ja
door jarabo Nov 3, 2011 om 08:23
Elektronica & tv

Vetluis,wasluis

Zojuist een nieuwe wasmachine van Miele aangekocht, na de 3de was had ik al last van vetluis,heb al 2x een lege was gedraaid op 95°, nog steeds last van vetluis, gebruik geen vloeibaar wasmiddel alleen voor donkere was, heb al terug naar de winkel geweest waar mijn wasmachine vandaan kwam, antwoord :" u gebruikt teveel wasmiddel", heb al zodanig aangepast dat de vuile vlekken op de kledij blijven zitten en nog steeds last van vetluis, voorheen nooit geen last gehad van vetluis met andere wasmachine, en deed er veel meer wasoeder en verzachter in,nu gebruik ik bijna geen wasmiddelen en heb nog steeds last van vetluis, ben ten einde raad, en durf gewoon geen was meer te doen, heb het alleen bij gekleurde was

17666 48 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 3, 2011 om 09:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jarabo schreef op donderdag 3 nov 2011, 08:23]heb al 2x een lege was gedraaid op 95°, nog steeds last van vetluis

Schep Soda moet je erbij doen als je leeg op hoge themparatuur draait.

--Moderne wasmachines gebruiken uit milieuoogpunt steeds minder water.
Ook kan tegenwoordig op steeds lagere tempraturen gewassen worden.
Het gevolg van deze twee zaken is dat vetluis een kans krijgt om de
wasmachine te vervuilen--Info

ja
door jannet1977 - Nov 3, 2011 om 09:55
64 Antwoorden / 0 Vragen

Zie hier. Onder het artikel staat een reactie van Ruth. Mogelijk kom je daar mee verder. Succes!

tenormin
door tenormin - Nov 3, 2011 om 13:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

jarabo, omdat je schrijft over een brandnieuwe machine kan ik me bijna niet voorstellen dat er nu al vetluis is. Vooral na wat je schrijft over wat je hebt gedaan, minder wasmiddel, 95 graden gewassen. Ik persoonlijk volg de adviezen van de wasmiddelen fabrikanten nooit op (hoe kouder hoe beter, lijkt het), ik geloof er gewoon niet in. Ik zou toch weer in conclaaf gaan met de leverancier, het kan immers ook een lager zijn die ietwat vet verliest en misschien is de machine zoals men dat noemt een maandagprodukt. Zo'n spiksplinternieuw apparaat moet gewoon schoon zijn werk afleveren, er is immers geen betere....

ja
door jarabo - Nov 4, 2011 om 09:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ben nog eens naar die winkel gegaan en die zei terug hetzelfde omdat het energy en water besparende machines zijn moet ge van alles een heel klein beetje wasmiddelen gebruiken, geef mij maar de oude machines zonder al dat energy gedoe, want nu ben je meer kwijt aan energy en water als je steeds lege machines moet draaien, en met de oudere machines daar heb je geen last van en ... krijgt de vetluis maar van je kledij als het kledij betreft die niet hoger mag gewassen worden dan 40° ! Zoals gebreide truitjes die heb ik al een paar maal gewassen op delicate was, en het zit er nog steeds aan vastgekleefd.

mielenl
door mielenl - Nov 4, 2011 om 09:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

Miele betreurt ten zeerste het probleem met u wasautomaat en wij willen graag met u tot een oplossing komen.

U kunt met ons contact opnemen d.m.v. een mail te sturen aan: mielewebcare@miele.nl.

Met vriendelijke groet,

Miele webcare PvB

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2011 om 10:26
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mielenl schreef op vrijdag 4 nov 2011, 09:38]Miele betreurt ten zeerste het probleem met u wasautomaat en wij willen graag met u tot een oplossing komen.

U kunt met ons contact opnemen d.m.v. een mail te sturen aan: mielewebcare@miele.nl.

