mi
door mijoeleke Jun 12, 2012 om 18:54
Elektronica & tv

Wasmachine loopt veel te lang

Heb een goedkope wasmachine van 199 euro gekocht bij een bouwmarkt. (wil even de naam niet noemen).

Voor zover ik weet is (meen ik) 1 jaar garantie (moet even nakijken).
Waarom nieteens een goedkoop apparaat dacht ik?

Wat blijkt nu?
Verschillende keren programma gedraaid; ook verschillende programma's: hij doet er zéker 3 uur over!!

Contact gehad met leverancier.
stuurt eerst een monteur langs en die geeft door aan de leverancier: 'in principe is niks mis met de machine"
Monteur draaide even aan de knoppen; kon slecht 3 uur bij het machine gaan zitten wachten.

Nú zegt de leverancier; monteur kan het machine bij zich thuis testen; blijkt hij veel te lang te draaien zijn geen kosten verbonden.
Ik dacht dat doe ik dan.

monteur belde mij terug; ik moet de kilometers tellen, ik moet de tijd tellen dat ik ernaar kijk en wie weet vindt hij niks; want te lang draaien is eigenlijk geen mankement en ik kan dadelijk zo'n 175 euro!!!! betalen

Ofwel hij zet een nieuwe printplaat erin en het machine werkt nog steeds 3 uur en langer en zijn de hoge kosten ook voor mij!

Nóg een mogelijkheid was bij mij thuis (dus geen ophaalkosten e.d) een andere printplaat erin zetten met het risico dat hij nog steeds 3 uur loopt!

Ik ben dus radeloos geworden en zou graag advies willen.

Heel belangrijk: in de beschrijving (die dus volgens de monteur helemaal niet aansluit op het apparaat) loopt het langste programma 2 uur en 10 minuten.
En dit is dus het intensiefste programma dat erbij zit.

Het kan toch niet zo zijn dat ik op een nieuw machine al gelijk hoge kosten moet gaan maken?

Voor alle reakties mijn dank.

Mijoeleke

32848 47 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom is het zo erg dat hij zo lang loopt? De mijne draait met de hete was ook bijna drie uur. Zo is dat tegenwoordig, ze doen er vreselijk lang over. Bij mij in het boekje stond ook korter. Het is zo: hoe heter de was, hoe langer hij erover doet.

Is er geen kort programma dat u kunt instellen? Welke wasmachine is het precies, welk merk en welk type, dan kunnen we u misschien beter helpen.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tja, ze zeggen niet voor niets: goedkoop is duurkoop. Maar daar heeft u natuurlijk niets aan. Maar als "dat kreng" inderdaad ook, met nieuwe printplaat, er 3 uur over gaat doen gaat u dat wel een behoorlijke energierekening opleveren. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er vandaag de dag nog zulke machines worden gemaakt. Welk merk is die wachine en waarom zitten er niet de goede gebruiksaanwijzingen bij. En als U voor deze "service" ook nog eens eventueel €175,00 zou moeten betalen? Ik ben echt benieuwd waar gekocht en welk merk, nogmaals. Trouwens, de "normale" wastijd van 2 uur en 10 minuten is ook heel erg aan de hoge kant. Mijn oudere (± 6 jr) doet er 1u 30 min over de heetste was. Nee, het zou niet zo moeten zijn dat u zulke hoge kosten moet gaan maken.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een wasmachine bij een bouwmarkt kopen is nooit een beste keuze !
Maar ja is nu eenmaal een feit. U zult toch met de leverancier (bouwmarkt) in debat moeten gaan. Kontroleer nogmaals goed de tijd die hij draait bij het programma wat u het meest gebruikt en stuur daarna een aangetekende brief naar de bouwmarkt waar u hem kocht en geeft hierin aan wat uw bevindingen zijn. Al is het een goedkope wasmachine volgens het consumentenrecht heeft u recht op 1 jaar (eigenlijk volgens de EU wetgeving 2 jaar ) volledige garantie op goed functioneren. Probeer nogmaals een monteur te laten komen, niet meebetalen aan een nieuwe printplaat !! en probeer eventueel zoveel mogelijk geld terug te krijgen van deze aankoop zodat u elders een beter merk kunt kopen (denk aan marktplaats of aan een zaak die alleen in nieuw of gebruikt witgoed handelt. Als de monteur gratis moet komen kijken kost het zijn baas ook geld. Bedenk dat vooral bij een wasmachine met een dure schakelklok en vele draaiende onderdelen (lagers) etc alle waar naar zijn geld is !!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin, het is heel normaal dat die wasmachines er zo lang over doen. Ik heb sinds een jaar een Zanussi, dat ding doet er ook een eeuwigheid over, het is niet zo dat ze veel water gebruiken, ze blijven alleen heel lang ronddraaien om de boel schoon te krijgen. Maar ze hebben tegenwoordig ook allemaal een kort programma, een druk op de knop en ipv bijna drie uur, doet hij er 1 uur over. Het is dan wel van belang dat je hem dan wat lichter belaadt.
Er hoeft helemaal niets mis met het ding te zijn. Wel moet hij bijv. een wolprogramma korter draaien. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar het merk en type.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja zoekster, dat gaf ik ook al aan welk merk en type. En nee, voor mij is het weer niet normaal dat een machine er zo lang over doet. Maar dat ligt waarschijnlijk aan type en bij mij aan leeftijd machine; ik heb b.v. géén knop voor kort programma. En zo hebben we allemaal wel wat, toch?

