W
door W van S Feb 23, 2023 om 13:24
Elektronica & tv

Viaplay KPN

Goede middag,

Ik heb KPN als provider voor internet en tv met als extra tv-pakket "Viaplay" omdat ik de Formule 1 wil volgen.
Nu zendt KPN alleen op zaterdag en zondag uitzendingen van de F1 uit op kanaal 225, de rest van de F1 uitzendingen moet ik via een app bekijken.
Ik betaal bij KPN €13,99 per maand tegenover €4,33 bij het originele F1 platform, ook een app.
Waarom zendt KPN niet allles van de Formule 1 uit op kanaal 225? Daar betaal ik toch ruimschoot voor.
Duizenden klanten van KPN klagen hierover echter KPN verschuilt zich achter het feit dat alles toch via die app te volgen is.
Voor ouderen en/of minder technisch onderlegde mensen of mensen zonder smart tv is dat toch een groot probleem.
Waarom wil KPN niet alles van de F1 uitzenden op kanaal 225 is de grote vraag. Reclame uitzenden voor Viaplay kan wel 24 uur per dag.
Graag een item van maken.

Met vriedelijke groeten

Wilfred van Soest
wilfredvansoest@outlook.com

5255 8 Rapporteer

getty
door getty - Feb 23, 2023 om 14:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Via ziggo werkt dit ook zo. Ik zie het probleem niet. Via een app kijken is echt niet zo ingewikkeld. Zelfs oude mensen lukt dit.

u kan altijd opzeggen natuurlijk

En volgens mij moet u met uw klacht bij Viaolay zelf zijn, zij bepalen dit zo. Het is extra service van kpn en ziggo dat het op een gewone zender te zien is, vanwege de slechte ontvangst van de app in de beginperiode.

Gr
door Grunn1 - Feb 23, 2023 om 16:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zoals @GETTY al schrijft doet Ziggo dit ook. Ziggo zend op kanaal 200 alleen voor mensen die een Viaplay abonnement hebben afgesloten via Ziggo op zaterdag en zondag uit. Wil je de andere dagen ook kijken dat kan dat via een ander kanaal waarop Ziggo de app van Viaplay heeft staan net zoals Disney+ en Netflix en nog meer. Weet niet of KPN dit ook heeft.
Viaplay is geen televisie aanbieder maar een streamingsdienst en die kijk je via een app of via een extra toegevoegd kanaal waarop de app is geïnstalleerd door KPN/ZIGGO of wie dan ook maar je moet inloggen zoals via een app.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 23, 2023 om 16:19
2048 Antwoorden / Vragen

Het is nog erger, die rechtstreekse kanalen gaan bij KPN en Ziggo ook nog eens (snel) verdwijnen. Viaplay eist dat u de app gaat gebruiken. En u betaalt natuurlijk niet enkel voor de Formule 1 maar ook voor het voetbal en de rest. En bovendien is wat u betaalt nooit een argument als u er zelf voor hebt gekozen.
Verbazend dan weer wel dat u niet klaagt dat u de Viaplay app niet op het KPN-kastje zelf kan draaien want dat is écht een omissie.

1paul
door 1paul - Feb 23, 2023 om 16:48
3141 Antwoorden / 0 Vragen

Viaplay kunt u afzeggen en de F1 app aanhouden, kunt u alles volgen!

er is ook een mogelijkheid om vpn aan te schaffen en dan via een buitenlandse zender gratis te kijken.

https://www.google.com/search?q=vpn+F1+kijken&rlz=1C1ONGR_nlNL1016NL1016&oq=vpn+F1+kijken&aqs=chrome..69i57j69i59j0i22i30j0i22i30i625j69i60.4919j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Iv
door Ivo W - Feb 23, 2023 om 17:32
729 Antwoorden / Vragen

KPN heeft zich te houden aan de voorschriften van Viaplay wat betreft het uitzenden op een 'regulier' tv-kanaal.

En als u Viaplay te duur vindt, dan kunt u gewoon opzeggen.
Wij hebben dat ook gedaan en dat scheelt inderdaad flink wat geld indien je niet geïnteresseerd bent in het overige aanbod van Viaplay.