Met vriendelijke groet,

Miele webcare PvB

Jarabo, laat het ons nog weten; uiteindelijk praat je over een duur merk en moet bovengenoemd aanbod je een paar uitstekende handvatten c.q. vervanging geven; een aanbod Miele waardig.

ja
door jarabo - Nov 4, 2011 om 12:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

ik probeer een mail te sturen naar mielewebcare@miele.nl. maar krijg steeds de melding dat dit geen correct mailadres is

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2011 om 13:05
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jarabo schreef op vrijdag 4 nov 2011, 12:37]ik probeer een mail te sturen naar mielewebcare@miele.nl. maar krijg steeds de melding dat dit geen correct mailadres is

heb zojuist gedaan, wel gewoon contact, denk dat je het gegeven webadres ook met punt achter nl per ongeluk gebruikt?

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2011 om 13:23
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jarabo schreef op vrijdag 4 nov 2011, 12:37]ik probeer een mail te sturen naar mielewebcare@miele.nl. maar krijg steeds de melding dat dit geen correct mailadres is

Jarabo, sorry, kreeg juist mijn tryal ook terug. Heb op contact formulier Miele verzocht op deze site weer te reageren op jouw vraag en hun aanbieding om het op te lossen. Kan natuurlijk ook een FAKE mail van MIELE zijn geweest, je weet maar nooit.

stacey
door stacey - Nov 4, 2011 om 15:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jarabo schreef op vrijdag 4 nov 2011, 12:37]ik probeer een mail te sturen naar mielewebcare@miele.nl. maar krijg steeds de melding dat dit geen correct mailadres is

Hoi,

Kijk even op de Miele pagina hoe je in contact kunt komen met hun WebCare team;
Klik Hier

re
door renate07 - Nov 4, 2011 om 15:58
142 Antwoorden / 0 Vragen

Jarabo, zat de vetluis misschien al op de kleding nog van de vorige wasmachine? Je schrijft dat je het alleen hebt bij de gekleurde was. Als er vetluis in je wasmachine zit heb je er bij elke was last van. Het stinkt vreselijk bij elke was of het nu de kook of bonte was is. Als je het deurtje open doet komt je een vieze rioollucht tegemoet. In een van mijn vorige machines had ik vetluis, ik heb een monteur laten komen en die adviseerde mij om meerdere (lege) machines met chloor op 95 gr. te draaien. Dat heb ik gedaan maar het ging er niet meer uit .Heb toen een nieuwe wasmachine gekocht. In een nieuwe Miele kan geen vetluis zitten . Ik heb nu ook een Miele ( energie- en waterzuinig) maar ik doe er geregeld wel 6 tot 10 liter water bij , zodat de waterstand hoger komt te staan, ikzelf heb het idee dat de was dan wat frisser is. Ook met spoelen gooi ik er wat water bij.
Ik wens je succes. Renate

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2011 om 16:16
16823 Antwoorden / 108 Vragen

renate07, maar doe er geregeld 6 tot 10 liter water bij. Jarabo, ik zou dit advies zeker niet opvolgen, dit kan niet de bedoeling voor de machine zijn. Die is gemaakt op inhoud kleding en water in kilogrammen. Bij deze methode zou het zoumaar kunnen dat de trommel uit balans gaat. Overigens, waar blijft dan de besparing, want zoveel meer liter water moet ook verwarmd worden. Vind het een slecht advies.

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2011 om 16:17
16823 Antwoorden / 108 Vragen

lees zo maar

re
door renate07 - Nov 4, 2011 om 16:20
142 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tenormin, ik doe dit al jaren en nooit geen problemen. Ik doe er warm tot heet water bij als het water in de wasmachine al opgewarmd is. Mijn zus doet het ook en het levert helemaal geen problemen op , ook geen trommel die uit balans is of weet ik veel wat. Je moet het natuurlijk zelf weten , maar een Miele kan er heel goed tegen.
En na het wassen het deurtje en wasmiddelbakje een stukje open laten staan dan kan het vocht eruit.

