fa
door farahzijden Aug 27, 2016 om 14:43
Elektronica & tv

Verpakking open stofzuiger Dyson bij mediamarkt

Beste Allen,
Ik heb een hele dure stofzuiger Dyson V6 gekocht bij MediaMarkt in de winkel Arena. Alleen had ik ook een Miele per ongeluk in de winkel met mijn mobile online besteld. Ik ben meteen naar de verkoper gegaan, alleen kon hij die online aankoop ter plekke niet meer tegenhouden, ik kon het online ook nergens annuleren. Ik moest de 'doos' niet aannemen bij aflevering (de volgende dag). Nu was ik die dag niet thuis, dus het pakket is wel afgeleverd. De reeds gekochte Dyson V6 Absolute uit de winkel, heb ik thuis uitgepakt om te kijken of hij het deed. Ik was er toch niet tevreden over, want zuigkracht niet zoals ik had verwacht. Niet krachtig genoeg. Die Miele die ik de volgende dag had ontvangen,was wel top. Erg krachtig.
Ik die Dyson V6 weer snel ingepakt en compleet teruggebracht binnen 14 dagen. Maar MediaMarkt wilt het niet meer retour nemen, wegens hygiene.
En de doos was open en hij was 'gebruikt', nou ja gebruikt, even aangezet om te testen. Op de bon staat dat je retour mag brengen mits ongeopend. Tsja, hoe kan je dan testen of je produkt naar je verwachtingen voldoet? In dit geval vind ik zowel de zuigkracht en de duur (slechts 8 minuten op turbostand) en 20 min op gewone stand niet naar tevredenheid.
Wat moet ik nu doen? MediaMarkt Arena wilt niets doen. Ik zit nu met 2 stofzuigers van MediaMarkt, gewoon doodzonde. En 700 euro lichter.

8242 8 Rapporteer

ja
door jaapvdham - Aug 27, 2016 om 14:55
13 Antwoorden / 0 Vragen

Dure grap. Soms is de service van Mm wel goed maar ik neem de gok niet meer. Zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet. Kopen bij mediamarkt? Je bent toch niet gek.

ra
door ramanah - Aug 27, 2016 om 15:07
135 Antwoorden / Vragen

Een vraag: Zou u een doos, zichtbaar geopend geweest, met een nieuwe stofzuiger, die gebruikssporen heeft, geaccepteerd hebben voor de volle verkoopprijs?

marita5
door marita5 Aug 27, 2016 om 15:17
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin , wat verstaat u onder gebruikerssporen een beetje stof in de stofzak , dit is het beleid van MM wat bijna niemand weet .

ra
door ramanah Aug 27, 2016 om 15:24
135 Antwoorden / Vragen

Marnita, de vraag was: zou je een geopende doos accepteren voor de volle prijs?

marita5
door marita5 Aug 27, 2016 om 15:30
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Het beleid van MM is waardeloos , als je de doos al geopend hebt zonder de stofzuiger te testen verspeel je al je recht dit word niet verteld , en dan word ook nog de stofzuiger bestempeld als hygïenisch product .

Cookies
door Cookies Aug 27, 2016 om 15:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Terecht dat MM een stofzuiger bestempeld als een hygiënisch product. Je kan wel ongedierte als bijv vlooien in huis hebben. Stofzuigers kun je uitproberen in de winkel.

marita5
door marita5 Aug 27, 2016 om 16:02
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Uw antwoord verbaasd mij , ik heb u dit probleem al eens vroeger laten weten , toen gaf u als antwoord dat ruilen bij de MM in uw buurt geen probleem was , u gaf mij de tip om een nieuwe stofzak erin te doen ., staat haaks op wat u nu schrijft .

ra
door ramanah Aug 27, 2016 om 16:05
135 Antwoorden / Vragen

Is een Dyson V6 geen zakloze stofzuiger?

