pe
door peentje Aug 30, 2013 om 15:10
Elektronica & tv

Vreemd telefoonnummer

Hallo allemaal. Ik ben vandaag 3 keer gebeld door een merkwaardig telefoonnummer. Was niet thuis dus heb niet opgenomen. Het nummer was 0342787800. Heb een beetje gegoogled en op een of andere site zag ik dat het een nummer in Roemenie zou zijn in de omgeving v.d. plaats Ocna Mures. Ik ken daar niemand, het lijkt mij geen zuiver koffie. Zegt dat iemand iets?

8423 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 30, 2013 om 15:41
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Peentje,
het is ook geen zuivere koffie, als u thuis bent als er wordt gebeld dan komt u er gauw genoeg achter.
Even uit laten praten en dan ophangen.
Vr. gr. sjoppie.

pe
door peentje - Aug 30, 2013 om 15:45
15 Antwoorden / 12 Vragen

Sjoppie, wat hoor ik dan precies? Kan ik niet beter meteen dan ophangen?

ro
door ron530 - Aug 30, 2013 om 15:46
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Niemand het idee dat de persoon in Roemenië een kennis wil bellen in Nederland maar het juiste nummer niet heeft of verkeerd heeft intoetst!!!. Zijn we u echt zo paranoia geworden.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 30, 2013 om 15:48
7156 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=peentje schreef op vrijdag 30 aug 2013, 15:45]Sjoppie, wat hoor ik dan precies? Kan ik niet beter meteen dan ophangen?

Wat u te horen krijgt komt u alleen te weten als u de beller even aan het woord laat, dan weet u zeker of het wel of geen bekende is.
Groet, sjoppie.

pe
door peentje - Aug 30, 2013 om 15:53
15 Antwoorden / 12 Vragen

Het kan geen bekende zijn want ik ken daar geen mensen. Vindt het wel een beetje vaag antwoord, maar in elk geval bedankt voor de reactie.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 30, 2013 om 15:58
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Maar Peentje,
stel dat iemand uit Roemenie een verkeerd nummer heeft gebeld zoals Ron530 schrijft dan kunt u zeggen dat zij de verkeerde voor hebben maar meteen ophangen mag natuurlijk ook.
Groet, sjoppie.

tenormin
door tenormin - Aug 30, 2013 om 15:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, kan best zijn dat iemand uit Roemenië een verkeerd nummer heeft ingetikt, er werken er momenteel zoveel hier, dat kan. Maar als je wel de telefoon beantwoord, wat zou er nu in het ergste geval kunnen gebeuren? Helemaal niets toch, tenminste, als je verder geen gekke vragen gaat beantwoorden, je rekeningnummer of zo gaat geven ;-); niks aan 't handje, hoor.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Aug 30, 2013 om 16:13
330 Antwoorden / 15 Vragen

Het is gewoon een Nederlands nummer hoor:
Norschoten, Amersfoortsestraat 20 3772 CJ Barneveld
[url=http://www.norschoten.nl/home/locaties/tijdelijke-locatie-amersfoortsestraat][klik]

pe
door peentje - Aug 30, 2013 om 16:24
15 Antwoorden / 12 Vragen

Ik kreeg zelf geen nummer in NL boven water vandaar dus. Maar je hoort zoveel gekke dingen tegenwoordig. Blijkt wel voor te komen dat je vanuit een ander land gebeld wordt en heel lang aan het lijntje gehouden wordt zodat je er een enorme rekening aan over houdt. Ik ben erg wantrouwig geworden door dergelijke berichten, vandaar dus. Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik zal maar van het goede uitgaan vooralsnog.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Aug 30, 2013 om 16:31
330 Antwoorden / 15 Vragen

@ Peentje,
Groot gelijk hoor, je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
Maar voor een buitenlands nummer is dit nummer wat te kort.
Ik werk heel de dag met telefoonnummers, en herkende het dan ook als een NL nummer. Gewoon veilig om terug te bellen dus.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2013 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u zelf nog nooit een verkeerd nummer gedraaid, of ingetoetst? Dan vind u het toch ook prettig, dat als er opgenomen wordt, er gezegd wordt, u hebt het verkeerde nummer gekozen.

Er kan u niets gebeuren aan de telefoon. U geeft toch uw pincode of bankrekeningnummer niet?

diumenge
door diumenge - Aug 30, 2013 om 23:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een onzin zeg, gaat iedereen hier een vraag neerzetten als ze gebeld worden door een onbekend nummer. Als je gebeld wordt dan kan het je nooit geld kosten. Simpel.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 31, 2013 om 16:20
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wie weet is de revalidatie van, voor jou onbekende, achter achter oom niet helemaal gelukt en zoeken ze de laatst overgebleven erfgenaam. Zou dus maar eens als de wiedeweerga terugbellen.

;-)