ja
door jarabo - Nov 4, 2011 om 18:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kende helemaal geen vetluis ik wist niet wat het was, pas van over 14 dagen tot ik het boekje las van Miele waarop stond dat die vlekjes vetluizen zijn ik wist zelfs niet dat het bestond, want ik heb er nooit geen last van gehad daarvoor, en op mijn kleding voor het de machine is ingegaan zat er helemaal niets op, en ja, als je op 60° en 90° wast dan kun je het niet voor hebben omdat het water warmer is, en als ik nu een was doe klik ik de functie "extra water" in, ik doe vaak wassen op die temperaturen alleen de gekleurde en donkere was doe ik op 40°, maar de machine bepaalt zelf zijn water afhankelijk hoeveel er in de machine zit.

mielenl
door mielenl - Nov 7, 2011 om 09:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Onze excuses dat wij het verkeerde e-mail adres hebben gegeven. Het correcte e-mail adres is webcare@miele.nl.

Wij zien u mail graag tegemoet.

Met vriendelijke groet, PvB

tenormin
door tenormin - Nov 7, 2011 om 10:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mielenl schreef op maandag 7 nov 2011, 09:29]Onze excuses dat wij het verkeerde e-mail adres hebben gegeven. Het correcte e-mail adres is webcare@miele.nl.

Wij zien u mail graag tegemoet.

Met vriendelijke groet, PvB

Nu maar hopen dat ze wel het goede mailadres gegeven hebben.

fr
door fransasan - Nov 7, 2011 om 12:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als je problemen hebt met gekochte apparatuur van Grote merken als Miele en Bosch gewoon hun service center bellen en je wordt geholpen!!
met alle respect maar tegenwoordig staan in winkels alleen verkopers en alle apparatuur is tegenwoordig computer gestuurd, daar heb je specialisten voor nodig.

dus tip... bel altijd het service center! ook bij reparatie. je koopbon is ook het garantie bewijs.

succes.

tr
door truus43 - Nov 7, 2011 om 12:41
11 Antwoorden / 9 Vragen

Had hetzelfde probleem met nieuwe wasmachine (whirlpool). Eerst heb ik de wasmachine op 95 graden gezet en met azijn laten draaien. Ik gebruik geen wasverzachter meer en doe de wasmiddel in een bolletje bovenop het wasgoed. Nergens geen last van.

an
door ankhor - Nov 7, 2011 om 13:08
122 Antwoorden / 0 Vragen

Hmm wat is trouwens de oplossing tegen deze luis? Leuk dat de fabrikant het
op wil lossen via email, maar ik denk dat er meer mensne zijn alhier die de oplossing willen weten.

st
door staart_1 - Nov 7, 2011 om 14:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

In mijn 1 1/2 jaar nieuwe machine zat volgens mij ook vetluis. De machine stonk vreselijk. Enkele wassen kwamen er uit met vieze vlekken, als of er een lager stuk was.
Wij hebben toen de afvoerslang in de wc gehangen om te kijken wat er voor water uitkwam. Heel veel vlokken. Wij denken toch dat het een teveel aan waspoeder en wasverzachter is.
Oplossing van ons,een paar maal laten draaien op 90 graden, met een wasbol met azijn erin, gewone drinkazijn. Je hoeft niet het hele programma af te draaien na een half uurtje kan je het onder breken. Ook een paar maal met soda, ( halve wasbol soda en water erin om het even op te lossen)
Daarna met de witte was een heel klein beetje wasmiddel,
(wasbol 1 centimeter gevuld) en een wasbol met soda.
Donkere was wasmiddel en een wasbol met azijn.
Nu 3 weken verder, komt er geen troep meer uit de slang en de wasmachine en was ruiken weer schoon.
Ik heb wel gehoord dat soda niet best is voor de wasmachine, je kan beter zeezout gebruiken.
Ik hoop dat ik wat mensen heb kunnen helpen.

pino123
door pino123 - Nov 7, 2011 om 14:42
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zelf ook soms last van. Laat de wasmachine leeg draaien op 95 graden met Soda en een afwasmachine blokje! Eens per maand doen, scheelt een hoop stank en troep in de wasmachine.

wa
door water28 - Nov 7, 2011 om 15:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

hoi jarabo.
ik zou bij de action de lavendel schoonmaakazijn halen en deze hele liter samen met de 90 graden lege trommel wassen.
succes ermee

tenormin
door tenormin - Nov 7, 2011 om 15:30
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 7 nov 2011, 14:42]Zelf ook soms last van. Laat de wasmachine leeg draaien op 95 graden met Soda en een afwasmachine blokje! Eens per maand doen, scheelt een hoop stank en troep in de wasmachine.

