E. Knol
door E. Knol Apr 22, 2022 om 21:19
Elektronica & tv

Viaplay

Ben ik de enige die de Streamingsdienst Viaplay op alle fronten als slecht  en te duur kwalificeer?
De beeldkwaliteit is belabberd. 720p of soms 1080p ALS de verbinding er"weer" niet is, of dat er gebufferd moet worden...

Viaplay is werkelijk een drama met streamen. Tientallen keren per uitzending haperingen en bufferen.

En dan bedoel ik echt tientallen keren, mss wel meer dan honderd keer.
De F1 wordt zo de nek omgedraaid omdat het niet om aan te zien is...
Het ligt niet aan de internet infrastructuur hier of aan de apparaten...die zijn allemaal high end en up to date...
Misschien is het mogelijk om op dit platform de klachten te verzamelen??? In de hoop dat er iets mee gedaan gaat worden...
Er is geen klantenservice bereikbaar..

En op e-mails of klachten wordt niet gereageerd anders dan "de meest succesvolle launch"...
Het lijkt verdorie wel televisie uit de jaren 70 van de vorige eeuw.

5050 16 Rapporteer

Topantwoord

getty
door getty - Apr 22, 2022 om 21:25
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hier zijn we ook zeer teleurgesteld over deze diemst
Schamdig hoe er ook omgegaan wordt met klachten.
Commentatoren op de zender  zijn ook bar slecht.

E. Knol
door E. Knol May 23, 2022 om 13:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels overgestapt naar F1 Tv / pro

Wat een verademing.
Echt een aanrader
Net voordat Viaplay kon beginnen met cashen (1 Juni via. Ziggo) Viaplay opgezegd.
Zelf voor 0,00 was Viaplay niet te pruimen.

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 22, 2022 om 23:07
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte F. Knol,

Bij welke provider zit u?

Zijn uw andere streamingdiensten wel goed?

E. Knol
door E. Knol May 23, 2022 om 13:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo. 300 30 MB Abo

Internetinfrastruktuur is top
Alles werkt probleemloos behalve Viaplay

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 22, 2022 om 23:17
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo E.Knol ,

Ben ik de enige die de Streamingsdienst Viaplay op alle fronten als slecht  en te duur kwalificeer?

Nee , u bent niet de enige , klachten in overvloed , klik op de rode regels .

https://nl.trustpilot.com/review/viaplay.nl

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/viaplay/details?companyId=3e27fbc3-3dbd-4685-ba96-d94884dbd4b3

https://ervaringensite.nl/viaplay-reviews

Ja
door JannieBoe - Apr 23, 2022 om 08:14
124 Antwoorden / Vragen

Hallo, mijn man keek naar de Formule 1 op Viaplay. Inderdaad, heel veel haperingen tijdens het streamen via de app op de telefoon. Geen reactie op klachten daarover via de mail. We hebben sinds een paar weken een mediabox van onze provider waar de app van Viaplay op zit. Geen storingen meer nu.
Heeft uw provider misschien ook een app die u kunt gebruiken? Succes.

E. Knol
door E. Knol May 23, 2022 om 13:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs de door Viaplay aan Ziggo geleverde beelden (ook voor de samenvatting )zijn slechter dan F1 Pro / TV....
Daarom zijn we na een proefmaand weg bij Viaplay en bij F1 Pro/TV voor veel minder geld.

E. Knol
door E. Knol May 23, 2022 om 13:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs de door Viaplay aan Ziggo geleverde beelden (ook voor de samenvatting )zijn slechter dan F1 Pro / TV....
Daarom zijn we na een proefmaand weg bij Viaplay en bij F1 Pro/TV voor veel minder geld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2022 om 10:09
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Of er meer klachten zijn? Ja. Ik benut het zelf niet maar als u met zoeknaam 'klachten viaplay'op het i-net zoekt ziet u er erg veel en ook als mogelijkheid uw klacht daaraan toe te voegen deze (van de gratis service van de consumentenbond)  https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/viaplay/details?

E. Knol
door E. Knol May 23, 2022 om 13:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de tweede keer gepost op Consumentenbond.