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wasmachine is van het merk "whiteline"'
Heb op site iets proberen te vinden erover.
Heb wel al negatievere zaken gelezen.

Monteur verteldedat de nieuwe wasmachines weinig water pakken en dat ze daardoor langer draaien???
Het zou n.b een a+ moeten zijn!

Ik moet toch niet gelijk gaan betalen voor het ophalen en de uren dat hij daar draait en monteur niet zeker weet of de nieuwe printplaat ook de tijd dat hij draait niet verandert!

Bouwmarkt (noem niet graag de naam) nemen "een gebruikt apparaat"' niet terug.
Hallo! hoe kom ik anders te weten hoe of het apparaat goed functioneert?

Ja waarom in de bouwmarkt gekocht?
Een ingeving waarschijnlijk dat goedkoop niet altijd slecht hoeft te zijn.

Overigens; ja; er is een kort programma van (volgens het boekje 15 min.) in werkelijkheid 30 minuten, maar dat is 30 graden en daar kan je geen gewone was op draaien.

Ik gebruikte meestal katoen; 60 graden.

Nou ga er maar voor zitten.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 12 jun 2012, 19:09: Waarom is het zo erg dat hij zo lang loopt? De mijne draait met de hete was ook bijna drie uur. Zo is dat tegenwoordig, ze doen er vreselijk lang over.

Nou dan is die van jou zeker ook stuk!!! En wat daar erg aan is? Dat het heel veel energie kost en dat je er lang op moet wachten!
Die van mij wast alles prachtig schoon in 1 uur! ;-)

Voor TS; ik ben bang dat deze goedkoop nu dus een duurkoop is!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijoeleke schreef op dinsdag 12 jun 2012, 19:36: Monteur verteldedat de nieuwe wasmachines weinig water pakken en dat ze daardoor langer draaien???
Het zou n.b een a+ moeten zijn!

Onzin, bij 3 uur draaien verbruikt hij enorm veel energie!

Ja waarom in de bouwmarkt gekocht?
Een ingeving waarschijnlijk dat goedkoop niet altijd slecht hoeft te zijn.

Ja dat had je dus goed mis!

Overigens; ja; er is een kort programma van (volgens het boekje 15 min.) in werkelijkheid 30 minuten, maar dat is 30 graden en daar kan je geen gewone was op draaien.

Gewoon op 40° zetten!

Ik gebruikte meestal katoen; 60 graden.

Waarom? Ik draai altijd op 40° en is in een uurtje perfect schoon!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom ik niet afwijk van de geprogrammeerde programma's'omdat ik dacht je moet niet zelf de graden etc instellen.
pak de geprogrammeerde progeamma's en dan loopt hij de tijd volgens het boekje.
niet dus.

ben dus niet van plan om iets te moeten gaan betalen.
In principe kan bij mij thuis ook getset worden; gewoon een potje kaarten met de monteur van 3 uur!

