krijg je vaak problemen met fabrieksgarantie (niet bij alle fabrikanten). Samsung Nederland kan dan weigeren de t.v. te repareren.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een mail gestuurd naar plasmavisie met de vraag hoe ze dit willen oplossen, maar daar heb ik nog geen antwoord op

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond overigens deze blog van Arnoud Engelfriet, waar ook het probleem met een Duitse Samsung wordt behandeld. Daar gaat het om een tv die alleen Duits internet kan ontvangen en geen Nederlands internet.

Onder de tekst staan allerlei reacties, ook het probleem met Netflix ter sprake.

Waaronder als laatste reactie deze:

Simpel waarom een duits model niet werkt met nederlands internet. Natuurlijk werkt dat wel. Alleen de apps die content leveren zijn vastgeplakt op een gebied. Dat komt omdat de content providers nog steeds denken dat de wereld ophoudt buiten de grens van het land waar ze de content maken. De Omroep gemist app zal dus in alle toonaarden zwijgen als je hem in Duitsland inplugt.
De fabrikanten zijn hier niet blij mee, maar ze zijn afhankelijk van de content providers. Dus dat Samsung zijn handen ervan af trekt is logisch. Gewoon een NL model leveren, de wederverkopers weten donders goed dat dit soort problemen ontstaan bij grijze import. Dus prima dat de rechter de schuld en verantwoording bij de verkoper legt.

Misschien kunt u daar uw probleem ook voorleggen, als u er met Plasmavisie niet uitkomt en ook de vraag stellen in hoeverre de verkoper voor deze omissie van uw tv aansprakelijk is. Of dit probleem met de Smart TV er bijv. nadrukkelijk bij moet worden vermeld of niet.
klik HIER

Deze blog was naar aanleiding van een uitspraak van een kantonrechter.

Lees dit klik HIER

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster, dit is een topanrwoord! daar heb ik wat aan. Het is fijn dit te weten , dan sta ik sterk als de fabrikant eventueel mijn claim weerlegt.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wil niet vervelend doen, maar je zoekt natuurlijk wel zelf een zo goedkoop mogelijke t.v. Voor Nederlandse modellen betaal je meer.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Carola.83, daar heb je helemaal gelijk in. We hebben ook heel lang getwijfeld of we toch niet beter hier bij de plaatselijke leverancier zouden kopen.
Maar voor honderden euro's, een goed bekend staande internetverkoper en op aandringen van een familielid zijn we toch met deze leverancier in zee gegaan. Tot nu toe alleen goede ervaringen, ben benieuwd hoe het hier verder mee gaat.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een eventuele volgende t.v. aanschaf: staat er niet bij dat het een Nederlands model is, dan is het dat ook niet. Ook online zijn voldoende webshops die wel Nederlandse modellen aanbieden (bijv. BCC, Wehkamp enz. enz.). Blijft een kwestie van goed opletten.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben toch van mening dat met een beetje onderhandeling, je bij de lokale dealer toch niet heel veel minder uit bent dan internet, al heb je daar nu niks aan natuurlijk.
Het stukje service mag ook een paar centen kosten en dat is me heel wat waard, ons kent ons, bij vragen even binnen lopen, geen gezeur, zo opgelost.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@cortenbach, het typenummer hier vermelden zou handig zijn. Op de site van plasmavisie staan veel Samsung tv's maar in de specificaties staat nergens dat apps ondersteund worden dan wel dat er sprake is van een geïntegreerde webbrowser. Bij andere merken Philips, Sony worden die functies wel gemeld. Als uit de specificaties blijkt dat uw tv geen apps ondersteund kan plasmavisie nog wel eens moeilijk gaan doen want u had kunnen lezen dat het niet kon op deze tv.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op zaterdag 30 aug 2014, 11:24: @cortenbach, het typenummer hier vermelden zou handig zijn.

Had ik ook naar gevraagd, maar komt geen antwoord op.

Ben overigens ook benieuwd of er al een reactie is van Plasmavisie.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Netflix zou hun content ook gewoon offline beschikbaar moeten maken. Waarom ze dat weigeren te doen, is mij ook een groot raadsel? (lees; doe net alsof ik het niet begrijp (i.d.d. voor mij heel eenvoudig :-)))

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zaterdag 30 aug 2014, 12:13:
ron530 schreef op zaterdag 30 aug 2014, 11:24: @cortenbach, het typenummer hier vermelden zou handig zijn.

