sy
door sylli Jun 8, 2012 om 11:14
Elektronica & tv

Verspringen van zenders

Beste mensen,

Ik heb digitale televisie van Ziggo (alles-in-1) en heb de volgorde van de televisiezenders zelf aangepast middels "instellingen digitale TV" van mijn televisie (Sony).
Het is nu al voor de 3e keer gebeurt dat van het ene op andere moment de zenders weer in de volgorde staan zoals Ziggo die levert. Ik erger me er scheel aan, want het is best veel werk om de zenders weer op te zoeken (BBC ligt ergens bij de 600 bijvoorbeeld) en weer in de gewenste volgorde te zetten.
Volgens Ziggo ligt het aan mijn televisie, volgens Sony ligt het aan de aanbieder van de zenders Ziggo.
Wie heeft er gelijk?

5575 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

BBC zit op 601. Hoe moeilijk is dat om te onthouden?

Ziggo heeft gelijk. Het is de TV die jouw voorkeurinstellingen moet vastleggen. Niet Ziggo. Ziggo levert slechts het signaal aan en heeft niet de optie om van voorkeurinstellingen gebruik te maken. Je TV van Sony wel.

Misschien dat je TV "reset" op het moment dat het signaal of de stroom wegvalt.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

De zender is niet verplaatst door Ziggo. In mijn favorieten 1 staat deze nog steeds op dezelfde plaats.

Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat het aan de tv ligt omdat u daar uw lijst maakt van favoriete zenders.

Welk type Sony tv heeft u? ( om even te kunnen grasduinen in de handleiding)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 8 jun 2012, 11:55:

Welk type Sony tv heeft u? ( om even te kunnen grasduinen in de handleiding)

Niet dat het helpt, maar dan heeft hij tenminste even iets te doen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 8 jun 2012, 11:39: BBC zit op 601. Hoe moeilijk is dat om te onthouden?

Ziggo heeft gelijk. Het is de TV die jouw voorkeurinstellingen moet vastleggen. Niet Ziggo. Ziggo levert slechts het signaal aan en heeft niet de optie om van voorkeurinstellingen gebruik te maken. Je TV van Sony wel.

Misschien dat je TV "reset" op het moment dat het signaal of de stroom wegvalt.

Niet moeilijk, hoor. Maar ik heb 55 zenders in een bepaalde volgorde staan en daarvan ga ik niet onthouden wat het oorspronkelijke nummer is dat Ziggo (door)geeft.

Ervan uitgaande dat je theorie klopt over het resetten van de televisie: hoe is dat te voorkomen? Heb net met Sony klantenservice gebeld en volgens hen kan het niet zo zijn dat de televisie "gereset" wordt, zelfs bij een signaalstoring. Ik heb de analoge zenders gecheckt en die zitten nog steeds in de juiste volgorde.

Ziggo blijft erbij dat ik de instellingen niet goed heb vastgelegd, maar de eerste keer dat het gebeurde, was na 5 maanden. Na die eerste keer opnieuw de zenders "gevolgordiseerd" en na ongeveer 3 maanden gebeurde het weer. Je zit gewoon TV te kijken en plotseling krijg je een andere zender te zien.

Nog ideeën, anyone?

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan vraagsteller

excuus voor negatief geneuzel van W.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 8 jun 2012, 11:57:
tdehond schreef op vrijdag 8 jun 2012, 11:55:

Welk type Sony tv heeft u? ( om even te kunnen grasduinen in de handleiding)

Niet dat het helpt, maar dan heeft hij tenminste even iets te doen.

Sony Bravia KDL40EX50x

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

sylli schreef op vrijdag 8 jun 2012, 11:59: Ik heb de analoge zenders gecheckt en die zitten nog steeds in de juiste volgorde.

Analoog is anders vastgelegd.

Ik vergeet wel iets belangrijks. Hoe kijk jij digitaal? Via een module of een receiver?

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

En trouwens, op het moment dat Ziggo met kanalen gaat schuiven dan krijg jij inderdaad een andere zender te zien. BBC zat op 50, nu op 601.
Verklaard wel dat het 2 keer gebeurd is en het moment dat het gebeurde.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou kunnen liggen aan het niet goed samenwerken tussen Ziggo en uw tv.
Is deze ziggo gecertificeerd?

