fl
door flipino Feb 15, 2007 om 18:19
Elektronica & tv

Wasmachine van het merk Candy

Hallo,

Ik heb een wasmachine gekocht van het merk Candy, 6 kg vulgewicht elke was die ik draai, bonte of witte was, duurt 2,5 tot 3 uur.

Toen ik naar de zaak terugging werd mij verteld dat ik een bepaalde knop moest gebruiken, voor een was die dan korter zou duren.

maar zelfs met dat wasprogramma duurde de was 3 uur

Ik heb Candy gebeld in Amersfoort, de meneer aan de lijn vertelde mij dat het komt omdat de wasmachines van Candy energiezuinig zijn, ze verbruiken per was niet meer dan 1 gloeilamp ,wat betreft de energie, en de wasmachine is zuinig met water.

wie heeft hier ervaring mee, klopt dit verhaal?

9636 52 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb van wasmachine niet echt verstand

maar programma van 2,5 tot 3 is is niet normaal.

Als je hem net hebt zou ik hem maar eens onder garantie laten nakijken, waarschijnlijk is er iets niet goed met de klok zou ik denken.

Ik had ooit een combi magnetron waarvan de oven pas na uur heet genoeg, zegt die kerel `hij moet half uur voorverwarmen` ja sure haha, gelukkig kon ik het a la minute retourneren bij postorder.

laat je niets wijsmaken!

Kijk even op hun site of de wasmachine erbij staat, ze geven indicatie van was-duur ( deze is-

Tijdsduur standaard wascyclus* (min) 140

Candy Nederland

Groetjes,

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

140 min. vindt ik trouwens wel erg lang, dat is wel ruim twee uur ;-(

zo lang wast de mijne nooit.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom zou u twijfellen aan eimand die bij het betreffende bedrijf werkt ?

Hij is iemand die er verstand van moet hebben en u correct moet informeren.

Dus ja hij heeft gelijk

Is het lang dat alles klaar is ach, het zou sneller mogen maar als deze machine zuinig is met energie en met water kan u niet anders verwachten. Het verschil met gemiddeld 140 minuten en 180 minuten is niet veel te noemen vindt ik zelf. de machine kan meer aan dus is het verstandig ook de machine optimaal gebruiken.

labswans

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

----waarom zou u twijfellen aan eimand die bij het betreffende bedrijf werkt ?---------

Omdat je niet zondermeer alles geloven moet wat je wordt verteld toch zeker !         ;-)

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal aan het merk liggen dan; ik heb een miele

---Hoe lang doet deze machine over een volle was op 60 graden?

Ongeveer anderhalf uur, afhankelijk van de belading en snelheid van de
instelling van de snelheid voor het centrifugeren. Alleen zul je in de praktijk
deze optie niet zovaak gebruiken. 40 graden is meer dan voldoende en die duurt
een uur en vijf minuten.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net even wat gebruiksaanwijzingen van Miele apparaten doorgekeken en de gemiddelde tijd voor een stadaard was is bij ALLE miele apparaten gesteld op 2 uur. Er staat in de div. gebruiksaanwijzingen wel dat de temperatuur van het inlaatwater en de hardheid van het water van invloed kunnen zijn op de lengte van het wasprogramma.

Bij de whirlpool apparaten is 2 tot 2,5 uur ook normaal.

Mijn eigen machine (Ardo Monza 1600) doet over een standaard 40 graden was bijna twee uur. Bij wassen op 95% doet hij er beduidend langer over.

Ik weet niet of de candy heel veel langer er over doet, maar tussen de 2 en 3 uur lijkt dus redelijk normaal.

Linda

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een aanvulling, vrijwel alle nieuwere apparaten gebruiken beduidend minder water dan de oudere apparaten. Minder water betekend dat er langer "heen en weer geslingerd" moet worden.

Vergelijk dat met vroeger met handwassen: teer wasgoed werd zachter maar langer tussen de handen heen en weer gewreven en geduwd en langer uitgespoeld dan het robuustere spul, waarmee je flink tekeer kon gaan.