Had ik ook naar gevraagd, maar komt geen antwoord op.

Ben overigens ook benieuwd of er al een reactie is van Plasmavisie.

Sorry, ik vond dit op dat moment niet zo relevant.

Het betreft een Samsung ue55H6740.

Ik heb inmiddels een antwoord van Plasmavisie gehad, hun advies was de TV terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat had ik al via de helpdesk van Samsung gedaan, maar hun manier om dit te doen was anders, dus dat geprobeerd, helaas zonder resultaat. Nog steeds geen Netflix. Inmiddels heb ik weer een nieuwe mail naar Plasmavisie gestuurd met de vraag om een andere oplossing.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op zaterdag 30 aug 2014, 13:20: Netflix zou hun content ook gewoon offline beschikbaar moeten maken. Waarom ze dat weigeren te doen, is mij ook een groot raadsel? (lees; doe net alsof ik het niet begrijp (i.d.d. voor mij heel eenvoudig :-)))

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar iemand had het nu wel over een kastje van 25 euro dat ook Netflix zou kunnen toevoegen, dus dan zou het probleem ook op een andere manier opgelost kunnen worden.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

cortenbach schreef op zaterdag 30 aug 2014, 13:25: maar iemand had het nu wel over een kastje van 25 euro dat ook Netflix zou kunnen toevoegen, dus dan zou het probleem ook op een andere manier opgelost kunnen worden.

Klopt, je kunt gewoon 'n Chromecast aanschaffen, die zijn inderdaad niet duur. Waarom die zo goedkoop zijn, moet natuurlijk 'n belletje bij je doen rinkelen.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op zaterdag 30 aug 2014, 13:34:
cortenbach schreef op zaterdag 30 aug 2014, 13:25: maar iemand had het nu wel over een kastje van 25 euro dat ook Netflix zou kunnen toevoegen, dus dan zou het probleem ook op een andere manier opgelost kunnen worden.

Klopt, je kunt gewoon 'n Chromecast aanschaffen, die zijn inderdaad niet duur. Waarom die zo goedkoop zijn, moet natuurlijk 'n belletje bij je doen rinkelen.

Nee , geen belletje, verklaar je alsjeblief nader.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

cortenbach schreef op zaterdag 30 aug 2014, 13:39:
lekkerisdat schreef op zaterdag 30 aug 2014, 13:34:
cortenbach schreef op zaterdag 30 aug 2014, 13:25: maar iemand had het nu wel over een kastje van 25 euro dat ook Netflix zou kunnen toevoegen, dus dan zou het probleem ook op een andere manier opgelost kunnen worden.

Klopt, je kunt gewoon 'n Chromecast aanschaffen, die zijn inderdaad niet duur. Waarom die zo goedkoop zijn, moet natuurlijk 'n belletje bij je doen rinkelen.

Nee , geen belletje, verklaar je alsjeblief nader.

Chromcast is van Google en lekkerisdat is fobisch v.w.b. zijn privacy. Met Chromecast kun je inderdaad ook Netflix kijken. Uitzending gemist, week ik niet.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Het betreft een Samsung ue55H6740......

Daar staan nog een paar letters achter en daar gaat het juist om.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet al genoeg: als je googelt op jouw model krijg je allemaal uit Duitsland afkomstige zoekresultaten te zien.

Plasmavisie schrijft nergens in hun specs dat de Smartfunctie ook geschikt is voor de Nederlandse markt. Slimme, lees sneaky jongens:

Uitgebreide content met Smart Hub

Met bijvoorbeeld de diensten Family store, Kids en Fitness. Met Fitness kun je aan je conditie werken. Voor kinderen is er een gevarieerd aanbod aan kinder-entertainment samengesteld. Via draadloos Wifi kun je surfen op het net met de snelle webbrowser, Samsung tv Apps snel openen en een film online huren via Your Video. Dankzij de enorm uitgebreide connectiviteit kun je genieten van al jouw digitale content vanaf één plek. Met AllShare Play kun je de Samsung Smart tv draadloos verbinden met al jouw compatibele digitale apparatuur en heb je toegang tot de muziek, films en foto's die erop opgeslagen zijn. Met Samsungs Social TV-functie kun je bloggen of chatten over uw lievelingsprogramma's, via sites en diensten als Facebook, Twitter en Google Talk en dit alles terwijl u gewoon tv kijkt op deze tv.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2014 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval moet de verkopende partij het oplossen, echter wanneer je er helemaal niet uitkomt, kun je contact opnemen met het service bedrijf van Samsung in Nederland. De TV's zijn namelijk wereldwijd exact hetzelfde, maar de interne software bepaald wat er wordt gepresenteerd.