Ziggo zal zich inspannen om ervoor te zorgen dat de fabrikant de door Ziggo gecertificeerde
televisietoestellen voorziet van nieuwe software als blijkt dat er in de toekomst problemen
kunnen ontstaan met gecertificeerde televisietoestellen in combinatie met de door Ziggo
geleverde DTV signalen

bron: klik hier

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 8 jun 2012, 11:57:
tdehond schreef op vrijdag 8 jun 2012, 11:55:

Welk type Sony tv heeft u? ( om even te kunnen grasduinen in de handleiding)

Niet dat het helpt, maar dan heeft hij tenminste even iets te doen.

Tjonge, jonge wat een minachting!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ zwemmer

OT

Maakt u niet ongerust. Bij mijn profiel staat het volgende:
A man's own good breeding is the best security against other people's ill manners. Lord Chesterfield

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 8 jun 2012, 13:08: Het zou kunnen liggen aan het niet goed samenwerken tussen Ziggo en uw tv.
Is deze ziggo gecertificeerd?

Ziggo zal zich inspannen om ervoor te zorgen dat de fabrikant de door Ziggo gecertificeerde
televisietoestellen voorziet van nieuwe software als blijkt dat er in de toekomst problemen
kunnen ontstaan met gecertificeerde televisietoestellen in combinatie met de door Ziggo
geleverde DTV signalen

bron: klik hier

Dat gaat alleen op voor CI+ en het is niet de module waar de voorkeurzenders op opgeslagen zijn. Als de module het probleem was zat het probleem niet in de favorietenlijst.

Wat is jouw probleem zwemmer? Systeemherstel doet het niet?

Het type TV is totaal irrelevant tenzij het een type specifiek probleem is en dan nog doet de handleiding er niet toe.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maak gebruik van zo'n CI+ module die in de televisie zelf zit. Maar ook daar heb ik weleens problemen mee; het gebeurt regelmatig dat tijdens het zappen opeens het beeld cq. signaal wegvalt en dat dit alleen opgelost kan worden door de televisie uit te zetten, de module met kaart eruit te halen, even te wachten en dan er weer terug insteken.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die problemen met je module staan er los van. Ik zou eens proberen de boel daar een beetje schoon te maken. Er kan nogal wat stof in terecht komen.

Heb je al gekeken of Ziggo de zenderindeling had gewijzigd op het moment dat het gebeurde?

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 02:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

sylli schreef op vrijdag 8 jun 2012, 23:35: Ik maak gebruik van zo'n CI+ module die in de televisie zelf zit. Maar ook daar heb ik weleens problemen mee; het gebeurt regelmatig dat tijdens het zappen opeens het beeld cq. signaal wegvalt en dat dit alleen opgelost kan worden door de televisie uit te zetten, de module met kaart eruit te halen, even te wachten en dan er weer terug insteken.

Jouw Sony Bravia KDL40EX50x is een Duits model en niet Ziggo gecertificeerd. Dat zou deze problemen kunnen verklaren.

Ook slechte kwaliteit coaxkabel/connectors is niet bepaald bevorderlijk voor een goede werking van je t.v.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 02:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. Bovendien zijn er verschillende modules te koop. Smit modules schijnen bij Sony t.v.'s vaker problemen te geven dan de Neotion module.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zaterdag 9 jun 2012, 02:09: Jouw Sony Bravia KDL40EX50x is een Duits model en niet Ziggo gecertificeerd. Dat zou deze problemen kunnen verklaren.

Ook slechte kwaliteit coaxkabel/connectors is niet bepaald bevorderlijk voor een goede werking van je t.v.

Klopt allemaal, maar het verklaart hooguit waarom tijdens het zappen het beeld wegvalt. Het kan ook gewoon zijn dat je te snel zapt. Daar kan bijvoorbeeld een Samsung receiver ook niet tegen.

Die module zorgt er slechts voor dat je TV DVB-C signalen kan ontvangen. Al het andere zijn functies van je TV.