fa
door farahzijden Aug 28, 2016 om 23:51
Antwoorden / 1 Vragen

ha ramanah, het is een zakloze stofzuiger, die je heel makkelijk onder een hete kraan of in gekookt water kan afspoelen. Ik heb er geen moeie mee als een verpakking open is geweest. Hangt er natuurlijk af wat voor gebruikssporen, als je het echt zichtbaar ziet?? krassen etc.
Nou die zie je echt niet hoor. Helaas ben ik gewoon niet goed ingelicht, als ze nou borden hangen in de MM waarop staat, stofzuigers zijn hygiene producten, die mag je niet omruilen, dan wist ik genoeg. Ik zie die borden niet. Je mag wel een laptop openen en omruilen als het je niet bevalt. Wellicht hebben mensen wel huidziektes en zijn die 'toetsen' besmet, tsja zo kan je wel door gaan...
Afijn, ik vind het geen service van MM. Helemaal niet, omdat ik ook nog een ander product bij ze heb afgenomen. Ik vind dat je per geval moet kijken. Nogmaals we hebben het niet over een matras of kleding.

marita5
door marita5 - Aug 27, 2016 om 15:12
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo FaraZijden ,

Dit is me ook overkomen , ik heb nooit geweten dat een stofzuiger word gezien als een hygïenisch product , zelfs personeel was hier niet van op de hoogte .
Bij mij was het probleem dat de buis tekort was met gevolg dat ik erachter liep als de klokkenluider van notre damme .
Dit heb ik kunnen oplossen door een buis van de oude stofzuiger erin te slaan .
Maar MM blijft op het standpunt staan hygïenisch product . te belachelijk voor woorden .
Ik heb klacht ingediend , bedrijfsleider gesproken maar niks hielp.

Neem contact op met consuwijzer / of Juridisch loket in uw gemeene klik op de rode regels

https://www.consuwijzer.nl/contact

Juridisch Loket .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

fa
door farahzijden Aug 28, 2016 om 23:57
Antwoorden / 1 Vragen

Ha Maritas,
Dank je wel voor je hulp, ik wist het echt niet. Daarom heb ik deze topic geplaatst. Ik dacht dat je nieuwe apparaten thuis mocht testen. Tsja, ik koop niet elke week een dure stofzuiger.
Ik koop dus nooit meer iets in een stenen winkel, alleen online, omdat je dan wel zichtrecht hebt.
Dure les! Ik ga zeker juridisch loket nog even proberen, nogmaals dank voor de tip!

marita5
door marita5 Aug 29, 2016 om 06:52
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo FaraZijden graag gedaan , is inderdaad een dure les , niet iedereen weet dat MM een stofzuiger ziet als hygiënisch product zelfs het personeel wist dit niet . Bij mij was de situatie anders wat ik gelukkig heb kunnen oplossen, anders zat ik ook met een stofzuiger die ik niet kon gebruiken .
Vraag inlichtingen bij het Juridisch Loket niet geschoten is altijd mis ,  succes .

ja
door jackyh - Aug 27, 2016 om 15:17
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het testen van de stofzuiger had ook in de winkel kunnen plaatsvinden. (demonstratiemodel) Misschien is Marktplaats een oplossing.

marita5
door marita5 Aug 27, 2016 om 15:20
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , als het demonstratiemodel er nog staat , was bij mij niet het geval .

ja
door jackyh Aug 27, 2016 om 15:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dus u bent afgegaan op z'n blauwe ogen. Zoiets probeer je toch uit ook al is het bij buren, vrienden, kennissen of familie. Dit geldt zeker als je huisdieren hebt.

marita5
door marita5 Aug 27, 2016 om 15:54
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, had bruine ogen ;-)) geen idee wat buren, vrienden kennissen/ of familie ermee te maken heeft . ik ben afgegaan op de specificaties zuigkracht e.d. was een uittrekbare buis maar ondanks dat nog tekort ,  hoe moet ik weten dat de buis tekort is .

Cookies
door Cookies Aug 27, 2016 om 15:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De lengte van de buis had je naar kunnen vragen of kunnen opzoeken.

marita5
door marita5 Aug 27, 2016 om 16:04
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Wel Ja , ik ga ervan uit als het een uittrekbare buis is dat dit voldoende is voor een stofzuiger , en je er niet krom en scheef achter loopt .

ja
door jackyh Aug 27, 2016 om 16:53
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u zo'n groot huis dat u niet een halfuurtje voorovergebogen kunt staan? Dat u nog weet dat de persoon bruine ogen had maar dat komt in nederland natuurlijk wel veel voor.