E. Knol
door E. Knol May 23, 2022 om 13:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels weg bij tot dan toe gratis ViaPlay. Nu bij F1 Pro/TV. Veel goedkoper en zo veel meer beter qua alles. We genieten weer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 23, 2022 om 17:41
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als schrale troost: u bent inderdaad niet de enige en aanvullend op mijn eerdere reactie zie dan o.a. ook dit https://radar.avrotros.nl/forum/televisie-f60/viaplay-werkt-slecht-klantenservice-onbereikbaar-t198622.html met aanname dat de vraag daar niet van u is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 23, 2022 om 20:40
2039 Antwoorden / Vragen

Ik kijk d'r formule 1 mee en ik herken niets van deze klachten. Ik heb geen storingen of haperingen op telefoon of tablet of laptop. Ik zit op Ziggo dus ik denk toch dat het probleem tussen Viaplay en uw provider zit of bij de provider zelf.
Duur heeft er natuurlijk niets mee te maken, het is net zo duur of het nou wel of niet goed werkt. Bovendien kun je, als je het te duur vindt, ook opzeggen.

Martinus69
door Martinus69 - May 23, 2022 om 21:29
1 Antwoorden / Vragen

Beeldkwaliteit is ronduit slecht. Soms is het beeld wazig of valt gewoon weg.
Denk er over mijn abonnement op te zeggen.

Pe
door Peter Raadjes - May 23, 2022 om 21:37
1 Antwoorden / Vragen

Ik Heb een app via viaplay en geen problemen met de ontvangst prima beeld op een nieuwe TV van Samsung  . Je moet er natuurlijk wel 9.99 per maand voor betalen.

Peter Raadjes

bl
door blaauwwiekel@home.nl - May 23, 2022 om 23:35
4 Antwoorden / Vragen

Inderdaad heb dezelfde ervaring. Ben overgegaan op stream dienst formule 1, is veel goedkoper en veel betere kwaliteit. Nadeel dat het verslag in het Engels of Duits is. Viaplay zeer slecht verslag op een hele monotone manier. Vaak luister ik naar het verslag van Olof Mol. Dan is het weer als vanouds. Deze kan ook gestreamd worden. Even F1 downloaden.

overgaan dus naar F1.
succes

Re
door Reinier182 - May 24, 2022 om 10:09
154 Antwoorden / Vragen

Viaplay geeft zelf de reden aan dat bij veel mensen de internetsnelheid te laag is en een snellere abonnement nodig is. Klopt dit dat weet ik niet. Wel is mijn ervaring bij een lagere snelheid streamingen dit vertonen. Kan het daar in gaan zoeken alleen de kosten zullen stijgen.

Jimmy
door Jimmy - May 24, 2022 om 11:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan u aanraden om over te stappen naar f1 TV pro voor formule 1. Een stuk goedkoper, meer opties (zoals kijken vanuit de bestuurder) en vele malen beter dan VIAplay. Op dit moment is het commentaar nog engels maar medio juni komt er nederlands commentaar bij.

https://tweakers.net/nieuws/194188/f1-tv-pro-krijgt-vanaf-juni-nederlands-commentaar.html

Ge
door Geraldvw - Jun 1, 2022 om 14:02
1 Antwoorden / Vragen

Kijk jullie rechtstreekt op de TV via een app of gebruiken jullie een Chromecast? Zelf kijk ik op een 55" TV en de kwaliteit is sinds de start wel iets beter geworden. De eerste uitzendingen waren slecht en het werkte allemaal niet heel erg fijn. De laatste races gaat het hier wel wat beter.

1paul
door 1paul - Jun 1, 2022 om 14:06
3134 Antwoorden / 0 Vragen

zeg ze op en ga naar F! TV.

pe
door pebk - Jun 1, 2022 om 16:12
580 Antwoorden / 0 Vragen

U bent de enige...
... die misschien niet heeft gevolgd dat de consumentenbond een actie is begonnen tegen Viaplay.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/slechte-kwaliteit-formule-1-streams-viaplay-moet-klanten-compenseren