Serieus even; misschien kan ik juridisch iets informeren nog of de tips van "ridder" vind ik ook goed.

zeker 10 keer nadenken in het leven over alles dat blijkt alweer.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zeg ik. Gamma.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt 'm inderdaad gewoon op 40° zetten, scheelt je een hoop energie!
Ik gebruik het vloeibare wasmiddel Formil van de Lidl, onlangs nog als beste getest hier bij Kassa en ook de wasverzachter Doussy van de Lidl, wast perfect schoon en ruikt heerlijk in een uur tijd, maar ik heb al jaren een Indesit voor nog geen €300,-

Als je nog garantie hebt moet je gewoon naar die bouwmarkt gaan met je verhaal, daar heb je 'm gekocht dus daar moeten ze het voor je oplossen zonder kosten! !
Als ze niet meewerken gewoon dreigen met Kassa en Radar!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op dinsdag 12 jun 2012, 19:36:
zoekster schreef op dinsdag 12 jun 2012, 19:09: Waarom is het zo erg dat hij zo lang loopt? De mijne draait met de hete was ook bijna drie uur. Zo is dat tegenwoordig, ze doen er vreselijk lang over.

Nou dan is die van jou zeker ook stuk!!! En wat daar erg aan is? Dat het heel veel energie kost en dat je er lang op moet wachten!
Die van mij wast alles prachtig schoon in 1 uur! ;-)

Voor TS; ik ben bang dat deze goedkoop nu dus een duurkoop is!

@hereistom. Nee, de mijne is niet stuk, maar je kunt het programma verkorten tot 1 uur, als je nu eens mijn antwoorden goed leest ipv meteen zo te schreeuwen.

@mijoeleke, het is de bedoeling van de lange programma's dat ze met veel minder water de was schoonkrijgen, daardoor moet de kleding langer tegen elkaar aanschuren. Wat zij als A+ zien is minder water verbruik, vroeger was je zo'n 75 liter water per wasbeurt kwijt, nu is het rond de 50 liter.

Wel jammer dat het korte programma bij u zo heel erg kort is. Want zelf draai ik mijn was meestal op het korte programma, alleen af en toe de lange was, want volgens de monteur gaat anders de machine kapot. Omdat hij dan ook minder spoelbeurten maakt.

30 of 40 graden is vaak genoeg, maar bij echt vuile was niet, en ook huismijt krijg je niet dood onder de 60 graden. Mocht dat een issue zijn.

U zult zien dat hij op 40 graden minder tijd draait en op 30 graden nog minder. Dan heeft hij nl minder tijd nodig om het water op te warmen. Let er ook op dat de voorwas niet ingeschakeld staat.

Ik kan nu al voorspellen dat als u de monteur inschakelt dat u voor de kosten opdraait. Maar goed, u moet het zelf weten.
En u kunt natuurlijk altijd dreigen met Kassa en Radar, ahum, daar zullen ze zich ontzettend veel van aantrekken.

Met vloeibare wasmiddelen moet je overigens uitkijken die zijn vaak de oorzaak van stinkende trommels, omdat ze vooral bij lagere temperaturen meer blijven kleven in de machines dan poeder.
Daar zijn ook hele forums over.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoekster: naar mijn weten heb ik ook een programma op 40 graden gedaan met ook geen kortere duur.

Er is wel een pauze knop waarna je dan op centrifugeren kunt zetten echter moet je wel goed weten of hij al gespoeld heeft, want ik ga niet de hele tijd naast het wasmachine zitten wat hij aan het doen is.

Overigens; dat weinig water gebruiken vind ik ook een uitvinding van niks, want als de was lang tegen elkaar schuurt om schoon te worden lijdt (óf kort ei?) hij toch ook?
Ik geef toe; veel te snel apparaat gekocht.

over monteur gesproken; de dealer stelt dit voor; dit is de procedure van te weten komen wat/en zo ja wat er mis is. De koper moet betalen dus; waar dient garantie voor?
Nogmaals de monteur kan zeggen; in principe is niks mis met het apparaat

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 12 jun 2012, 20:49: Wel jammer dat het korte programma bij u zo heel erg kort is. Want zelf draai ik mijn was meestal op het korte programma, alleen af en toe de lange was, want volgens de monteur gaat anders de machine kapot. Omdat hij dan ook minder spoelbeurten maakt.

Onzin, ik was al jaren op het korte programma!

Met vloeibare wasmiddelen moet je overigens uitkijken die zijn vaak de oorzaak van stinkende trommels, omdat ze vooral bij lagere temperaturen meer blijven kleven in de machines dan poeder.