dat is ook een toevoeging die meerwaarde heeft, hè pino123. De meesten hebben die 95 graden al genoemd.

fr
door frisian3 - Nov 7, 2011 om 15:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de miele. Ik wist ook niet wat vetluis was. Tot de witte was onder de vlekken zat en de machine stonk ook. Het bleek dat er in de rubberen rand een hele laag blauwe modder leek het wel zat. We hebben dit met oude handdoeken allemaal weggeveegd nadat we ook al met soda en azijn op 95 graden leeg hadden laten draaien. Heeft niets geholpen. En ook na 3 wassen zit het er alweer. Dus ik check het altijd na het wassen gelijk even en als er wat zit veeg ik het gelijk weg. Dat is het allergoedkoopste. Wel viel me op dat de zeepresten nog lang niet weggespoeld waren en in de rubberen rand belanden. En ik heb er beslist niet teveel waspoeder in. En die nieuwste machines kun je geen water bij doen want als je het deurtje dichtgedaan hebt en de machine start krijg je het niet meer open.

tenormin
door tenormin - Nov 7, 2011 om 15:40
16823 Antwoorden / 108 Vragen

frisian3, dan kun je, als je dat wilt, toch in het bakje extra water toevoegen? Als dat al helpt, wat ik betwijfel.

le
door lenss151 - Nov 7, 2011 om 17:55
13 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Jarabo,
Met een handvol soda met een lege trommel draien op 90 graden helpt tenminste als het in de wasmachine zit
Groetjes Georg

pino123
door pino123 - Nov 7, 2011 om 18:16
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 7 nov 2011, 15:30][quote=pino123 schreef op maandag 7 nov 2011, 14:42]Zelf ook soms last van. Laat de wasmachine leeg draaien op 95 graden met Soda en een afwasmachine blokje! Eens per maand doen, scheelt een hoop stank en troep in de wasmachine.

dat is ook een toevoeging die meerwaarde heeft, hè pino123. De meesten hebben die 95 graden al genoemd.

Heb het over het afwasblokje domme muts

tenormin
door tenormin - Nov 7, 2011 om 19:04
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 7 nov 2011, 18:16][quote=tenormin schreef op maandag 7 nov 2011, 15:30][quote=pino123 schreef op maandag 7 nov 2011, 14:42]Zelf ook soms last van. Laat de wasmachine leeg draaien op 95 graden met Soda en een afwasmachine blokje! Eens per maand doen, scheelt een hoop stank en troep in de wasmachine.

dat is ook een toevoeging die meerwaarde heeft, hè pino123. De meesten hebben die 95 graden al genoemd.

Heb het over het afwasblokje domme muts

Ja, je woorden lijken precies op de vrouwen die jij adoreert, origineel. Verwens me maar met een ander hoofddeksel. Over vaatwasmachineblokjes was ook al gereageerd.

kl
door kleine2005 - Nov 7, 2011 om 19:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens bij elke draai een scheut azijn in wasverzachterbakje sinds ik dat doe heb ik nergens last meer van stinkt niet meer nooit meer vetluis.

ta
door tar - Nov 7, 2011 om 20:52
522 Antwoorden / 9 Vragen

Vetluis, vervuilde en stinkende wasmachines en verstopte afvoerleidingen...

Helaas is het merendeel van de consumenten doelbewust bedrogen en belogen door nietsontziende wasmiddelenfabrikanten om zogenaamd het milieu te ontzien en/of energie te besparen door over te stappen op (veel duurdere) vloeibare wasmiddelen die uit alle testen zelfs minder goed werken dan (veel goedkopere) poeder wasmiddelen.

Het is zeer kwalijk dat er reclame wordt gemaakt om bacterieel besmet wasgoed te gaan wassen op 60 graden Celsius, immers als je geen bacterie-dodend middel toevoegt zullen (schadelijke) bacteriën niet worden gedood door het (vloeibare) wasmiddel...