Met de speciale monteurs apparatuur, kun je andere software in het systeem zetten, en daardoor het model aanpassen voor het land. Er is vast wel een monteur die tegen een kleine vergoeding de software voor je wil aanpassen en er zo een NL model van te maken.

Echter wanneer je later problemen krijgt met de TV, en je bij samsung aanklopt, kunnen ze aan het serienummer zien, dat het van origine geen NL model is, ze zullen je naar alle waarschijnlijkheid wel helpen, maar niet gratis.

Dus beste oplossing blijft, laten omruilen voor een NL model

ve
door verwijderd - Sep 1, 2014 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier is een link naar een paar mogelijkheden om dit op te lossen:

http://help.unotelly.com/support/articles/179890-netflix-app-not-working-on-samsung-smart

Denk er wel om dat dit verhaal gericht is op Engelse kijkers, dus waar UK staat moet u NL invullen....

ve
door verwijderd - Sep 1, 2014 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even op google invullen: Samsung werkt niet met Nederlandse apps"en..

http://nl.hardware.info/nieuws/40824/een-ultra-hd-tv-voor-e-430-bij-ibood-is-dat-wat

of http://www.zwitserlandforum.nl/index.php?link=home/lees.php&id=51628&vdr=
Vraag:
Wij hebben een Samsung Smart TV en we willen graag nederlandse Apps voor uitzendinggemist, sbs6 etc. downloaden, maar dit lukt in Zwitserland niet.

Uitzendinggemist hebben we een keer kunnen dowloaden, maar dit is lang geleden en deze versie is niet meer aktueel. Daardoor kunnen we alleen nog naar rtl kijken.

Reactie:
http://blog.moneybag.de/samsung-smart-hub-landereinstellunge n-andern-fur-neue-samsung-tv-apps/
We hebben de oplossing gevonden en het werkt! :)

OOK:
samsung smart tv ländereinstellung ändern.
Bijvoorbeeld bij: http://blog.moneybag.de/samsung-internettv-landereinstellung en-andern-fur-neue-samsung-tv-apps/

ve
door verwijderd - Sep 1, 2014 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een Duitse Samsung (gekocht in Duitsland). U kunt, wanneer u op deze plasma tv een vrije hdmi-poort hebt, voor 35 euro, de chromecast kopen. Voorwaarde is wel dat uw tv over wifi beschikt. Deze kunt u dan met wifi bedienen via uw tablet of smartphone. Een schat van apps, inclusief Netflix, staan dan tot uw beschikking. In september komt ook Netflix in Duitsland, wellicht wordt de app dan toegevoegd. Ik vrees echter van niet omdat u, net als ik, waarschijnlijk een verouderde versie tv hebt met een verouderde Smart tv. Alleen op de nieuwste versies van Samsung is de nieuwe versie van Smart tv.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2014 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is helemaal niet belangrijk of het een buitenlands model is.
Het is hier eerder genoemd : op de site staat : onze televisies zijn voorzien van NL software.
Uw tv is uitgerust met wifi, dus met een kastje van 35 euro werkt wel alles.
Of de koop ongedaan maken, hun info klopt namelijk niet.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

quote=carola.83 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 17:47]Voor een eventuele volgende t.v. aanschaf: staat er niet bij dat het een Nederlands model is, dan is het dat ook niet. Ook online zijn voldoende webshops die wel Nederlandse modellen aanbieden (bijv. BCC, Wehkamp enz. enz.). Blijft een kwestie van goed opletten.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2014 om 04:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dwaling! En in zekere zin ook misleiding! Verkopende partij heeft u, in mijn visie, een ondeugdelijk apparaat geleverd.