Ook onzin, ik was al jaren met een vloeibaar wasmiddel op 40°!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijoeleke schreef op dinsdag 12 jun 2012, 21:01:
Overigens; dat weinig water gebruiken vind ik ook een uitvinding van niks, want als de was lang tegen elkaar schuurt om schoon te worden lijdt (óf kort ei?) hij toch ook?
Ik geef toe; veel te snel apparaat gekocht.

Inderdaad klopt dat ook niet en je wasgoed is dan ook snel versleten!

over monteur gesproken; de dealer stelt dit voor; dit is de procedure van te weten komen wat/en zo ja wat er mis is. De koper moet betalen dus; waar dient garantie voor?
Nogmaals de monteur kan zeggen; in principe is niks mis met het apparaat

Ja dat verhaal klopt dus ook niet, het ding voldoet niet aan de eisen, dus of reparen onder garantie of geld terug!
Anders toch gewoon met je verhaal naar de bouwmarkt gaan!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mijoeleke, heeft hij ook een knop met alleen spoelen? Die van mij wel.
Als ik op hem op spoelen zet, spoelt de was bij mij 40 minuten en automatisch na afloop volgt het centrifugeren. Dus dan kun ja na bijv. drie kwartier wassen, de pauze knop indrukkken en overgaan op het programma spoelen. Dan wast hij in totaal ongeveer anderhalf uur. Dat is een mooie tijd voor een was.

Wat bedoelt u met lijden, dat het wasgoed er niet beter van wordt? Vroeger werd er ook heel wild met de was omgesprongen toen de vrouwen nog alles met de hand deden met van die wasborden. Maar toen waren de kleren nog van veel betere kwaliteit. Ik doe het ook niet vaak dat lange wassen, alleen af en toe met was met vlekken draai ik zo lang.

Als er echt iets mis is met de machine, zoals niet afpompen, niet heet worden, niet aangaan, dan is de reparatie gratis. Het moeilijke is in dit geval dat het niet duidelijk is of het zo hoort of niet. Dat de 30 graden was evenlang duurt als de 60 graden was vind ik wel vreemd.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee een knop met spoelen heeft hij niet; als dat zo was, was het eenvoudiger; dan pakte ik de pauzeknop;spoelen en daarna centrifugeren, dan kon je sturen.

dus als hij loopt kan je niet veel anders doen dan gewoon op pauze/centrifuren drukken en afwachten ha ha

Ja het is precies zoals u zegt, ze kunnen zeggen zó werkt dit apparaat; einde verhaal??

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat een wasmachine lang draait met weinig water, wil niet zeggen dat de machine dan ook de hele tijd het water blijft verwarmen. Bij het bereiken van de gewenste temperatuur wordt de verwarming meestal uitgeschakeld en blijft de machine alleen maar draaien om schoon te wassen.

Dat kost niet zoveel stroom.

Dat kan je controleren bij het wassen door de elektriciteitsmeter in de gaten te houden. Bij het verwarmen draait die veel sneller en daarna zakt dat af.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de recensies gelezen van een wasmachine van 199 euro bij Neckerman ,het is een onbekend merk WM1042, veel mensen zijn tevreden, maar ook daar is de klacht het lange wassen. Iemand zegt daar dat de witte er al gauw meer dan drie uur over doet.

Het hoort bij sommige machines en ik denk niet dat het een mankement is.

Vladja heeft overigens gelijk, het verwarmingselement wordt niet continu verwarmd bij een lange wasbeurt.

Ik vrees dat u er mee moet leren leven. Of anders een andere kopen en deze op marktplaats zetten.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga terug naar de bouwmarkt.
Ik vertel dat hij niet volgens de tijden in de beschrijving werkt.
Immers; zo hoort hij te werken!

willen ze printplaat plaatsen (weten nieteens of deze dan korter draait!) alles op hun kosten toch???? ik heb toch immers garantie godverdorie!
En anders consumentenbond raadplegen?

Dat ik dit nooit meer zal doen is vanzelfsprekend echter bij een winkel in witgoed had dit ook kunnen gebeuren denk ik.

