orgelmuts
door orgelmuts Sep 10, 2010 om 15:10
Elektronica & tv

Vreemd telefoontje

Gisteren kreeg ik een vreemd telefoontje.
Ik liet de telefoon 2x overgaan voor ik opnam en toen kreeg ik een bandje denk ik en er werd gezegd:

Congratulations! You are selected to win a trip to the Bahama's.....

Zoiets dergelijks.

Ik heb wel gelijk opgehangen, want voor hetzelfde geld bellen ze op mijn kosten.
Het was ook een vreemd nummer:

In elk geval geen Nederlands nummer.

Wat kan dat nu geweest zijn?

Ik heb getracht bij nummerinformatie te achterhalen waar dat telefoontje vandaan kwam, volgens hun een nummer in Amerika ofzo.

9153 16 Rapporteer

invalide
door invalide - Sep 10, 2010 om 15:17
787 Antwoorden / 5 Vragen

001 is USA, gewoon ongewenste reclame en niet op reageren.

orgelmuts
door orgelmuts - Sep 10, 2010 om 15:20
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=invalide schreef op vrijdag 10 sep 2010, 15:17]001 is USA, gewoon ongewenste reclame en niet op reageren.

Ja, dat zeiden ze bij de nummerinformatie ook al, ik hoop alleen dat het mij geen geld kost.

poltol
door poltol - Sep 10, 2010 om 15:21
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Is een aanzet tot op lichting.
Als u reageert willen ze steeds meer weten en moet u een borg storten.
Vervolgens komt u misschien wel ooit op de Bahama's aan, maar of u dan nog terug naar huis kunt moet u maar afwachten.

Mail in de verwijderde berichten dumpen en daar weggooien.
Stuur niets terug ook geen gevraagde bevestiging.
Gewoon negeren, niet openen, maar altijd direct weggooien.

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Sep 10, 2010 om 15:23
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Sorry,

Ik dacht dat u een mail had ontvangen.
Maar uit eindelijk geldt voor deze telefonische oplichters truuk dezelfde raad.
Gelijk gesprek beeindigen. En nooit ergens op reageren.

Gr, poltol

orgelmuts
door orgelmuts - Sep 10, 2010 om 15:27
632 Antwoorden / 58 Vragen

Nee, als ik naar de Bahama's wil, boek ik wel een reisje! ;-)
Ik heb ook gelijk opgehangen.
Maar ik zal toch mijn telefoonrekening scherp in de gaten houden of daar wat afwijkends op staat.

Bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes, Wilma

gisela_1
door gisela_1 - Sep 10, 2010 om 15:40
136 Antwoorden / 33 Vragen

Ik zit met hetzelfde verhaal. Tot twee keer toe zo'n gek telefoontje gehad en ik heb na 2 sec. gelijk opgehangen. Valt mee dat je nog een nummer kon zien, alhoewel...!

Ook ik hoop dat er geen kosten aan verbonden zijn en zal de tel.rekening in de gaten houden!

Vraag...wat kunnen we er tegen doen?? Bij wie kunnen we dit melden?

knoop4x9
door knoop4x9 - Sep 11, 2010 om 14:59
533 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat zo,n telefoontje jou geld kost, meestal krijg je van een telefoonist(e) een telefoontje dat er een collect gesprek is en of je daarvan de kosten wil dragen, en dat is niet gebeurd, dus het zal wel loslopen.

Mvrgrt Nico

poltol
door poltol - Sep 11, 2010 om 15:25
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Moest even zoeken maar dan heb ik hier toch het vervolg op de telefoon call.

Vanavond was ik aan het koken, toen mijn mobieltje rinkelde.
Een onbekend nummer.
‘Hallo?’ zei ik.

‘Hi, is this ........? .............?’ vroeg een jongeman mij met een Amerikaans accent.

‘Yes, who is this?’ vroeg ik.

De jongeman begon enthousiast te vertellen. ’My name is Dan and I am phoning you from America to inform you that you have been selected for a FREE vacation to Florida including a cruise to the Bahama’s! Isn’t that great?’

‘Eh, yes, that’s great, but what’s the catch?’ vroeg ik argwanend.

Hij ging vrolijk verder. ‘There IS no catch! You filled in a form on internet to win this vacation and I am telling you you won! How about that?’ Hij klonk vriendelijk en oprecht en begon een heel verhaal. Wat de vakantie inhield, vanuit welk bedrijf hij belde, hij noemde namen van hotels en ik zou ook gratis kaarten krijgen voor Disney World. Alles was heel gedetailleerd. Even tussendoor informeerde hij of ik een creditcard had. En of ik getrouwd was.