Intikkertje
door Intikkertje - Mar 30, 2023 om 16:17
2 Antwoorden / Vragen

Hi Wilfred,

Je kunt ook gewoon legale streams online kijken, denk aan een VPN gebruiken (uitleg hier) en dan kan je legaal kijken en VPN's zijn eigenlijk goedkoper dan een abbo bij de KPN
dit geldt ook voor voetbalwedtrijden als van Ajax live

EDIT REDACTIE: Links verwijderd in verband met vermoedens van reclame / affiliate marketing

Ja
door JannyBoe Mar 30, 2023 om 16:43
515 Antwoorden / Vragen

Hallo, de vraagsteller heeft al Viaplay en geeft niet aan daar ontevreden over te zijn.
Hij is wel ontevreden over het feit dat KPN niet alle F1 uitzendingen van Viaplay op kanaal 225 op de tv weergeeft.
Het gaat niet over geld, maar om het kunnen bekijken van alle F1 uitzendingen via de tv via KPN.

chris74
door chris74 Mar 31, 2023 om 07:16
564 Antwoorden / 44 Vragen

@Jannyboe even goed lezen, Intikkertje geeft een reclame naar een onbekende website die je het beste via een VPN verbinding kunt maken, hij heeft het helemaal niet over Viaplay.

Ja
door JannyBoe Mar 31, 2023 om 11:44
515 Antwoorden / Vragen

Uit de openingspost: 'Ik heb KPN als provider voor internet en tv met als extra tv-pakket "Viaplay" omdat ik de Formule 1 wil volgen.'

Mabelle
door Mabelle Mar 31, 2023 om 11:47
420 Antwoorden / 1 Vragen

Jannyboe, @intikkertje zat te spammen! Daar heeft Chris het over.

Ja
door JannyBoe Apr 1, 2023 om 11:03
515 Antwoorden / Vragen

@CHRIS74, ik lees altijd heel goed hoor ;)
INTIKKERTJE komt met allerlei (spam)opties, VPN verbindingen, gratis streams waar de vraagsteller Wilfred van Soest helemaal geen behoefte heeft.
Want die heeft al Viaplay, is niet ontvreden, niet op zoek naar andere opties, maar wil alleen all uitzendingen op de TV zien.
Daar maak ik INTIKKERTJE op attent.
Goed gelezen toch? ;)

Thecla58
door Thecla58 - Mar 30, 2023 om 17:22
854 Antwoorden / 3 Vragen

Je zit hier op een consumentenforum.
Als je verstandig bent dan haal je je e-mailadres weg anders krijg je wellicht spam en reclame van Viaplee.

Je kunt je abonnement op viaplee bij KPN opzeggen en een abonnement afsluiten via F1 Pro TV. Het eerste jaar betaal je inderdaad 4,33 per maand dit is alleen als je een nieuwe abonnee bent. Ander betaal je 64,99 per jaar. Ook niet duur. Het voordeel is dat je ook F2 en F3 kunt kijken, je kunt het 'Duitse of ?Engelse commentaar kiezen. Het Nederlandse commentaar is helaas dat van de zeveraars van viaplee. Daarom zet ik altijd het Engelse commentaar op.
Ben uiterst tevreden over F1 Pro TV. Kijk de live stream via de chromecast, via de app de on board camera's of de live tracking of de data...
Ideaal.

ro
door ronny530 - Mar 30, 2023 om 18:36
2777 Antwoorden / 41 Vragen

F1 pro TV is inderdaad veel goedkoper maar het nadeel is dat men enkel met een creditcard kan betalen. Ik was een abbo op viaplay ook spuugzat want ze durven de dienst ook nog duurder te maken. Per 1 maart 2023 betaal je voor Viaplay € 15,99 per maand en wat krijg je daarvoor behalve een matige formule 1  app die regelmatig bevriest, commentatoren die moet ik toegeven wel wat beter zijn geworden maar geen echte emotie tonen. Voor die € 15,99 per maand bied viaplay door de weeks ook films en series aan maar dat is zo'n oude meuk en zijn enkel voor de liefhebber de moeite waard. De tv providers zoals KPN en Ziggo zouden om Viaplay klanten de tijd om aan het streamen te wennen tot augustus 2022 een kanaal voor enkel de F1 live streams aanhouden zodat Viaplay de tijd kreeg om de aanloop problemen op kon lossen.

Thecla58
door Thecla58 Mar 31, 2023 om 11:49
854 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is inderdaad het nadeel... maasr ergens snap ik dat wel want het bedrijf zit in de VS en daar zijn ze niet zo happig op betaaldiensten zoals Ideal, PayPal en zo... Dan maar van iemand een cc lenen en betalen. Maar wat ik her en der hoor heeft Viaplee nog steeds aanloopproblemen met een steady verbinding.