Iedereen bedankt voor de tips

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hèhè, eindelijk heb je het door! ;-)
Inderdaad gewoon naar de bouwmarkt gaan, hij werkt niet zoals het hoort en je hebt garantie!
Dus laat je niet afschepen in die bouwmarkt, vraag desnoods naar de chef en dreig anders dat je er werk van gaat maken!
De klant is toch Koning(in)!?

We lezen hier graag hoe het is afgelopen?

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja zeker, laat jullie weten hoe of wat.

O.a. consumentenbond eens nakijken of je iets met hun kan zonder dat je gelijk lid moet worden.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, de consumentenbond heb je ook niet veel aan, ook al ben je lid, veel meer dan standaard voorbeeld brieven hebben ze niet voor je!

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat ook nog wel het probleem kan wezen is,de afvoer slang van de machine zit te diep in de afvoer van het riool.Is dit het geval dan hevel de afvoerslang van de machine gedeeltelijk leeg dan gaat hij weer water pakken het moet weer op gewarmd worden op die manier is drie uur niets.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

tegenwoordig heb je 2 jaar garantie.
maar gaat het hier wel om een garantie geval. 3 uur is lang, maar je schrijft niet welk progamma. een 90 graden duurt bij elke wasmachine lang. nu hebben de fabrikanten van duurdere machine er veel aan gedaan om te besparen op stroom en waterverbruik, ik kan mij zo voorstellen dan dit bij goedkopere apparanten minder (lees meer verbruik).
je zal, als erg geen aantoonbaar deffect is dit voor lief moeten nemen, of de leverancier vragen om teruggave. maar of ze dat doen ???
ik vraag mij zowieso af of de bouwmarkten niet te veel doordraven in hetgeen zij verkopen. wasmachines, brommers, fietsen horen hier niet thuis. mar de conclusie is waarschijnlijk dat je meer uit had kunnen geven, want met deze machine ben je uiteindelijk onder aan de streep meer kwijt aan energie, water en tijd.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Whiteline is een merk van Gamma, dus neem aan dat je het apparaat daar gekocht hebt. Bij Gamma hebben ze 30 dagen omruiltijd, dus als je dat ding nog geen 30 dagen hebt, gewoon met de bon weer terugbrengen. Kun je je geld terughalen.
Ik heb een diepvriezer van Whiteline en totaal geen problemen. Gebruikt niet meer elektra dan andere vriezers. Hoeft dus niet altijd aan het merk te liggen (Goed, je kunt er niet mee wassen. Flauw,hè?)
Trouwens, de meeste kleding kun je op 30 graden wassen. Scheelt een hoop energie en wordt ook schoon. Katoen- 60 % kost veel en is meestal niet nodig.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb een jaar of 2 geleden bij de plaatselijke witgoedhandelaar een Bosch 7kg. gekocht met de vraag of er ook spaarprogramma's opzaten. (machine kostte rond € 700)
Antwoord volmondig JA.

Godzijdank zit er 1 spaarprogramma op: kreukherstellend 40 graden met maximale centrifuge, duurt 1 uur en 15 minuten (staat in het boekje 55 minuten).

De rest is om te huilen qua tijd: bonte was 40 graden: 2.30 uur, bonte was eco 60 graden 2.58 uur en witte was 90 graden 2.33 uur.

Nu maar hopen dat qua stroom en water het verbruik minder is dan de oudere machines, anders is het toch een kat in de zak (alhoewel hij wel bevalt i.v.m. de 7 kg. inhoud)

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een halfjaar geleden ook een nieuwe wasmachine gekocht, niet te duur, niet te goedkoop, een Siemens. In de winkel hebben we op van alles gelet, maar.....vergeten te vragen hoe lang de programma's duren. Mijn vorige machine deed de was in gemiddeld een uur.
Thuisgekomen met veel plezier de eerste was gedraaid, die ook uuuuuuuren duurde. Boekje gecontroleerd en ja, daar stond het: de was op 40 ofwel 60 graden, een normaal programma, duurt minstens 2 3/4 uur. H
Het blijkt te maken te hebben met minder stroomverbruik, de motor wordt langzamer op gang gebracht.
Ik baalde ook in het begin, nu ben ik eraan gewend: denk eerst wat ik in de tussentijd kan doen (boodschappen enzo), moet ook wel even denken hoe laat ik naar bed wil vóór ik "even" een was draai.
Toen dacht ik: Het is zoals het is. Ik heb het er mee te doen, pas me aan.