Oh, en het gebruik van al of niet het voorwas en eventueel inweek programma wil ook nog wel eens schelen (inweekprogramme erbij is weer een uurtje extra wastijd!!!)

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo flippino.

Sorry hoor, maar dit vind ik wel heeeeel erg lang. Ik heb een Miele en die doet over de witte was 1 uur en 17 min. De bonte was 38 min. Ik vind het een vreemd verhaal wat ze je vertellen. Ik weet niet of het aan het merk of de prijs van de machine ligt, maar ze maken mij niet wijs dat, als een machine er 2,5 tot 3 uren over doet, dat hij zo energiezuinig is dan zij willen doen geloven. En zuinig met water? Hij moet toch wassen en spoelen.......net als een andere machine? Ik snap er niks van.

Groet, libra.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even dit, ik gebruik dus geen voorwas. Ik heb nl. niet echt vuile was. Maar dan zal het iets langer duren.

libra.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

De wastijd is veel te lang en het stroomgebruik van een gloeilamp een fabel. de machine is duidelijk stuk. Een beetje grappig heeft de medewerker van Candy een lamp in huis van zeg maar 2 KWH dan zit hij graag in het zonnetje.

Ronny.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag de naam van het apparaat dat maar 60 Watt verbruikt!!

Die wil ik ook!

Mijn oude zanussi deed 3250 Watt en de nieuwe ( 2 weken oud) 2200 Watt

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf hele goede ervaringen met een candy wasmachine. Die van mij is juist erg snel. Ik doe dan ook nooit een voorwas. Hij is idd erg zuinig ook qua waterverbruik, daarom had ik hem juist gekocht. Aan het merk zou het dus denk ik niet kunnen liggen.

(sorry, geen oplossing, maar meer even een mededeling)

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het wasprogramma lang duurt is niet normaal, maar u heeft het type nummer niet vermeld, dus is het moeilijk nazoeken op de site van Candy. De fabriek staat (stond) in Bromborough, Wirral, UK en ze maken vele machines. De Candy machines in Engeland zijn voorzien van 2 water aansluitingen, warm en koud om het wassen te versnellen en waardoor een kleiner verwarming element gebruikt kan worden en ze werken hier met een stekkerzekering van 13 amp wat uiteraard ook niet hoog is. Dat misschien is het mogelijk om net als hier er een tweede warmwater aansluiting aan te brengen, want dan wordt het wasprogramma versneld.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat om het stroomverbruik.De tijdsduur is m.i. van minder belang.De wasmachine fabrikanten passen wat lichtere verwarmings elementen toe, waardoor de wastijd langer duurt,maar het energie verbruik minder is.Ga er van uit dat wasachinefabrikanten uit concurrentie overwegingen een zo zuinig moglijk product op de markt trachten te brengen

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@voorlanden een wasmachine die 2 a 3 uur draait en totaal maar 60 watt gebruiken per was beurt?

Waar zijn die tekoop.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

iedereen moet kunnen weten dat het water in de winter maanden kouder is dan in de zomer maanden dus dan doet de was is ook veel langer over.hij moet namelijk wel het water op tempratuur brengen waar je hem op wil wassen en als dat de kook was is tja dan ben je wel een poosje verder

hoop dat je dit begrijpt en als het zomer is en het water uit de kraan warmer word zal je zien dat de was dan ook veel sneller klaas is

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@meidoorn dat verschil is geen anderhalf uur.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Onlangs hebben wij ook een wasmachine van Candy gekocht. Candy GO 166-14. Ook wij vonden dat de katoenwas erg lang duurt. 2.5 tot 3 uur inderdaad. m.a.w. jouw machine is NIET kapot maar dit is standaard bij Candy. Wat je eventueel wel kan doen is de was draaien in het mix programma, dat duurt 90 minuten. Alleen centrifugeert hij dan slechts op 900 toeren. Was klaar, alleen nog even extra centrifugeren op 1600 toeren en klaar.

