sh
door shiwa Jun 21, 2006 om 22:12
Elektronica & tv

Was/Droogcombinatie

Wie heeft ervaring met een was/droogcombinatie ?Is het werkelijk zo'n uitkomst of kan ik beter 2 losse apparaten kopen. Wegens ruimtegebrek ben ik aan het zoeken naar een combinatie. Kan iemand mij een goede raad geven. Zijn er veel enthousiaste gebruikers te vinden ??

14960 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 21, 2006 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb zelf  wasmachine en droger apart/ bovenop elkaar, dus qwa ruimte niet zo`n probleem.

Nadeel van 2 in 1  vindt ik dat als er iets stuk is je dus niets meer kunt en was laatst iemand die twee in een had en die had veel last van pluis en er zat geen pluizenfilter in de combi (even op letten als je er wel een koopt dus.)

Succes

ve
door verwijderd - Jun 21, 2006 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook even hier, staan ook revieuws bij;

http://www.vergelijk.nl/cgi-bin/origin.cgi?origin=google&url=was_droog_combinaties&extra_origin=was%20droog%20combi

of hier;

http://kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryreviews?readform&qcode=wasm&q=was+and+droog+and+combi&pcode=wasm

ve
door verwijderd - Jun 22, 2006 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Zelf heb ik ook een losse wasmachine en droger. De voornaamste reden daarvoor is, dat het sneller gaat.

Als je ene was klaar is kan hij in de droger en kan je de volgende was
aanzetten. Als ze tenminste beide een eigen groep in de meterkast
hebben.

Het nadeel van de 2 in 1 combinatie is ook nog dat je bv 6 kilo kan
wassen, maar je kan maar 3 kilo drogen. Dus dat moet je altijd in
tweeen drogen.

Groeten Gnarfje

ve
door verwijderd - Jun 22, 2006 om 00:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Shiwa,

Ik heb een combinatie gehad en die beviel uitstekend. Inderdaad heb  je het probleem dat je niet evenveel kan wassen als drogen, maar als ruimte een gebrek is, dan biedt dit zeker uitkomst.

Mijn combi was een AEG. Goed wasresultaat en goed droogresultaat.

Succes met je beslissing.

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Shiwa. Ik heb al 10 jaar zo´n combi en ik hoop dat hij gauw kapot gaat dan dan ik aparte machines kopen. Als je er witte was in hebt gedroogd en de volgende was is donker dan zit alles vol witte pluizen. Daarom moet je voor iedere wasbeurt eerst spoelen. Helaas vergeet is dat wel eens.
succes

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Siwa.

Mijn vrouw gebruikt al meer dan tien jaren een was/droogcombinatie.Dit wilde wij mede omdat wij indertijd voor het wonen in een flat kozen, en daar minder ruimte beschikbaar is dan in een eensgezinwoning.Zij is er best wel tevreden mee. Het besparen van ruimte is wel het grootste winstpunt.

H.van Schie

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik nu ruim twee jaar een combi, ook gekocht vanwege ruimtegebrek. Het bevalt mij toaal niet. Ik vind de was muf ruiken als ik het eruit haal. (direct nadat de droger klaar is) De speciale droogdoekjes heb ik geprobeerd maar dat werkt helemaal niet. Het drogen duurt ook vreselijk lang. Hiervoor had ik een gewone droger en dat beviel me veel beter. Het is een Indesit. Misschien handig om te melden wie ervaring heeft met welk merk. (mag dat hier?) Wie weet scheelt het per merk wat betreft de tevredenheid, want het is natuurlijk superhandig om zo'n ding te hebben als je kleinbehuist bent. Ik droog nu de was hangend in de hal.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ben ook een gebruiker van een was/droog combinatie in een. Ik kan niet anders zeggen dat ik niet anders meer wil. Geweldig. Mijn merk is AEG lavaturbo 1680. Succes

Goya

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben vanwege ruimtegebrek al 5 jaar een was/droogcombinatie van AEG. Wassen doet deze machine uitstekend. Drogen is vaak een probleem: je kan maar 2,5 kilo wasgoed drogen. dus het drogen moet in tweeen. Maar meestal wordt de was lekker buiten gehangen.