Slechts de temperatuur boven 85 graden Celsius zorgt ervoor dat alle schadelijke bacteriën worden gedood!

Uit onafhankelijke berekeningen is gebleken dat als een gemiddeld gezin van 4 personen bacterieel besmet wasgoed gaat wassen met vloeibaar wasmiddel op 60 graden Celsius i.p.v. 90 graden Celsius, er een jaarlijkse energiebesparing van slechts 24 Euro wordt behaald...

Uiteraard wordt deze besparing totaal teniet gedaan, doordat je wasmachine bacterieel en/of met vetresten vervuild raakt... en je dit moet oplossen door de wasmachine regelmatig leeg op 90 graden Celsius te laten reinigen.
Verder is vloeibaar wasmiddel vaak veel duurder dan gewoon poeder wasmiddel: Vloeibaar wasmiddel is alleen in het leven geroepen om de zakken van de wasmiddelfabrikanten extra te kunnen spekken.

Dan heb ik het niet eens over het risico dat afvoerleidingen verstopt kunnen raken door onopgeloste vetresten en/of resten onopgelost vloeibare wasmiddel als men altijd op 60 graden Celsius of lager wast...

tenormin
door tenormin - Nov 7, 2011 om 21:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Tar, ben het 100% met je eens. Heb ook al eerder aangegeven dat ik nog nooit adviezen van de wasmiddelproducenten heb opgevolgd. Want dat betekent voor hen meer omzet en voor ons meer problemen met machines. Ook het beroemde koudwassen, die volgens de advertenties op 15 graden kan, (mijn machine is redelijk oud) die temperatuur staat daar niet op. Mijn hete was gaat gewoon op 95 graden; ja, het kost electriciteit, maar ik heb nog nooit (als onze lieve heer het leest, wat dan??) problemen gehad met én machines én vetluis. Het is alleen op deze site dat ik er ooit over gehoord heb.

ta
door tar - Nov 7, 2011 om 21:10
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jarabo schreef op donderdag 3 nov 2011, 08:23]Zojuist een nieuwe wasmachine van Miele aangekocht, na de 3de was had ik al last van vetluis,heb al 2x een lege was gedraaid op 95°, nog steeds last van vetluis, gebruik geen vloeibaar wasmiddel alleen voor donkere was, heb al terug naar de winkel geweest waar mijn wasmachine vandaan kwam, antwoord :" u gebruikt teveel wasmiddel", heb al zodanig aangepast dat de vuile vlekken op de kledij blijven zitten en nog steeds last van vetluis, voorheen nooit geen last gehad van vetluis met andere wasmachine, en deed er veel meer wasoeder en verzachter in,nu gebruik ik bijna geen wasmiddelen en heb nog steeds last van vetluis, ben ten einde raad, en durf gewoon geen was meer te doen, heb het alleen bij gekleurde was
Geachte Jarabo,

Probeer eens voordat u gekleurde was gaat wassen eerst een was wit wasgoed op 90 graden Celsius te wassen en gebruik altijd de toets waardoor extra spoelwater wordt gebruikt:

Niet goed uitgespoelde (resten) wasmiddelen zijn slecht voor uw gezondheid en kunnen zorgen voor allerlei (dure) vervuilings/verstoppings-problemen !

De onzin van vloeibare wasmiddelen; zie mijn vorige bericht.

fr
door frisian3 - Nov 7, 2011 om 21:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 7 nov 2011, 15:40]frisian3, dan kun je, als je dat wilt, toch in het bakje extra water toevoegen? Als dat al helpt, wat ik betwijfel.

Over welk bakje heb jij het?

Ik gebruikte tot nu toe ook vloeibaar wasmiddel van de lidl die als beste getest was bij kassa. Nou mijn was is echt niet schoon en ik ga straks als het op is over op poeder. Eens zien of ik dan nog last van wasluis heb

ta
door tar - Nov 7, 2011 om 21:21
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hoi Tenormin,

Ook mijn idee!