Ons toestel werkt prima maar wij delen de mening dat het nergens aan staat gegeven dat dit zo lang duurt.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal van Candy kan inderdaad kloppen.Het energie verbruik van een automaat is niet afhankelijk van de tijd dat hij bezig is.Wassen is een proces van temperatuur/wasmiddel/weken en beweging.2 generaties terug werd eerst de was in de week gezet op een petroleumstellletje en daarna op een wasbord bewerkt en daarna gespoeld.In de loop van de tijd moesten de automaten sneller wassen dus hogere temperatuur en flink draaien met de handel.Met de komst van het energie bezuinigen ontkwamen de wasautomaten hieraan ook niet.Dus....lagere temperaturen.....minder bewegen...minder wasmiddel.....met als gevolg om de zaak toch nog lekker schoon te krijgen ...langer weken.Om er achter te komen wat het echte energieverbruik is per wasbeurt zou U een energiemeter moeten aanschaffen(te koop bij nagenoeg elke bouwmarkt.)               succes

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bogie heeft u enig idee wat alleen al de motor van een was machine verbruikt , dat alleen al is een veelvoud van een gloeilamp.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag flipino, ik lees uit je verhaal dat de wasmachine net zoveel gebruikt als een gloeilamp en nu komen er antwoorden over een lamp van 60 watt dit lees ik niet in je vraag, dus ik zou naar de winkel gaan en vragen wat ze hiermee bedoelen dat de machine net zoveel gebruikt als een gloeilamp. Ik heb het nare gevoel dat ze gewoon van je af wilden zijn en dan zo'n nietszeggend antwoord geven. Sta er op dat ze je fatsoenlijk te woord staan. Ook dat is service! Succes Marann.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is lang?

Ik ben vanmiddag om 16.45 thuis gekomen en toen de bonte was in de machine gedaan. Aangezet, zonder voorwas, en heb zojuist om 19.30 de was overgedaan in de droger. De witte was doet er ongeveer evenlang over. Als je de machine op ECO zet duurt het altijd langer want de was wordt dan niet in één keer opgewarmd maar de machine voelt als het ware of de temperatuur al stijgt en bijna bereikt is. Er zit dan meer wachttijd tussen de opwarmschakelingen. Hij is dan ook zuiniger. In de tijd dat de machine draait kan je toch fijn even op de KASSA site kijken, of zit je de hele wasbeurt voor het raampje te kijken? ;-))

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook deze Candy Go 136-14    6KG    sinds een maand.

deze machine loopt ook 2½ voor 40 graden

3 uur voor 60 graden

Telefonisch heeft Candy me verteld dat ik maar een derde deel van de normale waspoeder mocht gebruiken, dit zou de wastijd verkorten. Echter dit maakt niet veel uit.

Of deze machine zo zuinig met energie en water is kan ik niet constateren.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het klinkt misschien gek maar controleer of de afvoerslang niet te diep in het afvoerpijpje zit.Als dit wel het geval is kan het gebeuren dat hij steeds een beetje water hevelt uit de machine en de machine vult dat water weer aan maar moet dan eerst weer opgewarmt worden. enz. enz.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Zanussi, het normale programma duurt zo'n 2 uur, het korte programma een uurtje... dus idd lijkt het mij ook wat lang

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook onlangs een Candy gekocht. De CTH 1476 bovenlader.

Ik heb net de tijd in de gaten gehouden voor een katoen wasprogramma op 40 graden.

Volgens het boekje zou het 140 minuten duren. Dat vind ik al erg lang, maar het programma duurde bijna 3½ uur! Dat zijn ruim 200 minuten. Een uur langer dan aangegeven.

Ik vind dit niet acceptabel. Mijn oude vertrouwde Zanker Intimat deed er nog geen 90 minuten over (zonder centrifugeren) op 50 graden.

Oh ja, de afvoerslang zit maar een klein stukje in de afvoerbuis die op de voorgeschreven hoogte zit.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoy,

is het verwarmingselement wel goed?

als je een verbruikersmeter hebt daar is het verbruikerswatt op af te lezen.

