pe
door petronella59 Oct 15, 2011 om 15:43
Elektronica & tv

Wasmachinereparatie

De deur van mijn Miele wasmachine sluitte niet goed meer en lekte daardoor ook. Het rubberen manchet zag er ook een beetje verdraaid uit. Daarom heb contact gezocht met ASD witgoed in Amsterdam; welke ook een servicepunt in Den Haag hebben. Afspraak gemaakt en doorgegeven wat het mankement was. Kosten €69,- voor het eerste half uur excl materiaal. Dat was duidelijk.
Binnen 20 minuten was de manchet vervangen en mijn apparaat weer in orde.
De heer in kwestie bracht mij €169,00 en natuurlijk € 69,00 in rekening!!! Hierop reageerde ik dat dat wel heer duur was voor zo'n manchet. Ik schatte het op misschien € 50,00. Maar volgens deze heer waren alle onderdelen van Miele zo duur.
Anders dan een zuur gezicht trekken kon ik niet dus maar betalen. Even later kijkt mijn zoon bij Miele onderdelen en blijkt dit manchet € 61,97 incl BTW te kosten.

Ik heb daarop het bedrijf gebeld en zij zouden mij hierover terugbellen. Na een kwartier kreeg ik horen dat internetprijzen niet te vergelijken zijn en dat zij ook garantie geven (op hun site alleen garantie op motoronderdelen). Daarnaast verdienen zij niet op onderdelen. Wat ik betaal moeten zij ook bij de leverancier betalen. Ik stond werkelijk perplex.

Tot mijn grote verbazing trof ik later bij het forum van de consumentenbond exact dezelfde ervaringen aan van andere gedupeerden bij hetzelfde bedrijf aan.

Wat kan ik hier tegen doen. Mag, kan dit zomaar?

Graag een reactie

21891 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 15, 2011 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wel zuur maar ze mogen rekenen wat ze willen. U had er beter aan gedaan vtv even de Miele site te bezoeken of Miele even te bellen.
Voor een Manchet is de prijs buitensporig maar heeft u vtv ook gevraag wat de reparatie zou kosten, ik maak uit uw vraag op dat u alleen naar de voorij kosten heeft geïnformeerd.

Mastag

ve
door verwijderd - Oct 16, 2011 om 04:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien de 'recente vragen' door een zeer gefrustreerd mannetje wordt vervuild, even een 'up' van dit topic.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2011 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Birdies,
Leg me dat eens uit???

vriendelijke groet
Mastag

ve
door verwijderd - Oct 16, 2011 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mastag: een ex-forumgebruiker (geband) is in de nachtelijke uurtjes druk bezig om alle recente vragen/discussies te vervangen met zijn bagger. Daardoor komen (zeer) oude topics bij de recente te staan, bovendien krijgt iedereen daardoor zijn bagger te lezen.

Door te uppen wilde ik voorkomen dat hij weinig plezier van zijn urenlange werk had en dat de lezers geconfronteerd werden met oude topics/bagger.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2011 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Birdie

Clear......

thnxs Mastag

ve
door verwijderd - Nov 3, 2011 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze verschrikking van een bedrijf heeft ook mij vandaag 69 euro lichter gemaakt. Ik voel me ook zo'n verschrikkelijke oen, want ik had gewoon internet-onderzoek moeten doen en dan had ik ze überhaupt niet gebeld.

Van tevoren heb ik zowel telefonisch als via een contactformulier doorgegeven wat ik dacht dat het probleem was; "de wasmachine kan alle handelingen apart nog wel uitvoeren, maar het programma van mijn wasmachine loopt niet meer door, dus volgens mij is de klok kapot". Dat was de instructie waarmee ze kwamen, plus welk merk en type wasmachine het was. Het zou geen probleem zijn. Een vriendelijke receptioniste vertelde mij dat ze hun uiterste best zouden doen om zo snel mogelijk iemand te laten komen. Het zou 69 euro kosten, geen voorrijkosten, maar gewoon loonkosten van de reparateur voor een half uur. Als er een onderdeel besteld zou moeten worden, dan zou ik dat er alleen bij hoeven betalen. Klonk erg redelijk.

Vervolgens komt er inderdaad niet veel later iemand aan de deur. Na een extreem snelle controle van ik denk nog geen 3 minuten zegt hij; "de klok is kapot". Hij vertelt me dat daar een nieuwe voor moet komen. Vervolgens kijkt hij naar het type wasmachine en het serienummer, waarna hij opkijkt en zegt; "dat kost 232 euro, inclusief montage 325 euro." Compleet beduusd bedank ik de man vriendelijk voor dit extreem bizarre voorstel, want welke mafkees betaalt nu zo'n bedrag voor de reparatie van een wasmachine, en geef ik hem dan maar de afgesproken 69 euro.