Als ik de prijzen vergelijk tussen veel duurdere vloeibare wasmiddelen en gewone (uit onafhankelijke tests) beter presterende poeder wasmiddelen is het meer dan logisch dat alle wasmiddelenfabrikanten ons vloeibaar wasmiddel willen aansmeren.

Wat ik al zei, het "extra" energiegebruik valt helemaal in het niet bij een (bacterieel) vervuilde was/wasmachine en/of verstopte afvoerleidingen.

toolboy
door toolboy - Nov 7, 2011 om 21:39
965 Antwoorden / 40 Vragen

Nog effe mijn mening.
Het zeepbakje wordt doorgespoeld met koud water.!!!
Zeep lost niet op met koud water.!!

Het probleem ligt dus daar .

Maar achhh wie ben ik met meer dan 30 jaar ervaring.
De consugeldenbond

tenormin
door tenormin - Nov 7, 2011 om 21:46
16823 Antwoorden / 108 Vragen

toolboy, sinds wanneer moet waspoeder in het zeepbakje oplossen? Het bakje dient immers alleen maar om het wasmiddel naar de geijkte plek te vervoeren. Dan doet de temperatuur de rest en lost het waspoeder op tijdens het wassen op goede temperatuur. En ach, ik was pas 50 jaar, waarvan de laatste 45 jaar met een machine.

tenormin
door tenormin - Nov 7, 2011 om 21:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

frisian3, je wilde toch extra water toevoegen? Dan doe je dat toch in het bakje waar het water normaliter al doorgaat bij het aanzetten van de machine. Waarom je extra water wilt toevoegen, geen idee; druk je op de knop extra water (als je die hebt) doe je het zo en anders op bovenstaande manier.

fr
door frisian3 - Nov 7, 2011 om 22:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 7 nov 2011, 21:50]frisian3, je wilde toch extra water toevoegen? Dan doe je dat toch in het bakje waar het water normaliter al doorgaat bij het aanzetten van de machine. Waarom je extra water wilt toevoegen, geen idee; druk je op de knop extra water (als je die hebt) doe je het zo en anders op bovenstaande manier.
Nou er zei iemand eerder dat hij of zij extra water met de hand toevoegde om de was beter uit te spoelen. Maar met die nieuwe machines kan het waspoederbakje alleen open als de machine uit staat en extra water toevoegen moet ook weer opgewarmd worden. Dus ik denk nog minder wasmiddel in de wasbol.

di
door diemuti - Nov 7, 2011 om 22:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds een jaar of 4 een Siemens wasautomaat. En ja, ook deze machine had in 1x wasluis terwijl ik daar nooit last van had gehad.
Ik heb op internet gesurfd en trof daar reiniger ontkalker aan voor vaatwassers en wasmachines van Europart.
2 x een lege wasmachine er mee gedraaid en ik heb nu nergens geen last meer van.
Google even en u vindt vast wel een adres waar u dit bestellen kan. Ik heb tot op heden geen last meer van vieze vegen en strepen in mijn was.
Ik hoop dat u hier wat aan heeft.

tenormin
door tenormin - Nov 7, 2011 om 23:35
16823 Antwoorden / 108 Vragen

frisian3, dan mijn verontschuldigingen. Ik had geen idee dat bij nieuwe wasmachines het zeepbakje niet open gaat tijdens het wassen. Lijkt mij een vreemd systeem, maar ja, een wasmachine gaat al gauw zo'n 15 á 20 jaar mee, dus zoveel ervaring heb ik niet met alle nieuwigheden. Dus nogmaals sorry.

ke
door kenner - Nov 8, 2011 om 15:07
48 Antwoorden / 6 Vragen

@ tenormin

Als U zich er nou eens buiten hield, blijven hier over een stel vriendelijke hulpvaardige mensen.
Elk topic weet U te verpesten door mensen af te kraken.
Met Altijd en Eeuwig Uw commentaar op anderen als die per ongeluk eens iets adviseren wat U al gezegd heeft.

Zeker geen eigen leven.........In elk geval niets anders te doen....!

Ik wou dat Kassa U er eens afgooide,Betweter- Van- De- Maand- Zonder -Goed -Web-Gedrag.