‘It sounds like bullsh*t to me.’

Hij moest lachen: ‘I’m hearing that a lot today!’ (daaruit bleek al dat ik niet de enige geselecteerde was, ha!) Maar ik was nieuwsgierig en wilde weten wat die ‘catch’ was. Nou, daar kwam-ie dan. ‘We offer you 85% of this vacation!

So I pay 15%? How much would that be then?’

Blije Dan vervolgde: ‘I don’t know exactly. They just give us a this information, plus the phonenumbers we should call. If you want more information, I will put you through with the manager, allright?’

‘Sure.’

Ik werd doorverbonden. Een net iets minder sympathiek klinkende man begon te praten. Hij had een beetje een nare stem. ‘Hi, is this ..........? This is John! Congratulations, dear!’

‘I’m sorry, but I don’t believe I’m getting anything for free here.’

‘Well dear, you’re right. It’s a promotion. We offer you a holiday worth 3000 dollars and you only pay us 998 dollars. Do you have a credit card?’

‘Sorry, I’m very sceptical. I’m sure I was not selected and that you guys are calling everybody all day long.’

John begon een beetje geïrriteerd te worden. ‘If you’re not excited, dear, we wouldn’t want you to come.’

Ik vroeg of ik een internetadres mocht hebben, hij gaf me de naam www.flafunvacations en ineens was het tuut-tuut-tuut. John had opgehangen.

The end.

En o ja, die website bestaat niet. Wél zijn er heleboel websites die je waarschuwen voor deze scam die al jaren wordt toegepast…

Gesnopen, hoe het werkt???

Vr.gr. poltol

erik008
door erik008 - Sep 11, 2010 om 15:26
1401 Antwoorden / 25 Vragen

857 is staat Massachusetts in de USA
Ik weet bijna wel zeker, dat het spam is.

orgelmuts
door orgelmuts - Sep 12, 2010 om 13:06
632 Antwoorden / 58 Vragen

Of het ermee te maken heeft weet ik niet, maar nu doet mijn telefoon wel raar.
Ik kan wel iemand opbellen en hoor ook dat ze opnemen, maar ze horen mij niet praten.
Heel vervelend allemaal, want vanmorgen moest ik 112 bellen en ik kreeg de centrale ook aan de lijn, maar ze hoorden mij niet praten.
Uiteindelijk na 2x maar mijn mobiele telefoon gebruikt.

gallito
door gallito - Sep 12, 2010 om 14:03
479 Antwoorden / 66 Vragen

Tip als je erg vaak lastig gevallen wordt:
Als je een levend persoon aan de lijn krijgt en geen voicerecorder, vraag dan zijn nummer zodat je even terug kan bellen. Geheid dat er snel wordt opgehangen en hoor je nooit meer wat. Of je krijgt een fakenummer.

wie heeft je gebeld:
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GPCK_nlNL314&q=0018570006632

invalide
door invalide - Sep 12, 2010 om 15:13
787 Antwoorden / 5 Vragen

Vraag in Nederlands wie ze zijn en ze hangen op!
Ze zoeken Engels sprekende op iets te verkopen dat je meestal niet nodig hebt, dus spreek zo min mogelijk hun taal.

fa
door fam hermans - Oct 15, 2010 om 17:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben het zelfde telefoontje gehad,
met een vreemd nummer vond ik Phone [001]8570006632 .
Heb ik dus niet opgenomen , maar was wel nieuwsgierig.
En ben toen gaan zoekken op internet met Google , het komt uit Massachusetts USA. Phone 18570006632 Massachusetts .
Door dat nummer kwam ik ook heel gemakkelijk op de webside van KASSA.
Bedankt voor alle reacties en waarschuwingen, anders had ik dit nooit geweten.

ma
door maria36 - Nov 4, 2015 om 20:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,
ik heb net gebeld door een ander nummer 03435329850.
ging op zoek naar het land nummer dat kwam uit Duitsland.
me vraag is wat moet ik nu doen want dit is al de 2 keer dat ik door een raar nummer woord gebeld.

diumenge
door diumenge - Nov 4, 2015 om 22:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon even opnemen vragen was los ist... Zo'n telefoontje kan je niets kosten en ze kunnen je niet oplichten zonder je medewerking. Misschien is het wel gewoon iemand die verkeerd verbonden is.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 5, 2015 om 23:31
632 Antwoorden / 58 Vragen

Ik heb een scheidsrechtersfluitje gekocht.
Iedere keer als ik nu zo'n dergelijk nummer in beeld heb, blaas ik keihard op het fluitje.......
Ik ben al heel lang niet meer gebeld! ;-)