Verkopende partij had u op voorhand eigenlijk moeten vertellen dat het parallelimport is van het product uit Deutschland. Vergelijkbaars dat huistelefoons uit Deutschland of welk ander EU-lidstaat dan ook niet (goed) functioneren.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2014 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling:

Uw smart Hub is waarschijnlijk een verouderde versie welke (net als mijn) niet in staat is Netflix aan te sturen en derhalve niet in de App store van Samsung staat voor uw type tv. Op de nieuwste tv's van Samsung is dat wel mogelijk en is Netflix beschikbaar. Andere NL apps kunt u gewoon installeren, zoals Uitzending gemist.
Het nadeel van huidige tv's is dat de ontwikkeling zo hard gaat dat ze snel "verouderd" zijn. Bij de nieuwste tv's van Samsung kun je een kastje erbij kopen die het "verouderen" voorkomt. Kost wel 300 euro extra.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2014 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@emilkool; ons toestel is pas 2 maanden oud, dus geen verouderde versie.

Maar we zijn er uit.Het heeft even geduurd voordat ik antwoord kreeg van Plasmavisie, ze hadden het blijkbaar erg druk.
Het had volgens hun helemaal niets te maken met het feit dat het een Duits toestel is. De software is nederlands, en er zou ook een app van Netflix op te vinden moeten zijn.
Echter op een heel enkel toestel was dat niet het geval, hoe dat kwam wist hij ook niet.
Ze sturen een nieuw toestel met hun eigen transporteur, en nemen dan het oude mee terug. Ze deden er helemaal niet moeilijk over.
Of het verhaal verder waar is weet ik niet, en maakt me ook verder niet uit. Dat het goed opgelost wordt vind ik belangrijker.
Ik heb er goede hoop op.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2014 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo cortenbach, En doet dit toestel wel nederlandse apps geven? Staat er op de doos sxxn achter het type nummer? Mijn speculatie is dat Plasmavisie de toestellen gewoon omruilen voor de nederlandse als er melding word gemaakt van een probleem...

ve
door verwijderd - Sep 10, 2014 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou best kunnen Samsungman. Maar ik kan het nog niet nakijken want heb de vervangende TV nog niet binnen. Ik zal het hier melden als het zover is

ve
door verwijderd - Sep 17, 2014 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is hij inmiddels al binnen?

ve
door verwijderd - Sep 17, 2014 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zucht, nee nog steeds niet , op mijn mails wordt voorlopig niet gereageerd.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2014 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=emilkool schreef op maandag 1 sep 2014, 14:15 U kunt, wanneer u op deze plasma tv een vrije hdmi-poort hebt, voor 35 euro, de chromecast kopen. Voorwaarde is wel dat uw tv over wifi beschikt.

De Chromecast heeft wifi. De tv heeft dat dan niet nodig.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles is opgelost.
Blijkt dat alle toestellen van dit type het zelfde euvel hadden, dus plasmavisie was heel druk bezig met al deze toestellen om te ruilen, dat is waarschijnlijk de reden geweest dat het allemaal zo lang duurde. Ze hadden beter vanaf het begin eerlijk kunnen zeggen hoe het zat en dat het even kon duren, nu was ik erg ongerust of het allemaal wel goed zou komen.
Maar het is dus inderdaad dat het niets uitmaakt dat het toestel uit het buitenland komt.
Het toestel dat wij nu hebben gekregen is een ietwat ander design, maar verder hetzelfde. Ook dit toestel komt uit het buitenland maar heeft wel alle goede apps.
Plasmavisie kwam ons ook financieel tegemoet. Omdat in de tussentijd de toestellen beide in prijs verlaagd waren kregen wij het prijsverschil terug vermeerderd met 50 euro voor de ellende.
Toch een pluim voor de afhandeling maar ze moeten toch echt iets aan de beantwoording van de mails doen, dat is beneden peil.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2015 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een zelfde probleem. Ik blijk een UE55H7090VXZG te hebben gekregen i.p.v. een UE55H7000. Samsung Nederland wil me dan ook geen garantie geven. Daarom wilde Plasmavisie mijn TV graag retour zodat ze er zelf naar zouden kunnen kijken. Verzendkosten waren ruim 20 euro. Op mails reageren ze traag of helemaal niet. Ik zit nu meer dan een week zonder TV en krijg geen reactie op mail. Ik hoop dat ze mijn probleem kunnen oplossen.