Lees het er maar eens op na, webmasters!Iedere keer dat irritante gedrag.

En U hoeft me niet te verwijten dat ik dan nu hetzelfde doe,want ik heb me al zovaak ingehouden,dat ik het U nu meteen eens zeg.

Get a life, Betweter !

Tot nooit !

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 11, 2011 om 23:56
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=kenner schreef op dinsdag 8 nov 2011, 15:07]@ tenormin

Als U zich er nou eens buiten hield, blijven hier over een stel vriendelijke hulpvaardige mensen.
Elk topic weet U te verpesten door mensen af te kraken.
Met Altijd en Eeuwig Uw commentaar op anderen als die per ongeluk eens iets adviseren wat U al gezegd heeft.

Zeker geen eigen leven.........In elk geval niets anders te doen....!

Ik wou dat Kassa U er eens afgooide,Betweter- Van- De- Maand- Zonder -Goed -Web-Gedrag

Lees het er maar eens op na, webmasters!Iedere keer dat irritante gedrag.

En U hoeft me niet te verwijten dat ik dan nu hetzelfde doe,want ik heb me al zovaak ingehouden,dat ik het U nu meteen eens zeg.

Get a life, Betweter !

Tot nooit !

En............wat heeft TS aan deze reaktie?

ma
door manwijf - Nov 12, 2011 om 10:34
574 Antwoorden / 1 Vragen

"als die per ongeluk eens iets adviseren wat U al gezegd heeft."

Per ongeluk lijkt me sterk. Tenzij u bedoelt, dat het u niet interesseert wat anderen hebben gepost.

Hoe je het ook went of keert, wasluis komt altijd van verstopping door te veel wasmiddel en wasverzachter. Ik heb overigens nog nooit wasluis gehad. Niet in mn Siemens en ook niet in de Miele die ik nu heb. Was meestal op 40 graden. De zeer vuile werkkleding van mn man gaat op 60 graden en de enkele witte was die ik heb op 95. Nooit geen probleem gehad. Olie, vet, inkt of bloed bv gaan er met niet een wasmiddel uit. Ook niet op 100 graden. Meeste kleding kan niet eens zo heet gewassen worden. Vlekken in witte kleding gaan er nog het beste uit door het even in een heel lichte chlooroplossing te zetten.

Waarom verder de automaat leeg laten draaien terwijl je ook heel goed met azijn kunt wassen? Ruikt nergens naar, maar is dat erg? Ter informatie: de chemische geurstoffen in waspoeder en wasverzachters bestaan voor 95 procent uit gevaarlijke petrochemicalien en die zijn carcinogeen! Dus daarop moet je keuze al helemaal niet op gebaseerd zijn.

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2011 om 10:53
16823 Antwoorden / 108 Vragen

kenner, 8 november 15:07
Off topic: Ben het niet met u eens, eigenlijk helemaal niet, dat ik altijd mensen beledig of zelfs afkraak. Heb ik een, achteraf, foutief antwoord gegeven dan bied ik mijn verontschuldigingen aan. En ja, ik heb een eigen leven: in huis weliswaar, maar dat is geen vrije keuze. Fijn weekend.

re
door renate07 - Nov 12, 2011 om 19:07
142 Antwoorden / 0 Vragen

Kenner , ik vind het nogal onbeschoft en beledigend wat je daar over Tenormin opschrijft. Wij zitten ook niet op zulke berichten van jou te wachten.
Laat iedereen in zijn waarde en stoor je je aan Tenormin haar antwoorden dan sla je die toch gewoon over.

grt. Renate

ja
door jarabo - Nov 27, 2011 om 22:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen,bedankt voor alle informatie, miele is langsgeweest en alles is opgelost,eigenlijk gaat het om MEER WATER EN ZEEP te gebruiken,machine is nu ingesteld dat hij meer water krijgt, ook bedankt aan Miele

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 27, 2011 om 23:15
632 Antwoorden / 58 Vragen

@jarabo

Nou fijn dat het is opgelost!
En bedankt voor het terugmelden!
Veel wasplezier toegewenst ;)