Ik heb daarna nog wel met trillende onderlip naar ASD gebeld. Die vroegen waarom ik dan niet akkoord was gegaan met de reparatie. Ik vertelde dat ik helemaal dat geld niet heb en dat het ook een wat extreem bedrag is voor de reparatie van een wasmachine. De receptioniste reageerde begrijpend en sympathiek. Toen ik vroeg of ze me niet van tevoren even had kunnen melden hoeveel een nieuwe klok kost en dat dat absoluut niet de moeite waard is om iemand voor te laten komen, zei ze simpelweg; "ja, maar wij weten ook niet of de klant het goed heeft, als iemand zegt dat iets het probleem is, dan kan het ook nog steeds iets heel anders zijn". Nou zeg ik je, mijn beschrijving van het probleem was toch helder? Iedereen had toch kunnen verzinnen dat het aan de klok lag?

Tja, flink balen dus. Achteraf vraag ik me ook nog eens af, hoe je kan zien aan een mechanische klok dat hij kapot is met zo'n apparaat wat een elektrisch signaal doormeet.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2013 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas geen goede ervaring. Merk en type wasmachine ( miele w487) doorgegeven bij opdracht en aangegeven dat de machine lekte zodat de mointeur alvast de goede onderdelen mee kon nemen. De monteur kon vlot komen en zag in een minuut dat de manchet een scheur had, Die moest vervangen. Helaas had hij die niet bij zich. zou hij bestellen en een week later plaatsen. kosten: 100 euro voor arbeidsloon en 181 euro voor de manchet! En graag nu al 100 euro betalen, de rest bij de volgende keer. Overigens mocht het betalen alleen kontant. Vond het wel veel geld, en beduusd betaald. Bleek 5 minuten later na een korte zoektocht op internet dat deze manchet voor rond de 65 euro verkrijgbaar is, gewoon een originele miele manchet. Direkt teruggebeld naar ASD om de bestelling te annuleren, maar dat kon op dat moment niet, want de monteur was nog onderweg. Ik moest de volgende ochtend maar terugbellen. De volgende ochtend dezelfde vrouw aan de telefoon: helaas, de manchet was al besteld en ik moest dus annuleringskosten betalen. totale nota nu: 69 euro voor het eerste bezoek en 31 euro voor de annuleringskosten. Samen precies de 100 euro die ik al betaald had. Dat ik de dag ervoor al direkt getracht had te annuleren maakte geen indruk.
Uiteindelijk heb ik zelf een manchet besteld, die de volgende dag binnen was en op een halve zaterdag heb ik met veel plezier zelf de manchet vervangen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2013 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

rappie schreef op woensdag 3 apr 2013, 22:28: Helaas geen goede ervaring. Merk en type wasmachine ( miele w487) doorgegeven bij opdracht en aangegeven dat de machine lekte zodat de mointeur alvast de goede onderdelen mee kon nemen. De monteur kon vlot komen en zag in een minuut dat de manchet een scheur had, Die moest vervangen. Helaas had hij die niet bij zich. zou hij bestellen en een week later plaatsen. kosten: 100 euro voor arbeidsloon en 181 euro voor de manchet! En graag nu al 100 euro betalen, de rest bij de volgende keer. Overigens mocht het betalen alleen kontant. Vond het wel veel geld, en beduusd betaald. Bleek 5 minuten later na een korte zoektocht op internet dat deze manchet voor rond de 65 euro verkrijgbaar is, gewoon een originele miele manchet. Direkt teruggebeld naar ASD om de bestelling te annuleren, maar dat kon op dat moment niet, want de monteur was nog onderweg. Ik moest de volgende ochtend maar terugbellen. De volgende ochtend dezelfde vrouw aan de telefoon: helaas, de manchet was al besteld en ik moest dus annuleringskosten betalen. totale nota nu: 69 euro voor het eerste bezoek en 31 euro voor de annuleringskosten. Samen precies de 100 euro die ik al betaald had. Dat ik de dag ervoor al direkt getracht had te annuleren maakte geen indruk.
Uiteindelijk heb ik zelf een manchet besteld, die de volgende dag binnen was en op een halve zaterdag heb ik met veel plezier zelf de manchet vervangen.

De topic dateerde van 15 oktober 2011: bijna anderhalfjaar terug! 'Mosterd na de maaltijd!'