Dus het heeft bij jou ook waarschijnlijk niets te maken met goed- of duurkoop.
Ik wens je flexibilitiet, aanpassingsvermogen en nog jaren lang plezier van deze wasmachine!

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel reacties....

Tot even mijn ervaring met wassen:
Mijn korte was duurt een klein uur en de gewone was ongeveer 2 uur. Dit hangt een klein beetje af van de omgevingstemperatuur maar vooral van de temperatuur van het aangevoerde water.

Het betreft een Miele bovenlader en de temperatuur is 30 (bont- of fijnwas) en 40 graden (in geval van witgoed).
Ik ga niet hoger qua temperatuur en mijn machine is schoon. Als dat niet zo zou zijn dan zou ik een keer op 80 graden gaan wassen (uiteraard alleen wit).

Maar ik heb al vroeg in mijn leven geleerd dat je niet op kosten moet besparen als dit soort investeringen nodig zijn. Wat er nu aan de hand is, is ècht geen verrassing en de machine blijft problemen geven totdat het is opgelost door de aanschaf van een goede en helaas ook dure wasmachine...
Maar ik kan niet in de portemonnaie van een ander kijken.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je een goede en goedkope wasmachine wilt hebben kan je beter bij website modern.nl bestellen daar hebben ze goed spul al me witgoed komt daar vandaan en zelfs van me oma heb ik daar besteld perfekt.whiteline is niet een bekend merk en service van een bouwmarkt hoef je niet te verwachten met witgoed.
mensen kijk voortaan uit!

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad is Modern een prima winkel en is deze Indesit een prima wasmachine, energiezuinig en korte wasprogramma's en maar €299,-; Indesit.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 00:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is flauw en zinloos om TS er op te wijzen dat het een onverstandige aankoop is geweest.
Dat gezwets heeft TS niets aan.
En dat geblaat hoe goed uw eigen wasmachine is heeft TS ook helemaal niets aan.
Het blijkt dat de wasmachine van diverse wasdeskundigen er ook langer over doen dan het boekje belooft.
Dat kan bij deze machine ook het geval zijn.
Het is de grootste onzin dat de wasmachinedeskundige monteur de machine wil meenemen om te testen.
Als de machine bij TS 3 uur draait, dan doet ie dat ook in de werkplaats elders.
Als mevrouw zegt: hij draait 3 uur dan moet de monteur dat geloven, en niet zeuren.
Laat er onder garantie maar een nieuwe printplaat inzetten.
De printplaat is hart en hersens van uw machine.
Als een was dan nog steeds die belachelijke 3 uur duurt dan hoort het helaas bij de machine.
TS, u schrijft dat u van een en ander radeloos bent geworden.
Dat zal wel meevallen
TS, u hebt nog steeds niet de vraag beantwoord welk type Whiteline het is, er zijn nl veel typen.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vader heeft ook een nieuwe wasmachine en ook daar duurde alle programma's erg lang. Na lang zoeken bleek de wasmachinekraan verstopt de rode ring in de kraan bleek de watertoevoer bijna af te sluiten zodat het heel lang duurde voordat de wasmachine op het goede waterniveau stond zowel met wassen en spoelen en dat natuurlijk bij alle wasprogramma"s. Misschien is dat bij u ook het probleem het is in ieder geval de moeite om dat even na te kijken.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorrie beste mensen, heb even niet meer gekeken door bezigheden ook o.a. langsgaan bij de bouwmarkt.

Meisje achter de balie en verteld wat monteur al eventueel aan kosten inschatte (als ik pech heb). Andere printplaat etc etc. Ik weer gezged dat ik hem liefst terug wilde geven en garantie bla bla en uiteraard op het laatste dat ik het anders niet zo zou laten en verder ging informeren.

Meisje gaat bellen met dealer en hetzelfde verhaal wordt verteld: mevrouw moet hem bij de monteur laten nakijken en als ze gelijk heeft dat het apparaat zo lang loopt is er niks aan de hand en anders komen de kosten voor haar rekening!
Waarom waarschuwt de monteur mij voor deze kosten??? Omdat hijzelf al weet wat er uit de bus moet komen?

Meisje gaat daarna eindelijk naar de baas; die kon mij aan de balie zien staan kwam niet nader en als ik dus een asociale man geweest was (ben een vrouw met geen haar op de tand) was ik gewoon naar dat kantoor binnengegaan.