Het maxium en minium en tijdens het draaien van de machine ook continu aftelezen.

als het maxium veel minder is dan wat in de beschrijving staat dan kan het zijn dat het verwarmingselement om de een of andere reden niet genoeg stroom kan doorlaten waardoor hij niet warmgenoeg word, hierdoor moet de machine langer wachten tot het water op temperatuur is.

bij mijn weten is het minimaal aantal watt rond de 800 watt of meer.

dan moet je in huis wel hallogeen bouwlampen hebben.

ha ha.

zelf heb ik een wasdroger aeg zonder verwarmings element

dit met een warmtepomp .

duurt ook iets langer ongeveer een half uur maar verdoet de helft minder stroom nog goed voor ruim 1000 watt.

groetjes Bennie

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je de type en naam invuld op kieskeurig.nl dan kun je daar bijna alles uithalen wat je over de machine wilt weten.Vul in naam en type, klik vervolgens op vergelijk <misschien gebruiken ze een ander woord> of op merk,maar dat zie je dan vanzelf.

Heel veel succes.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 02:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Flipino,

Wat een lawine van antwoorden maar geen enkel antwoord raakt de kern van de zaak. Alle wasmachinefabrikant hebben onder invloed van de Europese opdracht tot energiebesparing de wasprogramma's verlengd. Dat wil zeggen een wit/bontwasprogramma duurt zonder inweken ca. 2 uur. Met inweken bijna 4 uur. Hierdoor kan op een lagere temperatuur gewassen worden en met minder water waardoor ook bij de moderne wasmiddelen een goed wasresultaat bereikt kan worden. Daarnaast is er technisch ook het nodige aangepast.

DIT IS NIET MERK GEBONDEN MAAR IS VAN TOEPASSING OP ALLE FABRIKATEN.

De eerder opgegeven tijden zijn van een vol elektronsiche Miele met tiptoetsen van ca. 12 jaar oud.

Meestal kun je inweken of een kort toets indrukken waardoor het wasprogramma korter wordt, je loopt dan wel het risico dat je wasgoed niet schoon wordt.

Er is dus niets aan de hand met de Candy wasautomaat.

Bij oudere wasautomaten duurde het wasprogramma korter maar die verbruikten ook veel meer water en energie.

Succes

Henri1942

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 02:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb zelf een Philips Whirlpool wasmachine uit de "oude doos". Hij zal ongeveer 15 jaar zijn. Dat merk je ook wel want de lagers zijn niet meer al te best (de machine rammelt best wel erg zo nu en dan).

Mijn 40 graden wasprogramma duurt ongeveer 1 tot 1½ uur. Ik denk dat 2 uur (voor jouw wasmachine) dus normaal is gezien de energiezuinigheid en de waterbesparing van het apparaat. Echter het verhaal van Candy dat het verbruik van de wasmachine overeen zou komen met het verbruik van een gloeilamp dat waag ik te betwijfelen. Er zit immers een verwarmingselement in het apparaat en ja dat ding vreet energie! Dat i zo bij koffiezetters, drogers, haarföhnen e.d.

Groetjes. ;-)

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 07:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tijdsduur en verbruik
Tijdsduur standaard wascyclus* (min) 140

Energieverbruik per cyclus / jaar* (kWh) 1.02

De wastijden moeten volgens alle apparaten minimaal 140 minuten duren dus deze man heeft naar mijn idee geen verstand er van. Ik zou zeggen neem de beschrijving van jouw apparaat mee naar de winkel en stel nogmaals de vraag en wijs hem op de gebruiksaanwijzing die je hebt. Mijn wasautomaat duurt 106 minuten voor witte was met dezelfde inhoud.

Dat betekent dan de mijne de helft van de tijd nodig heeft om een was te draaien en is toch wel heel veel verschil naar mijn idee. Wat je ook kan doen is even kijken naar het energielabel of het een A++ is want die zijn qua energie voordeliger in het gebruik maar qua tijdsduur vind ik het wel heel erg lang.

Succes Blossom

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo terug,

Het is niet voor niets,dat een was automaat op een aparte zekeringsgroep moet.

Deze meneer van Candy heeft u maar wat wijs gemaakt,het is alleen jammer dat u er in trapt,laat u niets wijs maken,u zou hem kunnen vragen of hij weet hoe hij aan deze onzin komt.