De handdoeken uit de droger zijn wel lekker zacht.

renka schwebke

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ZEER slechte ervaringen met een was/droogcombinatie van Indesit. Ik heb thuis twee aparte apparaten, maar in ons vakantiehuisje stond een was/droogcombinatie. De was ruikt muf (zoals Loes63 al zegt), het drogen duurt ongelooflijk lang dus van tijdwinst is wat mij betreft geen sprake en je kunt er maar de helft van een volle machine tegelijk in drogen. Ik hoef zelf dus NOOIT zo'n ding!

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb sinds 4 maanden een wasdroog combinatie van indesit maar eerlijk gezeg ben ik er niet zo tevreden over want het wassen doet die perfect maar het drogen duurt veel te lang en plus omdat er geen afvoerpijp aan de droger zit gaat die via het zeepbakje staan stomen en de was zit vol met pluisen omdat er ook geen pluisen filter inzit en je moet na iedere droogbeurt de binnenkant van de wasdroog machine pluis vrij maken hij staat bij mij in de keuken dus dat stomen kan ik niet hebben want de hele keuken wordt nat als je te veel wasgoed droogt achter elkaar , je kan beter 2 aparte machines kopen en de droger op je wasmachine zetten.

labren

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb zelf niet zo'n ding maar mijn moeder had er een en ik zal hem niemand aanbevelen. In de eerste plaats moet je na het wassen een deel van de was uit de trommel halen. Die is natuurlijk veel kleiner dan die van een droger dus alles gaat dan vreselijk kreuken. Daarnaast wordt je was zo heet dat je je handen er aan kan branden. Nee, een aparte droogtrommel (desnoods bovenop je wasmachine) is veel beter (vind ik)

Sanne

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een indesit is zeker niet aan te bevelen, geen enkel product van hun want die zijn puur slecht. Losse apparaten zijn zeker een betere optie en zoals al ge-opperd kun je die ook stapelen. Tijd winst dus, energie besparing is er dan ook zeker te behalen. Met als voordeel dat ook de was veel frisser wordt dan uit een combi.

M.v.g. Ronny.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Shiwa.

Wij hebben al sinds 1994 een was/droogcombinatie van Zanussi en zijn nog steeds heel tevreden over het apparaat. De wasmachine is er een met turbo-dry en de was komt er dus al beduidend droger uit als in andere machines. In huis geen stof ervan omdat het hele zaakje is aangesloten op dezelfde afvoer. Wel kan hij maar 2,75 kg. drogen maar dat vind ik geen probleem. Doe meestal de hand- en baddoeken erin en wat ondergoed. Ook hemden komen goed uit de droger, alleen moet je er niet te veel tegelijk in stoppen. Deze droger heeft wel maar 2 temperatuur mogelijkheden nl. 40 en 90 graden. Heb hem ingebouwd in een grote open keuken. Sukses met je keuze van Pekingeend.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 10 jaar geleden mijn 3 jaar oude wasdroogcombinatie bij de Bosch mogen inleveren en tegen gereduceerde prijs een nieuwe losse wasmachine en droger kunnen kopen.

Rede, vele problemen die was/droogcombinaties gaven. mede door stofophoping.

Nooit meer zo'n ding, 1 x wasje, 2x drogen, veel te veel tijd kost dat.

Zet twee losse machines op elkaar en dat neemt net zoveel vloeroppervlak in als 1 machine.

Groeten Hans

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds 2 jaar een Bosch droog/wasmachine. Het bevalt me heel goed. Ik was eerst alles en laat het 40 minuten drogen. Daarna haal ik de vochtige spullen er uit. Als laatste droog ik de spullen, die ik kastdroog wil hebben ineens en de rest hang ik op. Deze zijn de volgende dag droog om op te vouwen, zonder kreukels. Ook heb ik geen pluizen en ander ongemak. Een heerlijke machine.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2006 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik jullie een goede raad mag geven , koop als je het geld hebt een Miele wasmachine en daar boven op een Miele droger , er is werkelijk geen betere, ik gebruikte altijd wasverzachter in de wasmachine , dat is het slechtste wat er is , alles raakt verstopt door het plakkerige spul , met Miele zonder allelei rommel wat er in moet, een heelijke schone en lekker ruikende was.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2006 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt beter een wasautomaat en droger apart kopen.

Er zijn behoorlijk wat nadelen aan een2 in 1 apparaat zoals je inmiddels gelezen zult hebben.

Wil je vanwege de ruimte toch een 2 in 1, kies dan voor een degelijk merk zoals bv Miele, Aeg en Bosch. Merken als indesit, ardo, ariston, whirlpool en veel van deze itiaanse merken hebben vaak problemen