kr
door kreeftje Nov 20, 2009 om 10:20
Elektronica & tv

Videoband wordt steeds uitgegooid

Ik zie mijn vraag nergens terug dus blijkbaar is er iets fout gegaan.

Mijn videoband wordt steeds uitgegooid; als ik hem in de recorder stop wordt hij ingenomen maar niet helemaal want het klepje sluit niet en.... de band komt terug. Ik baal hier van! Zomaar van het ene op het andere moment, weliswaar tijdens het verwisselen van de band waar ik nota bene vlak daarvoor een programma op had opgenomen zonder probleem....
Kan iemand mij helpen wat dit zou kunnen zijn?
B.v.d.!

7843 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kreeftje,

Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Om te beginnen zou ik eerst eens een paar verschillende banden proberen. Kun je in ieder geval vaststellen of het probleem bij de band ligt of bij de recorder.
Als de recorder het probleem is, dan ligt het kennelijk aan het 'inrijgsysteem'. Een mechanisch systeem dat de band uit de cassette trekt en om een aantal geleiders en de videokoppen heen leidt. In de meeste gevallen zal daar een reparateur aan te pas moeten komen. Het lijkt mij dat dat al gauw te duur uit zal vallen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kreeftje,

Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Om te beginnen zou ik eerst eens een paar verschillende banden proberen. Kun je in ieder geval vaststellen of het probleem bij de band ligt of bij de recorder.
Als de recorder het probleem is, dan ligt het kennelijk aan het 'inrijgsysteem'. Een mechanisch systeem dat de band uit de cassette trekt en om een aantal geleiders en de videokoppen heen leidt. In de meeste gevallen zal daar een reparateur aan te pas moeten komen. Het lijkt mij dat dat al gauw te duur uit zal vallen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Freya,
Bedankt voor het snelle antwoord.
Uiteraard heb ik enkele verschillende videobanden geprobeerd en bij alle banden gebeurt hetzelfde. De videorecorder is pas 2 jaar oud en er zit ook een dvd-speler in dus ben ik bang dat er toch een monteur aan te pas moet komen....
Ik wacht nog even af of er nog meer reacties/adviezen komen.
Groet van Kreeftje

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals freya al schrijft: een monteur laten komen, is zeer waarschijnlijk duurder dan het hele apparaat heeft gekost (of nu nog kost). Die dingen zijn voor zo'n 80,- euro nieuw te koop.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De videorecorder naar de repareteur brengen de z.g. lift komt niet helemaal op zijn plaats zelf ook eens gehad met een videorecorder.
Vraag wel vrijblijvend een prijs op.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kreeftje, als je een beetje handig bent kun je de deksel er even afhalen, ook eventueel de onderkant en kijken of er, wat meestal aan de onderkant zichtbaar is, of er een snaar gebroken is. Zo ja kun je die meestal zelf vervangen. Als je een beetje handig bent! soms is de snaar er alleen afgelopen, heb ik vaak tijdens mijn tijd als monteur in een radiozaak meegemaakt. een snaartje zal slechts enkele euro's koste. Als je niet de juiste maat hebt, een kleinere nemen. Rond of vierkant is niet zo belangrijk, iets dunner mag ook, dit in het geval dat een winkel slechts enkele op voorraad heeft, de originele is natuurlijk beter. Als een winkel een doosje met losse snaren heeft trek er even aan of ze soepel en niet uitgedroogd en dus oud zijn! Als ze goed verpakt zijn is dat meestal wel in orde. Een onderdelenzaak heeft dat soms wel, anders kun je hem gewoon bestellen bij de importeur. Dit heeft absoluut de voorkeur boven bestellen in een winkel want dan wordt hij heel duur en duurt meestal langer omdat men wacht tot er meerdere bestellingen zijn.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als aanvulling op tiempje.
Snaren gaan vaak stuk door niet te gebruiken.
Als je na lange tijd je video of cassettedeck weer wilt gebruiken knappen ze of lopen er af.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of er zit iets in de video of het loopwerk/is van tijd (tandje verschoten) geen klusje voor de doehetzelvert. T

ve
door verwijderd - Nov 21, 2009 om 01:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kreeftje,

Kleine kinderen thuis? Alle kans dat er een Lego blokje of iets dergelijks in verdwaald is achter het klepje. Dat is dan door de cassette verder naar binnen gedrukt, doch belemmert het juist positioneren van de cassette. Deze wordt dan weer uitgeworpen.

Dus de kap even open (laten) maken en (laten) kijken.

Hardware ERror MAN

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste experts,
Bedankt voor jullie tips. Ik heb een nieuwe (andere, namelijk die van mijn dochter) videorecorder gekregen; helaas zit hier geen dvd-speler in maar ik kan weer opnemen en afspelen.
In mijn "oude" was niets ingestopt wat er niet inhoorde en hij kon ook niet door lang stilstaan verstoft zijn want zó haalde ik de ene band er nog uit en zó werd de volgende er niet meer in opgenomen.
Het blijft een raadsel...
Desalnietemin nogmaals allen bedankt; beetje laat maar beter laat dan nooit.