Meisje zegt weer u moet contact opnemen met monteur; ik weer zeggen op uw kosten, al met al geen resultaat en frustratie tot en met.
Voelde me weer afgescheept.

Bij juriisch loket binnengelopen want is in de buurt en over consumentenzaken weten ze toch niet alles geloof ik.
Wél vertelde juridisch loket dat ik niet in de winkel gevraagd heb naar de wastijd.
Mag een mens er niet meer van uitgaan dat een machien normale tijden draait?
Zij adviseerden brief opstellen.
Máár een advokaat kwam daar al niet in aanmerking voor deze zaak.
Moest om een bedrag van minimaal 500 euro gaan!

Maar mensen dit is nog niet het einde van het verhaal.

Thuisgekomen en dan uiteindelijk de consumentenbond gebeld.

Ik kon een vraag stellen (wanneer je geen lid bent) en dan kost je dat 5 euro en voor die 5 euro krijg je ook informatie over het een en ander en ik dit dus afgesproken dat ik dat goed vond..
Dit advies heeft me uiteindelijk wél een beetje hoop gegeven.
Heel vriendelijk mevrouw aan de lijn.
CONSUMENTENBOND ZEGT HIEROVER:

In de wet staat vermeld: wanneer het gebrek (als dit dus als een gebrek gezien kan worden) zich binnen 6 maanden na aankoop voordoet mag ik volgens de wet ervan uitgaan dat dit gebrek al aanwezig was bij aankoop van het apparaat.
Dit wettelijk recht betekent ook: kosteloos herstel/vervanging en geen ophaal en nakijkkosten in deze 6 maanden.

Ik heb een brief verzonden (aangetekend) maar zoals ik reeds eerder schreef; wordt dit als een gebrek gezien?
Hoort het bij dit machine? deze lange draaitijd?
IK vind dat een apparaat moet werken naar de beschrijving die erbij geleverd wordt. Punt uit.
Monteur vertelde immers dat bij alle typen whiteline's dezelfde beschrijving zat!
Ik wacht op antwoord. Inmiddels verbruik ik dus weer energie met dit ding.

Wanneer ik dus meer hulp nodig heb in deze (en ik vrees van wel) moet je uiteraard lid van de cons. bond zijn en dat was ik sowieso van plan om te doen.

Dan nog even een paar antwoorden geven aan sommige mensen:
JOSZWET: ga uiteraard kijken of de afvoer slang te diep i.h riool zit.
Bedankt voor uw tip.

DE WOLLF
Welk programma ik meestal; draai: katoen op 60 graden, maar ook een keer
synthetisch en ondergoed gedraaid en alles veel te lang

DONNA: U zegt binnen 30 dagen kan je ruilen; niet dus. Bouwmarkt zegt dat het apparaat gebruikt is. Een waarheid als een koe natuurlijk, want in de doos laten staan kan ik niet zien hoe hij werkt

ELYSYA: bedankt voor de aangeboden website.
Echter na zo mijn neus te stoten zou ik nu bij een betrouwbaar winkel in witgoed in mijn eigen buurt gaan.

Mensen wanneer jullie willen weten hoe het verder gaat wil ik dat wel doen.

Fijn voor zoveel reacties en steun!

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ons maar weten hoe het afloopt. Aan wie heb je de aangetekende brief gestuurd, aan de fabrikant of aan de bouwmarkt?

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de bouwmarkt, want dat was het advies wat de cons. bond gaf.

De bouwmarkt kaatst (in mijn geval) steeds weer terug naar de dealer.
Maar hij zit wel met zijn naam en ontevreden klanten.

Oh ja, cons. bond vertelde ook nog dat ik een schriftelijke bevestiging (van bouwmarkt) moest vragen dat dit (nakijken dus) ook kosteloos gebeurd!

Ja dit is de theorie, de praktijk is misschien wel anders!

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ome welke bouwmarkt gaat het nu, ik denk Gamma?

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je als consument waar ook een nieuwe wasmachine koopt dient ie gewoon te werken. Al dat gezeur en verschuiven van verantwoordelijkheden is bedoeld vooral in 1e plaats zelf werk te houden. Monteurs vertellen ,zou haast zeggen per definitie, niet de waarheid.Kassa/Radar hebben dat meermaals aangetoond. 9 van de 10 stelt de verkeerde diagnose en vooral een duurdere. Dan de verkopers. Die beloven de klanten allerlei garanties echter als het verkocht is moeten anderen het maar oplossen. Ik heb verkocht en werk met wellicht een bonus.