marita5
door marita5 Aug 27, 2016 om 17:22
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Jackyh , kunt u lezen , een stofzuiger is voor normaal gebruik en niet om een half uur voorover gebogen !!! te stofzuigen .van welke planeet komt u ?

ja
door jackyh Aug 27, 2016 om 17:41
953 Antwoorden / 4 Vragen

Aarde en daar sta ik met beide benen op. Ik ben nogal groot en ben aan dat soort dingen wel gewend. Veel erger vind ik de korte snoeren. Halverwege moet je van stopcontact wisselen.

me
door mein33 - Aug 27, 2016 om 15:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@FARAHZIJDEN,

Die mooie Dyson heet u in een stenen winkel gekocht en daar geldt "koop is koop" .
Als service wordt aangeboden dat het artikel mag worden geretourneerd mits ongeopend.
U heeft  niet alleen de verpakking geopend, maar de stofzuiger ook nog eens in gebruik genomen en daarmee de mogelijkheid op retourneren verspeeld.
Ook de Miel stofzuiger heeft u gebruikt en ook die kan daardoor niet meer worden geretourneerd.
Al met al een "beetje dom" gehandeld en daarom blijft u zitten met twee dure stofzuigers, daar is niets meer aan te doen en het is inderdaad doodzonde.
Probeer de overtollige stofzuiger te verkopen via Marktplaats, dan krijgt u in iedergeval nog iets van uw zuur verdiende centen terug.

fa
door farahzijden Aug 28, 2016 om 23:54
Antwoorden / 1 Vragen

tsja, balen. Een dure les.

hansje klein
door hansje klein - Aug 27, 2016 om 15:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Gun uzelf de luxe van op iedere etage een eigen stofzuiger. Misschien moet u er zèlfs nog één (per ongeluk) bijkopen......:-((

Dat met een hygiënisch product moet men werkelijk eerst maar weten overigens. Er zijn stofzuigerwebsites die MM qua prijs en service sláán, maar dat is helaas nu mosterd na de maaltijd.

fa
door farahzijden Aug 28, 2016 om 23:58
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u, iedere etage een stofzuiger? ja dat is wel erg veel....zo leuk vind ik het huishouden niet hoor.
ga voor dat geld, 479 liever een week all inclusive op reis:-) die luxe vind ik fijner.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2016 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

28 minuten proberen? Kan je een heel huis stofzuigen. In het vervolg geen mobieltje meer meenemen naar een winkel, want wie weet wat u dan nog per ongeluk bestelt.

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 27, 2016 om 22:06
641 Antwoorden / 77 Vragen

Bekijk het eens van de andere kant. Ik gaat een peperdure Dyson kopen, maar de doos is open en hij is al "gebruikt".......
U denkt dan: "Het is een hygiene product, wat zou daar allemaal mee gebeurd kunnen zijn"? en koopt hem dus niet.
MM blijft ermee zitten.
In de voorwaarden staat ook duidelijk: Ongeopend en ongebruikt retour.
Zet hem op marktplaats en probeer zo de schade te beperken.

fa
door farahzijden Aug 29, 2016 om 00:02
Antwoorden / 1 Vragen

Nou er stonden wat dozen daar boven die ook enigzins waren beschadigd. Soms koop je in een rush iets, en dan doe ik niet moeilijk als de verpakking al open was. Als ze terplekke nog een leuke korting geven op het showroom model ben ik klant hoor... maar afijn, ik wist niet dat het een hygiene product was. Dom van mij, daarom deze topic, voor andere toekomstige kopers. Je mag dus niets testen thuis ! Be careful before you buy...Ja MP geprobeerd, maar ik ga 150 euro de mist in. Ze willen slechts 300 betalen voor een apparaat die 479 heeft gekost..pffttt. Duur leergeld.

hansje klein
door hansje klein Aug 29, 2016 om 09:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Tenminste kunt u de dank van onwetende stofzuigerconsumenten in ontvangst nemen, die alerter zijn geworden m.b.t. het begrip ´hygiënische artikelen´. Ik wist alleen, dat de wetgever het terugnemen van alcoholische dranken heeft verboden en dat ondergoed niet gepast en teruggegeven kan worden en dat laatste lijkt me ook volkomen logisch.