st
door steffol May 30, 2007 om 18:51
Elektronica & tv

Wasdroger en wasmachine gebruiken

Hallo,

Wij hebben een wasdroger gekocht, om deze samen met de wasmachine te kunnen gebruiken hebben wij zo'n overbelastingbeveiliging stekkerdoos gekocht, maar staat daar op niet geschikt voor een elektroniche wasdroger. En wat hebben wj gekocht een elektroniche gestruurde droger. Weet iemand of er nog adere oplossingen zijn om de wasmachine en droger samen te gebuiken?

Alvast bedankt!

6736 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 30, 2007 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je beide op een andere groep zet zal je geen problemen ondervinden, Zoals je zegt twee machines te gelijk aan gaat normaal gesproken niet.
Trek desnoods een kabel van een andere groep naar de plek waar de droger staat, maar waarom niet om de beurt, wassen en daarna drogen.
Je moet wat toch!

Doe wel voorzichtig aan rottigheid heb je niets, groet,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - May 30, 2007 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reden dat een electronische wasdroger niet op zo'n stopcontact kan.

dit heeft te maken met de "computer"van de droger, deze wordt nml gereset op moment dat de spanning wegvalt en zal je de droger opnieuw moeten instellen.

De wasmachine zit op de master aansluiting en wanneer deze veel vermogen vraagt > 10A (verwarmen water) dan schakelt hij de slave tijdelijk uit totdat het vermogen weer nihil is.

De wasmachine gebruikt alleen tijdens het verwarmen van het waswater veel vermogen.

Een (goedkope)mogelijke oplossing is een combi wasmachine/droger trekschakelaar, deze kan of de wasmachine of de droger inschakelen.

Beter is om wat ook al is aangegeven een aparte groep aan te laten leggen voor de droger.

ve
door verwijderd - May 30, 2007 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

je mag maximaal 3500 watt trekken per groep. dus kijk er na of het op twee groepen kan.dit komt nog voor bij oudere huizen. en de droger heeft een geheugen die moet spanning houden.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2007 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

et beste is om voor een wasdroger een apparte groep aan te leggen en voor de wasautomaat. Dit brengt wel meestal wat problemen met zicht mee. En als u het zelf niet kan ook de nodige kosten.

Een andere mogelijkheid: Op een elektronische drogen, of wasmachine zit vaak en knop waarmee in te stellen is dat de droge start na een bepaalde tijd. U kunt dus uw wasmachine aanzetten en de droger instellen op starten na 2 uur. Als dan de wasmachine klaar is, start de droger.

In het laatste geval wel een dubbele wcd (stopcontact) toepassen of er GOED opletten dat er een stekkerblok voor 16A gebruikt wordt. i.v.m. brandgevaar.