De formule van vermogen is: P= UxI=220 volt x 16 amp= 3520 P oftewel Watt,dat betekent simpelweg dat u eens op het plaatje van de automaat moet kijken,daar staat namelijk op hoeveel het apparaat gebruit aan wattage,dan zult u begrijpen,en met behulp van een simpele formule waarom dat er maar een apparaat op de groep mag

Als deze meneer zegt dat de automaat maar energie verbruikt van een lamp, b.v. van 60 Watt,dan kunt u nagaan,dat bij deze meneer van Candy het lampje nog niet gaat branden.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Eventjes ter correctie, we zitten inmiddels op 230+ Volt wisselspanning in Nederland. Het verwarmingselement van een wasmachine zal zo rond de 3000 Watt verbruiken, m.a.w. 3000 : 230 = 13+ Ampère. En ja een aparte groep en dus een aparte zekering van 16 Ampère is dan wel iets veiliger, sterker nog VERPLICHT.

Groetjes. ;-)

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een wachmachine gebruikt 15 tot 20 liter wter per wasbeurt plus 5     maal spoelen is plus minus 120 liter water per was. de verwarming is gemiddeld 2500-3000 watt plus het wattage van de moter en dat is ook verschillend. Dan heb je nog een verschil tussen vaste en hand geschakelde thermostaten langer of korter werken.En je hebt machines die stil staan tot de tempratuur is bereikt en dan gaan wassen dat is voordeliger dan machines die van begin tot einde blijven verwarmen en wassen tegelijk Stil staand water is eerder aan zijn tempratuur dan bewegend Maar 90 tot 120 minuten is gemiddeld inclusief centrifugeren

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een paar maanden geleden ook een Candy 6 kg wasautomaat gekocht. Onze ervaring is ook dat een wasje draaien heeeel lang duurt, minimaal 3 uur (zonder voorwas en op 40 graden). De knop die bedoeld wordt, is de "32" knop. Dan duurt een wasje draaien dus inderdaad maar 32 minuten, maar echt schoon wordt de was hier niet van. Je mag de wasmachine ook niet helemaal vol doen bij dit programma.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

k weet niet hoe labswans zich altijd laat informeren... maar laat je niet in de zeik nemen....!!!! een was kan nooit 3uren of meer duren en in dit geval is het bij alle was programmas zoals k begreep... heb zelf ook een wasmachiene van candy en een droog,niks mis mee!!! maar bij mij duurt de was in elk geval niet langer dan 3uur!!!! er is gewoon iets defect in het electronisch gedeelte van de wasmachiene kan bijna niet missen... die beste man van desbetreffende bedrijf die u aan de lijn hebt moet naast zijn werk maar cursussen gaan volgen over wasmachienes!!! dit is een probleem waar gewoon ff een monteur zich over moet buigen... je belt je altijd scheel en dan krijg je zulke idiote antwoorden... ze lullen er meestal omheen... doorzetten zou k zegge,dit is niet normaal voor een wasmachiene,3uuurrrr!!!! pfff... veel succes eremee

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Flipino,

Nog even een vervolg reactie op mijn eerdere antwoord voor wat betreft de wastijd van jouw Candy.

Het wasproces is opgebouwd uit vier factoren 1) Temperauur, 2) Tijd, 3) Chemie,3) Mechanische beweging. Dit kun je voorstellen/zichtbaar maken in een cirkel. In het verlededen waren de temperatuur en de chemische werking de hoofdbestanddelen. Dus kon de tijd kort zijn en de mechanische beweging(het aantal sekonden dat de trommel draait en stil staat c.q. de totale tijdsduur totdat de gekozen temperatuur bereikt is) relatief kort zijn.

Wat heeft men nu gedaan op voorschrift van onze regering en Europesche Unie men heeft de temperatuur behoorlijk verlaagd ca. 30%, de chemische werking is aanmerkelijk verminderd. Dit laatste doordat het Natrium Perboraat dat als ontharder in wamiddelen werd gebruikt er uit te halen. Dit bestanddeel onthardde niet alleen maar ondersteunde ook het reinigingseffect behoorlijk goed.