En je leest 100duizenden van deze verhalen hier door de jaren heen. Over garage's/energiemaatschappijen/Ziggo en cs./telefoonaanbieders/verzekeraars en zelfs onze overheid.

En de wetgeving voor consumenten is er en is duidelijk. U hebt recht op garantie of geld terug. Maar om dit recht te halen moet je dit wel halen en voorfinancieren en met jaren geduld via een rechter. Praktijk is dus dat monteurs en verkopers beloond blijven worden als ze sprookjes vertellen.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het wasmachine kunnen teruggeven en heb mijn geld teruggekregen

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je bij een bouwmarkt zoals de Gamma iets koopt kun je dit soort voorwaarden verwachten.
Dus liever een echt merk van tenminste €300,- en vooral niet de eerder genoemde Indesit omdat die soms erg jong ook bij het groot vuil is te vinden.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijoeleke schreef op donderdag 16 aug 2012, 18:26: Ik heb het wasmachine kunnen teruggeven en heb mijn geld teruggekregen

fantastisch nieuws voor je, gefeliciteerd.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op donderdag 16 aug 2012, 18:33: ...en vooral niet de eerder genoemde Indesit omdat die soms erg jong ook bij het groot vuil is te vinden.

Natuurlijk weer de grootste onzin die er is, ik ken diverse mensen die de Indesit al meer dan 10 jaar zonder problemen gebruiken en ik heb hem zelf ook al ruim 5 jaar!

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op donderdag 16 aug 2012, 21:25:
tot15karakters schreef op donderdag 16 aug 2012, 18:33: ...en vooral niet de eerder genoemde Indesit omdat die soms erg jong ook bij het groot vuil is te vinden.

Natuurlijk weer de grootste onzin die er is, ik ken diverse mensen die de Indesit al meer dan 10 jaar zonder problemen gebruiken en ik heb hem zelf ook al ruim 5 jaar!

Hoezo, wat een onzin. Je hebt er immers machines tussen, op allerlei gebied, die in de volksmond maandagmorgen produkten genoemd worden. Maar goed, maakt niet uit: mijoelke heeft haar geld terug en daar gaat het om.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als een wasmasjien deze kuren heeft,kunnen er maar 2 oorzaken zijn.
Water wordt niet snel genoeg afgepompt(verstopt filter)
Of de thermostaat werkt niet naar behoren.

Algemeen wasmachine probleem ongeacht het merk.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 09:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste toolboy,
Met mijn vorig wasmachien had ik geen problemen omtrent water afpompen; dus verstopt filter, is mij ook niet opgevallen bij het nieuwe
De thermostaat ?? van het nieuwe wasmachien?
De was werd normaal schoon; maar oké, wie heeft nog echt vuile was???
Misschien met kleine kinderen, maar dat is bij mij niet het geval

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op dinsdag 12 jun 2012, 21:11:
mijoeleke schreef op dinsdag 12 jun 2012, 21:01:
Overigens; dat weinig water gebruiken vind ik ook een uitvinding van niks, want als de was lang tegen elkaar schuurt om schoon te worden lijdt (óf kort ei?) hij toch ook?
Ik geef toe; veel te snel apparaat gekocht.

Inderdaad klopt dat ook niet en je wasgoed is dan ook snel versleten!

over monteur gesproken; de dealer stelt dit voor; dit is de procedure van te weten komen wat/en zo ja wat er mis is. De koper moet betalen dus; waar dient garantie voor?
Nogmaals de monteur kan zeggen; in principe is niks mis met het apparaat

Ja dat verhaal klopt dus ook niet, het ding voldoet niet aan de eisen, dus of reparen onder garantie of geld terug!
Anders toch gewoon met je verhaal naar de bouwmarkt gaan!

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een blomberg bij Block gekocht. Het draait 3u en 6 min en heeft een korte was van 14 min.Is iemand bekend met dit merk?hij heeft geen krasjes en is 10maanden oud.kan ik het nog inruilen met een andere wasmachine. Neem ik liever een samsung he?