Gevolg was dat dus één van de andere factoren vergroot moest worden, dus temperatuur en chemische werking omlaag, wastijd en mechanische beweging omhoog. Dit is de werkelijk reden waarom we nu op lage temperaturen kunnen wassen maar dan moet echter om de was schoon te krijgen wel de wastijd ongeveer verdubbeld worden

Ook de tijdsduur van het spoelen is verlengd aangezien het waterverbruik ook met ca. 50% procent is verminderd. Vandaar dat je op vele machine een extra spoelgang kan kiezen want als je wat teveel wasmiddel doseert of je ben gevoelig voor één van de bestanddelen van het wasmideel, dan wordt het wasgoed onvoldoende goed gespoeld met die lage water hoeveelheid.

Hopelijk is met dit extra antwoord e.e.a duidelijker geworden

Groeten,

Henri1942

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

weet miet of je hier veel aam hebt maar mijn bosch doet een hoofdwas op 40 graden met 5x spoelen in 1 uur en een kwartier

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt via de actie meten is weten ook 3 weken gratis zo'n verbruiksmeter lenen enige voorwaarde is doorgeven na afmelden of retourneren tegen portokosten

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Ik heb er toevallig dit weekend op gelet: ik heb zelf ook een Candy wasmachine, inmiddels bijna 4 jaar oud. Weet het type zo niet. Het is in ieder geval een AA uitvoering, extra energiezuinig.

Als ik een gewone was van 40graden laat draaien (dan staat-ie op katoen, meest gebruikte soort) dan doet mijn machine er 1 uur tot 1.15 minuten. De Super R knop (die de wastijd zou moeten verkorten) staat altijd ingedrukt.

Groeten, Dinos

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt de energie meter ook 3 weken gratis in bruikleen krijgen via meten is weten met als enige voorwaarde dat je hem doorgeeft (estafette aktie) of anders retourneerd en er van uitgaand, dat aan je wasautomaat een stekker zit en niet is aangesloten op een schakelaar met trekonderbreker.

sukses,

barth

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Buitensporig lang doet die Candy erover. Ik heb zelf een Miele die nu 2.5jaar oud is dus erg nieuw nog en zal dus wel aan de milieu eisen voldoen. Bij Witte Was op 40 of 60 graden temperatuur maakt niet uit doet hij er bij elk toerental max 1450 toeren anderhalf uur over en geen minuut langer. Als ik kreukherstellend doe, max 40 graden, max 900 toerental centrifugeren doet hij er ongeveer 1uur en 5 minuten over. Miniwasje is 30 minuten op max 40 graden. Verder is deze machine erg energiezuinig en heeft een speciale kledingbeschermende trommel. Ik ben erg tevreden met de tijden. Langer zou ik beslist niet accepteren ben je dagen met de was bezig. Lang niet alle gekleurde was kan bijelkaar. Zwart + Jeans doe ik bij elkaar en dan vaak nog een rode was apart en dan nog een was wat overblijft en natuurlijk een zuiver witte op 60 graden (= ondergoed, pyjamas, slopen, lakens) wel zo hygienisch.

Ik zou die machine inruilen voor een beter exemplaar tenzij je tijd genoeg hebt. Natuurlijk zijn de Mieles in aanschaf wel duurder maar mijn moeder deed er 20 jaar mee en weinig problemen mee, zo nu en dan een snaar en zo.

Kathy

ve
door verwijderd - Feb 20, 2007 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik ook een wasmachine gehad die erg lang deed over een was, en daar heb ik een monteur voor langs laten komen omdat ik me niet heb laten afschepen met 'energiezuinig'. De oplossing was heel erg simpel. Bij het neerzetten van de wasmachine was de slang waar het afvoerwater doorheen gaat richting het riool niet goed opgehangen, waardoor er een groot deel van het water wat in de wasmachine werd gepompt meteen de afvoer in ging: De slang is vervolgens zo opgehangen dat deze met een bochtje loopt en daardoor een paar cm boven de wasmachine uitsteekt en het probleem was verholpen. De wasmachine had meteen door dat er wel genoeg water ingepompt was en de wastijd was verkort tot iets meer dan een uur.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het beslist niet lullig bedoeld maar de eventueele kosten van een monteur had je jezelf kunnen besparen wanneer je de gebruiksaanwijzing had gelezen.

Elke gebruiksaanwijzing begint met de installatievoorschriften zoals die voor de electriciteit maar ook wat de hoogte van de afvoerslang betreft.

Toch fijn dat je probleem hiermee is opgelost wellicht hebben anderen er ook nog wat aan.

Groet,

Barth

ve
door verwijderd - Feb 25, 2007 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De wasmachine had ik na aankoop laten plaatsen en daarop is toen een droger gezet. De heren die 'm afgeleverd hadden zeiden: u hoeft alleen de stekker er maar in te doen en dan kunt u 'm gebruiken. Alles is aangesloten. Dus ik ging ervanuit dat 't in orde was. Zelf kon ik niet eens meer ergens bij. Dus ik vrolijk aan 't wassen en dat duurde af en toe urenlang. Mogelijk dat dit ook bij deze Candy aan de hand is.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
ik heb zelf candy fgo 136 gekocht in 2012.
het is een Stroomvreter. candy Hoover scheept je ook af. De winkelier. wil wel wat voor je doen. Maar er komt een monteur van candy. nou het kost altijd wel geld ondanks 5 jaar garantie.
je moet eerst zo wat de hele machine uit elkaar halen. om te kijken of je geen gebruikers fout hebt.
het is een a klasse +. maar de stroom meter giert rond. en het wassen duurt wel 3 uur. ik erger mij er ook aan. ik moest dit jaar ook flink bij betalen. wat ik las klopt. ze schepen je af. zo wordt wassen duur. En het duurt lang. de machine kan ook kleine programma's van 30 minuten. maar voor een frisse was uiteraard, een hele programma. de monteur van gia gooit ook problemen op was poeder. je moet van zo,n monteur beslist. een eetlepel soda er bij in doen. maar voor ontkalken. af en toe de machine even leeg wassen op 90 graden met wat azijn. tegen kalk. wat mij boos maakt is de stroom die de machine verbruikt. ik hoop dat kassa hier ook eens aandacht aan besteed
Engbert

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marnix2006

Het topic is al zeven jaar oud. Die wasmachine is allang versleten.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze beloven veel en helaas nog steeds leverbaar...
Beter weg doen via marktplaats en beter merk kopen....

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marnix2006

Dat de stroommeter rond giert zegt nog niet veel over het stroomverbruik per wasbeurt.
In de tijd dat het water opgewarmd wordt zal de stroommeter rondgieren maar als het water opgewarmd is zal het wel meevallen.
À+ is een energiezuinige machine.
Het stroomverbruik per wasbeurt kunt u controleren aan de hand van de meterstanden voor en na de wasbeurt.
Doordat er minder water en waspoeder gebruikt wordt duren de wasprogramma's langer vergeleken met de oudere wasmachines.
Ik zelf heb recent een Miele gekocht en daar duurt een 60 graden 7 kg wiite/bonte was 3 uur en een 95 graden was nog altijd 2,5 uur.
Vergeet niet dat in deze tijd ook nog de nodige spoelbeurten zitten.
Ik heb de indruk dat u denkt dat uw machine veel stroom verbruikt door de kalkafzetting.
Als u de reclames mag geloven is het verwarmingselement binnen de kortste keren omgeven met een dikke laag kalk.
U moet die reclames niet geloven, vooral niet als uw machine pas 2 jaar oud is.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@philip36,

Vindt ook fors 3 uur 60 graden zelfs voor een Miele.

Hier nog een oudje staan en het is met uurtje wel klaar en wast even schoon als ik hem 2,5 uur laat draaien.

Beste is machine zelf nameten vaker zijn de fabriekscijfers erg rooskleurig.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2014 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hoeft de machine natuurlijk helemaal niet leeg te laten draaien op 95 graden. Allemaal sprookjes.

Als u uw witte was regelmatig op 95 graden wast en dan mag er best een flinke hand soda bij, komt er in het geheel geen kalkafzetting op uw element en de machine blijft blinkend schoon.